Mededeling: Op dit moment vindt er onderhoud plaats op TelecomVergelijker.nl. Hierdoor kan het voorkomen dat pagina’s minder snel laden dan normaal.

KPN[KPN] MMS instellingen KPN

GPRS krijg ik wel voor elkaar, kan overal heen middels imode hp volgens mij, (heb een 6230), maar WAP lukt me voor geen meter! Alles geprobeerd, gin, google, search, wil maar geen verbinding krijgen, heb net ook de instellingen van telfortwap ingezet, moeten werken op alle toestellen en poviders, echter krijg geen verbinding....ook aan en uitzetten geen resultaat.
Vevolgens weer de gprs instellingen van kpn erin gezet en hup, verbinding.

Is GPRS veel duurder dan Wappen en hoe kan ik WAPPEN?
Heb een HI-20 abo, en zoals gezegd een Nokia 6230.

› reageer

Wie o Wie heeft de KPN instellingen voor MMS? KPN zelf heeft het niet.

› reageer

...omdat de KPN goedgekeurde MMS toestellen reeds voorgeprogrameerd zijn met MMS instellingen, dus vandaar, wie o Wie heeft ....

› reageer

Kijk anders eens HIER op de KPN site. Onderaan de pagina staat een link naar veelgestelde vragen over MMS. Misschien dat je daar iets aan hebt.

› reageer

Helaas. Niets over de instellingen. KPN GPRS helpdesk zegt dat ze de instellingen niet vrij geven.

› reageer

MMS Wordt op dit moment enkel ondersteund als je een i-mode abonnement en bijbehorend MMS capable i-mode toestel hebt... Zo niet, jammer dan, moet je afwachten tot ze het ook voor de "i-mode loze" mensen introduceren...

› reageer

Van bellen.com:

"Momenteel bieden KPN en Orange nog geen MMS-diensten aan."

Kortom gewoon nog even wachten, of i-mode gebruiken.

› reageer

http://www.mmspagina.nl/mmsinstellingen.htm :
KPN Mobile

Homepage: http://m-info/
Login-type: Automatisch
Sessie: Doorlopend
Drager gegevens: GPRS
Verificatie type: Beveiligd
GPRS-toegangspunt: m-info (M-INFO VERVANGEN VOOR INTERNET)
IP: 010.096.001.014
Verbinding: Normaal
Gebruikersnaam: minfo
Wachtwoord: minfo
Beveiliging verbinding: geen
GPRS-verbinding: Wanneer nodig

BTW: geen flauw idee of het werkt, maar probeer het maar! Succes.

› reageer

KPN heeft zijn mobile telefoons voorzien van een speciale software, dat is 2 klappen in een: namelijk (i-mode plus mms) heb je geen i-mode dan kun je ook niet mms verzenden of ontvangen. Waar ze niet aan denken is het feit dat als de mms-instellingen niet in je telefoon staan dan kun je ze ook niet ontvangen ook al heb je een mms geschikte telefoon. vb: de nokia 3650 van KPN heeft een ander software dan de normale nokia 3650. Met andere woorden als je een normale 3650 koopt kun je niet mms verzenden of ontvangen.

› reageer

Onderstaande instellingen gevonden op de website van KPN:
Naam invoerveld op het toestel: handmatig invoeren:
Profiel Naam (Naam Proxy) KPN MMS
Homepage (URL, startpagina) http://mp.mobiel.kpn/mmsc
IP-adres 10.10.100.20
Drager gegevens GPRS
Gebruikersnaam "leeg laten"
Password "leeg laten"
GPRS toegangspunt portalmmm.nl
Beveiliging (security option) Niet beveiligd
Sessie modus (connection mode) When needed
Poortnummer 9201

Bron: KPN

› reageer

HELLUP
ik heb een SE T610 met KPN MobielPlus. Heb eerst gewoon kunnen MMS'en en had toegang tot internet/wap. Sinds het weekend kan ik geen MMS meer versturen/ontvangen en heb ik geen internetverbindingen. Het toestel geeft als melding aan: 'bezig met laden....' 'GPRS is mislukt...', 'communicatiefout. Probeer opnieuw of neem contact op met uw WAP-serviceprovider'. Nou, dus meerdere malen gebeld met KPN-klantenservice, maar zij geven geen zinnig antwoord. Wel hebben ze me nogmaals de instellingen per sms verzonden. Die heb ik geinstalleerd, maar zonder resultaat. Daarna ben ik naar KPN Business Center gereden, maar die zeggen dat ze niets doen aan software.
Maar ik kan nog steeds niet MMS'en. Wie van jullie kan me helpen?

› reageer

geldt dit bij jullie ook voor wappen?want ik dat geval kun je gewoon de instellingen van bijvoorbeeld telfort gebruiken wat ik heb gedaan.kon met de samsung e600 geen beltonen via wap sturen

heb het voor mms nog niet geprobeerd

› reageer

ja Amar, dit geld voor zowel wappen als mms'en. Bij elke verbinding met gprs, internet geeft ie als melding dat er een communicatiefout is.

› reageer

probeer de volgende instellingen (handmatig invoeren).Dit zijn de instellingen voor telfort,maar die werkten dus in de e600 met een Hi-abo.

instellingen

› reageer

hè hè, het werkt. Eerst met andere simkaart geprobeerd, werkte ook niet, stop ik mijn eigen kpn-kaart er weer in, doet ie het gewoon. Dus wellicht een tip, gewoon effe simkaart eruit gooien.

› reageer

uit- en aanzetten was denk ik genoeg geweest: je activeert daarmee GPRS. KPN adviseert om eerst een mms naar jezelf te sturen, daarmee wordt de dienst ook geactiveerd

› reageer

GPRS krijg ik wel voor elkaar, kan overal heen middels imode hp volgens mij, (heb een 6230), maar WAP lukt me voor geen meter! Alles geprobeerd, gin, google, search, wil maar geen verbinding krijgen, heb net ook de instellingen van telfortwap ingezet, moeten werken op alle toestellen en poviders, echter krijg geen verbinding....ook aan en uitzetten geen resultaat.
Vevolgens weer de gprs instellingen van kpn erin gezet en hup, verbinding.

Is GPRS veel duurder dan Wappen en hoe kan ik WAPPEN?
Heb een HI-20 abo, en zoals gezegd een Nokia 6230.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.