[Nokia N80] Het grote N80 topic (deel 4)

Ah, ok, dan hoef ik geen nieuw toestel (gelukkig, want die N80 blijft een lekker dingetje... hoewel de N95 ook wel erg goed is, maar helaas een beetje duur ;-)

Net nog even gebeld met KPN en die bevestigen dat KPN feitelijk drie datastreams aanbieden: GRPS, UMTS en HSDPA. Dus een UMTS-toestel (en dat is de N80 volgens de specs wel), moet dus gewoon de UMTS-datastream kunnen oppakken.

Ik ben benieuwd!

› reageer

Deel 4 alweer!

Zie ook
Deel 1
Deel 2
Deel 3

Daar is al heel veel informatie te vinden.

Dit topic gaat over de functionele (on)mogelijkheden van dit toestel, niet over levering, prijzen, beschikbaarheid e.d.

Kan iemand een mooie samenvatting maken van de vorige drie topics met daarin de belangrijkste vragen en oplossingen? Deze kan dan in deze startpost worden verwerkt

› reageer

weet iemand waar je best taskmanager (freewareversie) gratis kunt verkrijgen/downloaden?

› reageer

Ja Unreal Device manager is op het net te vinden.

› reageer

@ zon
Bedankt voor de tip! Waar kun je deze Unreal Device Manager het beste gratis en uit een beetje betrouwbare bron downloaden? Installeren jullie losse programma's gewoon in het telefoongeheugen zelf of op de SD card...Wat is evt het voor/nadeel? mbt snelheid?

› reageer

@mark: ik stuur ze wel door per mail (agile en de manager)

› reageer

Kan iemand vertellen hoe je aan een zelf geïnstalleerde applicatie (bijv. TomTom in het Persoonlijk menu) een spraaklabel kan toevoegen? Als ik een Spraakopdracht wil toevoegen voor een 'nieuwe toepassing' krijg ik een keuze menu met een beperkt aantal applicaties (die door Nokia op de telefoon gezet zijn ??).

› reageer

Ik ben nu al een tijdje bezig om een filmpje op me tell te zetten alleen het lukt me niet..! Ik heb Videora MP4 Converter om filmpjes in mp4 voormaat te converteren alleen speelt m'n tell ze niet af..hij geeft dan aan "Media clip kan niet worden afgespeeld"...terwijl zelf gemaakte filmpjes toch ook in mp4 zijn..:^)..ik snap er echt helemaal niets meer van..iemand hier ervaging mee..? of een oplossing..? alvast bedankt..

en dan nog iets..het s*cks echt dat Agile messenger een betaal dienst is geworden!!!! iemand een gratis alternatief voor Agile?

› reageer

versie 3.76 is nog steeds freeware

› reageer

N80, in mijn auto een motorola bluetooth carkit. na alles volledig ingesteld te hebben functioneerd deze, maar zogauw de auto wordt uitgezet en de verbinding met carkit wordt verbroken is deze bij opnieuw starten niet meer te vinden. in de telefoon weer naar bluetoothmenu om te verbinden, weer wachtwoord erin zetten '0000' en verbinding weer vinden. dit heb ik persoonlijk met andere toestellen nog niet meegemaakt. kan iemand met verder helpen hierbij? Nokia mail gestuurd, maar alles wat ik krijg is geen bericht terug van hen!

› reageer

hallo allemaal,

ik kan het volgende nou net niet vinden voor m'n N80 (voor de rest staat er erg veel). Ik wil namelijk een progje hebben waarmee ik plattegronden op de N80 kan bekijken. Een soort Google maps alleen dat voor nederland. Weten jullie dat misschien? Het hoeft dus geen navigatie te zijn (heb ik al in de auto) maar alleen plategronden.
Alvast bedankt!

Robin

› reageer

Dan heb ik nog twee vragen voor je witse. de eerste: Heb je de meest recente firmware voor je telefoon ? versie 4.0623.0.41 (te vinden door *#0000# te doen op je telefoon) Deze update heeft veel bluetooth problemen die er met de n80 zijn opgelost.

En mijn tweede vraag heb je een vaste koppeling gemaakt. Je kan de nokia zo instellen dat de verbinding automatisch wordt gemaakt.

Dit doe je als volgt. Ga naar Menu >> Connect. >> Bluetooth > dan naar het tweede tabblad gekoppelde apparaten en selecteer met je linker selectietoets (opties) je motorola carkit. en klik op geautoriseerd.

Er komt dan een slotje achter motorola carkit te staan en er zal de volgende keer automatisch verbinding gemaakt worden wanneer de carkit binnen bereik van de telefoon is en de bluetooth functie van de telefoon aanstaat.

› reageer

bij agile messenger 3.76 krijg ik wel melding dat je hem moet updaten.
maar als je op cancel drukt verbindt hij gewoon.
dus echt freeware is hij niey want hij wil updaten

› reageer

@noahjazz

Map24 heeft een mobiele versie met plattegronden voor heel Europa. Je moet je gratis registreren op de NL site van Map24. Als je daarna inlogt op de UK site zie je links een linkje naar "Map24 Mobile information and download". Daarna kan je de software downloaden.

› reageer

@mwissink

bedankt voor de tip.

› reageer

Vrienden van me hebben de n80 maar het viel me op dat ie erg traag was. Beeld bouwt zich op etc etc. Is dat met de huidige software nog steeds zo?

› reageer

hallo allemaal..

ik heb een vrij irritant probleem.. sinds dat ik de nieuwe firmware v4 er op heb staan werkt mijn camera niet meer... hij opent nog wel het menu maar als ik op de knop druk maakt hij geen foto... als ik naar videomodus ga zegt hij dat het intern en sd kaartje te weinig geheugen hebben.. maar ik heb deze beide helemaal leeg gehaald...

iemand een idee?

› reageer

@ eazye
Heb er zelf geen problemen mee sinds ik de firmware heb laten up-daten. Wat je misschien kan proberen is te kijken welke programma's er draaien. Dit kan je doen door de menu-knop lang ingedrukt te houden. Dan verschijnt er linksbovenin een klein menuutje met de programma's die aanstaan probeer deze af te sluiten als ze draaien. Anders heb ik ook geen idee waar het aan zou kunnen liggen.

› reageer

alleen stand-by...

› reageer

Ik heb nu een video op mijn pc staan ( .avi ) en die wil ik graag op mijn telefoon zetten, nu heb ik hem als .avi er op gezet en met de ipod converter die hierboven ook gebruikt is naar mp4 geconverteerd.

maar ik krijg ook de melding dat hij hem niet kan afspelen

hoe kan ik hem er wel op zetten want ik had er eerst een clip op die mp3 formaat was, beetje raar maar die deed het wel.

iemand een oplossing ?

› reageer

weet iemand of je je N80 kunt koppelen aan je laptop en zo met een internet-all-inn abonnement overal in Nederland met je laptop online kunt zijn met beperkte kosten? Of heb je daar toch een aparte pc-card (met simmetje) en zo voor nodig?

› reageer

@axelotl.
Theoretisch moet dat wel lukken natuurlijk. Je telefoon maakt verbinding via een toegangspunt. En dan maakt het niet uit of je de browser van je telefoon of die van je laptop gebruikt.
Dat moet zowel via BT als met het kabeltje wel gaan lukken.
Maar in de praktijk heb ik het nog niet uitgeprobeerd.

Btw: TT6 op N80.

› reageer

Het verbinding maken via de N80 naar internet werkt super! Kabeltje van de laptop naar de N80. Verbinding maken via Nokia PC suite, klikken op internet verbinding en de rest gaat vanzelf. Heb het gebruikt in Frankrijk op vakantie......de rekening was wel weer een verrassing en gaat per mb (was nogal wat geld :-( ). Als je dat gebruikt kan je wellicht de optie "afbeeldingen tonen" uitschakelen in de browser......
Succes!
Robin

› reageer

Hallon allemaal, ik ben ook een trotsen bezitter van een NOKIA N80.... maar er zijn een aantal dingen die ik niet voor elkaar krijg of niet snap... en ook nergens terug kan vinden.

Wil en kan er iemand mij helpen... Je mag me toevoegen bij MSN

-->> Nielsvervaart@hotmail.com

Ik wil BV een soort van Exploder instaleren... kan dat?
want er zijn zo veel peberkingen op internet.
en waarom kan ik online geen audio of video zien?
en messenger werkt ook niet bij mij.
waarom doet dat blauwe lampje het soms als een gek en soms heel lang niet.
Ik heb bergens forums gelezen alleen ze zijn niet altijd even duidelijk in hun antwoorden.
alvast bedankt,

› reageer

@noahjazz & camarados

Kabeltje naar laptop en internetten was mij ook al gelukt (toen met RAZR) alleen dat was onbetaalbaar. Je mobiel fungeert dan als USB modem.

Ik vroeg mij af als je bijvoorbeeld naast je belbundel een 1GB internetbundel hebt (bijv EDGE breedband van Telfort, en de N80 is een EDGE toestel) of je dan je Nokia PC suite zo in kunt stellen dat je laptop 'tapt' uit je internet bundel en niet uit je standaard GSM belbundel.

Want in het laatste geval ben je na een half uurtje surfen helemaal de sjaak als je later de telefoonrekening krijgt.

› reageer

Is de Nokia N80 echt zo sloom ?
Ik heb nu de 7610, en die is inderdaad wel langzaam soms, is de N80 precies zo ?

Wat is zo'n soort telefoon die sneller is ?

› reageer

Is er nog iemand die op mijn vraag reageert ?

› reageer

Nou vooruit dan maar weer...
Geen enkel probleem met de snelheid! met het standaard Theme tenminste. Zodra ik bijv. "the dark theme" selecteer, merk ik wel degelijk dat hij meer tijd kwijt is aan het laden van bijv. een foto. Maar verder helemaal geen problemen hoor! tenminste niet bij mij...naja..mag ook wel voor een toestel dat een advies prijs heeft van Euro 630,-

› reageer

Weet iemand hoe je zip files en cab files kan uitpakken in de telefoon?

› reageer

Voor zip files moet je eerst een programma installeren, zoals Zipmanager. Aan cab files heb je niks bij een Symbian toestel. Dat zijn bestanden voor Windows Mobile toestellen

› reageer

Bij tomtom navigator 6 zijn cab bestanden, en die zijn ook bedoeld voor de N80. Er is namelijk maar 1 versie beschikbaar, dus daarom is het van belang om die cab bestanden te kunnen openen.

› reageer

Ik heb al een tijdje de N80 maar ik vind hem ernstig sloom, en heb regelmatig vastlopers...
ben niet tevrede met de phone.

› reageer

Ik zag een review op Pocketinfo.nl en daar werd juist gemeld dat het toestel erg snel werkt. Hoe kan het dat de een een traag menu (zoals bij de N70 heeft) en de ander een zeer snel toestel heeft?

› reageer

als je deze telefoon snel vind heb je vast een heel veel geduld of je bent zelf heel sloom...

› reageer

Idd dat vind ik ook, hij is erg traag en vind ook dat hij te vaak vast loopt... iets meer Werkgeheugen zou die wel kunnen gebruiken. Internetten Wia WIFI is me eindelijk gelukt... en buiten E_msn (wat gratis is en goed werkt) en wat spelletjes vind ik dat er niet veel te downloaden is (gratis) ja of het is onzin of kost weer een berg geld.... nou vond ik de N80 opzich al niet goedkoop maar achter af. er is geen beter alternatief voor mij (qua gsm) heb eerst een samsung SGHX-D600 maar dat is dus een waardeloos toestel vergeleken met dit. de foto's en films zijn top en de aansluiting naar je tv ook... dat mis ik wel op mijn nokia. Dus is het een aanrader... JA ik vind van wel.

› reageer

Ik heb sinds enkele dagen de Nokia N73. Nu lees ik hier dat er een firmware upgrade is voor de Nokia N80, S60 3rd Edition. Dat hiermee veel BT problemen mee zijn opgelost. Nu heb ik ook BT problemen in combinatie met TT6. Zou ik deze firmware upgrade ook op mijn N73 kunnen gebruiken?

Zo ja, waar kan ik deze vinden. Is dit niet het geval, waar moet ik dan zijn om te zien óf er een firmware upgrade is voor m´n telefoon?

Alvast bedankt.

› reageer

@Ronnio: voor je N73 heb je niet veel aan de firmware van de N80, het is uiteindelijk een andere telefoon. Als je een upgrade wilt hebben voor je N73, kan je het beste contact opnemen met Nokia of langs gaan bij een servicepunt. Zie ook de website van Nokia.

› reageer

Hoi,

Als ik het programmatje autolock.sis wil installeren krijg ik de melding 'Installatie van Autolock.sis niet ondersteund' op m'n telefoon en dit geeft dit toestel (n80) bij alle .sis programmatjes aan, waar zou dit aan kunnen liggen, heb het zowel met PC suite en een cardreader derop gezet en beide geven zelfde resultaat.

grt

› reageer

@camarados

offtopic:
grappig dat we elkaar op deze site in het begin van het n80 topic treffen. Zo net klikte ik toevallig op een plaatje die je poste over tomtom op je n80, zie ik in dat plaatje mijn straat naam staan. Kijk ik even verder op je flickr zie ik dat je ook in groningen woont...kijk ik nog even verder zie ik dat je ook een boete voor wildplassen hebt gekregen!

› reageer

Perfekte montage in elk type auto ( zonder boren / tappen of vervelende zuignap ) voor je Nokia N80 :
zie de website van Brodit : http://www.brodit.com/ of http://www.gpsplaza.nl/brodit.htm

Groetjes !

› reageer

Thagrawla? is dat programma welvoor symbian 9.1 oudere versies kan je niet instaleren op de nieuwe foons met symbian 9.1

› reageer

Probleem!!

Ik heb die nieuwe firmware geinstalleerd.

V4.0623.0.41
26-07-2006
RM-92
Nokia N80 (02)

Nu heb ik nog steeds problemen met mijn bluetooth verbinding met een gps muis.
Net de Holux GPSlim 236 binnen gekregen en kan wel verbinden maken maar in de navigator (nokia eigen) en mijn route66 valt telkens de verbinding uit-aan-uit-aan-uit-aan. Dit blijft maar doorgaan. Zo heb ik niks aan navigatie natuurlijk.

Wie heeft nog meer dit probleem???

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?????

› reageer

Hi Sinds eind September heb ik de N80 Pearl Black ook aangeschaft i.c.m. met een Telfort abo + 1GB EDGE abonnement.
Ik ben een windows mobile gebruiker en begeef me voor het eerst op het Symbian platform...tja wat kan ik zeggen na een week gespeeld te hebben met dit toestel.
Mijn bevindingen;
- Goed en degelijk design.
- Goed geluid (eerste wat mij opviel)
- Beveiligings opties/mogelijkheden (tegen misbruik van anderen)
- Goede menu indeling maar soms ook teveel sub menu's/mappen.
En verder kan ik niks zeggen over de traagheid waarover andere forum leden praten.
Het is geen pc...en zelfs die kan soms traag zijn;
"wees blij dat dit toestel zoveel kan ten opzichtte van andere Nokia's die onder Symbian draaien".
Alles is nog te verbeteren en daarvoor is de ervaring van gebruikers essentieel voor de mensen bij Nokia en natuurlijk voor ons zelf ook.
dat er in korte tijd zeg maar al 2 nieuwe firmware updates zijn uitgekomen zegt al genoeg.
het wordt er alleen maar beter op.

Alleen een ding is wel jammer maar zeker goed voor een volgende nieuwe firmware is A2DP (mijn motorola kan ik nu alleen maar gebruiken via het bijgeleverde kabeltje) als ik wireless kan genieten van calls en mijn favoriete muziek dan kan het al helemaal niet meer stuk.

Dit is een topper en ik kan hem een ieder aanraden!!!
Mocht je twijfelen tussen bijv. een Samsung E of D900 of dergelijk geval.

vraag aan een ieder die dit leest; Hoe zie ik of ik met WLAN of via GPRS (KPN) aan het internetten ben. (want een rekening van honderd of meer wil ik vermijden.

Voor de EDGE gebruikers het volgende hoe zij of is jullie ervaring hiermee.

› reageer

Sinds vandaag heb ik een probleem met mijn N80 ( waar ik zeer tevreden mee ben).
Ik volg dit topic al vanaf het begin en heb deze nog niet voorbij zien komen.

Sinds vandaag zie ik mijn afspraken niet meer op het hoofdscherm, terwijl ik dat wel altijd kon zien.
Ik heb geen instellingen veranderd, en het probleem viel me op toen ik van profiel moest wisselen.
Ik kan ook nergens een instelling vinden om deze functie aan of uit te zetten, behalve dan om aktief standby aan of uit te zetten.

Ik heb zelfs de factory settings teruggezet, zonder resultaat.
Een harde reset wou ik pas doen als ik V4 erop laat zetten.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, ik heb nog de V3 firmware maar daar kan het niet aan liggen want het toestel heb ik al 3 maanden ( zonder problemen.

› reageer

@xsmurf
vreemd. Staat het datum goed?

› reageer

ja, datum staat goed.
Ook zijn al me afspraken gewoon te zien in de calender zelf.

De melding die komt als hij geen afspraken ziet " Geen afspraken meer vandaag" (of zoiets), die laat hij ook niet zien.

› reageer

ik neem aan dat je de Active Standby al eens uit en weer aan gezet heb. Misschien helpt het ook om ff een ander theme te kiezen (wie weet). Anders zou ik toch ff een hard reset doen. Succes ermee.

› reageer

Nee, een ander thema kiezen heeft ook geen effect...
Binnenkort laat ik toch V4 erop zetten, en dan geef ik wel een harde reset.

Blijft wel raar dat van het ene moment op het andere niet meer werkt, maar de rest van de iconen nog wel laat zien....

Bedankt voor de reacties

› reageer

@xsmurf
dit bericht lees ik net in het N80 topic op het GoT tweakers forum:

k stond op het punt om vandaag naar een nokia service point te gaan om de nieuwste firmare 4.xxx te halen... probeer ik t nog een keertje met de online software updater, het is nu wel mogelijk om vanaf je 3.xxx software te updaten via de nokia software updater!
goede zaak van Nokia

dus als dit klopt hoef je niet meer naar een NSP en kun je het mooi thuis doen. Ik heb de V4 er al opstaan dus kan het niet testen hier

› reageer

Is het ook mogelijk om dat via gprs te doen? Op mijn sony zit de optie 'software update' duurt ongeveer een half uur,maar heb er geen kabel voor nodig,kost me alleen €18

› reageer

met de V3 firmware nog niet. Maar met de nieuwste V4 firmware kun je het ook via Gprs/Umts of Wlan doen.

› reageer

Wie weet er een manier om mp3's e.d van pc naar mijn N80 te streamen via WLAN/Wifi..heb @home als provider anyone..?

› reageer

@ vincent,

Je provider maakt daarin niet uit. Het gaat erom dat je een draadloosnetwerk hebt. en dat je zorgt dat je toegang kunt krijgen tot de mappen waar je jouw muziek hebt opgeslagen. Dat lijkt mij te kunnen via de optie Eigen netwerk, in het menu connectiviteit. Hoe je de instellingen moet hebben staan staat geloof ik in een van de andere delen van dit topic. maar dat weet ik niet zeker.

› reageer

Met mij N80 en PIT van T-mobile kan ik de een of andere manier geen bestanden downloaden... zodra ik met mijn browser naar mini.opera.com of www.google.nl/gmm ga om een applicatie te downloaden wordt de verbinding verbroken nadat hij de melding geeft wat hij gaat downloaden (version, not trusted blablabla).

Iemand een idee?

› reageer

weet niet of dit al gepost is maar als je hier http://www.nokia.co.uk/nokia/0,1522,,00.html?orig=/softwareupdate
de software updater download kan je n80 upgrade naar de laatste release.

stefan

› reageer

Het lukt mij helaas niet om de nieuwste firmware (v4xx) via online software updater te installeren op mijn N80. Ik heb nu nog de oude versie 3xx. Ik heb alle instructies gevolgd, waaronder backups gemaakt en geheugenkaart geformateerd. De tel is verbonden met usb kabel en pc suite v6.81.13.0. Zodra de software updater verbinding wilt maken met de tel(step2/3) zie ik dat de pc suite verbinding wordt verbroken en geeft de updater aan dat mijn tel niet is aangesloten/(could not find phone)!? Lukt ook niet met 'gegevensoverdracht' en ook niet met verbinding via BT?? Wat doe ik verkeerd? Misschien toch naar NSP

› reageer

Dit kan je misschien proberen.
1.een andere usb poort
2.eerst de update software te starten en dan je telefoon aansluiten.
3.nokia suite eerst even afsluiten.

Bij mijn werkte het in een keer.

stefan

› reageer

@vincenttanakiam

Een andere optie is: Orb
Als je een TV kaart hebt, kan je zelfs TV kijken op je N80!

Met UPnP (Eigen netwerk) kan je niet streamen, alleen muziek van je pc naar je N80 kopieren. De andere kant op kan wel, je kan wel muziek vanaf je telefoon naar je pc streamen.

› reageer

ik heb nog een vraag over de wlan als ik internet is er niks aan de hand maar als ik msn komt mijn tekst gelijk aan maar ik zit soms uren te wachten op een antwoord soms krijg ik het gelijk maar vaak ook niet doe ik het via de gprs is er niks aan de hand iemand enig idee

› reageer

de route66 werkt pas echt goed als je ook de gps muis van route66 koopt ik heb ook andere geprobeert maar toen ging het pas goed draaien ook in huis matijn

› reageer

Probleem is opgelost met route66.

ik had mijn oude bluetooth gps er nog in staan. deze heb ik verwijdert en toen weer geprobeerd en hij doet het nu perfect.
Eindelijk tevreden.

Verder ook geen problemen met de N80

› reageer

Als je de software update via Nokia Software Updater, veranderd de taal dan in het engels?

› reageer

Nee je taal blijft gewoon nederlands

› reageer

Moet ik nog ergens speciaal aan denken bij het updaten via internet? Geheugenkaart erin/eruit? Moet ik de telefoon aan de lader laten liggen, terwijl ie update?

› reageer

Heb mijn geheugenkaart er gewoon in gehouden en mijn accu was nog vol dus zonder oplader geupgraded. maar wil je geen risco nemen dan zou ik de lader aansluiten op je telefoon. Vergeet niet een backup te maken van je telefoon via pc suite. Mocht dit niet lukken haal dan even je geheugenkaart uit je telefoon had hier last van.

› reageer

Update iedere week al via PC Suite en Outlook, ideaal! Niemand verder problemen gehad met updaten via internet?

› reageer

@stoutski

Thanx, het is mij gelukt om de nieuwe firmware v4xx update via internet op mijn N80 te krijgen. Ik heb een andere USB poort gebruikt. De 1e poging kreeg ik de zelfde foutmelding. De 2e keer lukte het wel gelukkig. Ik had mijn geheugenkaart in de tel gelaten tijdens de update, maar wel eerst geformateerd. Dit moest volgens de instructies op de Nokia site. Moest daarna wel opnieuw de activatiecode invoeren van TomTom6. By the way, ik had voorheen geen BT problemen met de oude firmware (v3xx).

@ElNino

Hoe kan je updaten via Outlook? Of bedoel je soms synchroniseren van agenda en contacten ed.?

› reageer

@stoutski

My bad: ik bedoel natuurlijk synchroniseren van agenda en contacten

› reageer

Update is trouwens prima gelukt! Eerst backup gemaakt van de telefoon op de geheugenkaart en deze na de update weer terug gezet, werkt super!!

› reageer

Als ik een afbeelding selecteer als achtergrond,bedekt hij dan de hele display?of krijg je zoals bij mijn 6681 boven en onder een balk!Ik zag vanmiddag bij collega (die had 6233)het hele scherm bedekt en dat is toch echt mooier.

› reageer

nee helaas, is nog net zo als bij de 6680/6681

› reageer

Dan valt de N80 dus af! zelfs bij de 6233 is het hele scherm gevuld??? nou nu maar hopen dat de N73 wel beeldvullend is anders weet ik niet welke ik moet kiezen,verdorie.

› reageer

Volgens mij is dit bij elk symbian toestel zo tot nu toe. Dus ook de 73

› reageer

Ik ben van plan een grotere (2GB) mini sd kaartje te kopen voor mijn n80. Ik zie dat er verschillende merken en snelheden worden aangeboden. Maakt het merk of snelheid wat uit? Volgens een verkoper maakt de snelheid alleen wat uit als je het kaartje gebruikt voor een dig camera en dat een snelle mini sd kaartje waarschijnlijk op normale snelheid werkt in een telefoon als de hoge snelheden niet worden ondersteund. Weet iemand of de N80 hoge snelheden ondersteund?

Ps ik wil het sd kaartje gebruiken voor tomtom6 (+/- 1GB) en de rest voor pics en mp3 ed.

› reageer

Ik heb een (Opel-)carkit (geen Bluetooth) met autohouder voor mijn oude Nokia 6220. Nu wil ik mijn nieuwe N80 gaan gebruiken, maar krijg bij de dealer te horen dat er (nog) geen autohouder voor bestaat. Heeft er iemand een oplossing? Zijn er verloopkabels op de markt of adapters?

› reageer

Kijk eens bij brodit. www.brodit.com

› reageer

Brodit heeft niks. Nokia zelf ook niet. Alleen hele nieuwe carkits of losse houders die niet op mijn basisstation passen. Ik heb nu een Cullmann-houder en zoek eigenlijk gewoon een vervangende. Weet iemand of er verlengkabels zijn voor de pop-port, zodat ik mijn N80 desnoods dan maar in mijn armsteun leg? Of is er misschien een adapter die ik op de oude autohouder kan aansluiten en die via Bluetooth verbinding legt met mijn N80?

› reageer

Relaxed forum dit heb al heel veel aan de tips gehad, maar nu stuitte ik op het volgende mn WLAN werkt Perfect maar nu wil ik video's afspelen op sites zoals youtube. Hij zegt dan dat ik een oude flashplayer heb en of k die wil downloaden maar hij pakt niet.

Weet iemand een site waar ik een leuk playertje kan downloaden om filmpjes op internet draaien? Zou top wezen!!!

› reageer

rooie43, je kunt zelf themas maken, en dus je eigen plaatjes gebruiken. kijk eens op http://www3.ownskin.com/index
allemaal vrij simpel, je moet alleen even je plaatjes in het juiste formaat maken, of je download een thema die aaangeboden wordt.
Deze themas bedekken dus wel je hele scherm.
Bij het instaleren van een thema geeft de telefoon aan dat het niet geschikt is voor de n80, maar dit moet je negeren. gewoon op ok of doorgaan klikken. Ik heb al diverse thema's binnengehaald en geinstalleerd, en het werkt dus perfect

› reageer

Dank je ik heb inmiddels al veel themas, en heb voor de N73 gekozen,moet nu alleen nog de maat weten om een achtergrond te maken,die op de sites passen niet voor de N73

› reageer

Beetje een zelfde vraag als steefje, is iemand het al gelukt om streaming content vanaf internet af te spelen (bijvoorbeeld vanaf NOS-journaal, YouTube, uitzendinggemist.nl)?

Alle tips welkom

› reageer

Hallo,

ik heb in deel 3 een stappenplan gelezen over het streamen van radio.
Wat ik ook probeer, ik krijg het echt niet voor elkaar, behalve het beluisteren van de standaard kanalen die internet radio bied.
Kan iemand me helpen en evt ip adressen van radiostations geven want dat kan ik ook echt nergens vinden op het net

› reageer

Maar kan iemand die al ervaring heeft met wireless lan ff uitleggen in stappen hoe ik met een draadloos netwerk verbinding kan maken.

Ik heb het draadloos netwerk (niet beveiligd) als toegangspunt al gezet.

Maar als ik daarmee een site wil bezoeken zoals google.com komt er dit te staan "Geen reactie van gateway"

Trouwens ik gebruik onze school internet, die is is draadloos en niet beveiligd.

› reageer

Diezelfde melding krijg ik ook steeds : "geen reaktie van gateway"
Ik heb de laatste firmware via de Nokia Software updater erin gezet en daarna krijg ik dus deze melding ook.... und jetzt ?

› reageer

ben er inmiddels al achter gekomen, in winamp shoutcast zijn er verschillende zenders te vinden, openen in winamp -> ip copy paste in shoutcast.pls op je n80 en het lult!

› reageer

Weet iemand hoe je de thema's kan verwijderen als je deze op je simkaart hebt geinstalleerd?

› reageer

"geen reaktie van Gateway" > ik had dus de verbindng op N80 ingesteld op ADHOC en niet op Infrastrustuur.....

› reageer

Thema's op je simkaart???

› reageer

Hoi allemaal, ik heb sinds gisteren ook een n80, ben er erg happy mee al snap ik de helft nog niet van het apparaat maar dat komt wel. Wat me enigsinds tegenviel is de camera. ben gisteren naar legoworld geweest en daar foto's gemaakt op hoogdte resolutie automatiche instellingen. De foto's zijn allemaal kollerig wat je eigen niet verwacht en wil van een 3mp camera. iemand anders ook last van. Verder lees ik in het boekje dat je als je eigen netwerk delen aan hebt staan dat je je inhoud van je pc zou kunnen zien? of heb ik dat verkeerd? ik zoek namelijk ene makkelijk oplossing om mijn fotos en media spul makkelijk te kunnen delen tussen pc en n80. ik heb een wifi thuis waar ik mijn n80 al op heb aangemelkd dus daar geen probleem mee. kan er iemand me op weg helpen.

linkje van foto. als je deze foto afdruk blijft er weinig van over.
http://i50.photobucket.com/albums/f329/bites12/22102006022.jpg

› reageer

@ Bites12

hmm..mijn foto's zijn nooit zo wazig..mijne zijn gewoon goed en scherp! Je zegt dat je hem pas sinds gisteren hebt..zit dat plasticje om de camera te bescheremen er misschien nog op?
wat ook een optie zou kunnen zijn is dat je hem op macro mode hebt.
onder de camera lens zit een schuifje. je kan het schuifje richting een roosje schuiven, dan staat de n80 op macro mode. als je hem richting die ja wat zijn het..bergjes/heuveltjes schuift, staat hij gewoon op de normale mode. Miss. je lens nog ff oppoetsen? ik hoop dat je er iets aan hebt. suc6

› reageer

haha da's een goeie maar nee het plastic was er al af. maar zag wel dat het schermpje heel erg vies was ik zal morgen nog even wat testfoto's maken. en de macro had ik inderdaad wel geprobeerd maar die had ik ook wel weer terug gezet. zou het iets te maken kunnen hebben dat die allemaal binnenfoto's zijn? kan iemand anders eens een binnenfoto maken en posten?

› reageer

@ Bites12,

Het kan idd wel met het feit te maken hebben dat het allemaal binnenfoto's zijn. Bij mijn zijn de foto's die buiten zijn gemaakt soms wel 2 mb per foto omdat dan o.a. de lichtinval beter is. binnen maak ik foto's van gemiddeld 700kb tot 1400kb per foto...Ik had de recieuw op newmobile.eu ook gelezen en daar concludeerden ze ook dat de lichtinval van cruciaal belang was om een fatsoenlijke foto te maken... nou zit er wel een flits op maar...zeg nou eerlijk..maar daar heb je vrijweinig aan..jammer dat het geen xenon flits is zoals bij de k800i..maar een nadeel aan de k800i vind ik dan weer dat "iedereen em heeft"...

› reageer

zoals bij de k800i..maar een nadeel aan de k800i vind ik dan weer dat "iedereen em heeft"...

yOUR;E RIGHT ABOUT THAT BRO.
Buiten inderdaad stukken beter foto's dan binnen en het was me niet opgevallen maar ze zijn ook groter van bestand inderdaad. Die flits geeft een beetje raar blauw lichtje af je moet er minimaal 1 meter bij staan alles wat na 1 meter komt zie je al niet eens meer.
toch een minpuntje ondekt. maar ja gelukkig hebben we gewoon nog een dig.cam in huis liggen.

› reageer

Een door mij gemiste 06 oproep wordt door mijn provider, vodafone, mbv. een sms aan mij herinnerd. In deze sms staat dan vervolgens wel het 06 nr van diegene die mij gebeld heeft maar er komt geen naam bij te staan ondanks dat deze persoon in mijn contact adressenlijst vermeld staat. Is dit een instellings probleem van mijn n80, en zoja welke dan. Bij een direct ontvangen sms komt er wel een naams vermelding bij te staan.

› reageer

Het kan zijn dat je het nummer 2 keer in je nokia n80 hebt staan.
Zoek dat even uit en wis er dan van.

succes,

Pascal

› reageer

Weet iemand hoe in mijn n80 moet instellen voor het draadloos interneten via mijn draadloos internet thuis?

› reageer

is nog maar 103 keer gepost hoe je dat moet doen. zoek en gij zullen zoeken.:-)

› reageer

Gepost door nokiadustin op 17/10/2006 21:47
Weet iemand hoe je de thema's kan verwijderen als je deze op je simkaart hebt geinstalleerd?

Dat gaat via toepassingsbeheeer, op dezelfde manier als waarop je een programma verwijdert.

Gepost door Xling op 26/10/2006 15:52
Een door mij gemiste 06 oproep wordt door mijn provider, vodafone, mbv. een sms aan mij herinnerd. In deze sms staat dan vervolgens wel het 06 nr van diegene die mij gebeld heeft maar er komt geen naam bij te staan ondanks dat deze persoon in mijn contact adressenlijst vermeld staat. Is dit een instellings probleem van mijn n80, en zoja welke dan. Bij een direct ontvangen sms komt er wel een naams vermelding bij te staan.

De N80 convert nummers die je gesmst krijgt niet naar contactpersonen. De sms komt van vodafone en niet van die persoon die je gebeld heeft dus vandaar dat er alleen het nummer staat. Als je automatisch zoeken aan hebt staan, zie je als het goed is wel een streep onder het nummer. Selecteer het nummer en druk op de beltoets. Als het nummer bij je contactpersonen staat, zie je nu wie je gebeld heeft.

› reageer

@ Xling, in een sms word nooit een contactpersoon aan een nummer gehangen, alleen de afzender van een sms, en dat is in dit geval gewoon je provider.

› reageer

Ik heb gelezen dat er een nieuwe firmware update is maar ik krijg telkens via FOTA dat de verbinding geannuleerd is door de server.
Wat doe ik fout??

› reageer

Welke nieuwe versie van de firmware praten we nu over? Ik heb nu versie 4.0623.0.41, maar kan niet via FOTA updaten, staat namelijk nergens in m'n N80. Updaten via internet is geen probleem...

› reageer

Ik heb mijn N80 vorige week geupdate via FOTA van 4.0623.0.41 naar V. 4.0623.0.42. Is maar een kleine update (ik merk niet eens een verschil) maar het ging mij meer om het FOTA gebeuren en dat werkte gewoon perfect. Duurte ca. 8 minuten.

@EINino, FOTA moet in de map CONNECT. -> app. beh. zijn

› reageer

Hoe vaak heb je dan geprobeerd om verbinding te krijgen?
Ik kan alles met mijn wireless verbinding maar updaten niet.

› reageer

@Maite: thnx, gevonden!

Is er nog een site waar je kan zien of er (en dan welke versie) firmware-update er uit is gekomen?

› reageer

Ik heb de laatste paar weken vaker (voor de gein) probeert of het al werkt via FOTA. En vorige week ging het gewoon (heel onverwachts eigenlijk ). Denk dat ik een van de eerste was die hem zo geupdate heb. Ik heb het trouwens via een WIFI verbinding gedaan.

› reageer

Nu weet ik het zeker: ik heb spijt van de aankoop van de N80.

Vanmorgen heb ik via de software updater geprobeerd de firmware te updaten. Alles leek goed te gaan, tot na ongeveer 10 minuten er een error boodschap verscheen dat het mislukt was. Vervolgens is gewoon de hele boel zo dood als een pier. Ik krijg m niet eens meer aan om het opnieuw te proberen.

Als ik alle forums erop na lees, begrijp ik dat het ding terug moet naar een service center om m opnieuw te laten flashen.

Is er iemand die nog een slimmigheidje weet om de telefoon evt thuis weer aan de gang te krijgen?

Ik was altijd al kritsch op de N80 vanwege het ontbrekende bedieningsgemak en de traagheid, maar dit is voor mij wel zo'n beetje de druppel. Na de reparatie gaat ie de deur uit.

Misschien kan Nokia me met de N95 nog wel overtuigen.

› reageer

Ik snap jullie niet.. Waarom kloten jullie er zoveel mee dan?.. laat de nokia gewoon zoals je hem geleverd gekregen hebt.

› reageer

Beetje kort door de bocht reactie JamalStylez...

De nokia's die in de winkel liggen met de eerste firmware, zitten vaak nog vol met fouten. Een firmware update is vrijwel altijd noodzakelijk om bepaalde zaken op te lossen.

Goed dat nokia de service biedt dat je het thuis kunt doen. Gisteravond de nieuwste firmware op mijn n80 gezet. Ging perfect en veel fouten zijn nu opgelost

› reageer

Welke fouten onderandere.. ?

› reageer

Geheugen problemen, traagheid problemen, problemen met bleutooth gps muizen en ga zo maar door.

Deze zaken worden allemaal opgelost in nieuwe firmware versies. Dus zeker wel van belang om de firmware te updaten.

› reageer

@qball,

Ik denk dat sommige die dingen nooit gebruiken.... die hebben een dure telefoon voor de heb. Ik ben heel blij dat al die dingen zijn opgelost, maar kan me nog steeds groen en geel ergeren aan de gammele agenda.

› reageer

ik heb een vraagje ik heb totaal geen verstand van telefoons
waar kan ik die nieuwe filmware updaten welke site..

en nou nog een vraag soms als ik internet op mijn telefoon dat open ik een website en dat heb ik een muisje in beelde en daar kan ik alles mee aanklikken maar soms is dat muisje weer weg weet iemand hoe je dat muisje aan kan zetten ...?

› reageer

Via deze link kun je de software downloaden voor de firmware update's

http://www.europe.nokia.com/A4176089

› reageer

@ glenno-89

Als je totaal geen verstand van telefoons hebt,( ik neem aan dat je ook een N80 hebt) waarom heb je dan zo'n onwijs uitgebreide Nokia N80 gekocht? erg goedkoop is ie niet..en als je er toch geen verstand van hebt kon je toch net zo goed 1tje kopen van 100 euries ofzo

› reageer

Ik probeer mijn software van mij N80 te updaten maar het lukt niet. Heb vanavond de nieuwste versie van de updater gedownload maar telkens krijg ik een klein balkje en dan stopt hij ermee.

Ik heb de Firmware versie
3.0617.0.6
versie 03-05-2006
RM-92
Nokia N80(2)

Iemand meer problemen mee gehad?

› reageer

Herkenning van tel.nr in contactenlijst geeft soms probleem.
Als ik via mijn thuis telefoon (via UPC) gebeld wordt, welke in contactenlijst vermeld staat, komt op display van n80 wel ink. oproep met het juiste nr. te staan maar niet de benaming "thuis" zoals genoemd in de contactenlijkst, ook geen thumbnail die ik heb toegevoegd.
Verklaring?

› reageer

@ Xling

Waarschijnlijk heb je dat huisnummer 2 keer in je contactenlijst staan onder een andere naam of toegevoegd aan een andere naam. Je tel weet dan niet welke van de 2 namen hij moet laten zien. Als je dat telefoonnr alleen 1 keer in je tel hebt staan, zal je de benaming er waarschijnlijk wel bij zien.

› reageer

Ricoman 911
Klopt helemaal. Heb waarschijnlijk met synchroniseren van outlook dit tel.nr. twee maal in contactenlijst geregistreerd. Bedankt.

› reageer

Sinds kort is er een nieuwe uitvoering van de N80, namelijk de N80 Internet Edition.

Zijn er al mensen die ervaring hebben met deze uitvoering? en is er al bekend of er de mogelijkheid bestaat om de reguliere N80 te upgraden naar de internet edition?

Het grote verschil is namelijk dat de Internet Edition de mogelijkheid heeft voor VOIP.

› reageer

Hallo,
N80 na veel bestel-problemen eindelijk een paar dagen in bezit (bestel aub nooit bij pixmania want het loopt daar allemaal niet zo vlotjes).
Ben tot nu toe aardig onder de indruk.
Mooie interface met veel mogelijkheden.
Ik wist dat de camera kwalitatief niet erg sterk was (ondanks 3 megapixels) maar dat valt best wel mee als je wat met de instellingen speelt.
Nu heb ik op alle vorige topics hier en daar gelezen dat er geklaagd word over de traagheid van het toestel.
Nu weet ik (en de meeste onder ons misschien ook wel) dat bv Windows enigzins vertraagt na verloop van tijd vanwege een vervuild systeem.
Nu maar eens gelijk de proef op de som genomen en wat open source zaken op de N80 gezet en ja hoor.....
Na het installeren van een progje om andere mobieltjes via bluetooth te hacken vertraagde de N80 en liep zelfs vast.
Afijn progje eraf en hopla alles weer ok.
Dus hoe meer extra progjes hoe sneller de kans dat het toestel vastloopt of vertraagd.
In ieder geval als je een progje installeerd eerst een paar dagen proberen en de werking van het toestel goed in de gaten houden (mochten er zich problemen voordoen progje eraf en kijken of dat helpt)
Voor de rest ging alles bijna vanzelf (wifi, bleutooth etc etc...)
Ik vraag me nu nog 1 ding af (wat ik nog niet ben tegengekomen in de voorgaande topics).
Zou je de N80 in z'n geheel software-matig opnieuw op kunnen zetten (zoals je bv windows na een half a 1 jaar weer opnieuw instaleerd inclusief formateren van de harde schijf)?

› reageer

De N80 is een erg OK toestel wat mij betreft. Alleen had ik achteraf toch liever een toestel met toetsenbord gehad.

Heeft er iemand een idee waar je je toestel kan ruilen (online).

Heb marktplaats al geprobeert, maar dat gaat niet zo hard.

Thanks!

› reageer

Nog een puntje van aandacht misschien. Had need for speed Tokyo district omgezet en op mijn N80 gezet en merkte weer een vertraging op.
Heeft er dus mee te maken dat de N80 bij het openmaken van je video en plaatjes folder constant de integriteit van de opgeslagen bestanden bekijkt.
Gevolg is dat alles ineens veel trager word.
De omslag ligt ongeveer bij 25 mb.

› reageer

@ hansdegebruiker

Je kunt het systeem terug brengen in de oorspronkelijke staat. door een harde reset uit te voeren. Dit kan op twee manieren door te navigeren naar het volgende menu:

Menu >> instrumenten >> instellingen >> telefoon >> algemeen>> fabrieksinstellingen

of door de volgende combinatie in te toetsen *#7370#
de code die dan wordt gevraagd is standaard 12345

daarna word het systeem gereset: Let op! alle geinstalleerde programma's en gegevens (zoals contact gegevens) worden dan gewist. Ook enkele programma's die bij levering waren geinstalleerd zullen worden verwijderd.

› reageer

@:Superzeef,

Ik heb sinds gister de N80 internet edition, Nou heb ik natuurlijk geen vergelijkmateriaal dus kan niet zeggen wat er beter aan is dan een gewone, maar om je vraag te beantwoorden, ik heb hem...

› reageer

Is er inmiddels alweer een soft-/firmware update geweest?

› reageer

Dag mede N80 gebruikers. Na uitgebreid te hebben gezocht toch maar mijn probleem hier neerleggen. Ik hoop dat iemand me verder helpt. Ik heb de N80 aardig onder de knie maar ik kan sinds vanmorgen het internet niet meer op. Niet met WiFi en ook niet via gprs. Ik krijg even beeld en dan "ploep" weer naar het vorige scherm. Klinkt dit iemand bekend in de oren? En is er een oplossing voor?

› reageer

Sinds vandaag (15-12-2006) kan ik een nieuwe firmware installeren (via Nokia Software Updater). Heb nu 4.0623.0.42
met datum: 20-9-2006! Weet iemand wat er exact veranderd is in deze versie en waarom een versie van september pas in december beschikbaar komt via de nokia software updater?

› reageer

ik heb V 4.0632.0.38 op mijn N80 (was geen internet edition, nu wel..) deze update is van 13-10-2006. Bellen via VOIP werkt als een trein!

› reageer

@mdvz0r

Vreemd. Nokia software updater geeft aan dat m'n N80 up to date is. Hoe heb je deze firmware geüpdate?

› reageer

Wie kan mij helpen aan goede ideeen om met VOIP te bellen via pocketinternettotaal van T mobile ?

Kan de juiste info hier nog niet vinden.

Instellingen die er zijn voor de E60 kan ik op de N80 helaas niet werkend krijgen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1077470/46

Deze laatste link werkt op de E60 maar volgens mij niet op de N80.

› reageer

@wak

niet via de officiele manier.

› reageer

Ik heb vanochtende de nieuwste firmware (4.0623.0.42) op mijn N80 gezet, maar ik zie nog steeds niet hoe en waarmee ik via VOIP kan bellen...

› reageer

Ja kan iemand het even uitleggen ik heb net ook even me telefoon geupdate en heb ook nu die versie..

Hoe kan ik voipen?

› reageer

als k mijn telefoon verbind met de computer. met de data kabel. en kies dan voor gegevensoverdracht.. krijg k dit in mijn scherm.

kan gegevens overdrachtmodus niet activeren. geheugenkaart wordt gebruikt door een andere toepassing.

wie kan mij hierbij helpen. dit had k eerst niet. en door welke toepassing dan?

› reageer

@Einino, @JamalStylez,

Ik ben bang dat ik jullie moet teleurstellen. De oude Nokia N80 wordt door Nokia niet officieel voorzien van voip. Zelfs al hebben ze het wel beloofd toen het ding uitkwam.
Voip hebben ze bewaard voor de N80i(e), technisch dezelfde telefoon, maar met een aangepaste firmware. In de gewone firmware mist een bepaalde stack geloof ik. Deze wordt niet toegevoegd in de updates van de frmware van de gewone N80.
Dit kun je hierboven ook zien, de firmware die je nodig hebt is: V 4.0632.0.38, wat een ander nummer is dan er wordt aangeboden via de updater.
Je zou naar een nokia service punt kunnen gaan, en proberen ze daar er van te overtuigen dat je recht hebt op de aangepaste firmware van de n80i(e). Het is al een keer iemand gelukt!
Of je kijkt op GOT, in de thread over de N80. Daar is besproken dat er ook andere manieren zijn om aan de juiste firmware te komen _/-\o_. Let wel, er wordt alleen over gesproken, er zijn geen rechtstreekse links te vinden...

› reageer

@ mdvz0r

Kan je even zeggen hoe je het zo geupdate hebt dan.. want ik zou het ook graag willen hebben..

› reageer

@JamalStylez:
Ik heb hier een zipje van 280MB, daar staat alles in wat je nodig hebt. Alleen helaas kan je zo'n bestand niet mailen enzo.. mail me anders op mdv[AT]z0r.nl

› reageer

@mdvz0r

Ik heb je een mail gestuurd.

Hoop snel van je te horen.

› reageer

Ik heb mijn N80 inmiddels al 2x laten updaten, bij een Nokia Service Punt. Na de eerste update werkte de spraaklabels niet meer en het WiFi werkte niet goed. Nog een keer laten updaten, week geleden, en daar in de winkel alles uitgebreid getest. Werkte perfect, alle spraaklabels etc. Echter nu weer hetzelfde, en het rare, alleen de spraaklabels die ik de eerste dag gebruikt heb werken en ook het WiFi punt wat ik de eerste dag gebruikt heb werkt. Overal waar ik elders inlog krijg ik foutmeldingen, Bluetooth (ivm carkit) kan ik niet via spraaklabel activeren = lastig.
Enige wat goed werkt is Tom Tom.
Over dit probleem heb ik verder nog niks gelezen hier, maar zijn er meer mensen met deze problemen? Ik begin nu toch te twijfelen of de N80 wel zo'n goeie koop was...

› reageer

Hai,

Ik heb sinds twee dagen mn nokia n80. Nu wil ik graag nieuwe themas erop zetten maar dat gaat niet helemaal zoals ik had verwacht. Ik heb er twee gevonden, gedownload en op mn telefoon gezet. Nu staan ze in mn galerij onder afbeeldingen en wil ze graag als thema!!!

Weet iemand hoe dit moet??!!

› reageer

Je moet ze via BT naar je telefoon sturen, zodat ze in je berichten inbox terecht komen. Vanaf daar kan je ze installeren

› reageer

Ik heb sinds 2 maanden een nokia n80. Geen problemen tot nu toe. Hij herkende de bijgeleverde koptelefoon ineens niet meer en toont af en toe de foutmelding: "toebehoren niet ondersteund". Radio luisteren lukte niet meer. Nu is het ineens precies andersom, de telefoon ziet een koptelefoon die er niet is, geeft nog steeds de foutmelding en ik kan weer radio luisteren alleen bellen lukt ook alleen met die koptelefoon.

Ik heb de nieuwste software van nokia.com gehaald, maar dat helpt niks. Wie kan mij helpen?

› reageer

weet iemand misschien waar ik de instellingen voor Orange GPRS en Orange World voor de N80 kan vinden....Ik heb gezocht, maar kan niets vinden in het forum of elders.

Ik heb orange wel de instellingen laten sms-enen opgeslagen, maar daar werkt ie niet mee. Maandag komt mijn U-sim binnen dus daar ook nog eens mee proberen.

Surfen via Wifi werkt wel perfect, wat een wereldbrowser zit er op dat ding zeg. maar surfen via GPRS krijg ik dus alleen een wit scherm.

› reageer

@dnoize
voor orange world moet je de "diensten" browser gebruiken niet de "web" browser

› reageer

lukt het ook niet mee. Ik krijg ook niet het gprs icoontje te zien.
Het lijkt wel of ie gewoon geen verbinding maakt.

Maandag nog eens proberen met mijn U-sim (als ie er dan is.)

Als ik de door orange gestuurd sms opsla krijg ik de mededeling "niet alle instellingen kunnen worden opgeslagen, 1 instelling opgeslagen"

Vandaar dat ik het handmatig wil proberen.

Overigens zijn de mms en gprs internet instellingen wel goed opgeslagen, maar dat lukt ook niet. Kan niet internetten en kan niet mms-en.

Internetten via wifi gaat wel als een tierelier.

Mooi toestel, maar alles behalve gebruikersvriendelijk.

› reageer

gisteren (U)sim gekregen (eerder dan verwacht) en laten activeren door KS.
Nu werkt alles wel ineens zonder dat ik ook maar iets aan mijn instellingen heb veranderd. Het lijkt dus aan de sim gelegen te hebben. Of aan de orange kant is wat fout gedaan wat hersteld is door de Usim activering. Anyway. beide browsers werken, orange world werkt, internet access werkt.

Alleen orange world tv werkt alleen door rechtstreeks de links te gebruiken. Via Orange world zelf krijg ik alleen de instellingen pagina. Maar dat is meer iets voor het Orange UMTS topic.

› reageer

Hallo,
1. Ik heb de vpn software gedownload voor de N80. Maar ik kan nergens een handleiding vinden van de vpn software vinden. Dus weet iemand waar ik deze handleiding kan vinden?

2. Op mijn oude nokia kon ik gewoon mijn hele sms inbox in 1 keer leeggooien. Nu kijk ik er denk ik overheen maar ik kan het nergens terugvinden hoe dit op de n80 moet. Het kan me namelijk niet voorstellen dat dit niet kan.

› reageer

@ dnoize: Wat zijn die rechtstreekse links naar mobile TV van orange?

› reageer

Cartoon Network rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/turnerh3.3gp
Ned 1 rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/ned1h3.3gp
Ned 2 rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/ned2h3.3gp
Ned 3 rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/ned3h3.3gp
Euro News rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/euronewsh3.3gp
TV5Monde rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/tv5h3.3gp
Trace rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/traceh3.3gp
FashionTV rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/fashiontvh3.3gp
BBC World rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/bbc-worldh3.3gp

› reageer

punt 2 heb ik gevonden. alles markeren en dan verwijderen...

rest punt 1 nog. handleiding vpn client voor n80

› reageer

Hallo, ik heb 2 vragen

1: Hoe kan ik een item in mijn agenda laten herhalen (eens in de week/eens in de twee weken/eens in de maand)

2: als ik een sms versturen wil, kan ik niet zien of het nummer een mobiel of vast nummer is. Vroeger kon je gewoon de persoon selecteren, en vervolgens het nummer kiezen. Dat kan nu alleen als er meer nummers bij een naam staan. Maar zo kan je dus niet zien of je het bericht naar een 06-nummer stuurt of niet. Ik heb al vrij veel geprobeerd. Misschien dat iemand het weet?

› reageer

Tijdens het schrijven van het bericht kun je dat controleren door naar Opties -> Berichtgegevens te gaan. Daar staat dan ook naar wie en naar welk telefoonnummer het bericht wordt verstuurd.

› reageer

Ik zit te twijfelen tussen de N80 en de N73. Volgens mij zijn de belangrijkste verschillen:
-N80 heeft WAN
-N73 heeft een open toetsenbord, waar de n80 een geschoven toetsenbord heeft.

Iemand andere verschillen die ik over het hoofd zie?

Verder nog de vraag of het toestel bluetooth 2 heeft net als de n73? En is dit een stereo versie van bluetooth waarmee ik GPS en handsfree bellen tegelijk kan gebruiken?

› reageer

Wie heeft er ervaring met het overzetten van contacten van de N80 naar een Parrot ck3500? Ik kom niet verder dan één voor één overzetten en dat is niet handig. Wat moet ik doen? Speciale instellingen?

› reageer

yspriem

dit staat op www.parrot.biz.

Sending several contacts to the CK3x00.
* Select CONTACTS
* Select your contact.
* Select OPTIONS
* Select MARK
* Repeat for several contacts
* Select OPTIONS
* Select SEND
* Select VIA BLUETOOTH
* Select CK3x00
* The contact is now added to the phone book.

In het nederlands.

ga naar je contacten gebruik de potlood op je toetsenbord om je contacten te selecteren en kies daarna optie zenden kies bluetooth en daarna je carkit.

› reageer

@ stoutski: Dank je wel. Het is gelukt met de instructies van deze site: http://www.parrot.biz/guide_chm/CK3X00/index.html. Nu nog voicedailen maar dat hoort hier niet thuis...

› reageer

Nokia heeft ook een programma die op de N70 perfect werkt met de parrot.Je kan hiermee je contacten synchroniseren.

Hier kan je de software downloaden http://europe.nokia.com/A4143881
Er staat ook een versie voor de N80.
Heb dit nog niet geprobeerd.

› reageer

heb ik gedaan en geprobeerd maar dat werkte niet.

› reageer

Hej alle.

Ik had in het begin toen ik mijn n80 had in het hoofdscherm kleine icoontjes staan van bv agenda,calc,bluetooth enz. Nu zijn ze weg en ik krijg ze met geen mogelijkheid meer terug op mijn scherm. Alle themes geprobeerd en hele gsm nagezocht naar de optie om dat menu weer op mijn scherm te krijgen. Wat zie ik over het hoofd??

› reageer

in het menu, onder instrumenten - instellingen - Telefoon - Standby-modus - Actief standby op "aan" zetten

› reageer

daar was ik nooit opgekomen. thanks man....

› reageer

Hallo allemaal ik ben al een tijd in het bezit van de n80
bevalt prima tot afgelopen zondag sinds dien heb ik een
koptelefoon icoontje rechts boven langs de sleutel staan
nu is het probleem dat als ik probeer te bellen geen kiestoon
meer krijg maar de telefoon gaat wel over ik heb het volgende
al geprobeert:
harde reset
bij instellingen inst. toebeh. hem anders ingesteld
maar dit alles zonder resultaat

even voor de duidelijkheid ik gebruik geen (blue tooth)hoofdtelefoon

› reageer

heb je je radio connector in je telfoon gestoken? ik heb namelijk precies hetzelfde probleem sinds vandaag. Dat is dus gekomen toen ik mijn radio plug er in deed.

› reageer

je zou misschien je software kunnen upgraden via nokia en als je al de laatste versie heb dan kan je hem opnieuw installeren. Niet vergeten om even een backup te maken.

› reageer

lijkt me een zeer extreme oplossing. kan toch wel anders. ga vanavond even proberen om mijn radio plugin er weer in te stoppen (nu even niet voor handen) misschien dat het dan ook weer weggaat.

› reageer

ik heb wat met die radio plug zitten klooien, ik ben er zo ver mee opgeschoten dat ik wel weer kan bellen en gebeld worden maar tekentje blijft nog steeds rechts boven in beeld staan. Het iccontje ziet er uit als de pug die je er in steekt van radio. iemand nog ideeen zonder firmware en hardreset, raak niet graag min internet instellingen kwijt te lang mee bezig geweest op goed te krijgen.

› reageer

Ik heb vandaag het toestel gekregen maar heb een probleem met het maken van foto's. Eerst wordt de foto genomen en daarna doet de flitser het pas. Trouwens ook wanneer ik de foto met de zelfontspanner maak

› reageer

Ik lees hier op het forum dat er soms hoge kosten gemaakt worden omdat de verkeerde internetverbinding (bijv t-zones?) is gekozen. Ik heb een PIT abo afgesloten bij T-Mobile hoe selecteer ik mijn "gratis" verbinding. Zijn er redenen om de andere verbinding te houden en zo niet kan ik deze verwijderen?

› reageer

een tijdje geleden is mijn n80 kapot gegaan. het speakertje om te kunnen telefoneren was kaduuk. nokia reparatie => Keurig afgehandeld, 2 weken later kreeg ik em terug en alles was weer spik en span! helaas, was alles eraf..daar had ik rekening mee gehouden..dus ik had alle programmatjes en thema's opnieuw opgezocht zodat ik ze na het terug krijgen van mijn n80 weer kon instaleren. Dus niet. ik instaleer The Dark Theme ( vind ik persoonlijk het leukste en mooiste thema) krijg ik een melding van, Certificaat verlopen! weet iemand hoe je dat kan verhelpen ofzo? andere programmatjes doen het wel gewoon zonder problemen..Help..anyone?!

› reageer

Heb even in dit forum zitten zoeken en nu zie ik alleen de vraga staan hoe je mp4 bestanden zou kunnen afspelen op de n80 maar er is nog nooit geen antwoord opgekomen. Als ik een mp4 bestand op mijn gsm zet en probeer af te spelen start real player op en meteen daarna een foutmelding dat dze file niet afgespeelt kan worden. Wie geeft nou eens het verlossende antwoord. Ik heb divxplayer en smartmovie met mp4core op mijn n80 maar werkt nog steeds niet. smartmovie laat niet eens de mp4 file zien alleen maar avi files

› reageer

Gepost door andreas2005 op 27/12/2006 08:31
@Einino, @JamalStylez,

Ik ben bang dat ik jullie moet teleurstellen. De oude Nokia N80 wordt door Nokia niet officieel voorzien van voip. Zelfs al hebben ze het wel beloofd toen het ding uitkwam.
Voip hebben ze bewaard voor de N80i(e), technisch dezelfde telefoon, maar met een aangepaste firmware. In de gewone firmware mist een bepaalde stack geloof ik. Deze wordt niet toegevoegd in de updates van de frmware van de gewone N80.
Dit kun je hierboven ook zien, de firmware die je nodig hebt is: V 4.0632.0.38, wat een ander nummer is dan er wordt aangeboden via de updater.
Je zou naar een nokia service punt kunnen gaan, en proberen ze daar er van te overtuigen dat je recht hebt op de aangepaste firmware van de n80i(e). Het is al een keer iemand gelukt!
Of je kijkt op GOT, in de thread over de N80. Daar is besproken dat er ook andere manieren zijn om aan de juiste firmware te komen . Let wel, er wordt alleen over gesproken, er zijn geen rechtstreekse links te vinden...
===========================
Ik wil even hierop reageren. Dit klopt niet. Ik heb geen N80i, en heb gewoon gisteren via de nokia site gewoon de V 4.0632.0.38 van 13-10-06 kunnen updaten. Je kan het gewoon zelf doen een N80i is dus niet nodig.

Cheers
Dustin

› reageer

het programma Rotateme, is dat hier bekend?

› reageer

Ja, heb je hem nodig? Ik heb hem op de pc en je kan hem via een link registreren. Ik heb het programma werkend gezien op een S60 3v, helaas werkt het niet op mijn S60 v2 Nokia 6630

› reageer

hee ciao, heb je net een mail gestuurd, dat ik er in geinterreseerd ben
alvast bedankt

› reageer

@nokiadustin

De Nokia N80 en Nokia N80i hebben beide een andere productcode, volgens een Nokia servie center zal daardoor altijd de configuratie van de telefoon het zelfde blijven m.u.v. de normale updates. Nokia zelf geeft aan geen garantie meer te verlenen als je andere software er op plaatst dan voor jou toestel bedoeld is.

Je zal dus op z'n minst je productcode moeten hebben aangepast, maar hoe wil je dat doen?

› reageer

Ik ben inmiddels getipt op een ander forum dan telecom dat het wel degelijk mogelijk is.

Met het programma Nemesis kan je de productcode aanpassen.

Geen idee hoe dat werkt, maar ik ga het zeker uitzoeken.

› reageer

Er is weer een nieuwe firmware uit voor de N80 versie V4.0707.07 ook deze kan je via de nokia software updater installeren. De software vind je op de nokiasite.

› reageer

@mdvz0r

Heb je het via een normale update gedaan, of heb je de productcode aangepast?

› reageer

Gewoon via de normale update. Ik zou niet weten hoe ik productcode moet aanpassen. Nieuwe firmware is echt aan te raden. De software werkt echt snel. Tot nu geen vastlopers gehad. Vergeet niet eerst een backup te maken voor dat je geen updaten.

› reageer

Ik bedoel dus ".....voordat je gaat updaten. hehehe

› reageer

@nokiadustin

Heb jij nu met die update dan wel VOIP?

› reageer

Ik ga van Telfort verplicht over op KPN, en dan doet Edge het niet meer, maar krijg ik te maken met OF GRPS, OF UMTS/HDSPA. Hamvraag: pakt de N80 de HDSPA-verbinding of schakelt het ding terug naar GRPS? Heeft iemand een data-abbo lopen bij KPN? Hoe gaat dat?

› reageer

@Arrawa :
Heb zelf geen Telfort meer, maar kijk eens in onderstaand topic :

http://www.telecomvergelijker.nl/prov/5/forum/?thread_id=22433

› reageer

Dank je Marly, ik was van die thread op de hogte. Deze overgang zou voor mij gee probleem hoeven te zijn, MITS de N80 overweg kan met HDSPA. Ik zie wel overal staan dat het UMTS ondersteund, maar geen idee of HDSPA daarbij inbegrepen zit. En ook geen idee of KPN zowel UMTS als HDSPA aanbiedt. Vandaar de vraag of er iemand is die hoge downloadsnelheden haalt op het KPN-netwerk met een N80 (ofwel: is de N80 compatible met KPN?)

› reageer

Als het goed is ga je over op UMTS, dus 384 kbit/s downstream (max.), meer dan EDGE dus. HSDPA is weer een vervolgstap op UMTS, maar daar is een N80 niet geschikt voor. Dus je zult het met 384 kbit/s moeten doen.

Overigens heb ik via het KPN-netwerk nog geen 3G-dekking op mijn telefoon met Telfort-abonnement. Het schijnt vanaf 15 mei te moeten lukken, ik ben benieuwd (mijn telefoon staat inmiddels ook op 'dual'-netwerkstand.

› reageer

Ah, ok, dan hoef ik geen nieuw toestel (gelukkig, want die N80 blijft een lekker dingetje... hoewel de N95 ook wel erg goed is, maar helaas een beetje duur ;-)

Net nog even gebeld met KPN en die bevestigen dat KPN feitelijk drie datastreams aanbieden: GRPS, UMTS en HSDPA. Dus een UMTS-toestel (en dat is de N80 volgens de specs wel), moet dus gewoon de UMTS-datastream kunnen oppakken.

Ik ben benieuwd!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.