Android prepaid aanbiedingen (Xperia X8, HTC Wildfire)

T-Mobile verkoop de Sony Ericsson Xperia X8 nu in een prepaidpakket voor 129,95. Geen geld voor deze Android 2.1 telefoon. Ik heb hem zelf destijds los gekocht voor een hoger bedrag.

› reageer

Waar?

› reageer

Waar?
Da's niet zo moeilijk hoor hugo , gewoon hier in de t-mob online shop (en via p-less nog 7 euro retour.)

› reageer

Nee ok, ik dacht misschien ergens een lokale aanbieding in een bepaalde winkel aangezien de prepaid aanbiedingen dat meestal zijn

› reageer

Kan dit toestel makkelijk van zijn simlock bevrijd worden? Of is het toevallig al simlockvrij? Ik weet bv van T-mobile Vairy Touch dat die simlockvrij geleverd wordt in het prepaidpakket.

Is het trouwens zeker dat Android 2.1 op dit toestel draait? Overal staat Android 1.6

› reageer

Kan dit toestel makkelijk van zijn simlock bevrijd worden? Of is het toevallig al simlockvrij? Ik weet bv van T-mobile Vairy Touch dat die simlockvrij geleverd wordt in het prepaidpakket.

Is het trouwens zeker dat Android 2.1 op dit toestel draait? Overal staat Android 1.6

Ik hoorde laatst van een t mobile medewerker dat ALLE toestellen bij T M simlockvrij zijn tegenwoordig...

› reageer

Ik hoorde laatst van een t mobile medewerker dat ALLE toestellen bij T M simlockvrij zijn tegenwoordig...Dat zou heel erg mooi zijn dan! Morgen maar s ff naar de shop

› reageer

En anders de Samsung Galaxy Apollo voor dezelfde prijs (na 20 euro cashback via Samsung), met Android 2.2 na update.

› reageer

Het afgelopen jaar heb ik 2 Samsung-toestellen gekocht als pre-paid pakket van T-mobile en beiden hadden geen sim-lock.

› reageer

En anders de Samsung Galaxy Apollo voor dezelfde prijs (na 20 euro cashback via Samsung), met Android 2.2 na update.
@blabla Thxs voor de tip! Was mij nog niet eens opgevallen. Welke zou jij kiezen?

› reageer

Geen van beiden. Google weet al teveel van mij.

› reageer

Ik was zaterdag in een T-mobile shop voor die X8 maar het was er zo druk dat ik maar weer weg gegaan ben. Ik wilde ff informeren hoe dat zat met die simlock. Losse prijs was overigens 166 euro. Als ik deze nu bestel via de t-mobile site dan kan ik hem thuis uit proberen. Maar valt dit dan onder koop op afstand? Heb ik dan het recht deze binnen 7 dagen weer te retourneren?

› reageer

Ja, valt onder koop op afstand.

Ik was er vrijdag bij de Tmobile shop en de verkoper antwoordde dat het toestel simlock-vrij is. Maar nou weet ik niet of het branded is of niet....

› reageer

Ja, valt onder koop op afstand.

Ik was er vrijdag bij de Tmobile shop en de verkoper antwoordde dat het toestel simlock-vrij is. Maar nou weet ik niet of het branded is of niet....

Bedankt voor de info! Dan ga ik hem bestellen Kost immers niks extra's aan verzendkosten en kan ik mooi even uittesten. Dit zal dan mijn eerste Android telefoon worden. Kwa touchscreen loop ik ook behoorlijk achter want ik ben alleen LG cookies gewend Zal mij benieuwen!

› reageer

Ik heb het uitgezocht: hij is inderdaad in de prepaidversie simlockvrij. Ze leveren een los toestel (weinig T-Mobile branding die niet opvalt) met een losse prepaid simkaart. (T-Mobile smartphone prepaid, de voor of nadelen daarvan weet ik niet). Echt een koopje!

De X8 heeft een wat groter scherm en iets meer pixels op het scherm dan de X10mini's. Daarnaast heeft hij een losse verwisselbare accu in plaats van een vast ingebouwde accu zoals in de X10mini. De Android 2.1 update zit er af fabriek al op.

› reageer

Ik heb het uitgezocht: hij is inderdaad in de prepaidversie simlockvrij. Ze leveren een los toestel (weinig T-Mobile branding die niet opvalt) met een losse prepaid simkaart. (T-Mobile smartphone prepaid, de voor of nadelen daarvan weet ik niet). Echt een koopje!

De X8 heeft een wat groter scherm en iets meer pixels op het scherm dan de X10mini's. Daarnaast heeft hij een losse verwisselbare accu in plaats van een vast ingebouwde accu zoals in de X10mini. De Android 2.1 update zit er af fabriek al op.

Bedankt voor de info! Hij heeft in vergelijk met andere toestellen in die prijsrange idd een beter scherm (hogere resolutie) De mijne wordt zaterdag afgeleverd

› reageer

Van consuwijzer.nl over de Wet Koop op Afstand:

Mag u het product in gebruik nemen?

Nee, u mag het product niet in gebruik nemen. Want de ondernemer moet het product weer aan iemand anders kunnen verkopen als u het terugstuurt.

Wat mag u wel doen?

U mag hetzelfde doen als wanneer u iets in een winkel koopt. Zo mag u een laptop of televisie aanzetten om te kunnen beoordelen. Maar bijvoorbeeld een wasmachine laten draaien mag niet.

› reageer

Van consuwijzer.nl over de Wet Koop op Afstand:
[quote]
Mag u het product in gebruik nemen?

Nee, u mag het product niet in gebruik nemen. Want de ondernemer moet het product weer aan iemand anders kunnen verkopen als u het terugstuurt.

Wat mag u wel doen?

U mag hetzelfde doen als wanneer u iets in een winkel koopt. Zo mag u een laptop of televisie aanzetten om te kunnen beoordelen. Maar bijvoorbeeld een wasmachine laten draaien mag niet.[/quote]
Ik zet hem ook alleen maar even aan

› reageer

Vandaag mijn X8 binnen gekregen Eerste indruk is uitermate positief! Hij is idd simlockvrij en er staat Android 2.1 op. Ik heb nog geen T-mobile branding kunnen ontdekken. WiFi aangezet en al even op de Market geneusd en natuurlijk Angry Birds ff geinstalleerd (moet toch ergens beginnen ) Nog even een vraagje. Ik denk dat ik verbindingen via mobiele netwerken uitgeschakeld heb en alleen via WiFi op het internet kan... Maar hoe weet ik dat zeker? Ik heb geen instellings smsjes van T-mobile gehad ook.

› reageer

Ik heb hem sinds vorige week, en inderdaad ook simlockvrij. Wel apart dat ik nog 1.6 had en zelf heb moeten updaten. Voor wat betreft je dataverbinding,
Instellingen > Draadloos en Netwerken > Mobiele netwerken > Dataverkeer uitzetten. Dan komt er in de bovenste statusbalk een icoontje te staan met een rood kruisje. Dan is je dataverbinding met het GSM netwerk uitgeschakeld.

› reageer

Is de X8 beter dan de Galaxy Apollo?

› reageer

Thanks voor de tip, gelijk besteld !

› reageer

Is de Apollo simlock vrij?

› reageer

Ik heb er nou 2 dagen mee mogen spelen. Echt een top telefoontje! Moet eerlijk zeggen dat er een wereld voor mij open gaat met die Android Market Weet nu al dat ik niet meer zonder wil Alleen nu valt mij ook op wat het belang is van een groot scherm bij zulke telefoons. Je tikt er nog wel eens naast. Vooral met typen op dat qwerty bord. Ik ga dus op ebay maar even zo'n capacitieve styluspen bestellen (stylus met een magneetje) Ik heb nu Mplayer gedownload en ik vraag mij dus nu het volgende af. Kan ik gewoon divx bestanden bekijken die ik normaal download voor de tv? Schaalt hij ze terug naar de resolutie van de telefoon? Of moet ik ze eerst converteren? Ik ga namelijk binnenkort een weekje naar Turkije en wat filmpjes zou dan wel fijn zijn

› reageer

Is de Apollo simlock vrij?

Wat ontzettend stom van mij! Omdat de X8 simvrij blijkt te zijn, ben ik ervanuit gegaan dat de Samsung Apollo dat ook is. Op deze pagina wordt echter omschreven dat dit toestel wel een simlock heeft

› reageer

[quote]Is de Apollo simlock vrij?[/quote]

Wat ontzettend stom van mij! Omdat de X8 simvrij blijkt te zijn, ben ik ervanuit gegaan dat de Samsung Apollo dat ook is. Op deze pagina wordt echter omschreven dat dit toestel wel een simlock heeft

Je hebt het recht om binnen 7 werkdagen de boel te retourneren hoor. Over die simlock heb ik trouwens mijn twijfels want ik hoor van meerdere kanten dat T-mobile tegenwoordig geen simlocks meer op zijn prepaid toestellen heeft. Ik heb de Samsung Apollo ook overwogen maar omdat het beeldscherm een minder hoge resolutie dan de X8 heeft heb ik toch voor de X8 gekozen. Ik hoop toch ook dat SE ook voor de X8 nog updates uit gaat brengen van het Android besturingssysteem. Verder heb ik al jaren zeer goeie ervaringen met SE toestellen en dat heeft mijn keuze ook beinvloed. Mijn eerste ervaring met een Android toestel is dus dankzij SE dan ook een goeie

› reageer

Als T-mobile ook een zwarte versie van de X8 in de verkoop had dan had ik een X8 besteld, maar ik zou nooit een witte telefoon kopen. Kwestie van persoonlijke smaak. De Samsung heeft overigens een AMOLED scherm tegenover het TFT scherm van de SE is dat voor mij ook een pluspunt !

› reageer

Als T-mobile ook een zwarte versie van de X8 in de verkoop had dan had ik een X8 besteld, maar ik zou nooit een witte telefoon kopen. Kwestie van persoonlijke smaak. De Samsung heeft overigens een AMOLED scherm tegenover het TFT scherm van de SE is dat voor mij ook een pluspunt !

Zeer zeker heeft de Samsung ook veel voordelen over de X8. Dat heb ik ook meegenomen in mijn overweging. Mijn keuze was ook wel gekleurd omdat ik best wel een SE fan ben Ik ben ook niet zo gecharmeerd van wit maar ik heb op ebay al een vette zwarte geperforeerde back cover besteld waardoor het straks, denk ik, een heel stoer ding wordt Ik vind hem in het puur wit nu ook eigenlijk aandoen als een dames toestelletje Trouwens, je kunt ook een complete zwarte X8 case kopen bij DX Belangrijk vond ik die schermresolutie want bij het surfen op internet kan er dus meer info weergegeven op het display. Amoled schijnt energie zuiniger te zijn en een beter beeld te geven. Dat is dan weer het in voordeel van de Apollo. Hij heeft in vergelijk met de SE ook een iets groter scherm.

› reageer

Is de X8 beter dan de Galaxy Apollo?

Ja, want hij heeft een hoger resolutie scherm. Enig nadeel is dat de camera geen autofocus heeft. Het design is ook mooier van de x8.

› reageer

[quote]Is de X8 beter dan de Galaxy Apollo?[/quote]

Ja, want hij heeft een hoger resolutie scherm. Enig nadeel is dat de camera geen autofocus heeft. Het design is ook mooier van de x8.

› reageer

Bij Belcompany nu de X10 mini voor 139 (KPN prepaid)

› reageer

Bij Belcompany nu de X10 mini voor 139 (KPN prepaid)

Zou mooi zijn als deze ook simlock vrij was

› reageer

tot wanneer is de aanbieding van de x8 geldig?

› reageer

tot wanneer is de aanbieding van de x8 geldig?
Is geen aanbieding...

› reageer

ik heb 1 besteld.
weet iemand nog een mooie app voor de x8?

› reageer

Vraagje, kan ik eigenlijk ervan uit gaan dat als ik de T-Mobile X8 bij de Belcompany of Phonehouse haal, dat hij daar ook simlock vrij is?

› reageer

Vraagje, kan ik eigenlijk ervan uit gaan dat als ik de T-Mobile X8 bij de Belcompany of Phonehouse haal, dat hij daar ook simlock vrij is?Kan je rustig van uit gaan. Die worden immers geleverd door T-mobile. Wat betreft die apps... Een hele mooi app is Top apps. Kun je mee zien welke apps het populairs zijn onder Android gebruikers. Scheelt je een hoop zoekwerk.

› reageer

Toch nog even een vraag over de Galaxy Apollo

Sinds afgelopen donderdag ben ik in bezit van dit toestel (besteld via T-Mobile)

Nu gebruik ik mijn Ben simkaart in deze phone, de sim maakt dus gebruik van het T-mobile netwerk.

Maar, minimaal één keer per dag weigert het toestel de simkaart. Onderstaande melding verschijnt dan op het scherm. Pas nadat ik het toestel dan aan en uit zet, wordt het toestel opnieuw aangemeld op het netwerk.

SIM-kaart verwijderd
Telefoon opnieuw opstarten

Iemand enig idee ?

› reageer

@MVC:

In dit draadje meld Puthenaer ook problemen te hebben met zijn simkaart in combinatie met de Samsung Apollo. Zoals je daar kan lezen is er volgens de klantenservice van Vodafone een storing met dit type toestel. Aangezien jij er op het T-mobile netwerk ook problemen mee hebt begin ik te vermoeden dat er weleens een fout zou kunnen zitten in de de Apollo zelf.

› reageer

ik wil de x8 vvoornamelijk voor internet gebruiken,
nu zie ik dat tmobile internet prepaid per mb 1 euro kost met een maximaal van 2,50.
is deze internet snel?
en is 1 euro per mb goedkoop?
maar hoe zit dat dan met die 2,50?
word je internet dan vanzelf uitgeschakeld als je die 2,50 hebt bereikt?

› reageer

T-Mobile internet is op prepaid in de praktijk niet heel snel. Als je snel wilt internetten, dan kan je er beter meteen een Vodafone prepaidkaartje bij halen. Dan kan je meteen mobiel internet activeren in een Vodafone maandbundel. Dat is onbeperkt (=200MB) surfen voor 9,95 per maand. 1 MB heb je relatief snel op. In vergelijking tot de T-Mobile tarieven zou je dagelijks 2,50 betalen voor je internet. Reken maar uit.

NB. als je erg weinig internet dan kan de T-Mobile prijs nog wel relatief voordelig uitpakken mits je dan 1 dag flink internet en dan weer dagen niet.

› reageer

ik wil gewoon 1 dag flink internetten en daarmee bedoel ik:
youtube filmpjes bekijken,nieuws etc cheken..
en dan weer niet.
dus eigenlijk heb ik internet niet hard nodig.

› reageer

Al gekeken of er een update beschikbaar is?

› reageer

help!!!
ik wil een groteer toetsenbord op me x8
hoe doe ik dat?
ik heb andriod 2.1

› reageer

Vergrootglas kopen en er boven houden, heb je gelijk ook grotere vingers.

Het toetsenbord kan niet groter, dan de gekantelde versie, maar neem aan dat je dat al gebruikt. Of anders een bluetooth extern toetsenbord.

› reageer

is er geen app dan voor de toetsenbord groter te maken?

› reageer

ik heb een paar vragen:

1 via me pc heb ik iets op de g schijf gezet, maar hoe kom ik in die g schijf via mijn x8?
2 als ik een app heb gedownload,dan staat die wel op de tabblad,maar hoe voer ik hem uit?
( het betreft een app voor grotere toetsen )

› reageer

ik heb een paar vragen:

1 via me pc heb ik iets op de g schijf gezet, maar hoe kom ik in die g schijf via mijn x8?
2 als ik een app heb gedownload,dan staat die wel op de tabblad,maar hoe voer ik hem uit?
( het betreft een app voor grotere toetsen )

1 Ik denk dat je bedoelt dat je iets via de pc naar je X8 heb verplaatst en dat nu via je X8 ook wil bekijken. Daarvoor heb je een verkenner nodig op je X8. Ga naar de market en download Astro File manager.
2 Om een app uit te voerengewoon op drukken.

› reageer

o

› reageer

Ik heb mijn X8 geroot en dat opent ook weer een scala aan mogelijkheden. Belangrijkste voor mij is dat het nu mogelijk werd om al die nutteloze apps zoals hyves, twitter, crazy penguin, standaard browser en zo van mijn telefoon te verwijderen Ik ben erg te spreken over android en dit telefoontje :

› reageer

mijn batterij houdt het maar 1 dag vol.
wat heb je daar tegen gedaan dan?

› reageer

mijn batterij houdt het maar 1 dag vol.
wat heb je daar tegen gedaan dan?

Welkom in de wereld van de smartphones >
Dat is helaas normaal, wanneer je een toestel veel gebruikt, enkele Android modellen met grotere schermen halen onder soortgelijke omstandigheden vaak het einde van de dag niet eens.
Zeker wanneer je een telefoon pas hebt, dan "speel" je er immers ook nog veel mee.
Gewoon elke nacht aan de lader hangen

› reageer

Ik doe wel meer dan een dag met een volle batterij. Ik ben niet constant wifi nodig. Ook niet constant GPS. Dat zijn zaken die je allemaal uit kunt zetten. Daarvoor zijn heel veel handige widgets op de Android market te halen. Ik heb ook een appkiller geinstalleerd om slapende apps te deactiveren. Verder kun je JuiceDefender installeren. Dat is een app die je batterijconsumptie bewaakt en waar nodig ingrijpt. Volledig naar eigen smaak in te stellen. Nu mijn X8 geroot is heb ik ook de mogelijkheid om allerlei stroombesparende tweaks uit te voeren en bv. mijn processorsnelheid te tweaken. Allemaal dingen die ik nog uitgebreid ga bestuderen. Maar idd, een smartphone behoeft nu eenmaal meer stroom dan een gewoon mobieltje. Je kan er immers ook meer mee en als het goed is doe je dat ook. Anders zou je wel met een gewoon mobieltje toe kunnen.

› reageer

De HTC Wildfire Prepaid bij T-Mobile is ook simlock vrij en zonder T-Mobile branding.
Draait op Android 2.2 en dat voor € 169,95 !
Getest met een Vodafone simkaart.
Vandaag eentje gekocht bij de Belcompany.

› reageer

Goede deal die Wildfire als je een niet al te dure/zware smartphone wilt. Hij wordt binnenkort trouwens vervangen door een nieuw model: de Wildfire S (voor zo'n 280,- euro los bij introductie) en zustermodel HTC Salsa (voor rond de 330,- euro bij introductie.) Bij de huidige Wildfire is net als bij de nieuwe modellen vooral bezuinigd op het scherm, de processor en de afwerking.

Als je bedenkt dat de nieuwe versies voor die prijzen hardwarematig bijna gelijk zullen zijn aan de huidige Wildfire, dan is de bovenstaande tip een nog betere deal te noemen! De Sonyericssons blijven vermoedelijk op Androïd 2.1 steken. De Wildfire op Android 2.2.

› reageer

Die HTC Wildfire lijkt mij ook een mooie deal! Ik ga mijn SE weer verkopen en dan deze weer kopen ook al heeft hij een lagere schermresolutie. In de praktijk is het SE X8 schermpje net iets te klein en een collega van mij heeft dit toestel en ik heb er even mee mogen spelen. Ik vind hem gebruikersvriendelijker dan de X8 en het touchscreen reageert beter en vlotter ondanks dat hij een langzamere processor heeft. Zit er op deze telefoon echt Android 2.2? Want T-mobile zelfs geeft nog 2.1 in de specificaties mee. Aangezien er een S model uitkomt die al op Gingerbread draait is het zeker niet te verwachten dat HTC dan dit model nog gaat updaten naar Gingerbread?

› reageer

De Wildfire die ik bij Belcompany heb gekocht draait echt op Android 2.2 (Froyo).
Ik denk dat T-Mobile deze toestellen aan het dumpen is, want het toestel zat in een originele HTC verpakking met daar op een prepaid simkaart geplakt. Bij de Kijkshop kon ik dit toestel ook kopen, maar dat exemplaar draaide op Android 2.1 (Eclair). Op mijn verpakking staat overigens ook dat het toestel draait op 2.1 (Eclair) met daarbij een sticker er over heen van 2.2 (Froyo). De software informatie van het toestel geeft 2.2.1 (Froyo) aan, met een prod datum van 30 nov 2010.
Dus even vragen in de winkel naar deze versie!

› reageer

@NokiaE75: Alle T-Mobile prepaidpakketten zijn tegenwoordig zo verpakt.

› reageer

Een leuk toestel ; Garmin Asus Nuvifone A10 voor 99 euro bij telfort

http://shop.telfort.nl/telefoons-prepaid/Overige/Garmin-Asus-Nuvifone-A10_.html

› reageer

Een leuk toestel ; Garmin Asus Nuvifone A10 voor 99 euro bij telfort

http://shop.telfort.nl/telefoons-prepaid/Overige/Garmin-Asus-Nuvifone-A10_.html

Zeker leuk toestel zo op het eerste gezicht! Heb mijn Xperia X8 gisteren net verkocht en ik wilde eigenlijk nu eens gaan voor een ZTE Blade aka Orange San Fransisco via Ebay te koop met custom roms en unlocked. Kan dit toestel makkelijk simlockvrij gemaakt worden? Ik neem namelijk niet aan dat Telfort net zo vriendelijk is als T-mobile en zijn telefoontoestellen simlockvrij levert...

› reageer

Ik heb afgelopen jaar 2 simlockvrije prepaid toestellen bij Telfort gekocht; een Samsung G810 navi en een Sony Ericsson W980. Ze zijn er dus wel, maar of deze ook simlockvrij is???? Ik denk eigenlijk van wel. Het zal net als die twee andere een ex-abo toestel zijn.

› reageer

Ik heb afgelopen jaar 2 simlockvrije prepaid toestellen bij Telfort gekocht; een Samsung G810 navi en een Sony Ericsson W980. Ze zijn er dus wel, maar of deze ook simlockvrij is???? Ik denk eigenlijk van wel. Het zal net als die twee andere een ex-abo toestel zijn. Bedankt voor deze info. Ik had vanmiddag al gekeken in de Telfort Shop in Enschede maar daar stond hij idd niet tussen de de andere prepaid pakketten. Je kon dus wel eens gelijk hebben. Ik waag het er op en ik heb hem dus besteld. Kan hem altijd wel weer kwijt voor dat bedrag op Marktplaats. Wat ik wel bijzonder aan dit toestel vind is dat er voetgangersnavigatie op staat. Resolutie is gelijk aan die van de Xperia X8 maar het scherm is iets groter. Vanmiddag ook weer ff gespeeld met de HTC Wildfire en dat is voor het geld ook wel een grappig toestel. Toch ga ik ook maar s op jacht naar een ZTE Blade

***UPDATE***
De door u bestelde Garmin Asus Nuvifone A10 Prepaid is op dit moment niet voorradig. De bestelling zal verder verwerkt worden zodra het toestel beschikbaar is. Waarschijnlijk wordt het door u bestelde product snel uitgeleverd. Telfort houdt u in ieder geval op de hoogte. Zal wel geannuleerd worden denk ik....

› reageer

Denk dat ze er nog wel genoeg hebben , zo niet dan heeft KPN ze ook in de aanbieding :

http://www.kpn.com/mobiel/alle-telefoons-prepaid/Garmin-Asus-N-vifone-A10-prepaid.prod?ProductUUID=LB0KAyQaWzsAAAEuYdpDv3rk

› reageer

Denk dat ze er nog wel genoeg hebben , zo niet dan heeft KPN ze ook in de aanbieding :

http://www.kpn.com/mobiel/alle-telefoons-prepaid/Garmin-Asus-N-vifone-A10-prepaid.prod?ProductUUID=LB0KAyQaWzsAAAEuYdpDv3rk

Ik had ergens gelezen dat Garmin de samenwerking met Asus gestopt heeft. Zou dit de reden zijn dat deze toestellen nu aangeboden worden als prepaid pakket? En zou dit bij KPN ook betekenen dat deze "opruimings" toestellen dan ook simlockvrij zijn?

› reageer

Dat is allemaal gissen , de Garmin Asus is exclusief geleverd voor KPN dus je hebt kans dat er een KPN-netwerk lock op zit .

Er worden weleens vaker abo toestellen als prepaid verkocht , meestal om de simpele reden dat het een niet gewild / populair toestel is of omdat ze er nog veel
van over hebben en er dus vanaf willen .

› reageer

Zojuist bericht van Telfort gehad. Mijn Garmin Asus is vanmiddag afgestuurd. Ik had 'm gisteravond besteld en kreeg vanochtend eerst een mailtje, dat hij niet op voorraad was. Die voorraad is blijkbaar snel aangevuld.

› reageer

Ook ik kreeg een mailtje dat hij verstuurd is Ik ben benieuwd! Ik ben ondertussen ook nog bezig met een ZTE Blade. Mocht dat wat worden kan ik altijd die Garmin weer op marktplaats zetten.

› reageer

Ook Vodafone heeft een goedkope Android prepaid: De Samsung Galaxy Europa voor 129,99, met €20,- cashback t/m 31 maart.

› reageer

Het toestel van Garmin heeft een netwerklock!

› reageer

Helaas, de garmin asus heeft inderdaad met simlock..Wel een mooie telefoon voor 99 euro!
Overwoog ook al om over te stappen op simyo. Weet iemand of een simyou kaart werkt bij een kpn / telfort simlock? of een manier om te unlcoken wellicht?

› reageer

Helaas, de garmin asus heeft inderdaad met simlock..Wel een mooie telefoon voor 99 euro!
Overwoog ook al om over te stappen op simyo. Weet iemand of een simyou kaart werkt bij een kpn / telfort simlock? of een manier om te unlcoken wellicht?

Heb je deze via Telfort besteld?

› reageer

ja, bij telfort.

› reageer

Je mag de telefoon ook terugsturen binnen 7 werkdagen als je de telefoon met simlock niet wilde houden....

› reageer

Weet iemand hoe je kunt controleren welke Android-versie op een telefoon staat. Telfort geeft 2,1 (Eclair) aan, maar de KPN Android 1,6. Ik vertrouw de opgave van Telfort niet. Wie helpt????

› reageer

Ook Vodafone heeft een goedkope Android prepaid: De Samsung Galaxy Europa voor 129,99, met ?20,- cashback t/m 31 maart. Deze ligt voor 99 euro bij Saturn (na de 20 euro cashback via Samsung). 1 GB dataverkeer en 10 euro beltegoed inbegrepen.

Let wel op de uiterste datum van de cashback.

› reageer

Die Garmin Asus A10 lijkt me wel wat, maar hoe krijg je die simlock eraf?
Weinig zin om het eerst een jaar in de kast te leggen.

› reageer

Die Garmin Asus A10 lijkt me wel wat, maar hoe krijg je die simlock eraf?
Weinig zin om het eerst een jaar in de kast te leggen.

Heeft u uw toestel nog geen jaar, dan worden kosten in rekening gebracht. De kosten bedragen € 68,00. Bij Prepaid wordt dit bedrag in mindering gebracht op het tegoed. Het tegoed moet daarom gedurende drie weken na verzending van de aanvraag minimaal € 68,00 zijn.

Bron: KPN

› reageer

Ik heb de Garmin Asus. Ben zeer tevreden. Hij draaide op Android 1,6, maar via de GarminAsus site wordt je doorgelinked en krijg je de mogelijkheid om 'm te updaten naar 2,1 update 1 (Eclair voor KPN). Bovendien kun je je registreren bij Garmin Asus en dat biedt vervolgens de mogelijkheid de nieuwste kaarten gratis te downloaden. Was voor heel Europa 3,01 Gigabyte. Dat kost enkele uren, maar gaat ook probleemloos.

Kortom, nogmaals.... hier zit een tevreden gebruiker. Trouwens, de allereerste GPS-fix was er binnen 3 seconden. Echt ongelooflijk. Enne, ik ben Telfortklant. De telefoon heeft een KPN-netwerklock, maar dat is voor een Telfortsim geen probleem.

› reageer

Ik heb de Garmin Asus. Ben zeer tevreden. Hij draaide op Android 1,6, maar via de GarminAsus site wordt je doorgelinked en krijg je de mogelijkheid om 'm te updaten naar 2,1 update 1 (Eclair voor KPN). Bovendien kun je je registreren bij Garmin Asus en dat biedt vervolgens de mogelijkheid de nieuwste kaarten gratis te downloaden. Was voor heel Europa 3,01 Gigabyte. Dat kost enkele uren, maar gaat ook probleemloos.

Kortom, nogmaals.... hier zit een tevreden gebruiker. Trouwens, de allereerste GPS-fix was er binnen 3 seconden. Echt ongelooflijk. Enne, ik ben Telfortklant. De telefoon heeft een KPN-netwerklock, maar dat is voor een Telfortsim geen probleem.

Heb jij deze nu via kpn besteld of telfort? Of maakt dat niet uit en hebben ze beide een kpn lock? Ik heb nl een telfort sim only, maar ben toe aan een nieuw toestelletje. Ik zie het al, jij hebt hem bij telfort besteld!

› reageer

Heb de garmin asus nüvifone a10 gewoon bij de KPN winkel gehaald en mijn ALDI (Medion Mobile) simkaart er in gedaan en het werkt, lekker goedkoop bellen prepaid 4 cent en 3G 7,99 250MB http://www.medionmobile.nl/

Er zat de volgende versie op:
fw.................1.6
basebandver..473510_3.10_0527
Kernel............2.6.29 A10-512_v3.5.1_user@TS700-Sec2 #38
Buildnr...........A10-v3.5.5-user-20100603
GPS...............V3.2.20
Wifi...............V1.63.8
BT.................V2.0
Telmij............KPN v1.0.11

Na de update vanaf de Garmin site http://www.garminasus.com/nl_NL/support/ is het:
Update 2.0.3: (Éclair - Android 2.1)
fw.................2.1-update 1
basebandver..534011_1.26.0_1103
Kernel............2.6.29 A10-V5.0.47@TS700-SEC2#50
Buildnr...........A10-V5.0.72-user-20101103
GPS...............V1.3.9
Wi-Fi.............V2.63.40
BT.................V3.13
Telmij............KPN V1.0.12

Inmiddels is er ook de volgende update:
update 2.0.3b: (Éclair - Android 2.1) Wi-Fi en BT verbetert + kernel en baseband update...
fw.................2.1-update1
basebandver..534011-1.32.0_1217
Kernel............2.6.29 A10-V5.0.53@TS700-SEC2 #97
Buildnr...........A10-V5.0.82-user20101220
GPS...............V1.3.9
Wi-Fi...............V2.63.42
BT.................V3.14
Telmij............KPN v1.0.12

De GarminAsusPhoneUpdater_KPN_v2 0 3b wordt nog niet aangeboden op de Garmin site en kan je hier halen voor zo lang het kan: http://members.upc.nl/p.hopstaken1/GARMIN/GarminAsusPhoneUpdater_KPN_v2.0.3b.rar
Deze verie is door de 3e lijns helpdesk gestuurd.

0800-0233937 is de gratis helpdesk van Garmin
Je kunt ook gebruik maken van het emailadres: dutch.support@garmin.com

Toestel heeft een netwerk lock dus kunnen er alleen simkaarten in van KPN, Telfort, Hi, MTV Mobile, Medionmobile (ALDI), Simyo en Kruidvat, dus alleen de simkaarten die meeliften op het KPN netwerk.

› reageer

Jammer om te vernemen dat er een simlock op zit. Nou heb ik inmiddels ook een Orange San Francisco aka ZTE Blade gekocht op Ebay voor een leuke prijs Ik heb daar hoge verwachtingen van als ik alles zo lees op Tweakers.nl. Ik heb de Garmin nog niet ontvangen maar ik heb nu een keuze. Stuur ik hem terug of kan ik hem gebruiken als volwaardig auto navigatie systeem? Ik heb nu een simpele TomTom Europe en opzich bevalt deze prima. Ik lees echter op hun site enkele voordelen van de Garmin boven de TomTom De A10 is uitgerust met de bekroonde navigatietechnologie van Garmin waar u onderweg volledig profijt van zult hebben, of u nu met de auto reist of te voet. Met de A10 kunt u adressen vinden en gesproken afslag-voor-afslag aanwijzingen krijgen zodat u straatnamen kunt horen tot u uw bestemming hebt bereikt. De A10 biedt ook ondersteuning voor Rijbaanassistent met Knooppuntbeeld, zodat u altijd weet welke rijbaan de juiste is. Op de A10 staan miljoenen nuttige punten, zodat u onderweg over alle informatie beschikt die u nodig hebt, inclusief de bijbehorende telefoonnummers. Is de Garmin nou echt te gebruiken als volwaardige navigatie en, ook belangrijk!, is hij daar in makkelijk te bedienen zodra je hem aan het raam hebt hangen. Mijn vrouw is namelijk helemaal lyrisch van de makkelijke bediening van de TomTom en is moeilijk te overtuigen. Wel is ze erg gecharmeerd van de rijbaanondersteuning op de Garmin. Kan iemand hier zijn ervaringen hier over delen? Bij voorbaat bedankt.

› reageer

bcool,

Navigatie werkt als een trein. GPS fix binnen enkele seconden. Bediening minstens zo simpel (maar ik denk eigenlijk nog simpeler) als TomTom. Absoluut prima toestel. Moet alleen nog wennen aan Android.

Enne, ik heb ook een ZTE Blade (Orange San Francisco) via een kennis uit Schotland. Ik gebruik 'm echter niet meer sinds ik weet dat de SAR 1,56 bedraagt. Is me toch duidelijk wat teveel.

› reageer

bcool,

Navigatie werkt als een trein. GPS fix binnen enkele seconden. Bediening minstens zo simpel (maar ik denk eigenlijk nog simpeler) als TomTom. Absoluut prima toestel. Moet alleen nog wennen aan Android.

Enne, ik heb ook een ZTE Blade (Orange San Francisco) via een kennis uit Schotland. Ik gebruik 'm echter niet meer sinds ik weet dat de SAR 1,56 bedraagt. Is me toch duidelijk wat teveel.

Op internet opgezocht: De SAR-waarde is de mobiele straling die een mobieltje afgeeft. PortableGear onderzocht de SAR-waardes van 20 populaire toestellen van dit moment.

Introductie

De SAR-waarde is de straling die een mobieltje afgeeft (SAR=Specific Absorption Rate), deze waarde wordt weergegeven in Watt/kg. De fabrikant is wettelijk verplicht de SAR-waarde te vermelden in de handleiding van de telefoon. De wettelijke maximale SAR-waarde voor mobieltjes is 2,0 Watt/kg; verschillende gezondheidsinstanties adviseren echter om mobieltjes met een SAR-waarde van niet hoger dan 0,6 W/kg te gebruiken. Het is niet wetenschappelijk bewezen dat hoge SAR-waarden schadelijk zijn voor de gezondheid. Wel is het mogelijk dat door de straling van een mobieltje het menselijk lichaam verwarmd wordt waardoor er gezondheidsproblemen als misselijkheid, hoofdpijn of slaapstoornissen kunnen optreden.

Vorig jaar stelde PortableGear een overzicht samen van de mobieltjes met de hoogste en laagste stralingswaarden van dat moment. Dit overzicht heeft een iets andere insteek. Wij hebben gekeken naar 20 populaire telefoons van bekende merken (Apple, BlackBerry, HTC, LG, Nokia, Samsung, Sony Ericsson) en deze hebben we gerangschikt van de laagste naar de hoogste SAR-waarde. Hierbij moet wel vermeld worden dat mobiele telefoons regelmatig twee verschillende SAR-waarden meekrijgen: een "voor bij het hoofd" en een "voor hij het lichaam", waarvan de laatste over het algemeen het hoogste in. In de inventarisatie in de volgende paragraaf zijn alleen de hoogste waardes meegenomen.

Top 20 SAR-waardes

SAR-waardes Top 20 populaire telefoons
1. Samsung Omnia II (0,17 W/kg) (foto)
2. Samsung Jet (0,52 W/kg)
3. Samsung Star (0,53 W/kg)
4. Samsung Galaxy (0,61 W/kg)
5. LG Arena (0,65 W/kg)
6. Nokia N97 (0,67 W/kg)
7. Samsung Corby (0,69 W/kg)
8. Sony Ericsson Aino (0,74 W/kg)
9. Nokia N86 (0,76 W/kg)
10. Nokia 5530 XpressMusic (0,78 W/kg)
11. LG Cookie (0,94 W/kg)
12. LG Viewty Smart (0,97 W/kg)
13. Nokia 5800 XpressMusic (0,97 W/kg)
14. Sony Ericsson W995 (1,18 W/kg)
15. BlackBerry Curve 8520 (1,22 W/kg)
16. Apple iPhone 3GS (1,38 W/kg)
17. HTC Touch Diamond2 (1,42 W/kg)
18. HTC Hero (1,51 W/kg)
19. Sony Ericsson Satio (1,58 W/kg)
20. HTC Touch Pro2 (1,87 W/kg)

Conclusie

Net als vorig jaar scoort Samsung bijzonder goed op het gebied van lage SAR-waarden. Zelfs geavanceerde high-end telefoons als de Samsung Omnia II (0,17 W/kg) en de Samsung Jet (0,52 W/kg) hebben een SAR-waarde die beneden het advies van 0,6 W/kg ligt. Ook de Samsung Galaxy heeft met 0,61 W/kg een zeer acceptabele SAR-waarde. Waar menigeen verwacht dat meer high-end telefoons ook een hogere SAR-waarde hebben, bewijst Samsung dat dat dus niet het geval hoeft te zijn. In dit opzicht zijn overigens ook de SAR-waarde van de high-end LG Arena (0,65 W/kg) en Nokia N97 (0,67 W/kg) nog zeer acceptabel. Nokia en LG vormen samen verder de middenmoot met populaire toestellen met een SAR-waarden van rond de 1 W/kg. Net als vorig jaar scoren Sony Ericsson en HTC zeer matig tot slecht met lage SAR-waarden. De Sony Ericsson W995 (1,18 W/kg) heeft een stralingswaarde van bijna twee keer het gezondheidsadvies en de Sony Ericsson Satio gaat hier met 1,58 W/kg zelfs ruimschoots overheen. Met een SAR-waarde van 1,38 W/kg gaat ook de Apple iPhone 3GS ruimschoots over het maximale stralingsadvies. Net als vorig jaar scoort de Taiwanese fabrikant HTC wederom bijzonder dramatisch op het gebied van mobiele straling. Zowel de HTC Hero (1,51 W/kg), de HTC Touch Diamond2 (1,42 W/kg) als de HTC Touch Pro2 (1,87 W/kg) staan bij de onderste vier toestellen van onze populaire top 20 en hebben alle een stralingswaarde die ruim twee keer meer dan het gezondheidsadvies is. Met een stralingswaarde van 1,87 W/kg zit de Touch Pro2 nog wel onder het wettelijk maximum van 2,0 W/kg, maar wel maar liefst drie keer boven het advies van een maximale straling van 0,6 W/kg.

Allemaal maar ook geen HTC smartphones en Apple Iphones meer kopen dan? Daarbij komt nog dat ik hem niet de hele dag bij mij draag en al helemaal niet de hele dag aan mijn oor hebt. Het is net zoals alle dingen in het leven. Alles schaadt wanneer je er TE voor kunt zetten. Aspartaam is oorspronkelijk een middel dat gebruikt wordt in de produktie voor rattengif.... Hele wereld drinkt het met liters tegelijk.... Niemand heeft het eeuwige leven.... behalve als je gelooft in God de Almachtige> Dus ik ga het gewoon proberen... En mocht ik niet rustig kunnen slapen.... zet ik het ding wel uit. Btw Valt mij op dat smartphones sowieso hogere SAR waarden hebben... Allemaal maar weer terg naar de middeleeuwen dan maar?

› reageer

Allemaal maar weer terug naar de middeleeuwen dan maar?

Allemaal terug naar de middeleeuwen hoeft niet meteen. Maar je zou wel je keuze kunnen laten vallen op een van de toestellen met een lage sar waarde uit die lijst. Tenzij je bijvoorbeeld een toestel zoals de Samsung Galaxy als middeleeuws beschouwd......

Allemaal maar ook geen HTC smartphones en Apple Iphones meer kopen dan?

Dat zou inderdaad een zeer goed idee zijn! Als we dat allemaal niet meer zouden doen om die reden, dan zou je eens moeten zien hoe snel ze met nieuwe toestellen op de markt zouden komen met wel hele lage sar waarden. Als Samsung dat kan dan kunnen zij dat ook.

› reageer

Gisteren de Garmin A10 ontvangen. Degelijke telefoon met luxe uitstraling met idd volwaardige auto navigatie! Echt een super apparaatje voor het geld! Jammer dat er een simlock op zit... Nou heb ik toch nog wel een vraagje. Er zat geen simkaart bij geleverd dus daarvoor heb ik met KPN gebeld. Simkaartje kan niet nageleverd worden. Ik moet nu het hele toestel retourneren en dan een nieuwe bestellen... Ik heb hem nu werkend op een HEMA sim. Nu de vraag: Als ik hem niet retourneer en ik wil over een jaar de simlock er af hebben via KPN, kan dat dan alleen met het imei nr. van het toestel? Of ben ik ook echt dat mobiele nummer nodig? Wordt namelijk wel naar gevraagd op het formulier.

› reageer

@ bcool,
Ik heb tweemaal een prepaid telefoon bij KPN gekocht en de bijbehorende sim ongeopend verstuurd naar een antwoordnummer van KPN in Capelle aan den IJssel omdat ik mijn eigen bestaande nummer in de telefoon gebruikte. Als beloning kreeg ik 10 euro extra tegoed boven op de 15 euro van het pakket. Na een jaar de unlockcode opgevraagd met imei-nummer en mijn eigen KPN-nummer. Gaf geen enkel probleem. Ik begrijp dat jij geen KPN nummer hebt. Dan nog is de aankoopdatum voldoende.
Is terugsturen en opnieuw bestellen wel een optie? Grote kans dat je niet meer geleverd krijgt. Op de site wordt het toestel niet meer vermeld.
Ik was eergister in de KPN winkel en na wat gegoochel met de barcode van een abo toestel en een los simpakket wist de verkoper een prijs van 99 euro uit de kassa te krijgen. Ik heb het toestel (nog) niet gekocht omdat Android 1.6 was geinstalleerd.

› reageer

@Dreumes,

Via de Garmin Asus site krijg de mogelijkheid om soepel te updaten naar Android 2,1 update 1 voor KPN-toestellen. Is een half uurtje werk. Daarna kun je van de Garmin Asus site gratis je kaarten voor HEEL Europa updaten. Is 3,01 Gigabyte en duurt iets langer, maar gaat verder ook probleemloos. Ik ben zeer tevreden met mijn volledig geupdate Garmin Asus voor nog geen 100 ballen. En de navigatie werkt perfect en simpel in te stellen.

› reageer

@hpahpa,
Ik had je post gelezen dat updaten vlekkeloos verliep. Ik heb zelf geen ervaring met updaten. Bovendien heb ik op diverse forums gelezen dat na updaten naar 2.1 alleen de hoofdwegen op de kaarten vermeld werden en WiFi niet meer werkte. Deze problemen blijken door Garmin Asus en KPN verholpen.

@bcool,
Jammer dat de sim er niet bij zit want nu kun je je niet aanmelden voor 3 maanden gratis internet (200 MB per maand). Had morgen mooi kunnen ingaan.

› reageer

Ik heb de KPN klantenservice weer gebeld omdat het toestel niet meer te bestellen is. Dit verhaal uitgelegd en ik mag nu een los simkaartje halen en dan krijg ik het geld daarvan weer geretourneerd. Ik moet dan even bellen weer om die simkaart aan mijn Garmin A10 te koppelen. Bedankt voor jullie bijdragen. Het is hopelijk zo opgelost dus. Ik vind dit toestel te mooi om te retourneren als ik dan geen nieuwe meer kan bestellen. Rest mij nog een vraag: Hoe kan je bij dit toestel achterhalen welke Android versie er draait? Bij de SE Xperia X8 kon ik wel vinden maar ik ben ff vergeten hoe. Kan ik in dit toestel maar niet ontdekken.

› reageer

Vanmiddag de A10 gehaald in de KPN winkel. Het was het laatste exemplaar in gesloten doos. Mazzel dus. Mooi toestel, moet er wel aan wennen. Het is mijn eerste touch screen. Direct aangemeld voor 3 maanden gratis internet en bevestiging gekregen dat ik vanaf morgen gebruik kan maken van de actie.

› reageer

Ik ga mijn Garmin toch weer terug sturen Was mij al eerder opgevallen dat hij uit zichzelf menu's te voorschijn haalde zonder dat ik er aan zit. Ik dacht dat dit wel opgelost zou zijn na de Android update naar 2.1. Zonet in de auto getest en onder het rijden werd het probleem nog erger. Alsof hij reageert op schudden. De navigatie vliegt dan constant uit beeld en dat moet niet mogen. Ik heb denk ik een defecte. Wel jammer, want het is een mooi apparaatje. Ik zal er denk ik geen vervanging voor krijgen.

› reageer

Verkoper raadde mij af om te updaten naar 2.1 omdat er veel klachten waren over de niet goed werkende navigatie na de update. Volgens mij zijn die klachten van vorig jaar en kun je nu zonder problemen updaten. Toch houd ik het voorlopig op 1.6 om eerst het toestel onder de knie te krijgen. De softwareversie vind je bij instellingen, rechter functietoets indrukken, info, software. Mij lukt het niet om via WiFi verbinding te maken. Krijg de melding dat het wachtwoord onjuist is.

› reageer

die A10 is echt een onwijs mooi toestel voor dat geld. Alleen onwijs jammer van simlock, zelfs de mobieltjes voor abonnementen zijn gesimlocked

› reageer

hebben meerdere mensen het probleem: the application garmin online has stopped unexpectedly?
ik heb 2.03b erop gezet

› reageer

Onwijs mooi toestel om te zien ja. Ik ben er inmiddels achter dat na de update ook de navigatie niet meer goed werkt. Ik heb 2.03b er ook opgezet en ik kreeg ook idd die foutmelding onder andere. Verder opent het op z'n eigen constant nieuwe schermen. Ik ben er echt klaar mee. Maandag gaat de mijne teug. Zal wel een maandagochtend geval zijn....

› reageer

update je kaarten hier en je navigatie werkt weer perfect. In ieder geval bij mij.
Je hebt wel een microsd kaartje nodig om de update succesvol op te slaan

› reageer

@ZZZ

Je hebt helemaal geen micro SD-kaartje nodig, omdat de kaarten op het interne geheugen van de telefoon worden opgeslagen. Dat kan 4 Gigabyte aan. De telefoon van mijn vrouw heeft zelfs helemaal geen SD-kaartje, maar de navigatie werkt als een tierelier. Ook na de update. Net als trouwens bij mijn exemplaar.

› reageer

@ZZZ

Je hebt helemaal geen micro SD-kaartje nodig, omdat de kaarten op het interne geheugen van de telefoon worden opgeslagen. Dat kan 4 Gigabyte aan. De telefoon van mijn vrouw heeft zelfs helemaal geen SD-kaartje, maar de navigatie werkt als een tierelier. Ook na de update. Net als trouwens bij mijn exemplaar.

bij mij is de update 5gb...

overigens werkt de telefoon nu een stuk beter. Launcherpro is wel langzaam en heel soms komt er nog weleens een foutmelding, maar voor 99 euro echt een leuk dingetje. Helaas jammer dat er geen android updates meer zijn (zonder te rooten en je navigatie kwijt te raken) en de simlock

› reageer

De update kan geen 5 Gigabyte zijn, omdat dat simpelweg niet in het eigen geheugen van de telefoon past. Bovendien wordt de telefoon geleverd met Europa compleet en dat is 3,01 Gigabyte. Ook na de gratis update naar de meest recente kaarten.

› reageer

Vanwege positieve reacties had ik deze besteld op de KPN site, Kreeg netjes een bevestiging binnen, maar het toestel is nooit geleverd. Kon deze op de KPN website ook niet meer bestellen. Waardeloze service daar. Ik heb hem toen maar gewoon in de shop gehaald. Ze hebben mij toen proberen over te halen een abo te nemen. Met zo'n service? Nee daar pas ik voor. Blijf wel lekker prepaid bellen bij KPN.
Weet iemand nog een adresje om de simlock er een beetje voordelig van af te halen?

› reageer

Hoe lang is levertijd bij KPN?
Ik heb ook besteld(op 29.03.11) en ook nog steeds geen telefoon ontvangen. Wil dat zeggen dat er dan niets meer komt?

› reageer

Ik had contact opgenomen met KPN, je krijgt eerst een voorlopig order nummer en daaarna wordt het nog verwerkt en krijg je een definitief ordernummer. Dat laatste heb ik dus nooit ontvangen. En ik verwacht ook niet meer dat die komt, omdat ze denk ik niet meer leverbaar zijn via de online shop. Ze laten de klant ook niet eens weten hoe het staat met de bestelling.

› reageer

Ik heb 2 emails ontvangen. In de 1e staat een bestelnummer, in de tweede een ordernummer. In de tweede staat wel dat ik nog email bij verzending zou krijgen, maar die heb ik nog steeds niet gehad. (Misschien ben ik ongeduldig, maar ben sneller gewend bij internetaankopen.)

› reageer

Hier idem. Besteld en betaald op 26 maart. Totaal geen sjoege van KPN. Gister email gestuurd. Afwachten maar.

› reageer

Wanneer 't wat drukker is, kan een prepaid-bestelling bij de KPN-webshop best wel een week duren, ik heb zelfs een keer ruim twee weken gewacht, maar 't toestel wel ontvangen. Betrof toen een aanfieding, die hier op TV stond en dus snel uitverkocht was >
Waarschijnlijk hebben ze er toen nog een aantal uit de winkels gehaald.

› reageer

Nou dat lijkt me niet, er staat op hun site:

De levertijd is afhankelijk van wat je bestelt

1 Een nieuw abonnement, eventueel in combinatie met een toestel.

Bestel je op een werkdag voor 15.00 uur, dan word je nog diezelfde dag teruggebeld door de koerier. Met deze koerier maak je dan een afspraak voor levering. Bestel je vrijdagmiddag na 15.00 uur of in het weekend dan word je op maandag teruggebeld.
Je maakt een afspraak voor een dagdeel dat het jou uitkomt.

2 Overige bestellingen; een verlenging van je huidige abonnement of een prepaidpakket
Je bestelling wordt dan binnen 3 werkdagen gratis bezorgd op je huisadres door TNT Post.
Meer infomatie over bestellen via KPN.com vind je hier.

Anders lijkt het me de normaalste zaak dat ze je dan op de hoogte brengen.

› reageer

Wat er op de site staat en hoe 't in het dagelijks leven echt gaat , kan weleens verschillen (eigen ervaring) en zolang ze nog bezig zijn, het betreffende (uitverkochte) toestel ergens vandaag te halen, stellen ze je niet op de hoogte. Moeten ze dan mailen :"We proberen nog enkele exemplaren in de winkels te vinden, misschien ontvangt u hem nog, misschien ook niet." ?
Wanneer 't zeker is, dat je hem krijgt, mailen ze je, wanneer je hem definitief niet krijgt, ook.

› reageer

@Marly. Dat ben ik niet met je eens Marly. Als iets aangeboden wordt in een internetshop, mag je ervan uitgaan dat het artikel op voorraad is tenzij anders vermeld. Als ook het aankoopbedrag onmiddelijk wordt afgeschreven, mag je er volgens mij van uitgaan dat je artikel binnen de door de leverancier vermelde termijn geleverd wordt. Mochten er onverhoopt leveringsproblemen ontstaan, dan lijkt het mij niet meer dan redelijk de klant hiervan op de hoogte te stellen. Zeker voor zo'n concern als KPN.

› reageer

Dat hoef je ook helemaal niet met me eens te zijn, ik post alleen, hoe 't met mijn bestelling destijds gegaan is, iets met theorie en praktijk, weetjewel ?
"t Heeft ruim twee weken geduurd, maar ik heb 't bestelde toestel wel ontvangen.

En wanneer ze een toestel als prepaid in de uitverkoop gooien, is 't zeker op voorraad, maar zo groot zal die voorraad niet zijn, dus zodra de TV'ertjes dan massaal gaan bestellen, tsja........
Wanneer er n.l. een aanbieding op TV staat, zijn er altijd meelezers, die niet posten, maar wel bestellen, 't aantal bestellers is dus groter, dan 't aantal posters in 't betreffende topic.

› reageer

KPN heeft mij een mailtje gestuurd.
Hartelijk dank voor uw bestelling.

De Garmin Asus Nuvifone A10 is niet meer in het assortiment. Op de site zullen we dit aanpassen. Uw bestelling is hierdoor komen te vervallen. Onze excuses voor dit ongemak.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Ja duh...
Wel een late reactie.

Ben blij dat ik direct zelf na 2 dagen naar de winkel ben gelopen, waar ik de laatste mee had. Maar ja, dat zeggen ze altijd daar bij KPN.

› reageer

Ik ben er ook over aan het denken deze telefoon te kopen.
Dit is m'n eerste smartphone dus waarschijnlijk een beetje domme vraag:
Als er wiFi op een telefoon zit, is het dan gratis of niet?

› reageer

Ja. Internet of e-mail via WiFI is gratis.

› reageer

Ok, dankjewel voor de info!

Is er trouwens heel veel verschil tussen SE X8 en de X10 mini (zonder toetsenbord)?
Ik weet wel dat de x10 mini een stuk kleiner is, maar is er verschil in kwaliteit of gebruik, ik had namelijk wel ergens gelezen dat die kleine geen QWERTY erop heeft.

› reageer

De X10 mini heeft een 5 megapixel camera.

› reageer

enkele tips voor de gebruikers van de A10:
- je kunt zelf gratis maps toevoegen van andere landen (zie voor meer info www.noeman.org en www.malfreemaps.com)
- z4root (1.3) werkt snel om je toestel te rooten
- in de aziatische landen zijn er speciale backcovers voor de A10 in omloop, maar erg moeilijk te vinden net als hoesjes (op ebay staan er 2).
- wellicht hebben mensen nog iets aan dit forum: https://forum.lowyat.net/topic/1577649
- geen nieuwe android updates dus als iemand meer weet over een custom rom, let me know
- en het lijkt erop dat alleen telfort/kpn de simlock eraf kunnen halen, jammer

› reageer

Ik zag vandaag toevallig de SE X10 mini pro voor €140 bij de BelCompany. Hij is nu zelfs tijdelijk €126 bij de Wehkamp. Geloof wel excl. de verzendskosten.

link

› reageer

Even een oud topic naar boven halen.

Wat wil het geval, ik heb via de Telfort website, had daar ook 1 besteld en binnengekregen, de unlockcode opgevraagd voor mijn Garmin A10, inderdaad langer dan een jaar geleden aangeschaft..... eindelijk.
De website geeft echter aan dat bij het imei een Blackberry Curve 8520 Black hoort, huhm denk ik nog..... dat gaat niet goed komen.
En jawel hoor de ontvangen unlock code werkt ook niet.... duh..

Anderen de Garmin van Telfort al van zijn lock bevrijdt?

› reageer

@Mobiemo,

Ik had er eentje aangeschaft bij Telfort en een week later eentje voor mijn vrouw bij de KPN. Niet opnieuw bij Telfort, omdat ie bij de KPN net iets goedkoper was.

Enkele maanden geleden waren beide toestellen een jaar oud. Unlockcode bij Telfort aangevraagd....helaas, verkeerde code. Drie maal ingevoerd - je kunt tenslotte zelfs bij 8 cijfers een foutje maken, nietwaar - maar steeds weer de melding van de onjuiste code.

Contact gezocht met de klantenservice. Antwoord.....het was toch echt de juiste code en ik deed iets fout. Nou heb ik inmiddels in tientallen verschillende telefoons een unlockcode ingevoerd, dus....

Eindeloze en oeverloze e-mails met de klantenservice leidden bij de klantenservice tot het volgende..... Telefoon opsturen - op mijn kosten - naar hun serviceafdeling en daar zou er "nieuwe software"opgezet worden en zou de telefoon simlockvrij zijn. Ik denk, dat ze hem dus wilden gaan rooten.

Inmiddels was ook de KPN-telefoon rijp voor het simlockvrij maken. Code aangevraagd, ingevoerd en ziedaar....toestel draait nu met een T-Mobilesim.

Kortom, Telfort verstrekt onjuiste codes. Weet je wat...ik ga 'm nu nog een keer aanvragen. Ben benieuwd, maar jouw post biedt weinig hoop op succes.

› reageer

Inmiddels de unlockcode even snel aangevraagd en ook mijn Garmin Asus A10 blijkt gedegradeerd te zijn tot een Blackberry. Uiteraard met een onjuiste unlockcode. Prutsers daar bij Telfort op de unlockafdeling.......Ik wacht nu even af wat jij _Mobiemo_ voor elkaar krijgt..

› reageer

Ik ben er mee bezig en laat je wel weten als er nieuws is, bij de ks kom ik niet echt verder, ze zeggen ook dat het de juiste code is. Het probleem is nu neergelegd bij de technische afdeling, als daar niks uit komt dan zit er maar 1 ding op.

› reageer

Telfort heeft telefonisch contact met mij opgenomen en de unlockcode gegeven. Is een heel andere als via de website voor de Blackberry 8520, en...... hij werkt. Ze kunnen het dus wel. Ze zeiden dat het niets mee te maken heeft dat de unlockcode voor een blackberry staat, het ging om het imei nummer.... jaja....

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.