VodafoneOnterecht dataverbruik Vodafone live

Er is bij mij weten pas een rechtzaak geweest waarbij de klant het gewonnen heeft. Dat was met telfort waarbij de klant ook geld kwijt was aan internet. De klant wil helemaal geen internet en telfort heeft blijkbaar een toestel geleverd waarbij dat standaard aan staat. Aangezien er geen afspraken gemaakt waren over internet gebruik en de klant niet ingelicht was dat het erop zat, is deze in het gelijk gesteld en moest telfort de rekening vernietigen.


kan je deze link hier kunnen melden?

› reageer

Hallo mensen,

Ik zit met het volgend probleem. Ik heb de afgelopen twee maanden een rekening gekregen van bijna 600 euro voor datagebruik. In de omschrijving van het factuur staat dan ' Live.vodafone.offnet' en dat ik ongeveer 6 tot 8 uur per connectie maak met vodafone live. Dit zonder dat ik het weet. Integendeel, ik heb me nooit aangemeld voor Vodafone live e.a diensten.
Ik ben in procedure gegaan en heb mijn bank de overschrijving laten terugboeken.
Mijn vraag aan jullie is of er meer mensen zijn die dit probleem hebben meegemaakt of mensen kennen die soortgelijk probleem hebben gehad. Hoe groot is de kans dat ik mijn geld terug krijg?
Alvast bedankt.

groetjes

› reageer

Heb je een toestel met een aparte knop voor Vodafone Live???

Als je die per ongeluk - als je de toetsen niet geblokkeerd hebt - indrukt, maakt je telefoon verbinding. Maar dan nog.....volgens mij betaal je bij Vodafone niet voor de tijd dat je online bent, maar voor de hoeveelheid data die je binnenhaalt.

Ben wel benieuwd of je zo'n Vodafone Live-toestel hebt...

› reageer

Ik heb een nokia N95 en het is geen vodafone live toestel.
De toetsenblokkering gaat na een aantal seconden van zelf.

› reageer

Gebruik je misschien de onboard navigatie? Deze haalt kaartmateriaal binnen via internet (Live).

› reageer

Nee, ik heb route 66 erop. Dus gebruik geen navigatie van nokia

› reageer

Wat geeft je eigen logboek weer bij dataverbruik? Enkele honderden megabytes?


› reageer


Logboek? Kunt u mij vertellen waar ik dat kan vinden?
Volgens mij heb ik geen beschikking over een logboek. Ik kan wel mijn factuur inzien.
Ik kan in mijn factuur het volgende inzien:

Data
Dataverkeer
Datum Tijdstip Omschrijving Volume/Duur Bedrag (€)
17.11.2007 10:58:33 Live.vodafone.offnet 0 0 : 1 5 : 0 0 0,630
17.11.2007 12:00:53 Live.vodafone.offnet 0 0 : 1 5 : 0 0 0,630
17.11.2007 13:02:32 Live.vodafone.offnet 0 0 : 1 5 : 0 0 0,630
17.11.2007 14:04:31 Live.vodafone.offnet 0 0 : 1 5 : 0 0 0,630
17.11.2007 15:00:34 Live.vodafone.offnet 0 0 : 1 5 : 0 0 0,630
17.11.2007 15:29:39 Live.vodafone.offnet 0 1 : 0 0 : 0 0 3,150
17.11.2007 16:59:40 Live.vodafone.offnet 0 1 : 4 5 : 0 0 5,040
17.11.2007 23:22:31 Live.vodafone.offnet 0 0 : 3 0 : 0 0 1,890
18.11.2007 09:42:31 Live.vodafone.offnet 0 0 : 1 5 : 0 0 1,260
18.11.2007 13:25:22 Live.vodafone.offnet 0 0 : 1 5 : 0 0 0,630
18.11.2007 14:53:32 Live.vodafone.offnet 0 0 : 1 5 : 0 0 1,260
18.11.2007 15:55:50 Live.vodafone.offnet 0 1 : 4 5 : 0 0 5,040
18.11.2007 23:09:51 Live.vodafone.offnet 0 0 : 4 5 : 0 0 2,520
19.11.2007 09:30:46 Live.vodafone.offnet 0 0 : 3 0 : 0 0 1,890
21.11.2007 22:28:50 Live.vodafone.offnet 0 0 : 4 5 : 0 0 2,520
21.11.2007 23:31:04 Live.vodafone.offnet 0 0 : 1 5 : 0 0 0,630
22.11.2007 15:03:53 Live.vodafone.offnet 0 1 : 1 5 : 0 0 3,780
24.11.2007 00:37:05 Live.vodafone.offnet 0 0 : 1 5 : 0 0 1,260
24.11.2007 06:19:31 Live.vodafone.offnet 0 0 : 4 5 : 0 0 2,520
24.11.2007 09:26:30 Live.vodafone.offnet 0 0 : 1 5 : 0 0 0,630
24.11.2007 11:29:08 Live.vodafone.offnet 0 0 : 4 5 : 0 0 2,520
24.11.2007 12:31:31 Live.vodafone.offnet 0 1 : 0 0 : 0 0 3,150
24.11.2007 14:14:10 Live.vodafone.offnet 0 0 : 1 5 : 0 0 0,630
24.11.2007 14:30:08 Live.vodafone.offnet 0 2 : 0 0 : 0 0 5,670
24.11.2007 20:48:49 Live.vodafone.offnet 0 0 : 3 0 : 0 0 1,890
24.11.2007 23:54:31 Live.vodafone.offnet 0 0 : 1 5 : 0 0 0,630
25.11.2007 00:10:25 Live.vodafone.offnet 0 1 : 0 0 : 0 0 3,150
25.11.2007 12:18:49 Live.vodafone.offnet 0 2 : 4 5 : 0 0 7,560
25.11.2007 16:27:50 Live.vodafone.offnet 0 1 : 3 0 : 0 0 4,410
25.11.2007 19:33:49 Live.vodafone.offnet 0 2 : 3 0 : 0 0 6,930
26.11.2007 13:33:50 Live.vodafone.offnet 0 0 : 1 5 : 0 0 1,260
26.11.2007 22:53:31 Live.vodafone.offnet 0 1 : 0 0 : 0 0 3,150
30.11.2007 19:53:50 Live.vodafone.offnet 0 0 : 1 5 : 0 0 0,630
30.11.2007 20:30:18 Live.vodafone.offnet 0 0 : 1 5 : 0 0 1,260

› reageer

Volgens de manual:
To check the amount of data sent and received during
packet data connections, press , and select
Applications> Log> Packet data. For example, you may
be charged for your packet data connections by the
amount of data sent and received.

› reageer

Bij Vodafone gaat het niet per mb maar per tijdseenheid. Even e-mail checken is gelijk 15 minuten (iets van EUR 0,75). Heb je bijvoorbeeld een e-mail account ingesteld in je Nokia en checkt die automatisch?

› reageer

Ik heb geen email op die nokia.

› reageer

all sent data: 1.62mb
all received data: 5.65mb

› reageer

Blijkbaar heeft je telefoon toch contact gezocht met het internet. Als je bij Route66 de TMC-optie inschakelt dan zal de telefoon verbinding maken met het internet om verkeersinformatie op te halen. Heb je dit niet ingeschakeld staan toevallig?

Als ik jou was zou ik de klantenservice van Vodafone bellen en e.e.a. aan hen voorleggen. Het lijkt mij vrij onredelijk om 600 euro te betalen voor de hoeveelheid data die jij verbruikt hebt.. Dat zouden ze bij Vodafone ook moeten inzien.

› reageer

Volgens de algemene voorwaarden is dit de procedure die je dient te volgen als je het niet eens bent met je factuur. Hier heb je zelf voor getekend. Het storneren kan je dus 25 euro kosten.
Download voorwaarden

Artikel 10 Betaling
6 Bezwaren tegen in rekening gebrachte bedragen moeten binnen
veertien dagen na de datum van de factuur schriftelijk kenbaar worden
gemaakt aan Vodafone, afdeling Special Services, Postbus 1500, 6201
BM Maastricht. Vodafone zal geen beroep op overschrijding van deze
termijn doen, indien de bezwaren redelijkerwijs niet binnen deze termijn
kenbaar konden zijn. Het indienen van een bezwaar zal de betalingsverplichting
voor geleverde Diensten niet opschorten. Verrekening van
onverschuldigd betaalde bedragen of opschorting van betaling is alleen
mogelijk met uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Vodafone.

9 Vodafone mag naast de verschuldigde betaling aanvullende
(administratie)kosten in rekening brengen tot maximaal 25 euro inclusief
btw per gebeurtenis, indien een afgegeven machtiging tot automatische
betaling wordt ingetrokken, of bij de uitoefening van de machtiging
onvoldoende saldo aanwezig blijkt te zijn, of anderszins een geïncasseerde
betaling door de bank wordt gestorneerd.

› reageer

Nee ik heb geen optie aanstaan in route 66.
Daarnaast gebruik ik de navigatie nauwelijks terwijl meerdere malen per dag connectie wordt gezocht en gemaakt.
Ik heb inmiddels al een brief opgemaakt en opgestuurd naar special services.

› reageer

En heb je je kosten teruggecrediteerd gekregen?
Was gewoon even benieuwd.

Had namelijk precies hetzelfde probleem gehad in 2005, zie http://www.telecomvergelijker.nl/thread/13343/0

› reageer

Heb ik januari gehad.Zie mail contact Vodafone.
Kan iemand mij dit duidelijk uiteggen of vertelt Vodafone mij zomaar iets?

Hoi,

op de rekening van jan staat voor dik 30 euro aan internet kosten.(xx-01//x-01).Daar ik nooit internet gebruik denk ik dat hier een fout is gemaakt.Mijn toestel heeft ook geen ingaande of uitgaande kb gemaakt.
Graag een reactie hierop.

Geachte heer xxxxxxxxxx,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft een vraag over uw rekening.

De reden dat er internet kosten zijn gemaakt is dat uw toestel meerdere malen per dag een netwerk update maakt.
Ik zal de data verbinding blokkeren voor u en heb het bedrag van € 37.50 incl BTW gecrediteerd voor u. Het bedrag wordt in mindering gebracht op uw volgende rekeningen.

Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.


Met vriendelijke groet,
xxxxxxxxxxxxxxxxx
Vodafone Klantenservice

› reageer

Sommige toestellen kunnen dat doen ja. Nette oplossing in ieder geval.

› reageer

Met MoNetGate kan je alle verbindingen en autorisaties daartoe controleren, blokkeren, toegangspunten toestaan, een witte en zwarte lijst aanleggen. Kort gezegd kan je alle programma's die openlijk of ongemerkt verbinding maken in de gaten houden en de statistieken ervan oproepen. Het lijkt op een firewall voor de Nokia.
:

› reageer

Is mij vandaag ook overkomen. 13 euro prepaid tegoed weg via mijn nieuwe telefoon, voordat ik in de gaten had dat Vodafone Live de schuldige was. Zoals in deze topic ook al gelezen: maar even met hun klantenservice gebeld. Volgens hen staat dit soort zaken standaard aan op de nieuwere toestellen (weet ik veel) en kon ik internetten via 3G laten blokkeren (wifi nog wel mogelijk). Bij toestemming met de blokkade gaan ze me het verloren geld terugstorten. Lijkt 13 euro misschien niet zo veel, maar daar kan ik normaal minimaal anderhalve maand mee vooruit. Internetten doe ik nou eenmaal liever vanachter een pc of tablet en bellen liever helemaal niet.
De 13 euri zijn per omgaande weer bijgeboekt en ben blij met hun service. Alhoewel ik me afvraag of dat gedoe met Vodafone Live niet gewoon iets is wat ze wél zouden kunnen regelen...

› reageer

Er is bij mij weten pas een rechtzaak geweest waarbij de klant het gewonnen heeft. Dat was met telfort waarbij de klant ook geld kwijt was aan internet. De klant wil helemaal geen internet en telfort heeft blijkbaar een toestel geleverd waarbij dat standaard aan staat. Aangezien er geen afspraken gemaakt waren over internet gebruik en de klant niet ingelicht was dat het erop zat, is deze in het gelijk gesteld en moest telfort de rekening vernietigen.

› reageer

Er is bij mij weten pas een rechtzaak geweest waarbij de klant het gewonnen heeft. Dat was met telfort waarbij de klant ook geld kwijt was aan internet. De klant wil helemaal geen internet en telfort heeft blijkbaar een toestel geleverd waarbij dat standaard aan staat. Aangezien er geen afspraken gemaakt waren over internet gebruik en de klant niet ingelicht was dat het erop zat, is deze in het gelijk gesteld en moest telfort de rekening vernietigen.


kan je deze link hier kunnen melden?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.