b79 4.3 inch Android smartphone met 1ghz processor en 8mp camera voor 167,00 euro

inleiding:
Er bestaan al enige tijd android-telefoons uit China. Tot deze maand was het grote nadeel dat ze vaak geleverd werden met maar 256mb ram en slehctsx 600mhz als processor, soms zelfs maar 460mhz. Ook 3g was niet altijd aanwezig. Sinds begin april is de mtk6575 processor gelanceerd(bijna alle chinese telefoons gebruiken Mediatekprocessors omdat deze erg gboedkoop zijn). deze processor heeft eencortex9-kern waardoor de kloksneldhied tussen dce 1 en 1,5 ghz ligt. Deze processor biedt volledige hsdpa ondersteuning en ondersteuning voor videio in hd-kwaliteit en een 8mp camera. Daardoor zij er sinds deze maand ineens erg interessante telefoons op ebay verschenen.
Qua prijs het interessantste toestel is de b79. sorry ik kan geen links plaatsen misschie dat een mede-lid in een volgende post even een link wil zetten. zoek op ebay wereldwijd naar mtk6575 b79. Je komt dan een verkoper in hongkong tegen die hem aanbied rond de 167 euro(nu 166,86).
specificaties;
android 2.3.6, wordt later geupdatge naar 4.0
1ghz processor
4gb rom 512 mb (ddr)ram
4.3 inch multitouch qhd-scherm
8mp camera
2000mah batterij(lange levensduur want ook de procedssor is energiezunig)
Ook uniek is dat Nedcerlands gewoon in het taalkeuzemenu staat de telefoon werkt dan ook volledig in het Nederlands. Voor 167 euro is dit absoluuut een heel fatsoenlijke telefoon.

› reageer

Bedoel je deze? Volgens mij is 167 euro dan nog te duur. Hier is hij te koop voor omgerekend 160,20 euro inclusief free shipping. Ik zou ook ff op DX kijken.

› reageer

Ja wel deze geloof ik. Maar let wel op: verschillende verkopers hebben soms bij hetzelfde typenummer verschillende specificaties(zo zij er ook waar Nederlands niet aanwezig is als taal). Maar dit is toch niet duur voor zo'n toestel?

› reageer

Maar dit is toch niet duur voor zo'n toestel?
Zeker niet!, maar de vraag is altijd wat je van zo'n chinees mag verwachten. Ik heb in het verleden regelmatig een telefoon gekocht bij DX in Hongkong maar vrij snel daarna ook weer doorverkocht. Het is het allemaal net niet. Ik heb nu ervaring met merk telefoons (HTC en Samsung) en die lijken mij kwalitatief veel beter. Ik zou nu eerder voor een goedkoper model smartphone van een bekend merk gaan dan een smartphone van onbekende chinese makerlij. Het werkt allemaal wel maar je mist toch de gebruikers expirience van bv een HTC of Samsung. Bij die goedkope chinese telefoon ga je toch heel gauw ergeren aan de kleine dingetjes die net niet op orde zijn. Meestal zijn ze snel op de markt gebracht en is er een standaard software versie op gezet zonder rekening te houden met de hardware van de telefoon. Tot slot zal er wel ergens op bezuinigd moeten worden en dat is meestal het display. Dit is het duurste onderdeel van een telefoon. Kan mij voorstellen dat zo'n chinees toestel toch een kwalitatief beduidend slechter scherm heeft waardoor je weer die mooie gebruikers expirience mist. Maar goed, koop er 1 en laat ons ff weten hoe de kwaliteit is

› reageer

Ik heb er een besteld en zal je de kwaliteit laten weten zodra hij binnen is(volgende week waarschijnlijk). Overigens worden op chinese toestellen tegenwoordig vaak roms van cyanogenmod gebruikt, opzich vaaak wel betrouwbare roms. Het grote voordeel van de huidige procesoor is de snelheid, ik denk dat dat een hoop verbetering met zich mee brengt ten opzichte van vroeger. En aangezine de 8mp camera dit maal echt schijnt te zij verwacht ik ook wel een redelijk scherm.

› reageer

Ik ben benieuwd

› reageer

ik ben ook benieuwd...
ik denk er namelijk ook over om een smartphone te kopen uit China.

› reageer

Ik heb er een voor mijn dochter gekocht in China. Binnen drie weken was hij er. Helaas vond de douane het nodig €20 kosten te rekenen. Bij elkaar €200

Toestel is snel, scherm heeft goede resolutie. En Android 4. Eigenlijk weinig te klagen en veel waar voor het geld. Geluidskwaliteit is helaas matig. Als je het toestel naast andere telefoons legt van deze prijs presteert het prima. BV de Alcatel 995 heeft géén dual sim, lagere resolutie en veel lagere cameraresolutie, minder geheugen. Maar , dan heb je wél garante. Oh, ja, toestel komt met twee batterijen.

Mijn zoon heeft van de week een Nokia Lumia 800 tweedehands gekocht op Marktplaats voor €230. Dan praat je toch wel over een toestel wat gehakt maakt van de 'Chinees' Wát een prachtig scherm! Heerlijk vlot, top geluidskwaliteit en (maar dat is OT) wat is dat Windows Phone mooi. Al met al een veel betere koop.

› reageer

@pvdh: wat is er mis met de geluidskwaliteit? Degene die wij hebben klinkt juist geweldig. Het enige waar je op moet letten is dat je hem niet op z'n speaker legt als je geluid afspeelt want dan klinkt het afgeknepen(de speaker zit in de achterzijde).

› reageer

@dsterk Ik bedoelde de geluidskwaliteit tijdens telefoneren, ik kan mijn dochter niet zo goed verstaan als ik met haar telefoneer. Een klacht die ik trouwens ook tegen kwam in een review van de Alcatel.

› reageer

Ok, daar hebben wij ook geen last van maar er zijn idd wel helderder microfoons, je moet heel erg opletten dat je er niet met je hand op zit(tijdens opnames ook) dat is bij de iphone iets beter die is daar minder gevoelig op.

› reageer

Heb 3 dagen terug een 5.3" kloon van de Samsum Galaxy Note I9220 binnengekregen uit China. Had ooit al een HTC desire kloon daar vandaan waar wat minpunten aan zaten (trage processor, geen updat van Android 2.1, af en toe hangen (te wijten aan de analoge TV software en andere onnodige extra's).
Moet zeggen, ben aangenaam verrast over de kwaliteit van deze Note kloon. Is dual sim, heeft een dual core 1ghz Cortex proc, 2gb app RAM, gps, wifi, bt en een zeer aanvaardbaar scherm (gewoon leesbaar in broad daylight).
Ding is supersnel, doet nu al ruim 2 dagen met de accu (2e meegeleverd). Kreeg er gratis een screen protector en beschermcase bij (extra back cover met leren flap, origineel Samsung hier in nl voor 39,- te koop)'
Uiteraard is dit niet de "real deal", maar de prijs was erg netjes: $197 inc verzenden en 17 euro btw en douane kosten...
Prijs van het toestel is vandaag zelfs verlaagd naar $179...
Heb er al zat mee gebeld, geluidskwaliteit is wat mij betrft helemaal niets mis mee. Zelfs BT via autoradio (Sony MEX BT) is beter dan met mn HTC Touch Cruise....

› reageer

@PetervdK Heb je een link naar dit toestel?

› reageer

Lijkt mij ook interessant.

link...?

› reageer

http://www.aliexpress.com/store/product/haipai-I9220-N7000-5-3-inch-Android-4-0-Phone-Tablet-MID-3G-WCDMA-MTK6575-1GHz/101027_559732102.html

ik denk deze

› reageer

Is m inderdaad, maar ik heb m hier vandaan:
http://www.androidforcheap.com/galaxy-note-i9220-53-inch-screen-1ghz-processor-mtk6575-android-403-os-wcdma-3g-gps-wifi-smart-phone-p-310.html

Verzendkosten waren $12. Moest helaas ook nog invoer- en btw betalen à €18,-.
Met de lage dollarkoers ben je dus in totaal ong 175-185 euro kwijt en als je geen steekproef krijgt dus €18 minder.

Je kunt bij bestellen in het notitieveld aangeven dat je een screenprotector en protective case wilt ontvangen (gratis). De beschermcase is een zo goed als originele Note protector (leren flap die aan backcover vastzit) die hier in NL 39,- kost.

Je kunt zelfs aangeven dat je samsung logos op de covers wilt...

› reageer

Weer 1 euro goedkoper sinds gisteren......

Interessant toestel; ik denk er wel over om het te kopen. Hoe is de helderheid cq scherpte van het beeldscherm? Is het een beetje vergelijkbaar met de echte Note?

Als ie maar een beetje hetzelfde is als de galaxy s ben ik al tevreden...

› reageer

Tja, het is uiteraard geen echte Note, maar over scherpte en helderheid ben ik zelf prima over te spreken. Is buiten in de zon nog prima leesbaar zeker als je je rug naar de zon draait.
Dit in tegenstelling tot een eerdere kloon (HTC Desire) die ik hiervoor had. Die was buiten haast niet te lezen, zelfs niet met de zon in de rug...

Oh ja, inmiddels wel 1 minpuntje ontdekt: wifi bereik is soms wat minder. Merk je gewoon in huis niets van, maar in de tuin is het soms ff de juiste richting zoeken.

› reageer

Zojuist besteld. met case en protector.

Je kon ook aangeven dat je samsung logo's erop wil. maar iemand (review op site) was bang dat de douane het in beslag zou nemen; het blijkt mogelijk dat die dingen apart verzonden worden of zoiets. Dat heb ik ervan begrepen. Nou ja, ik zie het wel verschijnen. Leuk dit...mn eerste kloon! Thx voor de tip!

› reageer

Je kon ook aangeven dat je samsung logo's erop wil.
Done that. Staan echter alleen op de beide backcovers, niet op de voorkant. En bij opstarten/afsluiten van android ;-)
Maar toch... Bij openmaken ben je m inderdaad waarschijnlijk kwijt ondanks dat losse covers voorzien mogen zijn van logo's....

Oh ja, en in de coverflap staat heel mooi 'galaxy note' geponst....

› reageer

Zojuist besteld. met case en protector. (...) Thx voor de tip!
Ben benieuwd of je uiteindelijk ook invoerrechten en btw moet betalen. Kan zijn dat ik na 6 jaar Cina bestellingen toch eindelijk (voor t eerst) een steekproef heb gehad...

Tipje: als je een brief krijgt over de invoer:
Geef aan dat het een geschenk is, waarde ong $30 en dat er een mp4 player in zit. Dat is wat zij ongeveer ook op het pakketje zetten.

› reageer

Zou een van jullie gelukkige eigenaren een uitgebreide review willen plaatsen?

Dus beetje zoals op tweakers ook gebeurt. Ben vooral benieuwd naar:

-Duurtest: dus bijv. bij continue filmpje fullscreen afspelen hoelang houd de batt het vol?
- Camera kwaliteit: sample wat foto's overdag/savonds en bijv. filmpje. Kan namelijk ook nergens vinden op welke resolutie die maximaal kan filmen?
-Valtest (hoeft niet actief test te worden ) Maar heb je het toestel al per ongeluk laten vallen en bleef die heel?
-Hitte, word hij heel warm bij vol gebruik?
-Benchmarks

Snap dat het wat meer tijd kost, maar zou wel heel cool zijn!

› reageer

-Duurtest: dus bijv. bij continue filmpje fullscreen afspelen hoelang houd de batt het vol?

Wordt lastig, ik gebruik m daarvoor teveel als telefoon (zakelijk & prive, maar als ik een keer tijd heb...

- Camera kwaliteit: sample wat foto's overdag/savonds en bijv. filmpje. Kan namelijk ook nergens vinden op welke resolutie die maximaal kan filmen?

Niet teveel van voorstellen Wordt wel 8mp vermeld, maar denk eerder 4mp intrapolated.
Bij goede omstandigheden best aanvaardbaar, donker matig en flits is alleen nuttig bij 50cm of minder...

-Valtest (hoeft niet actief test te worden ) Maar heb je het toestel al per ongeluk laten vallen en bleef die heel?

Hoop ik voorlopig geen antwoord op te kunnen geven

-Hitte, word hij heel warm bij vol gebruik?

Neuh, niet anders dan bij andere toestellen

-Benchmarks

Staat me iets van bij dat ik die al ergens voorbij heb zien komen. Als ik ze tegenkom post ik ze hier.

› reageer

kan je androidforcheap vertrouwen??
ik wil namelijk ook een smartphone kopen op die site.
alleen ik weet nou niet of het verschillende verkopers zijn die smartphones aanbieden.
of is het 'het bedrijf' androidforcheap die de smartphones aanbieden.
dat zou ik wel willen weten.

› reageer

Ik heb gisteren deze besteld via EbaY. http://www.ebay.nl/itm/200770457182?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649.
Ook hier was een gratis case en screenprotector erbij. Voordeel bij Ebay dat je veel verschillende leveranciers kunt vinden die via 100% tevredenheidsscore zijn beoordeeld. Omgerekend via Paypall kost hij € 150,00. Afwachten of er nog invoerrechten ect. bij gaan komen.

› reageer

Nou zodra die binnen is onderwerp ik het ook aan een uitgebreide test!

@hendrikvandam Of je androidforcheap kunt vertrouwen weet ik (nog) niet. Het lijkt op een bedrijf die zelf die clones maakt, omdat precies dezelfde nergens te verkrijgen is. Wel andere clones die erop lijken maar dus niet precies dezelfde heb ik na onderzoek gemerkt.

@PetervdK Hoe lang duurde het trouwens dat het bezorgd werd nadat je de betaling hebt gedaan. Ik wacht nu al een week, en het gekke is dat 1 dag na de betaling een mail met t&t code kreeg met een link naar een chinese website (chinapost? blijkt nergens uit...) die het vervolgens niet doet. En na 2 dagen nog steeds niet.

In mail van Androidforcheap stond er ook dat de status van de bestelling "delivered" is. Had jij dat ook? Is dit normaal?

› reageer

Geen ervaring met androidforcheap, maar wel al veel besteld in China. Durt 2 a 3 weken voor het komt en bij mij klopte die verzendstatusupdates nooit.

› reageer

@PetervdK Hoe lang duurde het trouwens dat het bezorgd werd nadat je de betaling hebt gedaan. Ik wacht nu al een week, en het gekke is dat 1 dag na de betaling een mail met t&t code kreeg met een link naar een chinese website (chinapost? blijkt nergens uit...) die het vervolgens niet doet. En na 2 dagen nog steeds niet.

In mail van Androidforcheap stond er ook dat de status van de bestelling "delivered" is. Had jij dat ook? Is dit normaal?

Duurt meestal tussen de 2 en 4 weken
Spullen worden meestal eerste verzameld in Hong Kong en shipped per volle container. Kan dus ook daar even duren als je pakket als 1e de container in gaat....

Duur is ook afhankelijk van de grootte en verpakking. Een envelop gaat via een andere "route" het land in dan een pakket. Pakket duurt dan ook meestal iets langer.

Site van China Post is bagger, soms wel, maar meestal niet in het engels. Probeer het eens in te vullen op http://www.17track.net/IndexEn.html

En ja, "delivered" klopt, daarmee bedoelen ze dat het bij China Post is afgegeven. Tja, je moet het ff weten...

Nog een tipje: als je goedkoop in China wilt kopen, laat dan nooit via DHL of UPS versturen. Is wel veel sneller (meestal een week, hoewel al die sites 3-4 dagen roepen, heeft te maken met inklaring) maar kost je ook bij dit soort artikelen al gauw 25 tot 35 euro extra...

› reageer

Heb gisteren het toestel binnen gekregen. Ziet er netjes uit en inderdaad met gratis hard cover en screenprotector. Na de taal omgezet te hebben blijken een aantal inconen ( spelletjes??) in het Japans te blijven( en dus onleesbaar). Toestel werkt vergelijkbaar met HTC en reageert snel. Fotokwaliteit nog niet bekeken. Ga de komende dagen maar dingen toevoegen en uitproberen. Ik heb geen invoerrechten hoeven te betalen. Ik had gevraagd om een opmerking te plaatsen op de doos. Afzender heeft vermeld dat de inhoud om electronical gift 20 USD was.

› reageer

@PetervdK Bedankt voor de info! Heb zojuist gekeken en gezien dat ie is "delivered" ergens. Wat ik wel leuk vond is een statistiekje over de verzendduur van China naar Nederland. Min. max en average.

Toestel werkt vergelijkbaar met HTC @Jos Hoe bedoel je? Ik dacht dat het gewoon android 4.0 was.

En had je nog de Samsung logo erbij besteld?

Enne... pas op met de valtest..:-)

› reageer

@NetGez. De opbouw van de schermen, icoontjes ect. liljkt erg op dat van de HTC telefoon. Er zit wel Japanse icoontjes van spelletjes ed bij, maar het went snel om me te werken. Het is inderdaad Android 4.0 maar ik heb geen Samsung logo besteld??

› reageer

Heb inmiddels 2 weken mijn in China bestelde Thl W1+ Android phone binnen en vindt het werkelijk een toptoestel!

Volledig Nederlands Android 4 ICS met Google Play, MTK6577 processor met Dual-core 1.0GHz en flink veel geheugen: 4GB ROM + 1GB RAM. Mooi en voor mij meer dan groot genoeg scherm van 4.3" met HD weergave.

En dit is geen kloon van een HTC of Samsung zoals er zo veel wordt aangeboden, maar een Chinees eigen merk, wat alleen nog niet erg bekend is in Nederland / Europa. Maar aangezien het volledig Android 4.04 is heb ik geen enkel probleem ervaren met netwerken in Nederland (Vodafone) of Apps via Google Play. Alles werkt goed en snel.

En dat voor nog geen € 175,= inclusief verzendkosten. Daar kan geen HTC of Samsung model tegenop in prijs / prestatie vergelijking!

Heb hem gekocht via: Aliexpress.com, maar ook andere winkels (via Aliexpress.com of elders) bieden hem ook aan.

En geen gedoe gehad met douane (de kreet electronical gift $20,= op de verpakking doet het nog steeds goed).

Het bestellen rechtstreeks in China is denk ik voor meer en meer mensen de moeite waard om de dure toestel prijzen hier in Nederland te omzeilen of om het dure abonnement om te zetten in een voordelige Sim Only. Ook geen onzekerheid over de uitkomsten van toestellease na afloop van je abonnement.

› reageer

@MRE Het merkt THL is niet zo onbekend als dat we denken. De telefoons van Alcatel (zoals OT995/990) worden ook gemaakt door THL. Prima kwaliteit voor een scherpe prijs.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.