Welke phone: Iphone, N96, G1, Blackberry Storm, SE Xperia X1

Denk dat de voor- en nadelen van elke telefoon hier wel besproken zijn; het is verder aan jou aan welke variabelen jij veel waarde hecht...

› reageer

Het is tijd voor een smartphone. Maar ik kom er niet uit. Ik wil graag (in willekeurige volgorde): mooi design, goed internet, alle functionaliteiten (word, excel, pfd, muziek, film, tv), mail, camera, etc. Wil het dus allemaal.

Graag jullie advies, ook over aanbiedingen of welke ik vergeten ben. Wat zouden jullie doen?

Iphone: super design, goed internet, slechte bereikbaarheid,rare batterij

N96: alle functionaliteiten, geen touchscreen, niet zo mooi, zwaar en slecht te bedienen

Blackberry storm: handig met email, touchscreen, maar hoe verder? werkt het internet nu wel oke?

Google Android/G1: ziet er niet uit, wel google docs, afhankelijk van tmobile, goed internet

SonyEricsson Xperia X1: weet ik nog niet van. Zou ook kunnen.

› reageer

Tja.....dit zijn toestellen, die ik allemaal weleens zou willen uitproberen , maar in de praktijk is het niet te doen, je een goed advies te geven, we hebben immers allemaal een andere smaak (hoewel veel mensen de G1 lelijk zullen vinden ), we stellen andere eisen en het bedrag, dat we bereid zijn, bij te betalen, zal ook verschillen. Ook ligt het eraan, hoelang je wil wachten, niet alle, door jou genoemde toestellen zijn momenteel al in NL verkrijgbaar.
Daarom hierbij alleen een paar algemene punten.

Mobiele TV op de Nokia N96 is alleen "echt" wanneer je het toestel i.c.m. KPN neemt, de andere providers beweren wel, dat ze dit ook aanbieden, maar ze hebben er het netwerk niet voor, het betreft dan gewoon streaming via UMTS, dit is niets nieuws, we hadden het drie jaar geleden al en elk UMTS toestel kan het, ook een niet-smartphone. Het beeld is bij "echte" Mobiele TV veel mooier en tevens "vreet" streaming stroom, niet zo gunstig bij de toch al slechte batterij van de N96.

Wanneer je het toestel ook voor je werk nodig hebt, denk er dan aan, dat bij de meeste bedrijven Windows computers staan en Windows Mobile hier nét een beetje beter mee samenwerkt.
Vergeet in dit verband ook de toestellen van HTC niet, er zitten verschillende interessante modellen bij.

Verder heb je toestellen geselecteerd met een "gewoon" toetsenbord, een Querty toetsenbord en helemaal zonder "echt" toetsenbord, alleen met touchscreen. Wanneer je echt veel sms't en emailt, is een virtueel toetsenbord op een touchscreen niet zo handig, maar een Querty toetsenbord ideaal. Ligt het zwaartepunt echt op email, dan is een Blackberry perfect.

Wat de camera betreft, hebben Nokia en Sony Ericsson natuurlijk de meeste ervaring met camera-telefoons, dus zowel de kwaliteit, als de functionaliteit van de camera's in de toestellen van Nokia en SE is beter.

Tevens zijn de smartphones van Nokia en Sony Ericsson qua karakter in de eerste plaats telefoons (met PDA-functie), dus beter, wat betreft spraak- en ontvangst-kwaliteit en bijv. het gebruiksgemak van het telefoonboek, terwijl de andere toestellen eerder PDA's met telefoon-functionaliteit zijn.

Het is nog een heel verhaal geworden, ik hoop, dat je er wat aan hebt .

› reageer

Ik persoonlijk zou wachten op de Nokia Tube (standaard) of de volgende Touchscreen toptelefoon van Nokia (iets met de N serie denk ik).

Op dit moment zou ik persoonlijk gaan voor de Samsung Omnia

Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

› reageer

Indd waar wil jij het toestel voor gebruiken.

iPhone heeft ook als grote pluspunt gratis push-email dat kost bij de andere telefoons extra. iPhone is ook super gebruiksvriendelijk en je hebt ook gelijk een iPod. Maar daarentegen zit je wel vast aan een T-mobile vast.

N96 is een alleskunner maar welke functies ervan vind jij echt belangrijk. De telefoon is alleen verkrijgbaar via KPN en Vodafone. Ook een voordeel is dat er talloze Nokia centers aanwezig zijn waar je direct service krijgt.

Blackberry Bold, is een zakelijk wonder, je kan er alles mee en heeft ook nog eens haarscherp beeld. De service van Blackberry is geweldig en mocht jij je de Bold verliezen dan kan je de gegevens terugvragen via Blackberry. Maar voor de Blackberry geldt een speciaal internet abonnement.

Wat vind je van de e71?

› reageer

waarom geen Samsung (i8510) INNOV8? of de Omnia (i900)? Ook supercompleet.

› reageer

die htc touch hd lijkt me ook passen binnen je eisen. Is alleen nog niet uit, maar wordt voor 99% mijn nieuwe telefoon

› reageer

Ik heb de Nokia N82 en vanwege de slechte interface, zal ik niet snel een nieuwe Nseries aanschaffen of aanraden. De hardware is prima (btje traag), maar ik had niet verwacht zo'n amateuristische en inconsequente interface te krijgen.
Verder is de beste tip: probeer ze uit in de winkel! Ze liggen er nog niet allemaal, maar dan kun je ze ook nog niet kopen. (had ik de N82 maar van tevoren geprobeerd...)

› reageer

De HTC Touch HD krijgt de zelfde geheugen als de HTC Diamond of tewel een telefoon die op Windows werkt en zo sloom is als stront in een trechter.

En er is nog steeds geen fatsoenlijk Nederlands update te vinden (Engeland wel via Vodafone)

› reageer

thanx! Wil het inderdaad vooral zakelijk gebruiken, maar ook prive meenemen. Het formaat is dus ook van belang en ik gebruik het vooral om te bellen, mailen en de rest is gewoon voor de fun.

Ben van huis uit een Nokia en HTC fan. Maar ben eerlijk gezegd de afgelopen tijd niet echt tevreden meer. De concurrentie doet het gewoon beter. Dus misschien is het wel tijd om over te stappen, naar een echte pda.

En over de Xperia.. Men zegt dat het last heeft dan de andere merken gewoon betere marketing voeren. Iemand al ideeen bij deze telefoon?

› reageer

Interessante toestellen die hier genoemd worden. Ben zelf aan ietsd nieuws toe en zag ineens de Blackberry storm voorbij komen. ziet er op zich goed uit maar ik heb met deze toestellen totaal geen ervaring. Heb altijd Nokia gehad maar vind de N96 niet echt een goede vervanger voor mijn N95. Mijn jaar abo is al afgelopen en ben vanwege de maandelijkse kosten op zoek naar iets nieuws. Meer een leuk speeltje voor erbij. En die Storm wordt nu al aangeboden voor 79 euro bijbetalen voor een 1-jarig contract. Dat is een stuk goedkoper dan de N96. Neem aan dat Nokia en Blackberry ook totaal niet te vergelijken is qua (menu)structuur e.d

› reageer

Ik heb zelf een n96, omnia en een iphone, en het advies is echt afhankelijk van je eisen. Ik vind de iphone een smartphone voor beginners ( makkelijk, maar toch wel beperkt), de nokia is compleet maar met de huidige software nog niet helemaal wat het moet zijn ( en gaat worden). De omnia ben ik echt enorm tevreden over, alhoewel deze naturlijk ook zijn kleine dingetjes heeft.

Als ik een gemiddeld advies zou moeten geven ( wat voor de gemiddelde gebruiker zou gelden) tussen deze 3 dan zou ik zeggen: omnia; completer dan de iphone, maar wel iets lastiger en stabieler/sneller dan de n96 met huidige software, met ietsje mindere multimediale eigenschappen..

› reageer

De xperia is zou een goede keus zijn. De x1 is overigens ook gewoon een HTC toestel, alleen SE branding. Toestel wordt gemaakt door HTC. Als je voor het design valt (uitschuifbaar qwerty toestenbord) zou ik nog even wachten op de Nokia n97. Die gaat er ook zo uit zien en de verwachtingen daarover zijn zeer hoog gespannen.

› reageer

daar zou ik idd ook even op wachten, de eerste plaatjes daarvan zien er best wel relaxed uit, met tilt-scherm KLIK
alleen wel jammer dat het waarschijnlijk nog 6 maanden duurt voordat ie in de verkoop gaat

maar waarom zit er geen htc pro/HD in het rijtje?? die voldoen toch ook aan je eisen?

› reageer

Heb nog steeds geen toestel gekozen. Wel de afgelopen tijd mijn HTC tytn ii verknald. Was ik achteraf nog niet zo tevreden mee. Te log, te langzaam, te groot.

Dan toch maar de X1?

› reageer

Denk dat de voor- en nadelen van elke telefoon hier wel besproken zijn; het is verder aan jou aan welke variabelen jij veel waarde hecht...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.