[Debitel] Debitel stopt, klanten naar KPN

heb op 12.10. jl. Debitel eenzijdig opgezegd. Men maakte een potje
van de facturatie, bovendien wil ik onder geen beding naar KPN.
Debitel wil echter dat ik het contract afmaak tot 28.10.2010 en verlangt alsnog een betaling van € 189,43 en dat voioir een
abonnementje via United Consumers voor € 2,95 netto per maand.
Debitel is ter ziele. Ik heb destijds een contract getekend met
Debitel en niet met KPN. Het contract is dan ook nu van generlei waarde. Bovendien moet er een volgens het Burgelijk Wetboek / Wetboek
van Koophandel een wilsovereenstemming zijn. Ook die is er niet met
KPN. Daarom ben ik ook niet van plan om die Cowboys in Hoofddorp te
betalen. Zakkenvullen kan ik zelf ook wel.Ben inmiddels aangemeld
bij de Stichting Preventel. En dat alles omdat ik me niet laat
oplichten.

› reageer

Debitel stopt ermee heb ik begrepen.
Bestaande klanten krijgen momenteel allemaal een aanbod om voordelig over te gaan naar KPN. Indien je niet ingaat op dit aanbod, ga je na je contractsduur vanzelf over naar KPN.

Echter, ik heb totaal geen zin om met KPN opgescheept te worden.
Nu vraag ik mij af of het contract dat ik met Debitel heb niet kan opzeggen per direct. Immers zij kunnen hun voorwaarden niet helemaal waarmaken en bovendien zullen de voorwaarden bij KPN anders zijn dan bij Debitel. Er is dus sprake van een contractswijziging mi.

Is dit inderdaad zo ?
In dat geval zou ik snel overkunnen naar de provider die wel een I-phone aanbied en zou ik sneller verlost zijn van de slechte Debitel service.

› reageer

Ik heb nog geen aanbod voor mijn Debitel abo van KPN gekrijgen. Wat staat er precies op de KPN aanbod?

› reageer

Kijk maar eens op onderstaande link.
In de brief stond min of meer hetzelfde met dezelfde aanbiedingen.

http://debitel.kpn.com/

› reageer

Indien ik mijn nummer geef om te kijken wat zij aanbieden, ben ik dan automatisch overgestapt naar KPN? Wil aan het eind (augustus 2010) er gewoon vanaf zonder naar KPN te willen, kan dat dan?

› reageer

Het lijkt dat niks gebuurt als ik niet "ja" zeg.

› reageer

Als je het aanbod niet aanneemt dan ga je op t einde van het contract vanzelf over naar KPN. Uiteraard kun je wel zelf opzeggen, met inachtneming van de 3 maanden opzegtermijn.

Als je je 06 ingeeft op de hierboven genoemde site krijg je enkel de aanbiedingen te zien.

Ikzelf heb via mijndebitel . nl mn contract opgezegd. Het loopt op 1 nov af. Inmiddels heb ik al een t-mobile abbo afgesloten dat per 1 nov start (met nummerbehoud) maar heb al wel de nieuwe Iphone in gebruik.

› reageer

Is 1 nov. het normale einddatum van jouw Debitel abo? Of heb je de Debitel abo vroeger opgezegt?

› reageer

Dat is inderdaad mijn normale einddatum.
Eerder opzeggen kan niet, overgaan naar KPN kan wel; aldus Debitel.
Of dat formeel gezien ook klopt op deze manier, heb ik mijn twijfels over....een overname betekent mi. altijd een verandering van de contractuele voorwaarden....waardoor je dus als klant zijnde het contract eenzijdig kunt opzeggen....

› reageer

Ik heb nog niets gehoord van debi over een overname naar KPN. Ik heb tot op heden nog steeds een debi abo. En het abo loopt nog meer dan een jaar door. Ik mag aannemen dat ze mijn minuten dan niet gaan afronden op hele minuten.

› reageer

Wat gebeurt er met de prepay-aansluitingen welke nu nog via Debitel lopen?

› reageer

@brey
Eenzijdig opzeggen kan niet. Je huidige Debitel contract loopt gewoon door, behalve als je gebruik maakt van het welkomstaanbod (je krijgt dan KPN Flexibel)

› reageer

prepay aansluitingen zullen op een gegeven moment ook wel omgezet worden naar KPN

› reageer

Ik heb vandaag een brief ontvangen over dit verhaal.
Weet iemand al, of is het iemand gelukt het contract te beeindigen?

› reageer

Heb de brief ook ontvangen.
Heb mijn nummer op de website achtergelaten een aanal urengeleden maar nog geen wachtwoord ontvangen....

Ben benieuwd naar de verdere actie aanbieding.
Anders op zoek naar een negatieve verandering in de voorwaarden. Die van KPN worden geldend. Dus reden voor opzegging.

Heeft iemand de debitel voorwaarden van vorig jaar april/mei misschien nog?

› reageer

Heel eerlijk: ik vind de reakties op dit topic tot nu toe weinig verheffend... Bijv de TS begint over z'n Iphone en in een andere reaktie gaat het over opzeggen terwijl dit totaal niet aan de orde is (je kan je contract gewoon uitdienen).

Aan het voorstel van KPN vind ik opvallend:
1) In vergelijking met Tmobile/Orange is het een vrij "zacht" voorstel
2) Er is geen extra stimulans/voordeel om over te stappen naar KPN. Op meer plaatsen wordt de SimOnly12,50 nl aangeboden voor 10,=
3) Vlgs KS komt er aan het einde van het jaar nog een ronde voor de niet-overstappers. Hopelijk is het aanbod dan wat aantrekkelijker .

› reageer

@one2call,

Toen je de klantenservice sprak heb je het toen ook nog over de alternatieven gehad (toestelaanbod)?

Net als jij had ik ook een SO aanbod van E 10. Ik kon hier wel om lachen, wat een "scherp" aanbod. Goed dat het achter een wachtwoord is verborgen.

Omdat de voorwaarden van KPN gaan gelden lijkt het mij dat er een verandering van het contract is waardoor volgens mij opzegging mogelijk zou zijn.

Ik ben echter (nog) niet ontevreden over de service en wil dus best nog een jaartje mijn abo uitzitten. Maar mijn telefoon, die ben ik wel een beetje zat.... Dus vandaar mijn opmerking over beindiging.

› reageer

Ik heb gisteren een "schitterend" aanbod gehad. Ik moet per 6 september per minuut gaan betalen, terwijl ik nu alleen de eerste 60 seconden kwijt ben, dus heb ik de klantenservice gebeld, en die bevestigden mij dat het contract 6 september ophoud te bestaan. Met andere woorden, zij zeggen op, en verkopen je een ander abonnement.

› reageer

Voor alle duidelijkheid: ik lees de brief zo dat als je KS vertelt dat je bij Debitel wilt blijven, je gewoon je contract onder de "oude" voorwaarden kan uitdienen. Dus geen aanleiding voor beeindiging !!!

› reageer

klopt.

Als je niet op het KPN aanbod ingaat, dan blijf je gewoon Debitel klant volgens dezelfde voorwaarden.
Over een aantal maanden komt er nog een ronde.
Dan zullen er wel opzeggingen kunnen gaan vallen, omdat Debitel dan definitief stopt.

› reageer

Ik sprak een "leidingevende" van de KS van het speciale 0800nummer. Deze was zelf niet op de hoogte van het feit dat bij Flexibel-SimOnly alle gesprekken worden afgerond op hele minuten (itt bij Debitel). Hierdoor resteert dus van een bundel van 130min maar feitelijk +/- 110min

Eigl draait KPN de Debitel-klanten met dit aanbod dus een flinke loer (voorzover dat nog niet duidelijk was...).

› reageer

Een vriend van mij kreeg ook zo'n brief. Hij heeft nu een actie abonnement van debitel KPN 25,00 voor 12,50 per maand. In de brief wordt ook voorgesteld om over stappen naar Flexibel Simonly 12,50 nu voor 10,00 per maand.
We hebben de boel met elkaar vergeleken:

Debitel KPN
Debitel kpn 25,00
Per maand: € 12,50
Tegoed: 150 min/SMS
Geldigheid bundel: 2 maanden
Afrekening gesprekken: 1e minuut volledig, daarna sec

Flexibel 12,50 simonly
Per maand: € 10,00
Tegoed: 130 min/SMS
Geldigheid bundel: 1 maand
Afrekening gesprekken: altijd per minuut naar boven afgrond

Al met al zeer nadelig om over te stappen, volgens KPN is het voordeel van overstappen dat hij dan naar een Primafoon kan voor service.

Nou, hij blijft bij Debitel, heeft inmiddels gebeld en volgens de medewerker moet hij eind van dit jaar overstappen omdat Debitel stopt. Toen hij zei dat hij niet naar KPN wil, was het antwoord: 'dan moet u uw contract uitdienen zolang Debitel bestaat.

› reageer

Dan toch maar even bellen...
Wil best naar KPN maar dan moet er toch echt een beter aanbod komen.

› reageer

Ik heb gisteren nogmaals naar de klantenservice gebeld, omdat de tekst op de site inderdaad vermeld dat ik mijn contract bij Debitel zou mogen uitdienen. Mij werd verteld dat de tekst op de site niet klopt, en dat ik, als ik niets doe, ik automatisch voor de rest van de contracttermijn wordt overgezet naar een KPN-abonnement onder KPN voorwaarden. Dit laatste betekent dat ik voor 2 september mijn abonnement moet hebben opgezegd, anders gaat men er van uit dat ik akkoord ga. Je zult toevallig op vakantie zijn .......

› reageer

In huis ook nog twee debitel-abonnementen tot halverwege 2010, die wil ik best voortijdig opzeggen als KPN daar op aandringt

› reageer

Vandaag een Debitel-KPN25 abo ad 12,50 omgezet naar een Telfort-300min (8,95) plus een SMSbundel-100 (2,00) voor 24mnd via het 0800nummer

› reageer

Net een dame van Debitel aan de lijn gehad. Heb haar verteld dat ik niet wilde verstappen naar KPN. Waarop ze vroeg om de reden. Heb ik inderdaad verteld dat het nadelig voor mij was i.v.m. de afrekening per minuut. Toen bood ze mij nog een optie aan voor Telfort. Heb ik geweigerd i.v.m. slechte ervaringen met Telfort. En eigenlijk zit ik wel prima bij Debitel.

Volgens deze dame kon ik gewoon mijn contract bij Debitel uitzitten tot het einde van mijn contractsduur. Maar als ik de dingen die ik hier hoor moet geloven dan zal er aan het einde van dit jaar dus een geforceerde overzetting van Debitel naar KPN plaatsvinden.

Dat wil ik per se niet dus dan zal ik mijn contract dan wel op moeten zeggen en bij Vodafone gaan zitten denk ik.

@robertlogger: wel raar. mij is gewoon verteld net dat ik dan inderdaad gewoon mijn Debitel abonnement kan behouden tot het einde van mijn contractsduur. Ik snap niet dat ze jou vertellen dat het niet kan en dat je dus moet opzeggen. Ik zou erg blij zijn als je gelijk hebt. Maar goed volgens deze dame zou ik binnen een week een bevestiging krijgen dat ik bij Debitel wil blijven. Heb ik die niet over een week dan bel ik erachteraan en dan zal ik wel het fijne horen. En mocht het dan zo zijn dat ik de mogelijkheid niet heb om te blijven bij Debitel dan zeg ik dan alsnog op.

› reageer

Maar eigenlijk is nu de hoofdvraag kan je nu vroegtijdig je contract laten beeindigen. Mijn contractloopt bijvoorbeeld nog tot juli 2010 bij Debitel. Het zou natuurlijk geweldig zijn als je om deze reden nu onder je contract kan uitkomen. wie heeft er een duidelijk antwoord op deze vraag.

› reageer

Ook Telfort rekent per minuut af.
Net als bij de KPN hebben ze ook nog de voorwaarde dat ze de abonnementskosten mogen aanpassen op basis van de CBS consumentenindex. Al staat die nu op het laagste peil ooit, het blijft gokken.
Het beste is om nu te bellen om te zeggen dat je niet wilt overstappen en wachten op wat er komen gaat. Misschien kan je dan aan het einde van het jaar je abonnement beeindigen.
Overigens vind ik het niet zo netjes van de KPN dat in de vakantieperiode een brief wordt verstuurd waar de klant op moet reageren als je het niet wilt.
Is net zoiets als allerlei folders ontvangen met de melding dat je producten gaat krijgen als je niet reageert om nee te zeggen.

› reageer

wacht eens even, aanpassen op basis van de CBS consumentenindex?

Wat moet ik me daar bij voorstellen?
En gebeurt dit al eerder (zit met name aan de prijsontwikkeling van digitenne te denken)?

› reageer

@Xandos: Zoals ze het nu aanpakken kan je dus waarschijnlijk niet vervroegd je abo opzeggen. Want je kan gewoon je Debitel contract uitzitten. Nou maar hopen dat genoeg mensen overstappen en KPN denkt nou het is echt niet rendabel om voor die kleine aantal mensen nog het hele Debitel gezeik aan te houden. Dan zou je dus bij zo'n geforceerde overzetting je abo kunnen opzeggen. En eigenlijk wacht ik daar stiekem ook wel op.

@gsmfreak77: Heb dus inderdaad gezegd dat ik gewoon bij Debitel wil blijven. Dus ik zie wel wat er komen gaat. Hopelijk opzeggen binnen een aantal maanden.

› reageer

Ik heb ook gebeld met de boodschap dat ik bij Debitel wil blijven. Ik gaf als hoofdreden dat het tegoed maar een maand houdbaar is en dat er altijd per minuut wordt afgerekend. Degene die mij te woord stond gaf aan dat het tegoed wel twee maanden houdbaar is en dat na de eerste minuut altijd per seconde wordt afgerekend.
Hij zei dat de houdbaarheid verkeerd staat vermeld op de KPN site. Nu ik het nalees, denk ik dat hij misschien in de war was met andere abonnementen van KPN. Over het afrekenen per minuut kan ik niets vinden op de KPN site. Wie weet waar dat staat?

Hij heeft mij verder gezegd dat ik geen schriftelijke bevestiging krijg. En hij heeft verzekerd dat de internetsite van mijndebitel blijft bestaan zolang Debitel bestaat. Ik begreep dat degenen die niet willen overstappen op een gegeven moment een nieuw aanbod krijgen, om dan ook definitief debitel te beeindigen.
De tarieven van buiten de bundel bellen staan niet meer op de debitel site (alleen van andere abonnementen). Via bellen.com blijkt dat 0,29 per minuut en 0,19 per sms te zijn.... Ik hoop niet dat de informatievoorziening van debitel naar de klanten nog verder achteruitgaat.

Ik hoop overigens dat de mogelijkheid bestaat het contract op te zeggen (met nummerbehoud) zodat ik over kan stappen naar T-mobile (tegoed is onbeperkt houdbaar!).

› reageer

Heb deze brief ook gehad en blijf ook liever bij Debitel. Het ook dat Flexibel 12.50 aanbod gehad wat ik niet voordelig vind.

Als ik niets doe, wordt ik dan automatisch overgeschakeld naar KPN?
Ben de brief helaas kwijt geraakt, wat is het 0800 nummer?

› reageer

Dat is 0800-3324835 (gratis nummer!!).

› reageer

Dank je, ik zal morgen even bellen dat ik nog bij Debitel blijf. Waarschijnlijk zullen ze bij de volgende ronde aanbiedingen wat beters voorschotelen.

› reageer

@puntjepuntje:
Die medewerker is echt flink in de war hoor.
Kijk hier maar eens
en hier.

› reageer

@puntjepuntje: Ik zou volgens de dame aan de lijn binnen een week bevestiging krijgen van het feit dat ik bij Debitel wens te blijven. Raar dat ze jou vertellen dat dat niet zo is.
Verder hoop ik ook wel dat ze binnenkort Debitel eruit willen gooien en ik dus m'n abo op kan zeggen met nummerbehoud.

@pduin: Als je niets doet dan word je automatisch overgezet naar KPN dus ik zou inderdaad even wel bellen.

@gsmfreak77: Volgens mij hebben ze verder helemaal geen info gehad daar en alleen als doelstelling gehad om zoveel mogelijk klanten over te hevelen naar KPN of Telfort.

› reageer

Bericht voor alle United Consumers Debitel klanten!

Vandaag gebeld met UC over de situatie en de brief van KPN, die we nog niet hadden moeten ontvangen, naar ze opgestuurd.

Antwoord van UC

Beste heer van der Kraats,

Bedankt voor uw bericht.

Wij zijn pas sinds donderdag 06-08-2009 op de hoogte gesteld van de inhoud van het schrijven van debitel en KPN. Hierdoor zijn wij nog niet in de gelegenheid geweest dit voorstel te beoordelen. Er is echter wat tijd voor nodig om, in goed overleg met KPN en debitel, de beste mogelijkheden aan u voor te stellen. Wij hopen u eind van deze week meer informatie te kunnen verschaffen.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Josyne van der Velden
UnitedConsumers[b]

Dus nog even NIETS doen!

› reageer

Kreeg net een bevestigingsmail van Debitel naar m'n emailadres. Daar staat het volgende in.

Geachte heer Xxxxx,

Wij bevestigen uw wens om bij debitel te blijven. Dat betekent dat uw debitel abonnement niet zal worden overgezet naar het door ons voorgestelde KPN Flexibel abonnement.

Graag attenderen wij u erop dat debitel zal ophouden te bestaan. De exacte datum is nog niet bepaald. Indien u dan nog klant bij debitel bent, zullen wij u hierover informeren, zodat u uw mobiele nummer kunt behouden.

Met vriendelijke groet,
Robin Clements
Algemeen Directeur debitel Nederland B.V.

Hopelijk blijft Debitel snel op met bestaan na september

› reageer

Ik kreeg ook net dit bericht, dus toch een bevestiging en hoop op contractbreuk met behoud nummer!

› reageer

inderdaad, wat mij betreft mogen ze op 2 september wanneer de rest overgezet is meteen een bericht uit de deur doen dat debitel ermee gaat kappen

› reageer

Blijven de ongeopende debitel prepaid pakketten nog wel bruikbaar? Zo niet moet ik er snel van af dus of activeren.

› reageer

@unlocken:
Uitverkoop?

› reageer

@gsmfreak77 zal nu wel moeten denk ik. Ik heb nog veel meer pakketten van div. providers liggen.

› reageer

Vandaag ook even gebeld.

Bij afronding van het gesprek versprak de persoon aan de andere kant zich en melde door te ullen geven waneer mijn contract op zou houden te bestaan. Hij wilde eigenlijk zeggen "bevestiging dat alles bij het oude zou blijven"

› reageer

Ik bel dat 0800 nummer, wordt mijn gsmnummer helemaal niet herkend. En ik heb ook geen bericht gehad.
Dan zullen ze wel op moeten schieten als 2 september klopt.

› reageer

@strangestonealive:
En per wanneer zou dat dan zijn? Was dat binnenkort? Zou wel erg mooi zijn dat we dat contract al redelijk snel kunnen opzeggen als Debitel eruit gaat.

@TnT:
Je kan als je nummer niet herkend wordt gewoon het nummer intikken toch? Zo is dat bij mij gegaan. Ik belde zelf vanaf een vast nummer.

› reageer

Nee dat ging ook niet, nummer intoetsen, deze werd niet herkend en werd de verbinding verbroken. Misschien maar gewoon wachten op de brief.

› reageer

Simshop heeft de klanten, die nog niet de brief van Debitel hebben gekregen, geadviseerd af te wachten.

› reageer

@Dpaki

Ik zal daarvoor eerst de brief moeten afwachten.

› reageer

@strangestonealive:
Ik ben benieuwd. Tot wanneer loopt jouw abonnement eigenlijk officieel als ik vragen mag? Bij mij loopt deze tot volgens jaar augustus. Dus hoop heel erg dat ik binnenkort al zou kunnen opzeggen.

› reageer

Ik heb ze gebeld dat ik bij Debitel wil blijven.
Zou bevestiging via de mail krijgen....

› reageer

Inmiddels heb ik de grootste heibel gehad met de klantenservice. Inderdaad blijft Debitel voorlopig haar contract nakomen. Het( gedwongen) overstappen op KPN of Telfort betekent verandering van algemene voorwaarden. Indien dit de consument benadeelt, mag je opzeggen.

› reageer

@robertlogger
Er is (lijkt mij) altijd wel iets te vinden in de nieuwe voorwaarden dat negatief is ten opzichte van de oude.

› reageer

@Dpaki,

volgens mij ook to Augustus 2010, dus korter zal zeker mooi zijn. Heb trouwens ook de bevestigings mail ontvangen. Hierin geen woord over wanneer ik weer vrij zou zijn.

Wij bevestigen uw wens om bij debitel te blijven. Dat betekent dat uw debitel abonnement niet zal worden overgezet naar het door ons voorgestelde KPN Flexibel abonnement.

Graag attenderen wij u erop dat debitel zal ophouden te bestaan. De exacte datum is nog niet bepaald. Indien u dan nog klant bij debitel bent, zullen wij u hierover informeren, zodat u uw mobiele nummer kunt behouden.

Met vriendelijke groet,
Robin Clements
Algemeen Directeur debitel Nederland B.V.

› reageer

De site easy-phone.nl weet te melden dat Debitel per 15 januari stopt en dat de lopende contracten per die datum zullen worden ontbonden. Het zal mij benieuwen.

› reageer

http://easy-phone.nl/index_bestanden/Page434.htm en klik op Debitel.

› reageer

Volgens mij kan je bij elke shop een nieuw abonnement aanvragen en nummerbehoud laten regelen, vooropgesteld dat je bericht van debitel hebt gehad ...

› reageer

Sinds ik in 2003 mijn debitel-abonnement heb gestopt hebben die klieren er niets beters op gevonden dan mijn ouders (!) regelmatig lastig te vallen met incassobureaus. Dus mijn ouders zullen ook wel blij zijn, dat die ballentent ophoudt te bestaan.

› reageer

@pinnokkio
Natuurlijk kan iedere shop dat doen. Waar het mij om ging is dat Debitel roept dat het contract automatisch eindigt als Debitel stopt en je tegen die tijd niet overgestapt bent naar KPN/Telfort, maar een datum kon men bij Debitel niet noemen.

› reageer

Als ik mn nummer intoets bij kpn zegt ie dat ie mn nummer niet herkent ( van debitel dan he) Ik heb trouwens sins vrijdag ochtend ineens geen bereik meer of beperkte service .. ik heb een abonement.. )

› reageer

@robertlogger:
Das goed nieuwes, maar had van mij wel eerder gemogen natuurlijk. Maar goed het was natuurlijk te verwachten dat het wel eventjes zou doorsudderen. Maar ik denk dat ook jij nog een bevestigingsmail zal krijgen waarin je verteld zal worden dat je bij het ophouden van Debitel tijdig bericht krijgt zodat je je nummer kan behouden.

@123456:
Inderdaad weer dezelfde datum van 15-01-2010. Echter als ik lees wat er staat dat als het inderdaad het geval is dat Debitel dan stopt dat ze dan ook wel in oktober laten weten dat je alvast nummerbehoud moet aanvragen. De website vermeldt het alsof Debitel zelf daartoe zou verzuimen. Dat lijkt me bijna niet eigenlijk.

› reageer

Voor nummerbehoud heb je minimaal 10 werkdagen nodig.

› reageer

Hmm.

wat nou als ik nu via de debitel.nl site een nieuw abonnement afsluit met een telefoon? Ben ik dan ook vanaf 15-01-10 contractsvrij?

› reageer

Natuurlijk, alleen niet voor de nieuwe.

› reageer

en je kunt tevens ook via debitel.nl geen nieuw abonnement meer afsluiten.
Alleen kpn, telfort

› reageer

Hallo allemaal,

Er stond inderdaad op onze site dat Debitel KPN er per 15-01-2010 zou stoppen. Hierover zijn wij gebeld door Debitel en er blijkt een misverstand te zijn over de datum.
Deze datum blijkt helemaal nog niet vast te staan.
Het is wel zo dat Debitel er mee stopt maar nog geen vaste datum heeft.
Alle Debitel klanten kunnen bij ons op de site een formulier invullen en worden op de hoogte gebracht zodra wij te horen krijgen welke datum het is en wat er dan gaat gebeuren met de contracten die dan nog lopen.
Uiteraard moet je dan nog wel het 0800 nummer bellen en daar zeggen dat je bij debitel blijft. Dit moet je dan doen voor 2 september 2009.
Je moet dit natuurlijk zelf beslissen of je bij debitel blijft of overstapt naar KPN.

Met vriendelijke groeten,

Arjan Bouckaert
Easy Phone Malden
www.easy-phone.nl

› reageer

Ik heb vanmorgen ook een telefoontje gehad van Debitel. Ik heb de dame de nadelen van KPN/Telfort uit de doeken gedaan. Deze dame heeft wel begrip dat ik niet wil overstappen op KPN/Telfort. Mijn bedenkingen zijn dat KPN/Telfort tussentijds de tarieven mag verhogen, en dat alles per minuut gaat.

› reageer

2 september?
Dit lijkt me ook een uit de duim gezogen datum. Ik heb nog geen brief ontvangen van Debitel, en het lijkt me nogal logisch dat ze mij niet in die paar dagen kunnen dwingen stappen te ondernemen, zodat ik niet overstap naar KPN. Daar staat 1 maand voor.

› reageer

In de brief die mensen hebben gehad staat dat ze dat VOOR 2 september aan moeten geven. Als jij nog geen brief heb gehad dan zul je die nog wel krijgen maar daar zal dan een andere datum voor staan.

› reageer

Vandaag werd ik gebeld door KPN. De dame wilde mijn gegevens checken in verband met mijn overstap naar KPN. Ook haar gaf ik aan het niet van plan te zijn, en dat ik wacht op een goed aanbod. Ik moest er wel rekening mee houden dat mijn contract voortijdig zou aflopen. Ach......

› reageer

Zijn er nog mensen die recentelijk nog iets hebben vernomen van Debitel? Het blijft een tijdje stil op dit front in het forum.

› reageer

Ik heb vorige week nog uitgebreid gehakketakt met verschillende medewerkers van de klantenservice van Debitel hierover. Laatste bericht was dat het 'ook nog wel een jaar kan duren' voordat de overname definitief is.
Ben je op tijd geweest met aangeven dat je niet mee over wilt naar KPN (volgens datum in de brief die je kreeg), dan heb je bevestiging gekregen per mail of brief. Daarin staat dat je bij Debitel blijft tot einde-Debitel en tijdig bericht krijgt als Debitel wordt opgeheven, zodat je nog nummerbehoud kunt regelen bij overstap naar een andere provider.

› reageer

Hierzo nog geen brief ontvangen en na inloggen staat er bij Mijn Aansluitingen het volgende:
Function ("GetKlantIsPortOfMigr" is not a valid method for this service

Is er iets niet goed gegaan, of hebben meerdere die melding.

› reageer

Ik heb wel brief gehad en aangegeven dat ik bij debitel wil blijven. Dit is ook bevestigd. Toch heb ik dezelfde melding:
Function ("GetKlantIsPortOfMigr" is not a valid method for this service

Verder viel mij op dat mijn beltegoed onjuist wordt weergegeven:
- maandbedrag van vorige maand zou op zijn (dat is niet zo, blijkt uit de vorige factuur) -> zouden ze dan toch de KPN voorwaarden gaan hanteren dat een bedrag maar een maand geldig is....?
- ik zou nu mijn maandbedrag van deze maand al opgebeld hebben en al flink buiten de bundel hebben gebeld (ik heb weinig gebeld deze maand, dus dit is niet geloofwaardig).

Ik heb debitel een mail gestuurd, ben benieuwd naar hun reactie.

Ik vrees dat debitel ons gaat 'uitroken' door slechte klantenservice en het stiekem hanteren van KPN voorwaarden.....

› reageer

Bij mijn aansluitingen staat die tekst ook, ik heb nog helemaal geen contact gehad over een eventuele overstap (die ik natuurlijk niet ga maken). Misschien heeft debitel gewoon, in navolging van Vodafone en T-Mobile, wat probleempjes met de website

› reageer

@puntjepuntje,

Stiekem kunnen ze de voorwaarden niet implementeren, verlenen ze geen normale service of gaan ze andere voorwaarden hanteren dan mag je volgens de wet gewoon je abonnement beeindigen en ergens anders een nieuw abonnement afsluiten.

Dus gewoon goed in de gaten houden.

› reageer

Nog geen brief of iets dergelijks ontvangen helaas :-( Abonnement loopt nog tot juli 2010!

› reageer

Ik heb nu een Debitel 150 + 100 sim-only abo voor €5.50/maand wat in februari afloopt en kreeg vandaag een brief dat als ik niks doe dat dit omgezet wordt in een KPN Flexibel 240/240 abo voor €4.95/maand voor een periode van 24 maanden. Dit abo kost normaal €17,50 (€15 online bij KPN) Volgens mij is dit een vrij goede deal. KPN lijkt zich er van bewust dat mensen die bij Debitel zitten dit doen omdat ze prijsbewust zijn. 200 minuten kost bij Telfort al €5.95 en dan kun je ook nog niet sms'en. Ik denk dat ik geen actie onderneem en dus op die manier op hun aanbod in ga. Het is simpelweg heel goedkoop en je kunt deze aanbieding volgens mij niet op een normale manier verkrijgen.

Ik heb wel enige kanttekeningen overigens:
- De methode mag dan praktisch zijn, hij is een beetje dubieus. Normaal zou ik nadat mijn abo afgelopen was helemaal vrij geweest zijn en nu zit ik als ik niks doe 24 maanden ergens aan vast. Ik weet eigenlijk niet eens of dat juridisch (nog) wel mogelijk is.
- Het is niet duidelijk of de aanbieding blijft gelden als je gebruik maakt van de mogelijkheid die Flexibel je biedt om tussentijds je bundelgrootte aan te passen. Vaak is dit niet zo dus dit is iets om op te letten. Voor mij is dat niet erg want 240 minuten of smsjes is prima voor mij.

› reageer

@smvs Ben wel benieuwd of je al eerder een aanbod van Debitel hebt gekregen en toen hebt aangegeven dat je bij Debitel wilde blijven....

Dat zou betekenen dat men toch scherpere vervolg-aanbiedingen wil gaan doen

› reageer

Nee dit is bij dit abo de eerste keer dat ze me een aanbieding doen op welke wijze dan ook.

Wel heb ik een aantal jaar terug ook een Debitel sim only abo gehad. Dit abo had ik omdat het toen heel goedkoop was. Het duurde een jaar en na afloop zou het (zoals geloof ik vaker bij Debitel) een veelvoud gaan kosten. Ik heb ze toen nog gebeld of ze misschien een goede actie voor me hadden maar ze hadden niks. Toen ben ik dus weggegaan bij ze. Ik denk dat veel mensen zitten te slapen en dat ze daar op verdienen. Ik weet niet of het zo ver gaat maar misschien houden ze er rekening mee dat bepaalde klanten eerder geneigd zijn te vertrekken ofzo.

› reageer

-Het voordeel van de overzetting dat het allemaal kan en mag is dat uw huidige contractsperiode mee wordt genomen naar de aanbieding van KPN, stel uw contract zou nog lopen tot 01-05-2010 dan gaat deze datum mee naar KPN en de actiekorting loopt over een periode van 24 maanden.
-Als u tussentijds uw abonnement gaat wijzigen dan moet u er rekening mee houden dan de actiekorting vervalt.

› reageer

Vandaag een nieuwe rekening ontvangen, abonnementskosten voor de periode 01-11-2009 t/m 09-11-2009 Geen brief gehad, niks. Nu maar een mailtje gestuurd naar debitel om te vragen hoe dit zit ...

› reageer

Ik heb laatstgenoemde brief ook gekregen.
Ik dacht dat er in stond dat orginele contracttermijn blijft gelden en dat eventueel 24 maanden(vanaf begin contract of vanaf 9 november?) € 4,95 kan blijven betalen of beeindigen op orginele einddatum.

› reageer

Inmiddels ook brief gehad:
Debitel KPN 25 (12,50/maand) wordt KPN Flexibel 12,50 SO (€ 7,95/maand), met ingang van 8 november.
Debitel KPN 20 (10,00/maand) wordt KPN Flexibel 12,50 SO (€ 10,00/maand), met ingang van 8 november.

Er gaat nu een briefje uit dat ik niet wil overstappen.

› reageer

Ik heb vandaag een sms ontvangen van 1169:

[i}Welkom bij KPN. Vanaf nu ontvangt u uw rekening op kpn.com/mijnkpn en kunt u maandelijks uw abonnement naar beneden of boven aanpassen. Mvg, KPN [/i]

Allemaal leuk en aardig, maar ik heb nooit een brief ontvangen van Debitel waarin stond dat ze werden overgenomen door KPN (zoals velen in dit topic wel een brief hebben gekregen) Ik wil het liefst van mn abonnement af, what to do?

› reageer

Vervelend om te lezen dat u aangeeft geen brief te hebben ontvangen waarin de aanbieding kenbaar wordt gemaakt. Ik begrijp dat het nummer nu onderdeel is geworden van KPN en dat u het nummer wilt beëindigen, ik raad u aan om contact op te nemen met de KPN klantenservice op nummer 06-12001200 om te bespreken wat de mogelijkheden voor u zjin.

› reageer

Ik snap niet zo goed waarom lennart87 zou moeten bellen Hij moet gewoon een (boze) brief schrijven aan debitel over deze gang van zaken, vragen om ontbinding en als dit binnen 30 dagen niet geregeld is, de zaak aanhangig maken bij de geschillencommissie.

› reageer

ik ben sinds vandaag opeens van debitel naar kpn gegaan zonder ooit een brief te hebben ontvangen , debitel gebeld ze kunnen er niks doen (half uur telefoon) knp gebeld zij hebben modeling een goede afspraak met mij gemaakt , vind dit wel netjes van kpn , maar toch zeer slecht van debitel,
mijn vraag hebben er meer geen brief ontvangen ?

› reageer

Ik heb ook geen brief gehad.... Wat is er voor afspraak gemaakt met jou dan?

› reageer

Ik heb inmiddels een brief gestuurd en gebeld met het (andere) 0800-nummer, dat ik geen gebruik wens te maken van de overstapaanbieding. Volgens de medewerker aan de telefoon kan ik tot het einde van de initiële contractsperiode bij debitel blijven. Dat is nog een jaartje. We zullen zien.

› reageer

Ik heb ook een brief gestuurd dat ik niet akkoord ga met de gedwongen overstap naar KPN, en op die datum het abo moeten stoppen. Bij debitel blijven is ook goed hoor.

› reageer

Al meer bekend over het hoe en wat met de Debitel abonnees die niet mee over zijn gegaan naar KPN? Is het mogelijk om Debitel nu op te zeggen of zijn er andere manieren om er nu af te komen?

› reageer

Ik zou zeggen: Bel KS even en post het resultaat op TV

› reageer

Het was trouwens niet de bedoeling om mijn vorige reactie als ´uitmelken´ over te laten komen. Wat mij alleen opvalt is dat er redelijk wat mensen toch problemen hebben met het beëindigen van het debitel abonnement. Er wordt hier vaker op het forum gesproken over het zo snel mogelijk beëindigen van een contract en dan zou ik niet mogen laten weten dat het ook gemakkelijk kan!

On topic: Kpn heeft vandaag reeds teruggebeld, ze hebben geen andere aanbieding gedaan of iets dergelijks. De enige vraag was of het nummer behouden moest worden of niet.

Als mijn vorige post overigens niet gehide werd dan had One2call al antwoord op zijn vraag gehad!

› reageer

@Sjefke: jij bedoelt het natuurlijk niet zo, maar anderen kunnen menen rechten te ontlenen aan jouw resultaten. Wij willen daar geen misverstanden over laten bestaan

› reageer

Vandaag belde ik de 0800 nummer. Maar helaas, kan ik niet mijn debitel abo kosteloos vroeger opzeggen. Ik moet nog bij debitel blijven.

› reageer

Ik kreeg gisteren een brief van euphony. Daarin gaven ze aan dat Debitel stopt en ze overstappen van de combinatie Debitel/Telfort naar Euphony/Kpn. Kortom er komt een nieuwe simkaart aan en verder blijft verder alles gelijk. Erg netjes als je leest dan mensen zomaar plotseling zijn overgezet van Debitel naar Kpn zelf zonder een brief of wat dan ook.

› reageer

Vandaag ontving een vriend van mij bericht dat debitel per 15-1-2010 stopt en hij voor 9-12 kostenloos kan opzeggen. Dan stopt het abonnement uiterlijk per 12-12.
Zijn er nog andere mensen die deze brief hebben ontvangen?

› reageer

Ook vandaag een dergelijke brief ontvangen met 3 opties:
1) Ipv Debitel25 150/150 ad 12,50 een KPN Flexibel SO 240/240 ad 4,95 waarbij de oude contractstermijn vervalt en de actieprijs 24mnd geldt
2) Evt bellen naar KS voor een ander KPNabo
3)Bellen dat het Debitel-abo per 12/12 moet vervallen

Voor mij lijkt optie 1 aantrekkelijk...

› reageer

Gisteren ook een brief ontvangen, met hetzelfde aanbod als One2Call. Deze ultieme poging van KPN om me te behouden is best aantrekklijk moet ik zeggen. Als ik het goed begrijp kan je dat nieuwe sim-only abonnement gewoon per maand opzeggen? Hmm, volgens mij zijn er niet veel betere sim-only's op de markt.

› reageer

Wij hebben die brief nog niet gehad, maar zijn uiteraard in blijde afwachting

› reageer

ook nog niks ben maar ben blij met zo'n bod

› reageer

Zelfde aanbod als enkele weken geleden gekregen kostte toen nog 10,--.
Nu 130 minuten/sms voor 3,95 per maand, dit is Sim only en dus direct opzegbaar, voorlopig ga ik dus wel mee.

Mag ook kosteloos opzeggen, dat geeft meer lucht.

› reageer

ook ik heb hetzelfde aanbod als one2call gehad, maar wat rensnet schrijft dat het een so is welk op ieder moment kan worden opgezegd.... ? dat betwijfel ik.

maandag even bellen en zo ja, dan maak ik wel gebruik van het aanbod.

als ik er 24 mnd of tot de oorspronkelijke debitel einddatum aan vast zit, dan zeg ik hem op en porteer wel naar een prepaid.

› reageer

Bleek de mededeling van Easy-phone toch juist. Dat moet wel even vermeld worden, want deze jongens( en misschien ook meisjes) zijn door Debitel/KPN wel in een kwaad daglicht gesteld.
Ik heb een aanbieding van KPN gekregen van 4,95 voor 240 minuten. Alleen berekent KPN in 60/60, terwijl Debitel dit in 60/1 deed, en mag KPN het tarief tussentijds wijzigen. De aanbieding in Augustus was 130 minuten voor 10 euro. Op zijn minst vind ik dit een vreemde manier van zaken doen, en is een voorbeeld hoe je niet met je klanten moet omgaan. Uit principe zal ik dan ook geen gebruik maken van deze "aanbieding".

› reageer

@Robert: ging er steeds al vanuit dat 15/1 DE dag zou zijn en dat men bij easyphone gewoon z'n mond voorbij had gepraat

@roma: zou gewoon je brief nog eens goed doorlezen. 'T staat er allemaal in duidelijk Nederlands

› reageer

We hadden destijds toch gelijk.
Debitel STOPT op 15-01-2010.
Iedereen die destijds heeft aangegeven bij debitel te willen blijven is vanaf nu contractsvrij. Je kunt nu nummerbehoud aanvragen naar bijvoorbeeld Vodafone.

LET OP !! dat je dit VOOR 9 december aangeeft anders ga je alsnog automatisch naar KPN.

Als het goed is krijgen alle debitel klanten een brief hierover.

Veel succes allemaal met jullie contracten.

› reageer

Staat naar mijn mening duidelijk in de volgende regels.

Uw debitel contractstermijn komt te vervallen, ongeacht het resterende aantal maanden.
De scherpe abonnementsprijs houdt u maximaal 24 maanden. U zit niet aan een nieuw contract vast.

Lijkt mij duidelijk

› reageer

Net contact gehad met KS en je kunt dus gewoon zelf opzeggen. http://www.telecomvergelijker.nl/images/smilies/smile.gif

› reageer

Wat bedoel je met zelf opzeggen? En toevallig ook nog gevraagd of dat sim-only abonnement per maand op te zeggen is ?

› reageer

Ik wil iedereen wel attenderen dat als je akkoord gaat met de brief of het via internet regelt dat je dan altijd volle minuten betaald dus als je 1 minuut en 5 seconden belt dan betaal je 2 minuten.
ook is het zo als je het via internet of via de brief regelt dat je het tegoed wat je overhoud niet mee mag nemen. Je moet het de zelfde maand over houden.
Uiteraard heeft KPN dat niet in de brief gezet want dan haken er al veel mensen af.

Wij hebben al diverse klanten gehad die toch akkoord waren gegaan met de brief omdat het aantrekkelijk was maar die komen nu terug met hele hoge rekeningen omdat ze er snel overheen gaan.

Kijk maar wat jullie met deze informatie doen maar het lijkt me wel belangrijk om te weten.

› reageer

U kunt op www.kpn.com/MijnKPN altijd het aantal minuten/sms'en dat bij uw KPN abonnement hoort, iedere maand gratis verhogen of later weer verlagen. Het scherpe tarief dat u nu heeft gekregen, maakt onderdeel uit van een aantal abonnementen. Als u wijzigingen aanbrengt in uw abonnement, beweegt het maandtarief mee en blijft altijd zeer scherp.

› reageer

Nou het heeft even geduurd, maar ik ben eindelijk van KPN én Debitel af. Gister kreeg ik een brief van KPN dat ze het betreuren dat ik wegga en per 1 december wordt afgesloten.
Remember: ik ben nooit op de hoogte gesteld van de overstap, heb geen brief gehad oid. De overstap naar KPN hield bij mij in dat mijn belbundel werd gehalveerd en ik €2,5 minder per maand ging betalen. Waar ik echter op uit kwam was een telefoonrekening die 5 keer hoger is dan bij debitel omdat ik niet bekend was met mijn halvering in belminuten. Ik ga dus niet als tevreden klant weg, maar ben toch blij met deze oplossing, omdat ik nog 13 maanden contract zou hebben lopen.

› reageer

Lennard, hoe heb jij dit gedaan?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Ik heb nooit bericht gehad van Debitel dat ze overgingen naar KPN. Ik wist het uiteindelijk wel, maar heb er verder niks aangedaan omdat ik dacht dat het wel prima was. Nu heb ik vanmorgen een smsje gekregen dat mijn rekening online stond. Tot mijn verbazing was deze wel heel erg hoog. Wat blijkt nou, mijn smsbundel is gehalveerd!!! Hier wist ik dus helemaal niks van!
Wat moet ik nu doen?

› reageer

Ik heb bij de eerste brief aangegeven bij Debitel te willen blijven. Nu heb ik nummerbehoud aangevraagd voor 2 nummers naar Simyo, dit lijkt wel goed te gaan.

› reageer

@ Annemarie. Mail me maar even op
lennart87 [att] gmail puntje com

› reageer

Ik heb net ook bericht gekregen dat ik per 13/12 afgesloten wordt.
@Easy-Phone Na de manier waarop jullie zwart zijn gemaakt door KPN/Debitel, zou ik op zijn minst excuses van die kant verwachten. Ik ben bang dat ze niet zullen bellen, omdat ze een te duur abonnement hebben;-)

› reageer

@pinokkio:
Heb jij dan al een tweede brief ontvangen?
Als dat niet zo is, lukt nummerbehoud dan toch wel?

› reageer

@gsmfreak77: nee, nog geen brief gehad. Maar de aanvraag nummerbehoud is door debitel wel in behandeling genomen; de eerdere opzegging (per einde initiële contractsperiode) is ongedaan gemaakt.

Geachte heer, mevrouw,

U heeft aangegeven uw mobiele telefoonaansluiting bij debitel te willen beëindigen.

We hebben dit beëindigingsverzoek geannuleerd om één van de volgende redenen:
- u heeft nummerbehoud aangevraagd bij een andere telecomaanbieder. Op de dag dat het mobiele nummer is overgezet naar uw nieuwe telecomaanbieder wordt het mobiele nummer bij debitel automatisch beëindigd,
- u heeft opdracht gegeven om de beëindiging te annuleren en uw mobiele aansluiting bij debitel te behouden,
- u heeft een contractsverlenging aangevraagd.

Let op! Als u bij uw nieuwe telecomaanbieder heeft aangegeven uw nummer te willen behouden, zult u binnenkort een bevestiging van de opzegging mèt nummerbehoud ontvangen. Wij adviseren u deze bevestiging te controleren. Uw mobiele nummer mag per de opzegdatum overgenomen worden!

Ik denk dus dat het wel goed komt, maar je weet het nooit

› reageer

heb van de week zoals al gezegd , gebeld en mij is bevestigd dat het aanbiedings s/o abonnement van 4,95 voor 240 min/sms per maand opzegbaar zal zijn.

vooralsnog zal ik dan mee gaan in de aanbieding, tot ik een leuke aanbieding tegenkom met een iphone 3g , een nieuwe generatie nokia of een ps3 ( shops reageer vooral ) .

moet toegeven dat ik de voorgestelde aanbieding a 4,95 voor 240/min/sms zeker niet slecht vind.

to be continued ( if problems occur).

› reageer

Mijn aanvraag nummerbehoud is afgewezen, dus ik wacht nog even op de brief

Als debitel inderdaad per 15 januari stopt, kan die brief nooit lang op zich laten wachten

› reageer

Kreeg een brief dat m'n debitel-sim vanaf 4 januari niet meer zal werken. Mijn nr. kan ik tot 29/12 porteren. Dus geen laatste (aantrekkelijk) aanbod gehad voor overstap naar KPN/Telfort.

Tevens ben ik uitgenodigd om tzt gezellig eens te komen shoppen in een KPN/Telfort-winkel voor een evt nwe. sim....

Er stond verder geen bedankje voor de klandizie gedurende de afgelopen jaren !

› reageer

Gepost door Rensnet op 14/11/2009 11:00
Staat naar mijn mening duidelijk in de volgende regels.

Uw debitel contractstermijn komt te vervallen, ongeacht het resterende aantal maanden.
De scherpe abonnementsprijs houdt u maximaal 24 maanden. U zit niet aan een nieuw contract vast.

Lijkt mij duidelijk

Zojuist met KS gebeld. Zij vertelde mij dat ik pas na oude vervaldatum contractvrij zou zijn, en max 2 jaar gebruik kan maken van aanbieding. (en vanaf vervaldatum oude contract opzegtermijn van 1 maand heb).
Dit is in tegenstelling tot brief. Maar in brief staat weer:
'algemene voorwaarden mobiele telcommunicatiediensten' van KPN zijn van toepassing. Hierin wordt verwezen voor contractduur naar 'overeenkomst'.

Zij adviseerde mij om nu niet te kijken naar een andere aanbieding bij KPN met toestel omdat ik dan wel aan contract van 2 jaar vastzit, tegen minder gunstige voorwaarden.

› reageer

Ik heb ook nog 2s de klantenservice gebeld. 1 maand opzegtermijn daar zit ik aan vast en dat lijkt me redelijk. Ik kan vanaf nu dus iedere maand opzeggen.
KS verteld dus meerdere verhalen blijkbaar....

We zien wel voor die 3,95 per maand kan ik ook niet echt wakker liggen.

› reageer

Ondanks mijn brief heeft debitel me over laten zetten naar KPN.

Die boden me na lang herhalen aan dat ze me globaal hetzelfde aanbod wilden doen. Heb ze nu voorgelegd dat ik wil weten wat er met bestaande debitelklanten per 1-1 gaat gebeuren en dat gaan ze nu uitzoeken.

Leuk dat debitel m'n brief is kwijtgeraakt maar ik wil gewoon de keuze hebben wat ik ga doen.

› reageer

@floris

Zie mijn post van 2/12 16.33. Ben benieuwd of de reaktie die jij van Debitel krijgt, identiek is ....

› reageer

Ik heb dezelfde brief ontvangen als one2call. De aanbieding welke ik van telfort heb gekregen ws ik niet mee eens en heb geen nieuwe aanbod gehad dus ik moet op zoek gaan naar een nieuwe provider.

› reageer

Ik heb nog niks gehad, wel een mailtje gestuurd naar debitel om te vragen hoe of wat. Zal ik anders in 2010 de enige klant van debitel zijn

› reageer

@pinokkio
voel je niet eenzaam, hier hetzelfde verhaal. Nummerbehoud aangevraagd maar afgewezen omdat mn contract nog tot oktober 2010 loopt.
1 keer een brief ontvangen, was volgens mij in september. Nu helemaal niks van debitel gehoord. En dat terwijl ik iedere dag reikhalzend naar een brief van debitel utkijk ;-(

› reageer

@Pinokkio: Je bent niet de enige. Ik heb ook nog geen brief gekregen. KS zei dat sommige klanten in december stoppen. Maar sommige klanten zullen in januari of in februari stoppen. De eerste brief van Debitel over de overstap was ook in drie keer naar drie groep klanten verstuurd. Ik was in de laatste groep. Ik denk dat deze keer ik ook in de laatste groep zit. Dus gewoon wachten.

› reageer

@gsmfreak77 en pingping: ik ben blij dat ik niet alleen ben Wel apart dat er hier en daar zo stellig wordt beweerd dat debitel per 15 januari 2010 stopt. Dat de klanten in groepen worden aangeschreven snap ik wel, het zal een behoorlijke belasting zijn voor de organisatie om al die wijzigingen te verwerken. Maar ook ik had graag bij de eerste groep gezeten.

› reageer

Vandaag een email gehad van debitel:

Geachte Pinokkio,
Naar aanleiding van uw vraag bericht ik u graag als volgt.
U heeft in oktober aangegeven dat u klant wilt blijven bij debitel. Hierna heeft debitel nog geen nieuwe mailing gestuurd en kunt u nog niet eerder weg dan einddatum contract. U wordt tijdig op de hoogte gehouden, zodat u uw mobiele nummer kunt behouden.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
debitel Klantenservice

Ook vandaag mijn rekening, abonnementskosten voor de periode 01/01 t/m 16/01

Gevalletje linker hand weet niet wat de rechter doet?

› reageer

ook ik heb vandaag mijn rekening ontvangen... 5 pagina`s met nullen

ziet er zowaar uit dat de overstap naar kpn per 12/12 goed gaat...

› reageer

Ik zie nu ook op mijn factuur staan '1/12 t/m 12/12/09'. Apart.
Overigens ga ik wel mee naar KPN, zonder gebruik te maken van nieuwe mobiele e.d. Op die manier houd ik namelijk elke maande de mogelijkheid om het abonnement op te zeggen. Volgens de medewerker van de klantenservice zou ik na mee te zijn gegaan ook makkelijk kunnen overstappen via 'mijnkpn' voor een nog beter voordeelabonnement, namelijk een paar euro meer en veel meer belminuten meer. Ik vermoed echter dat dit uiteindelijk niet mogelijk zal zijn, 'ivm wijziging voorwaarden' e.d.
Ik hoop dat het overzetten naar KPN niet betekent dat ik een dag niet bereikbaar ben ofzo.

› reageer

Kan de nummers nu toch per direct uitporteren naar een andere provider. Fijn

› reageer

@pinokkio
Helaas voor jou mag ik per 15-01 weg, vandaag de brief ontvangen. Ik hoop echt dat je niet alleen achterblijft :-)

› reageer

@gsmfreak77: als jij weg mag, zal ik dat ook wel mogen Nog geen briefje gehad, maar de factuur laat wel al zoiets zien ...

/edit: gewoon maar weer nummerbehoud aangevraagd

› reageer

ik ook brief gehad en gebeld 0800 nmr mag weg per 4-1

› reageer

Ik heb ook brief gehad.

* Uw opzegdatum wordt 16 januari 2010
* Uiterlijk tot en met 5 januari a.s. kunt u uw abonnement opzeggen of kiezen voor een ander abonnement bij KPN.

› reageer

Ik heb ook de brief gehad, ik blijf dus niet als enige over

Zelf overigens nooit (echt) last van/met debitel gehad, ondanks de slechte berichtgevingen hier en daar.

› reageer

Vanochtend gelijk maar nummerbehoud laten aanvragen. Ik ben per 18-12-2009 al weg. Een maandje eerder dan in de brief werd gemeld

› reageer

Dan zul je deze maand wel niet veel gebeld hebben. Mijn beltegoed voor deze maand is al zowat op.
Anders wordt het een erg gepeperde rekening voor buiten de bundel bellen.

By the way, hoe krijg je dat zo snel voor elkaar dat je de porteringsdatum al weet?

› reageer

Nummerbehoud per 11/1, waarschijnlijk omdat Simyo de maand opzegtermijn heeft aangehouden. Eens kijken of ik dat proces wat kan versnellen ...

@gsmfreak77: je zit zeker dicht bij het vuur, dat je het zo snel kan regelen

› reageer

@pinokkio:
Ik had al een aanvraag ingediend bij Vodafone. Deze was afgewezen, mijn einddatum was oktober 2010. Vanochtend gebeld en gevraagd om 31-12 aan te houden.
Een paar uur later ontving ik van debitel een e-mail dat mijn nummer op 18-12 omgaat.

Btw: had de laatste maanden rekening rond de 70,--, bundel was te klein geworden. Kan nu een betere bundel kiezen.

› reageer

De 0800 KS zei dat ik tot 15/01 moet blijven, dezelfde als op de brief.

› reageer

Ik heb een mail naar Simyo gestuurd of ze nummerbehoud eerder kunnen uitvoeren.

Wie niet vraagt ...

› reageer

@pingpong: ik zou gewoon nog een keer de KS bellen, ik heb namelijk zeer veel verschillende mensen aan de lijn gehad, die toch een andere reactie gaven op mijn vragen en wellicht tref je het met een coulantere KS medewerker....

› reageer

Ik heb net ook een online nummerbehoud aanvraag ingediend bij Vodafone voor datum 18-12-2009. Hoop het sneller kan worden.

@puntjepuntje: Ik denk dat nog een keer bel helpt niet. Vandaag heeft de KS al een opzeg bevestige brief gemaakt.

› reageer

Vandaag heb ik twee mailen van debitel gekregen. De eerste mail was bevestiging van de beëindiging datum op 15-01-2010. De tweede mail, een paar uur later, was bevestiging dat mijn mobiele nummer per 22-12-2009 wordt overgezet naar vodafone. Het is toch 3.5wk eerder.

› reageer

Ook mijn nummer wordt eerder uitgeporteerd, op 23 december

› reageer

Gefeliciteerd. Dan blijft er helemaal geen klant meer over. Kunnen ze de tent wel sluiten.

Mijn buurvrouw is gisteren omgezet naar Telfort en heeft helemaal geen sim ontvangen. toen ze belde kreeg ze te horen dat ze vanaf heden klant van debitel is geworden. Ze had bij Debitel een simonly van 300 min/600 SMS en gaat nu naar 300 min + 100 SMS. Volgens de klantenservice kan ze er niet meer onderuit.

› reageer

heb op 12.10. jl. Debitel eenzijdig opgezegd. Men maakte een potje
van de facturatie, bovendien wil ik onder geen beding naar KPN.
Debitel wil echter dat ik het contract afmaak tot 28.10.2010 en verlangt alsnog een betaling van € 189,43 en dat voioir een
abonnementje via United Consumers voor € 2,95 netto per maand.
Debitel is ter ziele. Ik heb destijds een contract getekend met
Debitel en niet met KPN. Het contract is dan ook nu van generlei waarde. Bovendien moet er een volgens het Burgelijk Wetboek / Wetboek
van Koophandel een wilsovereenstemming zijn. Ook die is er niet met
KPN. Daarom ben ik ook niet van plan om die Cowboys in Hoofddorp te
betalen. Zakkenvullen kan ik zelf ook wel.Ben inmiddels aangemeld
bij de Stichting Preventel. En dat alles omdat ik me niet laat
oplichten.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.