T-Mobile[Orange] Dekkingsgebied Orange

tja, helaas is het idd waar dat het type toestel (lees: type ontvangstmodule die in de GSM gebruikt wordt) wel degelijk uitmaakt. Ook is het zo dat je je toestel af en toe uit en aan moet zetten zodat de verbinding met het netwerk ge-refreshed wordt als het ware. Dit scheelt (schijnbaar) aanzienlijk soms....

Al met al kan ik wel zeggen dat de Nokia 6310i qua bereik (en standby tijd) tot op heden nog niet veel overtroffen is (maar ja, die standby tijd is wel verklaarbaar, want wie wil er tegenwoordig nog een GSM zonder camera, kleurenscherm en weet ik wat allemaal nog meer....die vreeeeeeeten stroom he!).

Ik heb zelf een Nokia 6310i, SPV C500 en SPV M3000 en ik moet zeggen: qua betrouwbaarheid/ontvangstkwaliteit staat die Nokia wel op nr. 1 (met Orange vanzelfsprekend). :

› reageer

Ik heb zeer recent een Orange abonnement afgesloten, maar het valt me nu al tegen. Ik heb GEEN bereik in mijn eigen huis. Ik woon in een plaats vlakbij Nijmegen met ruim 30000 inwoners in een normale tussenwoning. Met mijn vorige vodafone abonnement had ik volledig bereik, maar bij Orange lijkt dat anders te liggen. Ik stel echt geen hoge eisen aan mijn provider, maar ik vind het wel handig om thuis bereikbaar te zijn. Logisch toch?

Iemand anders nog ervaringen met een slechte dekking?
Is een abonnement nog af te zeggen of om te zetten binnen bijv. 5 dagen na het afsluiten?

Hoor graag. Alvast bedankt.

› reageer

Laatst was ik in bemmel, out of all places, en daar had ik met orange ook geen/weinig bereik binnenshuis....

› reageer

Ik was laatst in Almere, in Harderwijk, Ermelo en enkele andere plaatsen in Flevoland en de Veluwe en had geen bereik met Vodafone.

› reageer

Orange ? was dat niet ooit prutstone?..uhhh ik bedoel dutchtone.
Grote delen van Limburg hebben deze provider volgens mij allang de rug toegekeerd.
In Landgraaf (toch echt niet de allerkleinste gemeente) waren diverse duitse netwerken vele malen sterker dan Orange, met alle vervelende gevolgen vandien...(héél veel buitenland kosten)

Bij de klantenservice zegt men dan heel slim: "U moet de netwerkkeuze op uw toestel op handmatig zetten, dan is het probleem verholpen"...
Klop als een bus, alleen jammer dat je dan helemaal geen gsm meer nodig hebt...
Dus voor mij: ...alles behalve prutstone, sorrie, Orange natuurlijk...

› reageer

Ik vind dit een onzinnig antwoord. Kennelijk is kritiek op Orange niet geoorloofd bij Telemaniac. Het is gewoon een feit dat de 1800 mhz netwerken binnen een slechter bereik hebben dan Vodafone of KPN. Dus zal het altijd een tegenvaller zijn als je van KPN of Vodafone overstapt naar een van de 1800 netwerken. Als je echter de pech hebt dat je net bij jou thuis binnen niet of nauwelijks bereik hebt, is dat heel vervelend. Mijn zoon had op zijn vorige kamer geen bereik met O2. Nu is hij 100 meter verder verhuisd en heeft wel voldoende bereik. Het hoeft soms maar net een balk of boom te verschillen en je hebt weer wel bereik. Dat is dus gewoon een nadeel van alle 1800 netwerken. Soms ligt het ook nog aan het telefoontoestel. Ik had eerst een Nokia 6210 met O2 en had vaak slechte ontvangst en/of bereik. Nu heb ik een Siemens 45 wéér met O2 en heb nog nauwelijks klachten over het bereik. In de 6210 heb ik nu een gratis simkaart van KPN met 120 minuten en ik profiteer van de voordelen van beide netwerken. Soms werkt de ene beter en soms de andere. Bellen naar O2 en vast doe ik met het O2 abonnement en KPN gebruik ik voor het bellen naar overig mobiel. Goedkoop en vrijwel altijd bereik!!

› reageer

Ik zou niet weten of je er nog vanaf zou kunnen, maar je kunt wel even bellen naar de klantenservice, daar je postcode doorgeven, dan kunnen zij zien of het bereik in de toekomst nog verbeterd zal worden.

Overigens, een plaats van 30.000 inwoners en GEEN bereik? Dat vind ik sowieso al erg slecht. Heb je wel bereik als je buiten op straat staat?

› reageer

Ik heb sinds kort Orange en daarvoor heb ik een jaar KPN gehad en een half jaar O2. Ik woon in de Flevopolder (Almere) en heb hier het best bereik met KPN. Dat is gewoon de beste! Nu heb ik Orange en daarmee heb ik veel beter bereik dan O2. Ook met T-mobile hebben mijn broer en zusje in ons huis geen bereik terwijl ik met Orange wel bereik heb.
Oftewel, ik ben tevreden met Orange in mijn buurt

› reageer

Deze discussies blijf je altijd houden. Feit is inderdaad de 1800 minder goed door beton etc. dringt dan 900. Wel heeft Vodafone al te kennen gegeven dat ze het netwerk 'af hebben'. Ze zullen dus reeds bestaande gaten in de dekking niet meer (snel) oplossen. Dat vind ik persoonlijk wel erg arrogant, want hoewel ze een van de beste netwerken hebben is het zeker nog niet af. Orange en T-Mobile bouwen nog steeds hard aan het netwerk. Bel klantenservice inderdaad even om te vragen of er mogelijkheden zijn (ben bang van niet, alleen als je ook buiten geen dekking hebt maak je misschien kans). Misschien is het wel een storing of misschien wordt er over 2 weken wel een antenne bijna in je achtertuin in gebruik genomen.

› reageer

Natuurlijk mag je van mij commentaar of kritiek hebben op Orange, Vodafone, T Mobile, O2 of KPN. Grappig dat iemand zoveel informatie uit twee zinnen kan halen Maar deze discussie is zo oud als de mobiele telefonie zelf. De kwaliteit van een netwerk is een redelijk persoonlijke emotie. Maar een compleet netwerk dissen omdat je geen bereik hebt op een bepaalde locatie..... Dus merk ik slechts op dat ik naar verluid, het beste netwerk dat we in Nederland schijnen te hebben in mijn GSM heb zitten, maar geen of slecht bereik heb in gebieden waar respectievelijk dik 150 duizend en ca. 50 duizend mensen wonen. En zo zijn er ongetwijfeld nog diverse plaatsen. Dus wat zegt dit over een netwerk......... Uit onderzoek is gebleken dat het verschil tussen het beste en het slechtste netwerk slechts 0,2 procent is. Het is dus wijsheid om in je directe omgeving na te gaan of en welk netwerk de beste resultaten geeft. Misschien bedoelde ik dit wel En eigenlijk is het best wel een beetje niet zo slim om een langlopende verplichting aan te gaan met een netwerk zonder dit eerst uitgezocht te hebben.

› reageer

Volgens mij doet iedereen die een nieuw abonnement bij een andere provider aan gaat laten sluiten er goed aan om eerst even met je oude toestel via de optie "zoek netwerk" te kijken welke netwerken sowieso in je huis en om je huis gevonden worden. Vraag ook even aan mensen om je heen hoe hun ervaringen zijn.

Met Ericssons kan je je zelfs aanmelden op een van de andere netten, waarna op je scherm "alleen 112" komt te staan. Als je ontvangstmeter dan na een paar seconden volledig uitslaat, dan weet je zeker dat je voldoende bereik hebt op dit andere netwek. (NB. de streepjes op je toestel zeggen erg weinig over de werkelijke kwaliteit van het net ter plekke, daarvoor moet je een gsm met netmonitor functie gebruiken, maar je weet wel of er wel enige ontvangst is of dat ontvangst van dat net volledig ontbreekt!)

Bel ook even de provider van je keuze voor een postcode check (en noteer de naam van deze medewerker voor als de gegeven info niet zou kloppen).

Binnenhuisdekking wordt door de providers nooit gegarandeerd en daar kan je ook geen rechten aan ontlenen voor opzeggen etc.(hoogstens uit coulance). Heb je buitenshuis geen bereik, dan heb je betere kansen: ga naar de gsm winkel terug en leg het probleem voor en vraag om een oplossing. Stel ook je nieuwe operator op de hoogte dat je buitenshuis geen dekking hebt.

Hoe meer mensen klagen over de slechte dekking, hoe groter de kans dat er ooit in de toekomst nog een mast in de planning er bij komt (O2 is nu weer masten aan het plannen aan de hand van klachten).

succes,

Koen

› reageer

Dit is een ouder topic maar ik heb hetzelfde probleem als de topic starter. Ik woon ook in een plaats in de regio van Nijmegen en krijg vaak berichten dat er iemand heeft gebeld en geen bericht heeft achtergelaten. Mijn telefoon is dan niet overgegaan. Met KPN en O2 heb ik nooit problemen gehad met mijn bereik, dus daar het ligt echt aan Orange. Weet iemand of er niets aan te doen is? De helpdesk heeft niet echt zin om er wat aan te doen.

› reageer

Emperor: Same here. Woon ook in Nijmegen en krijg vrij vaak voicemeels van een week oud. Ook krijg ik bericht dat ik gebeld ben en niet heb opgenomen terwijl dat ding nooit is afgegaan. Het ergste wat ik heb meegemaakt was dat ik op de waalkade een restaurant binnenging en mn bereik gelijk weg was. 5 meter van de ingang!! I En als je die sinaasappel-gasten belt krijg je te horen dat ze zgn. niks in de planning hebben maar el wel aan werken.
Het is idd. slim om van te voren info over ervaringen van mensen in te winnen voor dat je een (langdurig) contract afsluit. In sommige telecom winkels wordt je zelfs afgeraden om Orange te nemen... Als dat niet genoeg zegt...

› reageer

Ik heb ze net nog maar een keer gebeld. En het was bekend dat er minder bereik was. Er was zelfs een nieuwe mast gepland in de buurt. Maar daar heb ik nu niets aan. Heb maar gemeld dat ik er over na zou denken als mijn abbo over 4 maanden afloopt, ff inwrijven.

› reageer

In een kroeg of restaurant met name in oude binnensteden (veel bebouwing + kleine straatjes) hebben alle 1800 netweken vrij weinig bereik, dus daar moet je niet over klagen als je goedkoop (1800) belt, dat weet je van te voren en anders neem je een tafel bij het raam ;-)

› reageer

Zelfs Vodafone heeft op bepaalde punten in binnensteden belachelijk slecht bereik. Volgens mij is hier trouwens al een ander topic over Over vodafone dan

› reageer

KoosKoets: grapjas, ok het is idd waar dat met veel beton om je heen het bereik wegvalt, maar in een relatief grote stad als Nijmegen en ook nog ns in het centrum blijfik erbij dat je meer mag verwachten. Zelfs van een 1800 netwerk. Die lelijke netwerkpalen zijn bij wijze van op elk dak te vinden!

› reageer

Vodafone mag dan soms wel beter zijn, ik heb echter ook vaak de ervarng dat binnenshuis het bereik beter is met een 1800 mHz netwerk. Het is voor een groot deel gewoon afhankelijk hoever je van elke zendmast af bent...

› reageer

In een restaurant hoor je zowiezo niet te bellen volgens de etiquette....

› reageer

Kan ook zijn dat ze zo'n gsm jammer daar hadden

› reageer

Hmm, krijg een dubbel gevoel over dat 1800 netwerk
Iemand ervaringen met een Orange aansluiting maar dan met zo'n triband bak? Vraag me af of het iets uitmaakt...

› reageer

Je bedoelt een triple band telefoon. Ik heb een Nokia 6610 en die is triband. Dus het maakt niets uit. Je kan alleen in Amerika bellen, lekker belangrijk.

› reageer

De triband functie voegt voor in Nederland niets toe. De extra gsm 1900 frequentie wordt alleen in de Amerika's en Canada gebruikt.

KPN, Vodafone (heel beperkt) en O2 gebruiken intussen beide andere frequenties (gsm 900 en 1800) tegelijk voor een optimale ontvangst en verbeterde capaciteit waar dat nodig is.

Orange heeft de beide gsm 900/1800frequenties ook ter beschikking, maar gebruikt ze niet, T-Mobile heeft alleen maar gsm 1800 licenties en kan dus geen andere frequenties inzetten voor het krijgen van een betere dekking. Als Orange ze nu eens aan T-Mobile verkoopt ipv. ze in de kast te laten liggen!

› reageer

Als Orange ze nu eens aan T-Mobile verkoopt ipv. ze in de kast te laten liggen!

Als Orange ze nu eens gebruikte misschien dat ik dan geen problemen met mij bereik had. Was ik ook weer blij, en hoef ik na het einde van mijn contract niet een andere provider te zoeken.

› reageer

Tsja, kweet geloof ik genoeg. Ik wilde dus de spv aan gaan schaffen wat natuurlijk alleen met Orange kan. Toch maar niet doen...Iemand een suggestie voor een soortgelijke foon? Waarbij je dus wel je eigen provider kunt kiezen.

› reageer

Was daar niet de MDA van T-Mobile als alterntief voor de SPV?

› reageer

De XDA van O2 was ook erg multifunctioneel.
Is volgens mij hier en daar nog te krijgen bij wat dealers.

› reageer

Weet iemand hoe het zit met het beriek van Orange in Amsterdam? Ik heb nu T-Mobile maar dat is huilen met de pet op hier. Toch vreemd voor een plaats met zoveel inwoners. Denk er dus over om op te zeggen en ik heb nu een aanbieding gezien van Orange.

› reageer

Orange werkt prima in Amsterdam. Heb hier tegenwoordig nergens problemen meer met binnendekking, een paar jaar geleden was dat nog wel eens het geval. Over de binnendekking van T-Mobile in Amsterdam hoor ik meer klachten, maar die provider hanteert ook lagere tarieven en geeft ook geen netwerkgarantie. tja, kwaliteit heeft zo z'n prijs.

› reageer

De binnendekking van Orange en T-Mobile zou zo ongeveer gelijk moeten zijn. Alle twee 1800, alle twee de stad behangen met sites. Het prijsverschil is echter dermate groot dat ik iedereen Orange sterk af zou willen raden. Ga dan naar Vodafone of KPN toe, beter netwerk en goedkoper dan Orange!

› reageer

Kpn en Vodafone hebben niet zo'n hoge cashdeals als orange.
Orange wordt DOOR deze cashdeals goedkoper.
Ik heb genoeg aan 40 euro in de maand,
hiervoor betaal ik 10 euro.
Mijn smsjes kosten nu nog maar 5,5 cent per bericht!!!!!!!!!
Is orange nu zo duur???

› reageer

@ user001 --> Dat de netwerken van orange en t-mobile ongeveer gelijk zijn klopt toch echt niet helemaal. T-mobile heeft de laatste paar maanden echt een uitstekend bereik. Terwijl je bij dutchtone echt alleen maar buiten kan bellen!

› reageer

Moet zeggen dat bereik niet tegenvalt van Orange! Ondanks dat er vaak maar een streepje (van 5) zichtbaar is, is tijdens een gesprek de verbinding VEEL beter dan KPN. Daar had ik met vol bereik nog last van ruis en contactloze periodes. Begrijp 't niet, maar bellen is beter bij Orange voor mij. (En stukken goedkoper natuurlijk)

› reageer

Ik heb zelf geen klachten over T-Mobile. Trouwens ook niet over Telfort. Beide gewoon goede netwerken tegen een uitermate gunstige prijs.

Orange zou ik echter niemand aan willen raden. Met dat netwerk heb ik veel meer klachten gehad en de prijzen zijn ronduit schofterig. Uiteraard de SIM-only internet aanbieding daargelaten, die is wel erg lekker ;-)

› reageer

Orange is qua dekking beslist niet vergelijkbaar met (en al helemaal niet slechter dan) T-mobile. De dekking is juist stukken beter dan T-mobile en (in mindere mate) Telfort. Dan heb ik het dus niet alleen over eigen ervaring in een bepaald gebied of plaats; de meest recente landelijke onderzoeken bevestigen dit ook. Het kan natuurlijk altijd dat iemand slecht bereik heeft met Orange, bijv. in een kelder of op de hei, maar de kans is vrij groot dat T-mobile op die locatie helemaal niets doet.

› reageer

Leonie, ik vind het bereik van Orange wel acceptabel in Amsterdam, op bepaalde plekken heb ik slecht bereik (enkel binnenshuis). Met T-M heb ik nooit problemen gehad, mensen om me heen met T-M hebben over het algemeen beter bereik dan ik met Orange. Maar als jij weer aangeeft dat je problemen hebt met T-Mobile... Misschien ligt het aan je toestel. Zie ook hier.

› reageer

Ik heb een orange-abbonement en in A'dam nog nooit problemen gehad wat betreft bereik. Heeft iemand ervaring met kwaliteit van het netwerk van Telfort?
Wil gezien prijsverschil overstappen naar TM of Telfort, mits deze ook een goed bereik hebben.

› reageer

Vreeeemd, wat ik lees, ik was altijd dutchtoner en zeer tevereden, nooit problemen, ja af en toe wat wegvallen maar dan binnen rare bouwsels met veel metaal die signaal verzwakkend werken, en me rekeningen waren lager dan nu bij T Mobiel

Maar hoe kan het dan dat ik iedereen hoor dat het slecht is en duur
toch zeker niet duurder dan Voda of KPN volgens mij............
toch ?

› reageer

Die onderzoeken hebben helemaal niets bevestigd. De onderzoeken gaven alleen maar aan dat de onderlinge verschillen tussen de netwerken nihiel zijn. Orange is alleen met de resultaten aan de haal gegaan (en heeft ze flink verdraaid) met als gevolg dat het nu voorbij is het de onafhankelijke onderzoeken naar de netwerkkwaliteit. Niemand van de providers wil nog met het onbetrouwbare Orange in zee op dat gebied.

Orange belazert de boel overigens wel eens vaker als het gaat om promotie over hun kwaliteit. De pochen daar graag mee, ze 'vergeten' dan alleen het complete plaatje te laten zien.

En ja, Orange is over het algemeen duurder dan KPN en Vodafone. Dat heeft te maken met de hoge tarieven voor bellen naar mobiel, het ontbreken van een mogelijkheid tot goedkoper sms'en, de starttarieven binnen de bundel en overall de hoge tarieven voor bellen. Tenzij je een goedkope SIM-only via Internet pakt kun je beter ver bij Orange weg blijven. De prijs/kwaliteit verhouding bij die provider is verreweg (maar dan ook echt verreweg) de slechtste van alle aanbieders.

› reageer

User001> Orange is inderdaad duurder dan Vf en KPN als je kijkt naar de prijs zonder cashback.

Slyder> Heel vroeger toen Dutchtone nog echte belminuten verkocht (2000) waren ze inderdaad vrij goedkoop (bv allin 90 voor f32.50 = €14.75) dat is vergelijkbaar met een telfort100 voor €15.
Met de komst van de euro zijn ze echter overgestapt op verschillende prijzen voor bellen naar vast en mobiel en dat is voor veel -jonge- mensen duur omdat ze veel naar mobiele nummers bellen. Dat je rekeningen nu hoger zijn dan toen komt misschien ook omdat je nu meer belt

› reageer

En ja, Orange is over het algemeen duurder dan KPN en Vodafone. Dat heeft te maken met de hoge tarieven voor bellen naar mobiel, het ontbreken van een mogelijkheid tot goedkoper sms'en, de starttarieven binnen de bundel en overall de hoge tarieven voor bellen.

Duurder als je de cashback NIET meerekend inderdaad. En laat de cashback van Orange de afgelopen maanden/jaren flink hoger zijn geweest dan die van Vodafone en KPN...

Met GPRS zijn ze in principe ook redelijk goedkoop (wap is flatfee 6 euro, na 2MB internet verder 3 euro per MB). Zeker als je dit uit de bundel haalt waarbij je een cashback hebt gekregen. En tegenwoordig kun je via gprs ook op smscity.nl komen waardoor je weer goedkoop kunt sms'n! Want je smscity-tegoed verhoog je natuurlijk weer door te bellen naar een 0900-nr en ook dit betaal je UIT je Orange-bundel! Goh waarom zou ik toch via Orange bellen? :

› reageer

het bereik hier in groningen is bij mij in huis ook slecht tot geen bereik.Valt me zwaar tegen van orange.

› reageer

Moeje ze even mailen met je postcode e.d. Niet dat het gelijk helpt, maar niks doen helpt ook niet. Ze geven op hun eigen site aan dat ze graag netwerkproblemen willen horen, dus zou zeggen: Ga je gang.

› reageer

Kunnen maar twee oorzaken zijn: of de telefoon staat uit of je hebt een pantserjas waaronder je je mobieltje draagt.

Orange heeft misschien iets minder dekking dan KPN, maar ik ken ook plekken waar Orange wel bereik heeft en T-Mobile, Vodafone en Telfort geen van allen.

› reageer

Daarom, die discussies houd je altijd. Hopelijk zijn die over paar jaar niet meer nodig.

› reageer

Heb meerdere abonnementen gehad bij verschillende providers.
Heb weleens 2 GSM's bij me (Vodafone en Orange).
Valt me altijd weer op dat deze bijna altijd dezelfde ontvangst laten zien.
Mijn voorkeur gaat daarom uit naar Orange.
Alles uit 1 bundel is een heel groot voordeel.

› reageer

Nee, met mijn caps lock is niets aan de hand. Ik wilde alleen dat het opviel, hetgeen blijkbaar lukte. Ik bel al meer dan 8 jaar met een mobiel. Recentelijk overgestapt naar Orange. Gewoon, stom stom. Het is voor mij een duur geintje om het contract af te kopen. Ik heb het er voor over. Morgen over naar een andere provider, waarmede ik goede ervaringen had (Vodafone). Orange is net zo slecht als de F1 auto's die hun logo voerden. Altijd achteraan en nooit aankomen.
Toto

› reageer

Dat het opvalt dat had je kunnen verwachten, dat je er commentaar op krijgt ook. Aangezien er in de forumrichtlijnen vermeld staat dat dit niet gewenst is!

› reageer

Vorig jaar december voor de derde keer bij orange een abonnement genomen ,ik was gewend en tevreden met iedere keer een extra abo voor weinig, bel te goed opsparen en in de vakanties van uit het buitenland bellen en wat ik over hield over zetten naar prepaid maar gezien de goede dekking die ik thuis had en alles uit een bundel vond ik het deze keer verleidelijk om helemaal over te stappen naar orange. In april ben ik verhuisd en toen kwam ik er achter dat ik thuis geen dekking had L vervelend want ik zat er nog 1,5 jaar aan vast.. Kantenservice gebeld en, ja binnen niet maar buiten wel, was hun antwoord, heef u wel eens geprobeerd om de telefoon uit te schakelen? En bla ,bla, bla, ik kwam niet veel verder . Vandaag ben ik naar een orange shop geweest, ik had besloten om te proberen een regeling te treffen om mijn abo af te kopen, de verkoper (zeer vriendelijk) moest nog even telefonisch overleggen, onder tussen kon die zien op zijn scherm dat die locatie een vlek had ( dus je hoef ze niets te vertellen het is bij hun bekend waar wel en waar geen dekking is) hij vond het niet verstandig wand dan was ik geld kwijt en ik had gelijk niks meer ook al hoef de ik maar de helft van het resterende jaar te betelen.
Eigenlijk kost het mij die 2 jaar maar 50 euro, want ik kreeg een cash-deal van 500 euro toen ik vind het alleen jammer dat ik mijn nummer na 5 jaar kwijtraak, maar zo veel geld vind ik het ook niet waard.Ik heb nu een simyo besteld ook met een mooie nummer, en als die me niet bevalt dan maar een kpn, die hebben ook alles uit een bundel, een hier weet ik zeker goede dekking:

› reageer

Simyo = KPN. Dat maakt dus niets uit.

› reageer

Tja, binnen heb ik ook slecht bereik met Orange (moet altijd meteen naar het raam of de gang in rennen om geen holle boomstam effect te krijgen). Toch bel ik met Orange vanwege Orange world en gratis internet instellingen (gecombineerd met het onbeperkt meenemen van die alom befaamde belbundel).

Het maakt verder wel veel uit in welk toestel je je Orange kaart propt (doe je em in een Nokia 6310i, dan heb je al veel betere ontvangst dan bijv. met een Orange SPV is mijn ervaring).

› reageer

Klopt, toestel bepaalt mede de ontvangst.
Heb een Nokia 3510 vervangen voor een Nokia 6230.
Dit met een Vodafone abo.
Had ineens met hetzelfde sim-kaartje/abo een betere ontvangst.

› reageer

Ik heb op de begane grond (binnen) en zelfs buiten geen ontvangst thuis. Maar op de 2e etage, heb ik maar liefst 5 streepjes. Echt vaag, maar dat heeft natuurlijk met het signaal, sterkte d'r van , obstakels etc. te maken. In mijn slaapkamer kan ik dus heerlijk wappen (zegmaar..) maar beneden hoef ik het nogeens te proberen een telefoontje te plegen, daar heb ik KPN dus voor

Ik woon trouwens binnen de randstad. (op de rand ervan) en in mijn gemeente heerst zo'n "anti-umts-masten sfeer" vandaar...

› reageer

Waar ik woon heeft alleen Orange goede dekking binnenshuis. Mobiel pinnen met KPN kan bijvoorbeeld alleen midden op straat, Vodafone doet het binnen helemaal niet, T-Mobile en Telfort alleen door precies op de goede plek te gaan staan...

Oftewel: vooraf testen als je wilt weten of er ergens dekking is!

› reageer

@Fotograaf2004:

Moet je nagaan dat een nokia dan beter ontvangst heeft, dan een Orange Branded toestel als de SPV.. Lekker ehhh....vervelend.

› reageer

@carlvanloo,

ik snap sowieso niet dat HTC die ontvangst modules in zijn smartphones/ppc devices sterker maakt....a la Nokia. Vooral die smartphones zijn wel gevoelig als er geen bereik is nl. Ook erg vervelend met internetten !@#$ (oke....misschien gaat de accu dan sneller leeg, maar als je geen bereik hebt, heb je er ook niet al te veel aan).

Helaas zijn de apparaten, afgezien van de signaalsterkte, als apparaat gewoon te fijn om te laten liggen ..... (misschien dat een emailtje naar HTC helpt ghehehehe......maar ik denk 't niet).

› reageer

Een groot olieconcern in NL waar me pa werkt, gaan over van Vodafone naar Orange. Ben benieuwd hoe hem dat gaat bevallen. Ik heb ook Orange, maar in zijn huis weinig bereik. Wel opvallend, de meeste bedrijven hebben nl nog steeds KPN of Voda heb ik het idee.

› reageer

@carlvanloo,

veel bedrijven hebben idd KPN of Voda....KPN natuurlijk omdat ze van oudsher al op de nederlandse markt opereren. Uit financiele oogpunten zullen oliemaatschappijen niet op een eurootje meer kijken.....voorbeeld: Shell Nederland heeft afgelopen jaar echt MEGA-winsten geboekt (aangezien het dekkingsgebied van Voda wel beter is dan Orange over-all zou ik persoonlijk niet het risico nemen denk ik binnen een bedrijf ).

› reageer

Hele grote bedrijven krijgen binnen het bedrijf gewoon een besloten netwerk met eigen zenders. Dan kan je dus elke provider nemen...

› reageer

Nee okee, maar veel medewerkers van zo'n groot bedrijf zijn onderweg, of niet op kantoor. Staat niet zo leuk als je met een klant een de foon bent in de auto, en de verbinding valt weg.

› reageer

over het algemeen is de dekking buiten van alle providers goed, het gaat meer om de dekking binnenshuis, die laat nog weleens te wensen over

› reageer

Waar woon je dan?
Dan kan ik eens kijken of een zend masten geplant staan. en wat de situatie is..

Heb je indoor of outdoor geen dekking?
Hoe oud is je gsm? cross test gedaan?

Tip bel de klantenservice 1200
Hier klagen bereik je weinig mee.. alleen maar negatief nieuws.
Als orange geen klachten krijgt kan orange zich ook niet verbeteren!

En elk Provider heeft zijn dekking problemen.. ook vodafone spreek uit ervaring!

› reageer

Tegen wie heb je het? Ik heb geen negatief nieuws over Orange hoor, bij mijn huis staat de zendmast 100 m van mn huis Volgens het antenneregister is dat ook de dichtsbijzijnde mast bij me pa's huis. Buiten is dekking goed, maar binnen erg weinig. Maar wel iig bedankt voor je aanbod hoor.

› reageer

@Geo,

klassiek voorbeeld he! Mensen die geen problemen hebben, klagen niet.... mensen die geen tot slecht bereik hebben krijgen sneller neigingen tot klagen.

Het is ook gewoon verrot als je afhankelijk bent van je GSM (werk e.d.). Vroegah hadden we niet eens GSM's (toen was het al heel wat als je een auto telefoon had ghehe). Maar juist het verschijnsel dat je je zelf er door afhankelijk gaat maken (maw: je gaat er aan wennen, zeker als je email e.d. onderweg afhandelt).

De buitendekking is idd bij alle Providers wel goed (op een aantal bekende trajecten/ gebieden na dan). Helaas vraag ik mij wel eens af wat de echte reden is dat er aan een netwerkbereik-probleem niet altijd iets wordt gedaan (vergunning aanvraag probleem, te weinig klachten van klanten in een bepaald gebied, te duur/kostenplaatje, te laks (vanuit providers gezien) enz.).

Je klacht elke keer melden aan Orange is wel belangrijk, omdat ik gemerkt heb dat ze soms wel aanwijzingen geven dat ze het serieus nemen (ik kreeg na 3 meldingen de helft van mijn abonnementskosten van een maand gecrediteerd op mijn rekening....'t is maar 16,25 maar toch....).

› reageer

Ja vind ik ook! Ik zeg ook altijd, niks zeggen helpt ook niet. Ook als er iets positiefs te melden is, dan meldt ik dat ook wel eens.
Ik denk dat iedere providers wel streeft naar optimale dekking, maar idd vanwege vergunning of te hoge kosten, dat t daardoor niet doorgaat in een bepaald gebied. Als de binnendekking bijv net niet zo top is, ga je dan als provider ergens een mastje tussen proppen, of heb je andere prioriteiten...

› reageer

Ik kom net via deze link iets tegen:

http://www.orange.nl/overorange/pers/evenbijpraten/index.php

Het netwerk van Orange Nederland
Orange heeft al jaren een landelijk dekkend netwerk. Waar nodig en mogelijk wordt ons netwerk verder geoptimaliseerd. In de afgelopen maanden is ons netwerk versterkt in de volgende plaatsen:

Eemsmond - Robbenplaatweg
Noordenveld - Industrieweg
Beek - Amerikalaan
Weert - Looimolenstraat
Veendam - Dalweg
Groesbeek - Kerstendalseweg

Dit is overigens al wel verouderde info maar ik post het toch even omdat Orange blijkbaar hier o.a dit soort zaken meld. Wat me ook opvalt is dat er maar weinig plaatsen bij staan. (ze zeggen: in de afgelopen maanden..)

Ook wordt er op die site nieuwe roamingpartners en ander nieuws gegeven.

› reageer

Ik ben bang dat @tje een beetje onzin vertelt of misschien zelfs onwetend is. Ik heb zelf Orange en vaak op de Waalkade te vinden. Prima bereik met Orange, ook binnenshuis. Wellicht een toestelprobleem. Helaas lees ik daar weinig over in deze rubriek, maar komt vaker voor dan je denkt. Zoiets van hand in eigen boezem steken Zet je je toestel wel eens uit ? Moet minimaal een keer per dag (gratis advies)

› reageer

tja, helaas is het idd waar dat het type toestel (lees: type ontvangstmodule die in de GSM gebruikt wordt) wel degelijk uitmaakt. Ook is het zo dat je je toestel af en toe uit en aan moet zetten zodat de verbinding met het netwerk ge-refreshed wordt als het ware. Dit scheelt (schijnbaar) aanzienlijk soms....

Al met al kan ik wel zeggen dat de Nokia 6310i qua bereik (en standby tijd) tot op heden nog niet veel overtroffen is (maar ja, die standby tijd is wel verklaarbaar, want wie wil er tegenwoordig nog een GSM zonder camera, kleurenscherm en weet ik wat allemaal nog meer....die vreeeeeeeten stroom he!).

Ik heb zelf een Nokia 6310i, SPV C500 en SPV M3000 en ik moet zeggen: qua betrouwbaarheid/ontvangstkwaliteit staat die Nokia wel op nr. 1 (met Orange vanzelfsprekend). :

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.