Samsung M110 voor 11 euro.

Even een oud topic omhoog gehaald:

Ik heb gisteren een Samsung E2121 met simlock op Vodafone PrePaid voor 17,50 gekocht.

Weet iemand of de simlock dit ook mogelijk is bij een Samsung E2121, ik heb al wat geprobeerd, maar het werkt helaas niet, of ik doe iets fout als het iemand op de zelfde manier al gelukt is.

Of moet het bij dit model het op een totaal andere manier?

› reageer

Met 10 euro beltegoed op het Vodafone netwerk. Leuk toch?
Alleen vandaag bij de webshop van Mediamarkt.

› reageer

Bedankt voor deze aanbieding. een besteld.
Vorige week nog bij MediaMarkt hetzelfde toestel gekocht voor 25 euro.

› reageer

nog 5 euro verzendkosten dus 16 euro

› reageer

Dualband met Bluetooth en flits (0,3MP). Slechts 0,288 Watt/kg SAR. handleiding

› reageer

@ sjeroen:
Je kan 'm ook zelf ophalen.

› reageer

Het grote voordeel van dit toestel is toch dat het een ideaal toestel is voor bouwvakkers. schokbestendig en (spat)waterdicht.
Het toestel kan tegen een stootje.

› reageer

@ Gypsy

Waar kun je aangeven dat je hem wilt afhalen?

edit: Al gevonden.

› reageer

@ikkenietweet:
Staat in de linkerkolom onder kopje Webshop Mediamarkt:

"Online kopen en in uw favoriete Media Markt ophalen. De keus is aan u."

› reageer

@ Gypsy

Mijn edit en jouw antwoord hebben elkaar gekruisd.
Bedankt.

› reageer

Dit is zeker een aanbieding waar ik blij mee ben
Deze Samsung is geweldig voor op het strand of voor andere activiteiten waar je normaal gezien zou vrezen voor het leven van je mobiele telefoon. Zelfs met een auto erover heen rijden is geen probleem (zie hier) _/-\o_.

› reageer

@gypsy: bedankt voor de tip!

@niels: leuk filmpje. Wel nogal zuur voor de concurrent

› reageer

De Sonim Landrover S1 is cooler

› reageer

Niet duur, ik heb er net eentje besteld ondanks wat negatieve commentaren bij kieskeurig. Nu nog unlocken, M150 (Postbank) methode gebruiken ?

› reageer

Kan je hem ook in de winkel betalen? Heb nog geen cc.

› reageer

@Tringgg:
Lijkt me niet, ik ben die optie tenminste niet tegengekomen helaas...

› reageer

heb gewoon met Ideal betaald....zou al verzonden zijn naar de MM via de tnt????

› reageer

Komt als het goed is vandaag aan bij de MM,zal wel met andere producten zijn want het is verzekerd voor 50000

› reageer

Link om te unlocken http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/645350

› reageer

Lekker snel, de melding binnen dat ik hem mag ophalen

› reageer

prijs weer omhoog

› reageer

FF afwchten hoe dit afloopt, heb ook besteld en wil hem afhalen bij MM. Krijg nu net een mailtje met trck&trace van tnt naar de MM...beetje vreemd!

› reageer

Ook hier besteld. Volgens handleiding is niet waterdicht maar volgens deze test wel: link

› reageer

@Lufkin:

Ik weet niet of je het filmpje tot aan het einde hebt uitgekeken maar tegen het einde hield die gast hem onder water in de zee en hij gaf wel degelijk de geest. Dus uit dit filmpje blijkt wel degelijk dat hij niet waterdicht is.

› reageer

Was leuk geweest voor d'r bij, ware het niet dat-ie inderdaad alweer duurder is geworden.

› reageer

Ik heb de link van Nokiaboy gevolgd en de daar beschreven unlockmethode met codes toegepast en het werkte uiteindelijk! Mijn M110 is nu simlockvrij.

Waar moet je op letten: kijk welke blokkades actief zijn op je toestel. Bij mij waren dit de SP lock (=serviceprovider)en de netwerklock.

De unlockhandleiding laat je eerst de netwerkblokkering deactiveren. Als je dat doet met de SP lock er nog op, dan werkt de methode niet. Ik ga er daarbij gemakshalve vanuit dat je het maximaal 10 keer fout mag doen voor je toestel een waardeloze brick is geworden en dus definitief is geblokkeerd.

Als ik het zo lees, dan wordt je toestel door een simkaartwissel na een reset om de tuingeleid zodat je het SP wachtwoord en daarna het netwerk wachtwoord kan resetten naar 8 keer de nul. Vervolgens volg je de "normale" methode om een unlockcode in te voeren. Omdat je de blokkeringscode van de simlocks net op slinkse wijze naar 8 keer nul hebt gezet is je unlockcode 8 keer nul, die toets je in als om de unlockcode gevraagd wordt waarna je lock er af is. Dit herhalen voor de netwerklock.

Ik heb eerst wel de methode van netwerklock eraf halen geprobeerd, ik kreeg het bericht dat ik het verkeerde password had gebruikt. Vervolgens zag ik pas de mededeling helemaal onderaan waarin bij het niet slagen werd aangeraden eerst de SP lock te verwijderen. Meteen de codes om het SP lock password in te voeren ingetikt en vervolgens de code om de SP lock eraf te halen. Missie geslaagd, SP lock eraf, netwerklock nog aanwezig. Toen weer een Vodafone sim erin gestopt en van voren af aan begonnen met de netwerklock. Deze methode lukte nu wel en ook de netwerklock ging er af.

NB. bij het resetten wel wachten tot je toestel helemaal herstart is met de niet-Vodafone simkaart. Op de niet-Vodafone simkaart moet je gemakshalve de pincode even uit zetten.

› reageer

natuurlijk is de prijs weer verhoogd: het was ook een DAGaanbieding

› reageer

Gisteren heb ik hem bij de Mediamarkt gehaalt voor 14,99 euro.
Mooi toestelletje.Is inmiddels ook al geunlockt ;-)
Bij de mediamarkt stonden ze voor 29 euro, ik wees de verkoper op de webprijs en hij paste hem aan.
Dus wie hem wil halen, kan ook naar de winkel,scheelt je wachten en verzendkosten.

› reageer

Bij mij hetzelfde. Verkoper moest wel gaan overleggen. Maar ik kreeg 'm voor € 14,99 mee.

› reageer

Goed om te lezen ga ik ook even langs de Media Markt, handig als werktelefoon!

› reageer

Beijerlandselaan Rotterdam hadden ze hem niet, online besteld en daar afhalen voor 14,99.

› reageer

Dit zijn mijn exacte stappen om toestel simlockvrij te maken:

1) Vodafone prepaid sim erin en geheel opstarten.
2) *7465625*77*00000000*00000000#
3) #7465625*77*00000000#
4) *2767*2878#
5) nadat toestel opnieuw is opgestart toestel uitzetten
6) Simkaart van andere provider half erin en toestel opstarten, zodra toestel 'geen sim' aangeeft schuif je de sim er geheel in.
7) *2767*3855#
8) *7465625*638*00000000*00000000#
9) #7465625*638*00000000#
10) Geniet van je toestel op het strand!

› reageer

@V-Power,
Jouw procedure werkte bij mij ook. Alleen was ik begonnen met stap 4 en heb ik na stap 7 eerst de toetsvergrendeling uitgezet.

› reageer

Ook mijn m110 is nu simlockvrij.
Dank jullie voor deze postings. .

› reageer

Thx V-power handigggggg !

› reageer

@ vpower

Heel erg bedankt voor de hulp bij het unlocken.
Dankzij jouw procedure is het gelukt.

› reageer

Let op dat de SIM van de andere provider geen pincode aan heeft staan. Anders blijft het toestel hangen na stap 7. Nadat ik dat had gelezen op het andere forum lukte het mij ook de M110 te unlocken. Leuk toestel zover ik het nu heb bekeken.

› reageer

En prijs weer omlaag. Nu € 12,99.

› reageer

thanks alsnog 1 besteld

› reageer

Nog een tweede exemplaar besteld voor het geval het fout gaat op het strand

› reageer

Leuk ding joh!

Ik ga er eind deze week ook één halen. Is geen geld, en desnoods erg fijn als backup toestel.

› reageer

Ook een besteld! Handig voor tijdens het werk als toestel van de zaak. Gebruik ik het toestel van de zaak als mn eigen

› reageer

Als ik kies: afhalen , da blijft de verzendkosten staan, klopt dat? Of moet je de bestelprocedure opnieuw doen nadat het winkelwagentje geleegd is?

› reageer

@unlocken:
Inderdaad worden er in eerste instantie verzendkosten berekend. Je moet dan even een account aanmaken, je NAW gegevens invullen en dan krijg je de optie "Verzendwijze" te zien. Daar kun je kiezen voor "afhalen bij filiaal" en komen de verzendkosten te vervallen.

Ze liggen trouwens voor 22 euro bij de Saturn.

› reageer

Ik was vandaag naar de Mediamarkt (Utrecht) om daar dit toestel te kopen.

Daar aangekomen zij de verkoper dat de 12,99 een internet only was en hij dus niet die prijs kon handhaven. Wel kon hij even kijken wat de prijs ervan was in andere filialen. Ergens in Rotterdam hadden ze hem nog voor 11 euro te koop. Dus toen mocht ik hem meenemen voor 11 euro

Wel grappig toestelletje, morgen eens proberen te unlocken.

› reageer

Gister online besteld en vandaag kon ik 'm al ophalen. Toch wel snel.
In de winkel kreeg ik de gsm niet meer voor de webprijs mee.

› reageer

thanks voor unlock tip was even kloten maar gelukt _/-\o_

› reageer

Ook opgehaald! Originele Samsung zegel was doorgescheurd, was een rood plakbandje (Media Markt kleur) overheen geplakt.. heb dus een retour exemplaar waarschijnlijk.. nouja, hij ziet er als nieuw uit, ik ga niet zeiken voor die prijs

kijken of unlocken lukt

› reageer

Dat met het plakkertje had ik ook, maar alles zag er verder wel onaangeroerd uit en werkt ook prima.

› reageer

@Hugo Boss,
Bij mij zaten er ook plakbandjes overheen. Zowel bij het exemplaar uit de winkel als bij het exemplaar online besteld.
Verbreekt vodafone de zegels niet om het prepaid-pakketje toe te voegen?
Alles ziet er als nieuw uit en netjes ingepakt. Kan me niet voorstellen dat dit geretourneerde toestellen zijn.

› reageer

Ook bij mij het rode plakkertje, dacht eerst een krasje op display, maar lijkt mee te vallen. Maar inderdaad : voor 12 euro niet zeuren verder.

› reageer

Het is natuurlijk door Vodafone gedaan, prepaid pakketje zat inderdaad in de Samsung doos in plaats van in de Vodafone doos eromheen zegmaar

Toch vreemd, aangezien er op staat dat je het niet moet accepteren als hij verbroken is.. die hele doos zat verder vol lucht, kon er toch makkelijk bij

› reageer

De stappen van V-Power werken voortreffelijk.

Een kleine aanvulling: nadat je de niet-Vodafone simkaart voor de helft hebt geplaatst moet je de batterij in het toestel plaatsen, maar deze batterij schuin houden. Goed aandrukken zodat de batterij contact blijft maken met de drie pinnetjes. Vervolgens het toestel aanzetten. Omdat je de batterij schuin houdt kun je de simkaart (bijvoorbeeld met een potlood) verder naar achteren duwen. Batterij kan daarna normaal plat liggen (contactjes blijven aanduwen) en de procedure verder volgen.

Aardig toestel voor deze prijs. Bluetooth, camera, radio, MP3/midi ringtones en extra stevig uitgevoerd.

› reageer

Probeer met de stappen een samsung U900 soul te unlocken.
Stap 1 t/m 3 gaat net als bij de M110 ,alleen na intoetsen van stap 4 gaat toestel geen herstart maken.Verkeerde code?
Iemand een idee die mij verder kan helpen.

› reageer

Denk niet dat die te unlocken is.. misschien betere beveiliging

Kun je niet zelf een herstart doen?

› reageer

De Samsung u900 inmiddels unlockt.
Gisteren via KPN website unlockcode aangevraagd(telefoon op MP gekocht en mijn Voda 06 doorgegeven vandaag code van KPN al binnen.
#7465625*638*code#
Was er dan toch al dicht bij met het zelf unlocken.
Ziet iemand het verband..?

› reageer

Hoe bedoel je? Als je de code krijgt, dan is het toch geen enkel probleem meer? Het grote verschil is dat je de code kunt instellen op 00000000 bij de M110, denk dat dat bij de U900 niet zal lukken..

› reageer

Ook 1 besteld en net opgehaald, altijd handig voor erbij.
V-power bedankt voor de heldere instructie voor unlocken, gelukt!

› reageer

Hoe lang na de betaling hebben jullie gewacht op een mail dat je de foon af kan halen? Wacht al 8 dagen.

› reageer

Twee dagen.

› reageer

Ook 2 dagen. Vroeg in de ochtend besteld, in de middag een mail dat gsm is verstuurd met een link naar track & trace. Volgende dag een mail dat toestel kan worden afgehaald.

› reageer

Bij mij duurde het wel wat langer...6 dagen voordat er een afhaalbericht kwam...

› reageer

Vanaf maandag bij Saturn Groningen voor 11 euro.

› reageer

5 Juli zou er een mail verstuurd zijn, niks ontvangen. MM Alkmaar heeft het uitgezocht en na kopie legitimatie bewijs de foon meegegeven.
MM Alkmaar bedankt voor de service.

› reageer

Gepost door kor op 09/07/2010 14:41
Vanaf maandag bij Saturn Groningen voor 11 euro.

Ook in Rotterdam

› reageer

@ B0MBACI:
Waar heb je de info vandaan?

› reageer

@ik heb hier een folder van volgend week

› reageer

Simlockvrij dankzij de link naar het engelse forum (beter dan de ned.vertaling)

› reageer

Vanavond maar naar op de fiets naar de Saturn in Groningen gereden op de fiets.
Bij de Saturn stond gelijk bij de ingang een bak vol met Samsung M110.
Zo'n goedkope foon van 11 euro mag niet duur worden door vervoerskosten.
Om 18.45 weg en om 21.15 weer terug, de teller gaf 54 km aan.
Het was weer een mooie trainingsrit.
Nu nog zien te unlocken.

› reageer

Unlocken is zo gepiept met het stappenplan van V-Power.
Bij webshop Mediamarkt is de M110 nu ook weer 11 euro.

› reageer

Nu ook gewoon in de winkel weer 11 Euro.

› reageer

Vandaag naar MM Rijswijk geweest. Daar is ie niet in de winkel voor 11 euro

› reageer

Unlocken is zo gepiept met het stappenplan van V-Power.De eerst gelijk nog 's avonds gedaan en de 2e de volgende dag.
De M110 gaat dienen als vervanger voor mijn Siemens MC60, die zo langzamerhand uit elkaar begint te vallen.
Ik vind het Samsung menu niet zo prettig werken als het menu van die Siemens.
Die M110 is gewoon een simpel foontje, perfekt geschikt voor bellen en smsen, verwacht er gewoon niet meer van.
Als je die M110 wilt scoren ishet miisschien het slimste om gewoon naar de Saturn te gaan, in Groningen hadden ze een bak vol staan.

› reageer

@gouryella,
Heb je de verkoper in Rijswijk gewezen op de WINKELprijs van Saturn?
Saturn en Mediamarkt horen min of meer bij elkaar. Mijn ervaring is dat ze het toestel dan meegeven voor 11 euro. Ze hoeven het niet te doen. Zit Saturn binnen een straal van 15 km van Mediamarkt geldt de laagste-prijsgarantie en krijg je 'm wel mee voor die prijs.

@ikkenietweet,
In welke winkel dan? Mediamarkt?

› reageer

@ dreumes: nee, dat is mij ontschoten omdat ik in een welles nietus discusie was beland over dat er ook een MM winkel aanbieding was van 11 euro. Toen ze mij vroegen of ik het kon aantonen zag ik alleen de MM webaanbieding.. ik vraag me dus ook af waar @ikkenietweet zijn bron heeft.

› reageer

ik heb er eentje gehaald in Rotterdam.Er waren er nog maar heel weinig.Je kunt hem echter nog steeds bestellen in de webshop voor 11 Euro.

› reageer

Was net bij Mediamarkt Hengelo, daar ligt hij voor 39.99. Weet misschien iemand of die in Enschede of Deventer wel voor 11 euro te koop is?

› reageer

Als je het toestel in de webshop besteld kan je hem zonder verzendkosten ophalen in een Mediamarkt filiaal. Hebben ze nog behoorlijk wat administratie aan kan ik je zeggen.

› reageer

Ja inderdaad wat een gedoe, kan me niet voorstellen dat ze er nog iets aan verdienen. Eerst gratis afrekenen met cc. Dan van magazijn naar filiaal versturen met TNT Post En als laatste allerlei kopieën maken van id/factuur. Maar wel heel blij met deze aanbieding. Nog bedankt voor het melden!

› reageer

Tjonge, ik heb hiermee wel wat losgemaakt, zeg!
Leek me gewoon een leuke aanbieding, geen idee dat je
er ook nog mee kunt diepzeeduiken, bergbeklimmen,
24 H van Le Mans rijden en je huis verbouwen...

› reageer

@ikkenietweet, waar in Rotterdam heb je hem gehaald?

› reageer

Probeer die methode van V-power ook, maar volgens mij doe ik iets fout. Nadat ik de simkaart er helemaal inschuif gebeurt er bij mij niks.
Heb het geprobeerd met een aldi talk simmetje en een Ben sim.... Iemand een idee wat ik fout doe>

› reageer

@marck Bij stap 6 eerst het simmetje er halfin geen sim dan er helemaal in doen.
Succes.

› reageer

Let er op dat de SIM die je er in moet schuiven geen PIN aan heeft staan anders lukt het unlocken niet!

› reageer

Vandaag mijn E1170 geunlockt met dezelfde methode als van de M110.
Heb deze gehaald als alternatief voor M110. 19,99 met max. 15 euro beltegoed van T-Mobile. Een alternatief voor diegene die net als ik de M110 niet hebben kunnen bemachtigen!

› reageer

@marck,
Wat verwacht je dat er gebeurt als je de sim er helemaal in hebt geschoven?
Volgens mij gebeurt er dan niets. Toestel vraagt nog steeds om het plaatsen van een sim. Pas wanneer je *2767*3855# intoetst wordt het toestel gereset en start op met de geplaatste sim.
Als je tijdens het doorschuiven van de sim het contact met de accu niet hebt verbroken heb je niets fout gedaan.

› reageer

Was net bij Mediamarkt Hengelo, daar ligt hij voor 39.99. Weet misschien iemand of die in Enschede of Deventer wel voor 11 euro te koop is?

Mediamarkt Enschede ligt hij ook voor €39,99. Niet gevraagd of dat lager kan/mag. Er lag wel een andere goedkope Samsung icm T-Mobile voor €11,-.

› reageer

Gepost door DeLange op 20/07/2010 19:36

Mediamarkt Enschede ligt hij ook voor €39,99. Niet gevraagd of dat lager kan/mag. Er lag wel een andere goedkope Samsung icm T-Mobile voor €11,-.

Heb er al eentje via de Webshop besteld, maar toch bedankt voor de moeite.

› reageer

Bij Block kan je deze week de E1120 kopen voor 14.95 incl. 15 euro beltegoed van T-Mobile.
Misschien aantrekkelijk als je in de buurt woont en geen cc hebt.
winkel

› reageer

@Tringgg,
Waarschijnlijk is € 14,95 de webprijs. Eind vorige week zag ik 'm voor € 17,95 in de winkel liggen. Net als de E1170 ook lockvrij te maken met de M110 methode?

› reageer

Hij staat ook voor 14.95 in de folder. In de winkel staat niet altijd de prijs goed aangegeven is mijn ervaring maar ze moeten hem voor 14.95 meegeven. Vaak liggen er folders bij de kassa mocht je hem niet gekregen hebben. Laatst heb ik een speakersetje gekocht en de prijs was aan de kassa goed maar op het schap stond de normale prijs.
Ik zou het niet weten of dat ook werkt icm deze gsm Dreumes.
Er zit geen camera of radio op maar je beltegoed is wel langer houdbaar.

› reageer

@biomus,
Is de E1170 T-Mobile branded? Ofwel staan er icoontjes van T-mobile in het scherm. t-zones, web&walk?

› reageer

Nope, bij mij niet. Nu een ordinaire E1170!
Ga morgen nog bij de Phonehouse er 1 kopen. 9,99 tegen inlevering van een oud toestel (had nog een oude Telfortbranded Motorola) liggen.
Met 7,50 beltegoed.

› reageer

Dan zal de E1120 ook wel unbranded zijn en met de methode voor de M110 te unlocken. Mijn Alcatel OT-106 (wat een flut telefoon) zou ik wel willen inruilen maar Phonehouse activeert je simkaart anders krijg je het prepaid pakket niet mee. En ik heb al genoeg T-Mobile nummers op mijn naam en ook voldoende beltegoed.
Ik ga wel voor een tweede Jim Foon (ander topic). Ben er zeer tevreden over.

› reageer

@marck,
Is het unlocken nog gelukt?

› reageer

Heb er al eentje via de Webshop besteld, maar toch bedankt voor de moeite

Ik kon de telefoon vandaag al ophalen. En met de handeiding hier ook meteen simlock-vrij gemaakt _/-\o_ bedankt voor de tip en handleiding.

› reageer

@dreumes,

Zijn die JIM FOON's nog wel te krijgen? Hier in de buurt bij de Blokkers zijn ze allang uitverkocht! Dual SIM is ook wel handig voor werk/privé!

› reageer

Net nog een Jim opgehaald voor 19 euro.

› reageer

De M110 was simlockvrij maar nu vraagt ie bij een TM sim om een wachtwoord? ?
Nu moest ik weer het volgende doen en hij werkt weer.
*2767*2878# (without simcard)
Hoe kan de M110 blijvend simlockvrij gebruikt worden zonder steeds deze reset?

› reageer

@unlocken Simlockvrij dankzij de link naar het engelse forum (beter dan de ned.vertaling)

› reageer

@unlocken,

Ik heb bij mijn 2 exemplaren vanaf stap 6 (methode V-Power) een T-Mobile sim zonder pincode gebruikt.
Net een simyo sim erin gestopt en er wordt niet om een wachtwoord gevraagd. Toestel start op zoals het hoort.
Heb je bij het unlocken na het invoeren van de code *2767*2878# wel lang genoeg gewacht voordat je verder ging met de procedure?
Toestel gaat namelijk "uit" en dan duurt het best wel even voordat het toestel weer opstart. Daarna moet je zelf het toestel uitschakelen.
Kan het zijn dat je te vroeg de sim van een andere provider er half in hebt geschoven?
Kijk ook even met de code *#7465625# of de netwerkblokkering eraf is.

› reageer

Ik had eerst ook problemen met de V-power methode en heb daarna de engelse versie gelezen. Hieronder het resultaat met dank aan V-Power en de engelse methode!

1) Vodafone prepaid sim erin en geheel opstarten.
2) *7465625*77*00000000*00000000#
3) #7465625*77*00000000#
4) *2767*2878#
5) nadat toestel opnieuw is opgestart toestel uitzetten
6) Simkaart van andere provider half erin en toestel opstarten, zodra toestel 'geen sim' aangeeft, accu beetje omhoog lichten en voorzichtig schuif je de sim er geheel in. Daarbij is het van belang dat de accu in contact blijft met de connectoren van de telefoon. De truc is dat de telefoon aan blijft terwijl je de sim die er half in zit, volledig inschuift.
7) *2767*3855#
De Samsung m110 start automatisch opnieuw op
8) *7465625*638*00000000*00000000#
9) #7465625*638*00000000#
10)De Samsung m110 is nu geheel simlock vrij

› reageer

@gouryella,
Wat is het verschil tussen de stappen die je beschrijft en de methode van V-Power? Het enige verschil dat ik kan ontdekken zijn de spaties tussen de nullen in stap 8 en 9 (lijkt me een foutje).

› reageer

@dreumes:
De spaties tussen nullen was voor mijzelf handig voor het tellen van de nullen haha. Ik heb het hier gelijk even gecorrigeerd. Het verschil is in de uitleg van stap 6. V-Power benoemd niet de stap van de accu.

› reageer

@gouryella,
Inderdaad, jouw stap 6 is vollediger.
Maar dat gepriegel met in mijn geval de achterkant van een tandenstoker om de simkaart door te schuiven heeft maar één functie nl.... het contact met de accu niet verbreken.

› reageer

Bij mij ook gelukt met de methode van v-power, maar heb nog een toevoeging:

Bij mij lukte het elke keer niet totdat ik de tijd verlengde waarna het beeldscherm op standby gaat. Tegen de tijd dat ik de sim erin gepielt had, was het scherm donker ;-)

Nog een tegenvaller: als ik verbinding maak met de carkit (renault informee II systeem) vraagt de telefoon om bevestiging dat het geluid via de carkit moet.

Niet handig, bij instappen een extra handeling nodig. Deze gaat in de reservebak.

Iemand een idee of dit een instelling van de telefoon is? Kan het nergens vinden in manual/menu's.

Ik heb diverse andere telefoons, maar geen van allen vraagd om bevestiging.

› reageer

@dreumes:
Ik heb niet lopen pielen met een tandenstoker. Ik heb mijn duim op de accu gedrukt op de plek waar de contacten zitten zodat ie goed aan bleef en vervolgens met mijn wijsvinger de accu gekanteld. Vervolgens heb ik met mijn andere wijsvinger onder de accu door de simkaart erin geschoven (Als je van te voren zorgt dat de simkaart er bijna niet in zit hoef je 'm nog maar een beetje erin te duwen )
Dan voorzichtig de accu terug kantelen en de codes verder invullen!

› reageer

@gouryella,
Ik heb de sim er ook bijna helemaal ingeschoven. Daarna direct de accu schuin op contacten geplaatst. Met mijn duim op de onderzijde van de accu druk gehouden. Toestel aan. Sim doorgeschoven. Accu teruggekanteld.
Omdat ik de hoek klein hield heb ik de tandenstoker gebruikt.

› reageer

Ik heb een melding van de online shop van Media Markt gehad dat de zending naar het betreffende filiaal gisteren is opgestuurd, maar krijg je ook een bericht wanneer het daar binnen is?

› reageer

Track&Trace nummer gebruiken, postcode van MM filiaal.

› reageer

@Casper,
Je krijgt een mail als je pakketje bij Mediamarkt is afgeleverd.
Die krijg je als Mediamarkt het pakketje heeft gescand (terugkoppeling naar de webwinkel). Die mail moet je printen want dat is tevens je afhaalbericht. De bijlage in de mail die je nu hebt ontvangen (factuur) moet je ook printen en meenemen.
In dit bericht staat tevens een link naar track&trace.
Het kan zijn dat bij track&trace staat vermeld dat aflevering heeft plaatsgevonden en je toch het afhaalbericht nog niet hebt ontvangen.
Dan heeft Mediamarkt je M110 dus nog niet gescand.
Verder heb ik begrepen dat er op zaterdag geen pakketpost bij Mediamarkt wordt bezorgd.

› reageer

tnx beide, dat was mij onduidelijk.

› reageer

Wegens succes is de prijs weer verhoogd: € 15,99
Link

› reageer

Dan was ik gelukkig op tijd.

In de Media Markt zelf kosten ze 33 euro per stuk, dus nog steeds goedkoop.

Het toestel is al een keer eerder omhoog gegaan en daalde later weer.

Mochten ze het nu niet verkopen, dan zakken ze vanzelf.

› reageer

Afgelopen middag 3 stuks opgehaald bij de Media Markt, echter is 1 doos opnieuw verzegeld.

Moet perse de simkaart van Vodafone die bij het pakket zit gebruikt worden, of kan ik een los prepaidkaartje gebruiken?

Ik zit nog met te veel belminuten op mijn abonnement, dus wil ik de simkaarten nog even ongebruikt laten.

Weet iemand of er ergens nog prepaid kaarten van Vodafone te bestellen zijn i.v.m. het unlocken?

› reageer

@Casper Elk prepaid sim van Voda kan erin.Moet voorheen geen abo zijn geweest.

› reageer

Mag het ook een verlopen prepaidkaart zijn?

Ik kan die gratis simkaarten van Vodafone niet meer vinden, of is die actie voorbij?

› reageer

@ Casper,

Lijkt me dat je een actieve sim van vodafone moet gebruiken.

› reageer

Het gaat toch om de prepaidkaart, niet om of de kaart is uitgeschakeld?

Tja, misschien ergens een goedkoop kaartje op de kop tikken, dan gebruik ik die anderen later wel.

Iemand nog een leeg maar actief kaartje over?

› reageer

@casper Stuur je gegevens maar.Zie mijn profiel.
Wel graag weer retour.

› reageer

@ Casper,

Waarom niet de unlockprocedure toepassen zoals die is toegepast bij de postbanktoestellen Samsung C450/M150.

Procedure is vrijwel gelijk aan die zoals beschreven door V-Power en gouryella in dit topic. Alleen in een andere volgorde en geen vodafone sim nodig.

Je start direct met de geweigerde sim (stap 6).
Dan de algehele reset (stap 7).
Vervolgens de SP lock verwijderen (stappen 2 en 3).
En dan de netwerklock eraf (stappen 8 en 9).
Met *#7465625# kun je controleren of de locks zijn verwijderd.

Stap 4 (custom reset) is volgens mij niet nodig.
Wel zorgen dat de pin uitstaat en de accu volledig opgeladen.

Ik heb de C450 en M150 gehad en lockvrij gemaakt.
Daar gingen de eerste 5 stappen ook niet eerst met een Telfort kaart, om vervolgens bij stap 6 een geweigerde sim te plaatsen.
Unlocken geschiedde in zijn geheel met de geweigerde sim.

› reageer

@dreumes,

Als het kan even de volledige uitleg, want ik raak in de war als je gaat verwijzen.

› reageer

@ Casper,

Zorg ervoor dat de pin van de sim uitstaat en de accu volledig is opgeladen voor je het toestel gaat unlocken.

1 Simkaart van andere provider half erin en toestel opstarten. Zodra toestel 'geen sim' aangeeft accu een beetje omhoog lichten en simkaart voorzichtig op zijn plaats schuiven (kan met achterkant tandenstoker/lucifer). Het is van belang dat het contact tussen accu en connectoren van de telefoon niet wordt verbroken. Accu weer laten zakken en ook nu contact niet verbreken. In het display staat nog steeds 'geen sim'.

2 *2767*3855# (algehele reset). Wachten tot toestel weer is opgestart.

3 *7465625*77*00000000*00000000# (SP-blokkering aan)
4 #7465625*77*00000000# (SP-blokkering uit)

5 *7465625*638*00000000*00000000# (netwerkblokkering aan)
6 #7465625*638*00000000# (netwerkblokkering uit)

Toestel is nu simlockvrij.
Dit kun je controleren door in te toetsen: *#7465625#

Als je deze methode niet vertrouwt dan wachten op vodafone sim van kor.

› reageer

Punt 2 is gelukt, maar ik krijg nu na de opstart het volgende te zien:

Samsung
SGH-M110
GPRS Dual Band

Daar blijft de telefoon nu op staan.

Doe ik iets fout?

Ik kan dus niet aan punt 3 beginnen, want dan moet ik het toestel uitzetten, dan vraagt het om een pincode en vervolgens om de andere code.

Edit:

Ik zie volgens mij al welke fout ik maak, de pincode moet uit.

› reageer

Je hebt niets fout gedaan.
Ik begrijp dat de providernaam niet in het display verschijnt na de algehele reset. Dat is vreemd.
Kan te maken hebben met de code *2767*2878# (custom reset) die wordt ingevoerd met een vodafone prepaid sim in het toestel.
Niet verdergaan. Geen risico nemen. Je hebt slechts een algehele reset gedaan en die pas je later weer toe als je over een vodafone kaartje beschikt.
Dan toch maar de stappen van gouryella volgen. Werkt feilloos.

› reageer

@ Casper,
Je was me net voor. Als de pin niet uit staat blijft het toestel hangen en kun je niet verder met stap 3.

› reageer

Punt 4 pikt het toestel niet, geen juiste code.

4 #7465625*77*00000000# (SP-blokkering uit)

Verder ben ik nog niet gegaan.

Ik kijk straks even naar een prepaidkaart van Vodafone die denk ik afgesloten is, daarna moet ik naar een werkende simkaart van Vodafone kijken.

Kor, had jij mij toevallig via mijn open profiel e-mail gestuurd?

› reageer

Probeer na stap 3 eerst de netwerklock te verwijderen (stappen 5 en 6). Daarna stap 4. Misschien gaat de SP-lock er af als de netwerklock is uitgezet. Meestal is het andersom: eerst SP-lock deactiveren, vervolgens de netwerklock.
Lukt het niet kun je het proberen met de inactieve vodafone sim.
Dan wel het stappenplan van gouryella/V-Power volgen.
Lukt ook dit niet, tja... dan toch de kaart van kor.

› reageer

Helaas, de oude inactieve simkaart is weg.

Er is inmiddels tegen portokosten een kaartje aangeboden, maar op de website van Vodafone staat de betreffende kaart ook, maar met fouten op de site. Ik bel ze maandag even, is kijken wat er aan de hand is.

Ik ga jou tip nog 1 keer proberen zoals je het laatst aangaf, anders zit ik mogelijk straks met een probleem.

› reageer

Het toestel zegt nu:

SP Blokkering bij normaal opstarten.

Het toestel vraagt nu:

Geef Wachtwoord in

Met 00000000 lukt het niet, het moeten 8 cijfers zijn en # wil die helemaal niet hebben..

Ik weet alleen niet of het toestel nu om een code blijft vragen als ik er een normale prepaid Vodafone simkaart in plaats, want mogelijk raakt het toestel door de war.

Ik wacht even op een gratis prepaid simkaart van Vodafone.

Edit:

Na *#7465625# ingevoerd te hebben bij een reset opstart kan ik zien dat de SP blokkering nog aan staat.

Wat is slim om te doen na een prepaid simkaart van Vodafone te hebben geplaatst?

› reageer

Even een andere vraag : ik probeerde via BT een mp3 (Starwars) naar de M110 te verzenden om als ringtone te gebruiken, dit lukte echter niet. Moet ik mp3 soms naar een ander formaat omzetten ?

› reageer

@ Casper,

Als je een actieve vodafone sim ontvangen hebt voer je exact het stappenplan van gouryella uit.
Bij *7465625*77*00000000*00000000# zal het toestel melden SP-blokkering staat al aan i.p.v. SP-blokkering aan. Dat heb je immers vandaag gedaan.
Verder nu geen wachtwoorden meer invullen. Met wachtwoord wordt de unlockcode bedoeld die je van de provider krijgt en die is zeker geen 8x nul. En het aantal pogingen is beperkt.

In je laatste post meldde je dat het toestel na het opstarten om een wachtwoord vroeg.
Heb je wel de stappen 1 en 2 opnieuw gedaan? Of heb je na de mislukte stap 4 je toestel uit en weer aan gezet?

› reageer

@casper Heb jou geen mail gestuurd.

› reageer

@kor,

Ik zag het, het was iemand anders.

Ik heb de "gratis" simkaarten gevonden, zal wel een foutje zijn, want je kan ze niet bestellen.

€ 99,99 is toch een koopje voor 2 euro?

› reageer

@dreumes,

Ik weet het niet precies meer, maar ik heb alle stappen opnieuw gedaan, want anders kom ik zonder unlock-code de telefoon niet in tenzij ik er een Vodafone prepaid kaartje er in plaats, die is inmiddels onderweg.

Ik heb nog een andere simkaart geprobeerd, dus het toestel is uit geweest.

Er zijn 10 pogingen via de normale weg, heb er 1 geprobeerd, nu nog 9 over. Dit is echter een heel andere route, dus lijkt het niet mee te tellen.

Geen nood, maar wel even klieren. Jammer dat ik geen oude Vodafone prepaid simkaart van een jaar oud heb liggen, want dat geeft makkelijk mogelijkheden. Echter zijn die geen jaar geldig als je niet opwaardeert, zo goedkoop is Vodafone prepaid niet, behalve dan met paspoort voor het gebeld worden in het buitenland.

› reageer

@ Casper,

Tot hoever ben je gekomen toen je nog een andere simkaart hebt geprobeerd?
Verder heb ik een vraag. Het gebeurt me soms dat wanneer ik een bericht heb gemaakt en het wil plaatsen ik de melding krijg: sessie bestaat niet (meer). Wat is dit? Ben ik te traag (tik met twee vingers )? Kan ik weer opnieuw beginnen.

› reageer

Ik ben t/m 3 gekomen, maar bij 4 accepteerde het toestel de code niet.

Als ik met de controle code de boel natrek, dan blijkt 3 gewoon aan te blijven staan.

Je kan een bepaalde tijd je post aanpassen, daarna stopt die mogelijkheid. Ik dacht maximaal een uur, maar ook een ander IP nummer wordt dan meen ik geblokt.

Ik slinger nogal eens over verschillende computers met verschillende IP adressen. Mocht je mobiel internet gebruiken, dan zou een wisselend IP nummer ook het probleem kunnen zijn, maar van IP nummers ben ik niet zeker of daar werkelijk op gekeken wordt, dat zou je aan een moderator moeten vragen.

Edit:

Bij punt 3:

Simkaart heeft geen blokkeringscode

Bij punt 4:

Wachtwoord onjuist

› reageer

@ Casper,
Ik weet dat ik na het plaatsen van een bericht een uur de tijd heb om m.b.v. het potloodje wijzigingen aan te brengen.
Maar dat bedoel ik niet.
Een nieuw bericht wordt niet geplaatst omdat de sessie niet (meer) bestaat. Gebeurde met dit bericht ook weer. Kon ik weer opnieuw beginnen. Vorige bericht was een stuk langer en werd dus niet geplaatst.

› reageer

OK, dan begreep ik jou verkeerd, maar ik weet het dan niet wat het kan zijn.

Ik heb de volgende code ingetoetst:

*#7465625#

Netwerkblokkering - Uit
Subsetblokkering - Uit
SP blokkering - Aan
CP blokkering - Uit
SIM blokkeren - Uit
Activablokkering - Uit
Telefoon-blokkering - Uit
Auto netwerkblokkering - Uit
Auto subsetblokkering - Uit
Auto SP blokkering - Uit
Auto infobericht blokkering - Uit
Auto SIM blokkering - Uit

Dit zijn de instellingen na de alternatieve opstart:

1 Simkaart van andere provider half erin en toestel opstarten. Zodra toestel 'geen sim' aangeeft accu een beetje omhoog lichten en simkaart voorzichtig op zijn plaats schuiven (kan met achterkant tandenstoker/lucifer). Het is van belang dat het contact tussen accu en connectoren van de telefoon niet wordt verbroken. Accu weer laten zakken en ook nu contact niet verbreken. In het display staat nog steeds 'geen sim'.

2 *2767*3855# (algehele reset). Wachten tot toestel weer is opgestart.

Controle door: *#7465625#

hieronder staat dus de boosdoener:

SP blokkering - Aan

› reageer

Het potlood is volgens mij niet IP gevoelig, mijn verbinding schakelde plots een aantal maal over.

› reageer

Heel vreemd dat de netwerklock uitstaat terwijl je niet aan stap 5 en 6 bent toegekomen.
Maar je kunt nog het volgende proberen:
Na stap 2 stap 3 toepassen (SP-lock aan), dan stap 5 (netwerklock aan), dan stap 4 (SP-lock uit) en vervolgens de netwerklock er weer van af (stap 6).
Vaak moet de netwerklock aan staan om de SP-lock te verwijderen.
Als die dan verwijderd is zet je de netwerklock weer uit.

› reageer

Stap 5 en 6 ben ik wel aan toegekomen, alleen niet vandaag.

› reageer

Ik heb net jou volgorde gebruikt:

Stap 2
Stap 3
Stap 5
Stap 4
Stap 6

Geen verandering.

› reageer

Kon ik uit je post niet opmaken.
Nu de netwerklock eraf is ben je met een vodafone sim snel klaar. Alleen de stappen 2 en 3 methode gouryella zijn voldoende.

Voor je andere twee M's 110 zou ik toch maar de procedure van gouryella toepassen wanneer je de vodafone sim hebt ontvangen.

Ik heb er inmiddels 6 lockvrij gemaakt en geen enkel probleem gehad.

› reageer

Ik heb de netwerkblokkering weer aangekregen, maar de SP blokkering wil er niet af:

Bij punt 3:

Simkaart heeft geen blokkeringscode

Bij punt 4:

Wachtwoord onjuist

Ik denk toch dat ik op de simkaart van Vodafone die morgen binnen komt het moet proberen.

Ik haal de netwerk blokkering er weer af, dan ga ik de andere mogelijkheid morgen proberen.

› reageer

Krijg jij dan post op maandag? Ik nooit.

› reageer

yep, maar niet vaak en nooit veel.

› reageer

Deze M110 gaf geen probleem bij mij, de postbank telefoon gaf bij mij echter hetzelfe probleem : geen lock aanwezig of zoiets. Dat was het geval met een T-mobile abonnement kaart. Toen hetzelfde geprobeerd met een HI prepaid, daar lukte het wel mee destijds. Wellicht moet er een prepaid sim in van een andere provider in plaats van een abo sim ?

› reageer

Ik zit inderdaad steeds met een T-Mobile kaart te klieren, ik ga meteen een Hi kaartje proberen.

› reageer

@Cor1950,
@dreumes,

Dank je voor alle hulp, het is de T-Mobile prepaid kaart die dwars lag, volgens mij Telfort abonnement ook, want die heb ik ook geprobeerd.

Oud Hi prepaid kaartje doet wonderen, alles is nu simlockvrij.

Echt heel erg bedankt.

› reageer

@ Casper,

Proficiat! Heb je snel voor elkaar na de tip van Cor1950. Maar ja, jij hebt ondertussen van alle M110 bezitters de meeste ervaring in het doorschuiven van de simkaart.

› reageer

@dreumes,

Ik schuif ze met mijn duim zelfs naar binnen, als men voorzichtig is, kan dat makkelijk.

› reageer

@ Casper:

Ik vroeg me nog af of dat Hi kaartje actief is of is het een verlopen prepaid sim?

› reageer

@dikkie,

De Hi simkaart is nog actief, maar wel met nog 17 cent bevroren beltegoed. Ik kan alleen als ik de kaart opwaardeer, het beltegoed weer gebruiken. Een nieuwe kaart kopen of met een actie krijgen is goedkoper. Nummerbehoud doet voor deze simkaart niet terzake.

Ik heb er ooit 1 euro voor betaald en kreeg er een DVD bij van "The Wedding Planner". Lekker zoet, maar vooral goedkoop. Ik heb de simkaart op Hi5 gezet om te kunnen SMS-en toen ik in het ziekenhuis lag. Ik had na registratie 10 euro beltegoed, maar 200 SMS-jes heb ik nooit op gekregen. Er kwam een tijdelijke actie om voor € 2,50 per maand te kunnen internetten, daar heb ik nog wel gebruik van gemaakt, maar echt bijzonder vond ik het niet.

› reageer

Maakt niks uit. Ik heb 't zelf met een verlopen sim van Singtel Singapore gedaan bij 3 toestellen. Werkt prima.

Uiteindelijk een werkend Three Indonesia simmetje gevonden, met roaming op NL KPN natuurlijk de ultieme unlock test.

› reageer

Top toch?

Nu is het betreffende toestel weer duurder, maar zal straks wel weer zakken.

Het is bij de Media Markt online vooral "vraag en aanbod", alleen wilde ik het graag als 1 pakket laten versturen, maar dan moest ik 3 maal verzendkosten betalen. Ophalen bij een Media Markt in de buurt (rot eind fietsen, want zo dicht in de buurt zitten ze niet) is gratis, maar an blijken de pakketjes naar de Media Markt die ik aangegeven had via TNT-post te zijn verstuurd. Volgens hun reclame zijn hun klanten niet gek, maar zei zijn zelf wel gek.

› reageer

Je kan dus een M110 unlocken zonder een vodafone prepaid sim te gebruiken. Ik denk dat in het stappenplan van V-Power zelfs stap 4 overgeslagen kan worden (*2767*2878# custom reset). Bij de postbankmodellen werd deze code niet gebruikt.

› reageer

Het lag dus vooral aan de T-Mobile simkaart, want met Hi prepaid lukt het met het tweede toestel nu in één keer.

Nu eerst de laatste toestel opladen, dat duurt denk ik wel een uurtje.

› reageer

O, ik dacht dat alle drie toestellen al lockvrij waren, omdat je meldde dat met het oude Hi prepaid kaartje alles lockvrij was.
Ik vond het al zo snel voor mekaar.
Hoe zag de inhoud van de opnieuw verzegelde doos eruit?

› reageer

Ik wil weten of de lader, de batterij en de telefoon het doen, dus ik pak ze apart beet.

De inhoud was bij alle drie het zelfde:

Telefoon
Batterij
Lader
Headsetje (oordopjes model)
Telefoonhanger (apart model)
Handleidingen (o.a. Nederlands)
Prepaidkaart (Vodafone)

› reageer

En de derde (laatste) is nu ook zonder problemen unlockt.

› reageer

En...uitverkocht (webshop).

› reageer

Mijn M110 van MM is nu ook simlockvrij gemaakt. Het stappenplan van Vpower werkte helaas niet. Na stap drie meldt het display (niet toegestaan). Einde oefening dus! Iemand een idee wat er aan de hand kon zijn? (de pin was van meegeleverd vodafone simkaartje af.

Toen het stappenplan van Dreumes geprobeerd, met een Hema (kpn netwerk) prepaid simkaartje en dit werkt fantastisch en precies zoals aangegegeven. Dreumes en de andere actieve forumleden, bedankt! Ook deze M110 is nu lockvrij.

Vraag; dit stppenplan met genoemde codes is zo eenvoudig. Werkt dat voor toestellen van andere merken of alleen voor samsung modellen of hoe zit dat? Ik heb nog een antieke Philips Savvy die ik zou willen unlocken.

› reageer

Met deze set van codes werkt het alleen voor Samsung.
Rijst bij mij de vraag voor welke typen werkt dit allemaal?
Ik weet dat het nu gaat om de E-1170 en de M110.
Volgens mij zal het om de platform c.q. chipset gaan. Wie kan dat bevestigen? Dan kan er gelijk een lijst van worden gemaakt met de types.
Overigens blijft er natuurlijk een risico, als men de firmware gaat veranderen en daarmee ook de codes. Het zal dan helaas niet meer werken.

› reageer

Codes werken voor oudere modellen C450 en M150 (zie topic postbankactie) en D900.
Uit ervaring weet ik dat de codes niet werken voor een X500, X510, B100 en J700i.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.