unlock code calculator Huawei internetstick

Ik heb indertijd mijn Vodafone Huawei k3765 internetstick simlockvrij gemaakt met behulp van de opgegeven tool van 12345. Ik heb nu een andere laptop met Windows 7 ipv Vista en nu krijg ik de stick niet werkend. Ik heb de laatste dashboard gedownload van de Vodafonesite maar niets werkt.Wellicht is het flashgeheugen uitgeschakeld, klik even HIER voor mogelijke oplossingen.

› reageer

Op http://a-zgsm.com/huawei.php is een unlock code calculator te vinden voor de volgende internetsticks:
Huawei Model support : E1550, E155, E156, E156G, E160, E160G, E161, E166, E169, E169G, E170, E172, E176, E180, E182E, E196, E226, E270, E271, E272, E510, E612, E618, E620, E630, E630+, E660, E660A, E800, E870, E880, EG162, EG162G, EG602, EG602G, Vodafone K2540 · Vodafone K3515 · Vodafone K3520 · Vodafone K3565 · Vodafone K3715Ik heb het zelf nog niet getest, dus of het via deze site werkt weet ik niet.

› reageer

lijkt te werken, het resultaat kwam bij even uitproberen overeen met de (mij al bekende) unlockcode.

› reageer

Op de site staan aantal mogelijkheden:
Bij gebruik van anders simkaart komt er geen popup om unlock kode in te vullen.
De Huawei modem code writer v1.0b geeft melding: send unlock command ...ERROR.
Als ik via hyperterminal wil uitbellen, krijg ik melding 'geen antwoord' (en weet niet waar ik dan mat AT-commando aan de slag zou moeten)
kun je aangeven hoe jij de reeds bekende unlock code hebt kunnen gebruiken?

› reageer

Nu nog zo'n calculator voor de ZTE modems. Die zijn toch ook Chinees? Had gehoopt bij Vodafone prepaid data zo'n huawei K3520 modem te ontvangen, helaas bleek het al de opvolger K3520-Z. Alleen de "Z" geeft aan dat het geen Huawei maar een ander modem is vermodelijk van een andere fabrikant. (volgens mij ZTE). Ik zou haast denken dat die modems ook uit de Huwei stal komen. Heeft iemand dat al bij de had gehad/getest?

› reageer

Bedankt voor de tip, 123456! De website werkt inderdaad.

Wanneer je het IMEI nummer invoert op de site (weet overigens niet of dat kwaad kan) dan krijg je twee getallen van ieder 8 cijfers op het scherm: "Unlock" en "Flash". Daarna plaats je een simkaartje van een andere provider in de Huawei stick (ik gebruikte er een van Simyo). De T-Mobile Internet Manager komt dan met een schermpje waar je de "Unlock" code moet invoeren. Er staat bij: "Tijd 10", maar ik neem aan dat daarmee het aantal pogingen wordt bedoeld want 10 seconden is wel heel erg aan de krappe kant.

Vervolgens zie je linksbeneden in het scherm dat je op een ander netwerk dan T-Mobile zit. Er komt een melding dat je zelf een profiel moet aanmaken om mobiel te kunnen internetten. Dit profiel voeg je toe in "Extra -> Opties -> Profielbeheer". Kwestie van de juiste APN achterhalen. Voor Simyo bijvoorbeeld is dat "basicinternet".

› reageer

helaas komt dit schermpje niet bij de KPN internet software.
Dus ik kan de unlock code niet intoetsen.

› reageer

If is not present load the program " http://www.entsperren.net/HUAWEI/HUAWEI%20MODEM%20Code%20Writer.zip " and enter with its help, Or through program HyperTerminal (C: \Program Files \Windows NT).

› reageer

klopt, heb je een oplossing voor de foutmelding die deze software geeft?

› reageer

Zojuist dat programma gedraaid, geen foutmelding gehad.Wel m'n (Vodafone) Huawei simlockvrij gemaakt

TS: bedankt _/-\o_

› reageer

helaas bij mij wel foutmelding (zie post 8.32)
heb de kpn kaart 710.
Dit is toch wel de huawei, of is alleen de vodafone de huawei, en ben ik gewoon met een verkeerde kaart aan het prutsen?

edit: is huawei E620

› reageer

Na even Googlen heb ik ontdekt dat de KPN 710 een Huawei E620 is, zou dus gewoon moeten werken.

› reageer

had ik ook zojuist ontdekt.
Edit zonder refres gedaan.
helaas krijg ik dus wel foutmelding.

› reageer

Ik heb de codes wel, maar waar kan ik deze invoeren?

KPN

Huawei E180

Ik heb voor het gemak er even een T-Mobile kaartje in gedaan, maar na de pincode van het kaartje is het mij volledig onduidelijk.

Is de KPN software mogelijk ook aan te passen?

› reageer

Zijn de KPN versies niet al standaard simlockvrij?

› reageer

De KPN modem 804, ook wel de Huawei E180, is niet simlockvrij.

De Hi modem 802, ook wel de ZTE model: MF628, ik meen wel simlockvrij.

Beide KPN en Hi branded, maar ik kom er niet in uit.

Zie ook hier

› reageer

Tijd van het vorige bericht is verlopen.

Ik weet niet hoe en waar ik een unlockcode kan invullen:

KPN modem 804, ook wel de Huawei E180.

Ik krijg wel de melding bij een andere simkaart:

Simkaart niet geaccepteerd.

De originele simkaart die erbij geleverd is, zit nog in de verpakking.

› reageer

Tijd van het vorige bericht is verlopen.

Originele simkaart toch maar even uit de verpakking gehaald, die accepteert de modem wel.

Ik moet dus toch met de unlockcode aan de gang, maar hoe?

Edit:

@Pinokkio,

Hoe heb je het voor elkaar gekregen?

› reageer

@Casper: ik heb het programma uit de link gedownload en geïnstalleerd, in dat programma modem geselecteerd en de op de site gegenereerde unlock-code ingevoerd. Modem gestopt en gestart, simlock weg

› reageer

Simkaart niet geaccepteerd.

Is het mogelijk dat de andere simkaart geen UMTS ondersteunt?

Even voor de duidelijkheid:

Ik heb in het grote veld mijn IMEI code ingevuld.

(maakt volgens mij niet uit, want anders vult de dongel het zelf in, want ik heb beide geprobeerd)

Modem eindelijk gevonden:

Unlockcode ingevoerd.

Met een andere simkaart lukt niet en een UMTS simkaart van een ander netwerk heb ik helaas niet meer in huis.

Werkt het ook met een normale mobiele telefoon simkaart op bijvoorbeeld GPRS?

› reageer

Ik kreeg wel na het invoeren van de unlockcode: Send Unlock Command ..... OK

› reageer

Een prepaid kaartje van Hi, daar heeft het apparaat weinig moeite mee.

Ik denk dat ik toch iets fout doe, of de unlockcode werkt niet goed.

Bij Telfort krijg ik weer een melding: sim-kaart niet geaccepteerd.

› reageer

Het soort simkaart moet niet uitmaken lijkt me. Ik heb in mijn Vodafone modem een Hi-kaartje gebruikt.

› reageer

Dan gaat er dus toch iets niet goed, maar wat?

Gegevens die ik te zien krijg:

Found Phone, Phone Info:
- Manufacturer :huawei
- Model :E180
- Revision :11.104.16.12.00
- Phone IMEI XX

Send Unlock Command... OK

› reageer

Ik las dat je de dongel voor Windows 7 moet updaten, klopt dat?

› reageer

Wat ik ook met het programmatje doe, de simlock wil er niet af.

De dongel blijft wel gewoon werken met simlock.

Wat doe ik verkeerd?

Zou het komen omdat het een KPN dongel is i.p.v. een Vodafone dongel?

› reageer

Bij mijn KPN kaartje van Huawei krijg ik alleen maar error melding bij gebruik programma.

› reageer

Het unlocken lukt mij ook niet want ik weet de securitycode niet. Geen idee waar ik die kan vinden. Iemand wat meer info erover?

› reageer

Nogmaals een poging gedaan, maar het modem blijft aangeven dat de sim-kaart niet geaccepteerd wordt.

Iemand die mogelijk nog een duidelijke stap voor stap uitleg kan geven?

› reageer

Inmiddels heeft de dongel wel een update ondergaan, maar de simlock zit er nog steeds op.

Found Phone, Phone Info:
- Manufacturer :huawei
- Model :E180
- Revision :11.108.03.00.00
- Phone IMEI XX

Ik blijf het proberen, maar heeft iemand ondertussen een goede tip om te unlocken?

› reageer

Ik heb net het één en ander getest:

De KPN modem 804, ook wel de Huawei E180, is niet simlockvrij.

De Hi modem 802, ook wel de ZTE model: MF628, ik meen wel simlockvrij.

Ik maakte gebruik van een geleend Tele2 data kaartje dat op het netwerk van T-Mobile zit.

Ik ben bang dat de unlock calculator alleen voor Vodafone dongels werkt.

Ik ben dus op zoek naar een unlock calculator voor KPN dongels voor de Huawei E180.

Of heeft iemand anders andere ervaringen?

› reageer

KPN 804 data dongel moet opnieuw van Nederlandse software voorzien worden, maar hoe?

Ik heb een KPN 804 data modem, ook wel de huawei e180.

Ik heb eerst een update uitgevoerd, alles bleef Nederlands, maar bij de tweede update via huawei veranderde compleet het uiterlijk en was meteen alles engels en niet meer te volgen.

Hoe kan ik de meest recente (liest unlockte) software van KPN er weer opzetten en waar kan ik die vinden?

Ik heb nog een tweede dongel, is het mogelijk de bestanden over te kopiëren, zo ja, hoe?

› reageer

Dankzij 123456 en de goede uitleg van Jacco2 Heb ik mijn huwei E160G van T-Mobile weten te unlocken. (peace of cake) Alleen snap ik met de flashcode niet helemaal.

› reageer

flashcode heb je nodig om je dongle van een andere unsigned firmware te voorzien.. voor unlock dus niet noodzakelijk

› reageer

@ www.123unlock.nl
Bedankt voor je uitleg. Dat heb ik dan niet nodig.

› reageer

Bestaat er een neutrale firmware nu ik af ben van de voda simlock?
Het gaat om de K3520 dongel.

› reageer

@east: Kijk eens hier.

› reageer

Ik wil gewoon het Nederlandse menu van KPN houden, want mijn Engels is niet al te best.

Een unlock-code voor een KPN data dongel "MIM 804" (Huawei E180) is voldoende.

Als ik een andere simkaart gebruik, dan zie ik geen mogelijkheid voor unlocken via een code.

› reageer

waar kan ik een connector kopen (SMK CRS5001) voor de E169.

› reageer

Bedoel je een externe antenneconnector? Die heb je bijvoorbeeld bij routershop. NB. als je een externe antenne gaat gebruiken, reken dan niet op heel erg spetterende resultaten. Vooral als je lange antennekabels gaat gebruiken, dan zit daar vaak al zoveel verlies in dat de gain die je er mee bereikt alweer nagenoeg ongedaan is gemaakt. Een externe antenne is vooral zinvol als bijvoorbeeld de UMTS masten loodrecht op je huizenblok staat en dus bijvoorbeeld 10 muren door moet om bij je te komen (met als gevolg net geen dekking in huis) of als je getinte ramen in je huis hebt of van die nieuwe opgedampte thermo dubbelglas ramen. Een goede externe antenne die je dan buiten neerzet kan dan net dat ene blokje ontvangst geven.

› reageer

@koen,

Klopt dat is de theorie, maar in de praktijk werken de externe antenne wel. Ooit heb ik een externe antenne gekocht bij Eindhoven.
Helaas heb ik de antenne te vaak uit moeten lenen en de connector is weg, dus moet ik een nieuwe connector op laten zetten.
Maar om naar omg Eindhoven te rijden voor een nieuwe connector is mij iets te ver dus dacht misschien zijn ze ergens goedkoper te verkrijgen.

› reageer

Gepost door Pinokkio (moderator) op 16/03/2010 23:24
@Casper: ik heb het programma uit de link gedownload en geïnstalleerd, in dat programma modem geselecteerd en de op de site gegenereerde unlock-code ingevoerd. Modem gestopt en gestart, simlock weg

Met de MIM 804 van KPN? (Huawei E180)

› reageer

Vandaag mijn Huawei k3765 simlockvrij gemaakt met de code uit de link
van 123456. Heel makkelijk.

Dit type kan toegevoegd worden in het lijstje.

› reageer

@spijkenisse: ik heb dat geprobeerd op een windows 7 computer en daarop is het niet gelukt. Ik krijg in de tool keurig de melding dat de unlock OK is en toch blijft het Vodafone programma stug volhouden dat er niet de juiste simkaart in zit. Hoe heb je de unlock uitgevoerd?

› reageer

Ik ben ook spijkenisse, maar dat adres staat op mijn werk.

@koen: Dat heb ik ook, ik kan het Vodafone programma er ook niet uitkrijgen en hij blijft zeggen 'Voer juiste sim in'. Ik heb het als volgt gedaan.
Na een paar Vodafone schermpjes weggeklikt te hebben krijg ik de melding dat er een andere sim gevonden is met de vraag of je deze wilt gebruiken. Dan OK geven. Dan naar netwerkcentrum-netverbindengen beheren- dubbelklik op Vodafone Mobile Connect. Ik heb dan verbinding met het simmetje van Simyo.
Ik werk met Vista.

› reageer

Ik heb ook de Huawei E220, maar ik krijg deze niet aan de praat met Vodafone Internet Blox prepaid.
Heeft iemand tips?

› reageer

http://www.pluk-in.com/pluknplay/apn_mobiel_netwerk_nederland.php

zie vodafone instellingen

› reageer

Wel of niet gelukt, doe iedereen een lol en lees de volgende link, want het veranderd steeds.

LINK

› reageer

Voor de Huawei 220: heb je dit al gebrobeerd?

› reageer

Ik probeer via de link van 12345 ook mijn E220 simlockvrij te maken. Nu vraagt de site naast de IMEI ook om de security code. Weet iemand wat ik daar moet invullen ?

› reageer

Nu vraagt de site naast de IMEI ook om de security code. Weet iemand wat ik daar moet invullen ?Gewoon: de code die staat naast het invulvakje. Klik daarna op calculator.

› reageer

De link(s) naar het unlcok programma werken niet meer.
Maar zoals ik begrijp wekte dit niet bij KPN,
en zeker niet op de KPN dongel 804 (Huawei E180) die ik op het oog heb, maar dan moeten ze wel simlockvrij gemaakt kunnen worden.

› reageer

Ik kom wel op de pagina vanaf hier http://a-zgsm.com/gsm/how-to-unlock-usb-3g-huawei en dan ook op de unlock pagina

› reageer

De link(s) naar het unlcok programma werken niet meer.
Maar zoals ik begrijp wekte dit niet bij KPN,
en zeker niet op de KPN dongel 804 (Huawei E180) die ik op het oog heb, maar dan moeten ze wel simlockvrij gemaakt kunnen worden.

Het programmatje kon de unlockcodes wel vinden, maar de betreffende dongel blijkt een bepaald bestandje niet aan boord te hebben waardoor het mislukt.

Ik ben ook nog steeds op zoek naar het juiste programma om goed te kunnen unlocken, iemand enig idee?

Ik heb wel eens HUAWEI software er overheen kunnen zetten, maar unlocken hielp niet.

Ik wilde weer terug naar de Nederlandse KPN software, maar dat lukte mij niet, maar volgens een KPN medewerkster kon de software absoluut niet vervangen worden. In het KPN bissnis center stonden ze verbaasd dat het wel kon, maar ook zei kregen de orspronkelijke KPN software er niet op. Onder garantie is de dongel opgestuurd en van de oude KPN software voorzien.

Welk programmatje mist de dongel om te unlocken? Of hoe werkt dat anders?

De Nederlandse KPN software stoort mij niet, de lock wel.

› reageer

Hoe bedoel je met modem gestopt?

Kan je een stap voor stap beschrijving geven?

Nu eerst weer het betreffende unlock programma weer zien te vinden, want de link werkt inderdaad niet meer.

› reageer

Hoe zie ik welke stick ik heb? Het is een "oud"model, de rechthoekige, van TM.
De drivers voor windows 7 vind ik ook niet, is ie daar wel geschikt voor?

› reageer

Vandaag mijn Huawei k3765 simlockvrij gemaakt met de code uit de link
van 123456. Heel makkelijk.

Dit type kan toegevoegd worden in het lijstje.

Wie kan mij helpen. Ik ga morgen met vakantie.

Ik heb indertijd mijn Vodafone Huawei k3765 internetstick simlockvrij gemaakt met behulp van de opgegeven tool van 12345.
Ik heb nu een andere laptop met Windows 7 ipv Vista en nu krijg ik de stick niet werkend.
Ik heb de laatste dashboard gedownload van de Vodafonesite maar niets werkt.

Zou hij door deze update weer gelocked kunnen zijn? Ik heb de unlock code's maar ik weet niet hoe ik ze in zou moeten voeren.

Ik gebruikte hem met een sim van Symyo en dat werkte perfekt.

› reageer

Ik heb voor mijn oude Huawei 220 stick een behoorlijke tijd geleden de originele Huawei software gedownload. Ik geloof nog rechstreeks van de site van Huawei.
Ik gebruikte toen als programmatje op de pc Huawei Mobile Partner Software. Omdat het even geleden is weet ik niet of ik dat apart gedownload had of dat dat samen met die originele Huawei software op de stick werd geïnstalleerd.

Het is geloof ik zo gegaan, ik weet het niet meer heel zeker.

Voor mijn Huawei E173s-1 stickje wil ik hetzelfde doen maar ik vindt nergens op de site van Huawei de originele software. Ik wil van dat gebrande spul af. (TMobile)
Via google kom ik alleen maar op wazige sites terecht.

Wie weet waar ik (het liefst zo recent mogelijk) niet gebrande software voor deze stick kan vinden?
Ik bedoel dan niet de Huawei Mobile partner software, die download ik zelf wel ergens. Maar unbranded van Huawei zodra ik de stick in een computer steek, er niks branded meer geïnstalleerd wordt.

› reageer

kick..

› reageer

Wie weet waar ik (het liefst zo recent mogelijk) niet gebrande software voor deze stick kan vinden?Firmware update en losse drivers staan op:
- http://huaweifirmware.blogspot.nl/2011/05/huawei-e173.html

Update voor het dashboard:
- http://huaweifirmware.blogspot.nl/2011/11/mobile-partner-21-003-27-00-03.html

Verder een site over Huawei en het updaten daarvan:
- http://huaweifirmware.blogspot.nl/

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

› reageer

Ik heb indertijd mijn Vodafone Huawei k3765 internetstick simlockvrij gemaakt met behulp van de opgegeven tool van 12345. Ik heb nu een andere laptop met Windows 7 ipv Vista en nu krijg ik de stick niet werkend. Ik heb de laatste dashboard gedownload van de Vodafonesite maar niets werkt.Wellicht is het flashgeheugen uitgeschakeld, klik even HIER voor mogelijke oplossingen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.