Klachten m.b.t reparatie/garantie Nokia toestellen

Combi order chanel bag;
Drop shipping available; chanel bagsBest and Timely Service;
chanel 2.55100% Satisfactionchanel outlet;
Big discount for big ordercoco chanel.
our company's chanel handbagcheap but top qualitychanel handbags.

cheapchanel bags,chanel bag
chanel outletonline mall!

wo provide includechanel 2.55bags,chanel handbags
chanel handbagsale up to 80% off!

› reageer

Heb je klachten over het niet verhelpen van een defect aan je nokia gsm binnen de garantieperiode, vermeld ze dan hier! Ik krijg vaak te horen dat het valschade, drukschade of vochtschade betreft zodat het toestel buiten de garantiedekking valt en het toestel niet wordt gerepareerd binnen de garantietermijn en je zelf moet opdraaien voor de onderzoekskosten. Vermeld je email, om welk toestel het gaat en wat de problemen/defecten zijn. SAMEM STAAN WE STERK tegen louche reparatiebedrijven.

› reageer

Ik heb het topictitel iets minder schreeuwerig gemaakt.

› reageer

Nokia 6230 gekocht op 28 augustus 2004. Garantie 1 jaar. Eind februari 2005 geconstateerd dat het toestel niet meer oplaadt. Op 28 februari 2005, dus het toestel is exact 6 maanden oud, ingeleverd ter reparatie onder garantie bij een T-Mobile winkel, dezelfde als waar het toestel is gekocht.
Vervolgens ben ik op 8 maart 2005 teruggebeld door T=Mobile met de mededeling dat het toestel vochtschade heeft opgelopen en dat dit dus niet onder de garantie valt.....
Wil ik het kapotte toestel terug dan moet ik onderzoekskosten (32 euro?) betalen, als ik afstand van het toestel doe dan ghoef ik niets te betalen en wordt het toestel door Nokia vernietigd.

Ik twijfel sterk aan de bevinding dat het vochtschade betreft. Ook is het uitermate onredelijk dat, als ik mijn kapotte toestel terug wil, ik de onderzoekskosten moet betalen. Immers, bij het inleveren van het kapotte toestel mocht ik er van uitgaan dat dit onder garantie valt, toch?

Wat kan ik doen? ik vind dat T=Mobile mij een deugdelijk toestel moet leveren, en niet eentje die er na een half jaar de brui aan geeft, maar hoe haal je je recht? Heeft iemand hier ervaring mee?

› reageer

Je ontkent niet dat er het apparaat aan vocht heeft blootgestaan, dus neem ik aan dat dit het geval is. Het is in dit geval dus helaas pindakaas. Wel moeten ze kunnen aantonen dat er vochtschade is die door jou is ontstaan en niet tijdens vervoer is gebeurd.

› reageer

Ik zou zeggen probeer mensen te mobiliseren en benader bijvoorbeeld Tros Radar. Het excuus waterschade is dusdanig moeilijk vast te stellen en door kosten te rekenen bij terugsturen voorkomt de instantie dat er een second opinion gedaan kan worden.

Verder heb ik helaas (gelukkig) weinig ervaring met gesneuvelde toestellen maar water/valschade is volgens mij moeilijk of niet vast te stellen.

Uiteraard als het toestel scheuren, schrammen, roestvorming, zoutkristallen en soortgelijke defecten heeft is het een uitgemaakte zaak en ligt de schuld bij de gebruiker.

Maar waterschade bepalen door condens of zweet is onredelijk omdat dit zaken zijn die geen invloed mogen hebben op het gebruik van een mobieltje. (bellen op een sportschool, of bellen in het vochtige nederlandse klimaat)

› reageer

Ik heb geen reden om aan te nemen dat het toestel aan vocht heeft blootgestaan. Het is heel eenvoudig, het toestel wil niet opladen en Nokia zegt dat dat komt door een vochtprobleem. Uiteraard komen ze met een reden die voor Nokia gunstig is, zodat ik geen beroep kan doen op de garantie.
Dit is toch bijster onverteerbaar, lijkt me.

› reageer

@hvegte
een reparatiecentrum is altijd verplicht om en foto van je toestel met imei nummer op verzoek toe te sturen, met daarbij de waterschade aanslag (groen-blauw achtig meestal) toe te sturen, als 'bewijs'.

Vervolgens zou je ook nog om een second opinion kunnen vragen, door het toestel ter reparatie aan te laten bieden bij een ander reparatie bedrijf, bijv. dynafix, solid vision, of een club nokia service point. Je betaalt dan echter wel de 'onderzoekskosten' die in eerste instantie door t-mobile/nokia zijn gemaakt, maar dit is bij alle toestelmerken zo.

› reageer

Ik heb precies hetzelfde probleem met dat ^&*% bedrijf NOKIA. Mijn 1,5 maand oude Nokia wilde niet meer opladen/opstarten. Ik heb op een begegeven moment de melding op mijn telefoon gekregen dat deze opnieuw opgestart moet worden. Enige optie was op okay te drukken. Toen was het afgelopen...

Ook naar de Nokia Store gebracht... En ook teruggebeld... En ook €35,- onderzoekskosten willen ze hebben.

Mijn argument dat ik eerlijk waar echt niet zou weten waar en hoe dit toestel water/vochtschade heeft opgelopen..Kreeg ik als antwoord dat het ook zou kunnen gebeuren als de telfoon een nacht in de auto zou liggen. Door de condens.. Jaja mooi verhaal. Vanmiddag al lekker lopen kankeren op de helpdesk van Nokia.

Ik ga die foto`s opvragen en dan 2nd opnion. Toestel is namelijk niet echt heel goedkoop ofzo.

Als één van jullie een suggestie heeft dan verneem ik het graag.

Zo even lekker uitgeraast!!!!

› reageer

In tegenstelling to wat er eerder beweerd is:

Vochtschade is wél eenvoudig aan te tonen, je toestel gaat van binnen oxideren na aanraking met vocht. Door dit onomkeerbaar proces zullen steeds meer functies uitvallen en het toestel zal uiteindelijk geheel onbruikbaar worden.

Omdat het defect pas later optreed wordt vaak vergeten dat er is gebeld in de regen of wat dan ook.

Bij gerede twijfel (bijv: binnen een week waterschade geconstateerd) kun je ten alle tijden een contra expertise aanvragen bij een ander reparatie bureau. Het risico is wel dat je twee maal onderzoekskosten moet betalen als de waterschade nogmaals geconstateerd wordt.

De gsm-toestellen worden in een smetteloze ISO gekeurde omgeving geproduceerd en de toestellen worden zorgvuldig verpakt met vochtopnemers. Indien het toestel tijdens het transport in aanraking is gekomen met vocht dan is dit vrijwel direct aan de verpakking te zien.

----
Natuurlijk zal iedereen een goede reden hebben om de constatering van een reparatiecenter in twijfel te trekken. Toch vraag ik je zorgvuldig te zijn met je twijfels om evt extra kosten/tijd te voorkomen.

› reageer

mensen het is heel simpel, veel simpeler dan jullie met z'n allen denken.
In je telefoon zit een witte ronde stikker, diameter een 3 a 4 MM.
Is de stip wit, alles okay.... maar is de stip rood achtig, dan heb je waterschade.
Oftewel, reperatie centre opend je toestel, kijkt naar de stip.......oh, rood......nou dan kan hij weer dicht en terug.
Wel het feit dat telefoons tegen wat moeten kunnen is best jammer, van t-mobile...c'mon wanneer wordt een telefoon nou niet een beetje nat.

› reageer

Tevens is het zo dat een klacht van een toestel gebruiker niet het gevolg hoeft te zijn van de op deze sticker waargenomen waterschade. Het is dus niet meer dan een makkelijke manier om schuld af te schuiven.

› reageer

Gsm-fabrikanten hebben geen eigen reparatiedienst. Dit besteden zij uit, vanwege de kosten.

Wanneer je een telefoon aanbiedt ter reparatie bij de winkel, waar je het gekocht heb, sturen ze het door naar een reparatiedienst. Hiervan zijn er maar een paar van in Nederland. Deze diensten hebben contracten met de fabrikanten en zij geven aan of het toestel gerepareerd wordt onder garantie.

Je zult merken, dat wanneer het slechter gaat met bijv. Nokia het aantal gerepareerde Nokia-toestellen onder garantie afneemt.
De fabrikant geeft namelijk door wat er met het toestel gedaan moet worden.

Verder hebben de huidige Nokia accu's een 3d-sticker op de accu zitten met een zwart gedeelte. Ik heb me laten vertellen, dat dit verkleurt, wanneer dit met vocht in aanraking komt. Verder zal een goede winkel alleen de telefoon opsturen zónder accu en afdekplaatje, omdat in die centra wel eens dingen 'verloren' willen gaan. Zeker wanneer je alles opstuurt is het uiteraard makkelijk om vochtschade te veroorzaken. 'Tja, het stickertje is verkleurt. Helaas, vochtschade'.

Wanneer een toestel drie keer binnen de garantieperiode opgestuurd wordt voor dezelfde klacht, dan moeten ze je een nieuw toestel geven (in ieder geval bij Nokia is dat zo)! Ik ken shops, die die service willen verlenen (ik zal geen reclame maken). Wanneer zij het toestel terugkrijgen, testen ze het of het probleem er nog steeds is en sturen het anders gelijk weer terug. Scheelt tijd. Zij doen dit uiteraard alleen als het een klacht is, die spontaan ontstaan is en niet door jezelf veroorzaakt is.

› reageer

heb hetzelfde met mijn telefoon. heb een abonnement voor twee jaar afgesloten bij KPN, krijg je een gratis toestel. na 9 maanden doet het geluid het ineens niet meer. ik terug naar de winkel,sturen ze hem op naar nokia. (KPN doet zelf de reparaties van nokia niet) krijg ik hem terug met het bericht dat hij niet te maken is: vochtschade.
en dan vervalt alle garantie, lekker dan! ik zwem er niet mee hoor! moet het nu dus nog meer dan een jaar doen met een telefoon die geen geluid maakt als ie over gaat. misschien handig voor n doof iemand...

› reageer

Met de meeste reacties hier ben ik het totaal niet eens. Vochtschade komt vaker voor dan dat jullie denken. Ik heb foto`s gezien van toestellen die in aanraking zijn geweest met vocht. Al is het maar een druppel, je toestel zal eraan kapot kunnen gaan. De electronische delen in je toestellen zullen gaan condenseren en krijgen een groene aanslag. Misschien niet meteen, maar naar verloop van tijd zul je merken dat meerdere functies gaan uitvallen. En je hoeft daarvoor echt niet te gaan zwemmen met je toestel. Enkele mogelijke oorzaken kunnen zelfs al zijn:

- Met natte handen een toestel opnemen
- Toestel in de auto naast de airco ophangen
- In de mist of regen gaan bellen
- In de zomer als je zweet (handen, gezicht)
- Praten met veel consumptie

Dergelijke oorzaken lijken misschien wel overdreven, maar geloof mij het kan echt. Oplossing hiervoor is een degelijk tasje kopen en een verzekering afsluiten die waterschade dekt. En als je een reparatie bedrijf niet helemaal vertrouwd, laat dan een foto komen van je toestel of vraag een second opinion aan bij een ander bedrijf.

› reageer

De eerste 6 maanden na een aankoop moet de verkoper bewijzen dat je je toestel opzettelijk kapot hebt gemaakt. Kortom: binnen 6 maanden moet de winkelier het maar zien te bewijzen. Kan hij dit niet, dan moet er gratis gerepareerd worden. Na die eerste 6 maanden moet de klant bewijzen dat het een productiefout is.

Dit is trouwens je recht onafhankelijk van de fabrieksgarantie. Die komt nog eens daaroverheen als extra zekerheid voor 1 of 2 jaar.

› reageer

Naar welk broodje aap verhaal heb jij zitten luisteren. Laat mij maar eens een wetsartikel lezen, of een document waarin dat zwart op wit staat. Productgarantie zijn fabrieksmatige fouten van een toestel. En meestal zit die alleen in de software en maar zelden in de hardware van een toestel.

› reageer

met alle respect maar onder welke steen kom jij vandaan.... Ga de nieuwe EU consumentenwetgeving maar eens doorlezen of raadpleeg consumenten organisaties.

De door jouw genoemde zaken:

- Toestel in de auto naast de airco ophangen
- In de mist of regen gaan bellen
- In de zomer als je zweet (handen, gezicht)
- Praten met veel consumptie

vallen volgens de consumentenorganisaties onder normaal gebruik. De eerste en bellen in de regen zijn mijns inziens enigzinds diskutabel aangezien veel electronica daar niet tegen kan. Maar met name zweet en praten met "consumptie" kan vochtschade veroorzaken waar een fabrikant voor moet zorgen dat het toestel er tegen kan. Gaat hij daardoor kapot met vochtschade dan moet de verkoper je een oplossing bieden aangezien je product niet voldoet aan wat je had mogen verwachten.

Vraag 2 is hoe je in Nederland zonder rechtsbijstand je gelijk krijgt. De meeste verkopers en fabrikanten zijn afschepers nummer 1. (zo weigerde bijvoorbeeld Siemens zelfs de reparatie van vochtschade in als stof en spatwaterdicht aangeprezen M serie)

› reageer

Wie stelt er in Nederland de wetten vast? De consumentenbond of de rechter?
De mening van de Consumentenbond heeft dezelfde status als wat Jan, Piet of Klaas als mening hebben...
Wetten en de uitleg daarvan bepalen wat je rechten zijn.

Om terug te komen op de Europesche Consumentenbescherming: Wanneer de leverancier binnen zes maanden vochtschade constateert, is aan de regels voldaan.

Verder ga je wel makkelijk voorbij aan het feit dat de fabrikant in de bijgeleverde boekjes normaal gebruik omschrijft. Dat je van mening bent dat je toestel meer moet kunnen hebben, tsja, lastig

› reageer

In die boekjes staat toch echt niet dat je hem alleen met een headset mag gebruiken omdat je hem anders volspuugt en hij dus defect kan gaan

› reageer

eigenlijk is het heel simpel: fabrieksgarantie dekt alleen fabrieksfouten (meestal software) alles wat van buitenaf komt is niet gedekt (of dit nu val-stoot of vochtschade is) tegen alles wat buiten de garantie valt kun je je toestel verzekeren!

› reageer

Mijn Nokia had een foutje in de software
(beveilingskodeprobleem) in ongeveer de 7e maand.
Volgens het servicecentre was de Nokia (via
internetshop gekocht) langer dan 1 jaar geleden
geprodudeerd en dus GEEN garantie. Ik vertelde dat
het niet mijn probleem zou moeten zijn als een winkel
een toestel enkele maanden na produktie pas aan een
klant verkoopt, maar ze waren voor dat toch redelijk
argument niet echt onder de indruk. De aankoopbon
had ik laten zien. Na een lang gezeur van mij met
Nokia (telefonisch een dag later) werd coulancehalve
toch nieuwe software erin gezit. Als de garantieregeling
niet word herzien was dat dus mijn laatste nokia.

› reageer

Een paar correcties:

Nokia toestellen hebben geen sticker waaraan vochtschade afleesbaar is. Meestal is dit te zien aan vuil onder de witte strookjes onder het toetsenbord, aan de Popport, of aan kalkaanslag op de printplaat.

Daarnaast is het ook een broodje aap verhaal dat in slechte tijden minder toestellen gerepareerd worden. Die reparatiediensten werken onafhankelijk van de fabrikanten. Een reparatiedienst heeft 10x liever toestellen die ze wel kunnen repareren, dan zogenaamde vochtschade en breuktoestellen. Bij reparaties onder de garantie verdient een reparatiebedrijf er nog iets aan, bij vochtschade en valschade verdienen ze er niks aan. Ze kunnen dan immers niks declareren bij de fabrikant.

Vochtschade die een toestel bij verkoop al zou hebben, is ten alle tijde aan de kartonnen verpakking zichtbaar van de telefoon. Daarnaast wordt 90% van de modellen in een plasticen omhulsel vervoert, daar gaat al helemaal geen vocht doorheen.

Als er klanten bij mij in de winkel komen met een Nokia met problemen, dan zie ik meestal al of een toestel vochtschade heeft of niet. Als dit toestel het lijkt te hebben, en ik vertel deze mensen dat, dan weet 90% niet dat hun toestel in aanraking is geweest met vocht, de toestellen komen dan terug van reparatie met inderdaad vochtschade.

Overigens zijn toetsenbordfouten, doet helemaal niks meer, microfoonfouten en luidsprekerfouten vaak oorzaak van vochtschade, en dan vooral toetsenbordfouten.

@ Nicobart:

Dat is inderdaad een slechte smoes. Je Nokia toestel heeft 1 jaar aankoopgarantie, en (meestal) 15 maanden fabrieksgarantie. Als je een aankoopbon hebt van je toestel, met een IMEI nummer erop, en welke aantoont dat je toestel niet ouder dan een jaar is, dan hoort het CNSP gewoon je toestel te voorzien van nieuwe software.

› reageer

zit nu ook in de situatie dat ik m'n 6230 moet gaan terugsturen naar de shop (en die vast naar een reparatiebedrijf).

Ben ook bang om met de smoes vochtschade afgescheept te worden terwijl dat het mijns inziens nooit kan zijn.
Vraag me een paar zaken af;
- met wie heb je een dispuut hierover? De shop of het reparatiebedrijf?
Dacht zelf dat je het altijd met de shop moet uitvechten want die moet een deugdelijk product leveren.
- Mag een shop je toestel eigelijk "inhouden" als je die onderzoekskosten weigert te betalen? In gebreke stellen door levering wanprestatie ofzoiets? Het is tenslotte je eigendom, aankoopbewijs heb je.

› reageer

Als je het voorfrontje eraf trekt, en je kijkt naar de witte streepjes over het toetsenbord, dan moeten die helemaal schoon zijn... Als dat zo is, dan ben je er vrij zeker van dat er geen vochtschade in zit...

Als je het laat opsturen via The Phone House heb je sowieso geen onderzoekskosten trouwens...

[EDIT] Volgens mij heeft de 6230 niet helemaal witte streepjes, durf het je dus niet met zekerheid te zeggen...

› reageer

Er is, ergens vorig jaar geloof ik, een onderzoek geweest van de consumentenbond naar de afhandeling van schadeclaims door de grote leveranciers. Uit de test bleek dat het regelmatig voorkwam dat een toestel werd teruggestuurd en niet onder garantie gerepareerd omdat er zogenaamd vochtschade aan geconstateerd was. De bond wist dat dit mogelijk kon zijn. Er werd dus echt keihard over gelogen.

› reageer

van Samsung weet ik overigens dat lichte vochtschades zo goed mogelijk gemaakt (cq schoongemaakt) worden, maar dat wel garantie vervalt vanaf dat moment op het toestel...

› reageer

yo,ik heb in juli een nokia n-80 gekocht en een paar weken geleden haalde ik mijn gsm uit mijn broekzak en ik zag dat mijn scherm kapot was,en ik had men gsm niet eens laten vallen! ik verstond me er niet aan dus ik ging naar de winkel waar ik men n80 heb gekocht en tot mijn grote verbazing zeiden ze dat er geen garantie op mijn gsm was als het scherm kapot is!!! en ze zeiden dat ik mijn gsm heb moeten laten vallen maar dat is niets het geval want zei ik er is niets aan de buitenkant van mijn gsm en ze zeiden dat nokia dat niet ging geloven en ze toen zeiden ze dat als ze hem opstuurden en dat het me 152 euro ging kosten!!!!
kan me er iemand helpen!!! ik heb ten slotte 649 euro betaald voor mijn smartphone.en kheb daar een hele maand voor moeten werken (vakantiejob)
dus help

› reageer

De winkel waar je je N80 gekocht hebt, heeft gelijk. Barsten in het beeldscherm vallen niet onder de garantie, ook al is je buitenscherm niet beschadigt.
In vaktermen noemen ze het val-, druk- of klemschade.
Je kunt het ook zo zien, een display barst niet vanzelf alleen bij te veel druk.
Waarschijnlijk ben je ergens tegen aangelopen of ergens tegen aan gehangen met je toestel.
waarom laat je een tst van zoveel geld niet verzekeren?
verzekering kost maar 6 euro per maand.

› reageer

tprobleem is dat ik bijna elk jaar een nieuwe gsm koop dit is al men vijfde gsm (n-gage,nokia 3650,nokia 6600,nokia 6630,nokia n-80)je hebt wel gelijk dat ik maar moet een verzekeringen nemen op men gsm maar kan ik iets doen waardoor ik geen 152euro moet betalen?

› reageer

je zegt dat ik ergens moet tegen gelopen zijn maarja het is nog altijd een gsm dat je in je broekzak mag steken en dat tegen een stootje kan en om eerlijk te zijn heb ik nergens tegen gelopen

› reageer

pff tga me een hoop geld kosten vo het te laten herstellen en kga da allemaal zelf moeten betalen,kga lang mogen sparen

› reageer

sander ==> Een apparaat van 649 euro moet je dan ook wat fatsoenlijker behandelen dan in je broekzak proppen! Dat doe je met een laptop toch ook niet?

Aan de andere kant zou je van een telefoon mogen verwachten dat-ie daar tegen kan. Helaas is het zo dat hoe duurder de telefoon is, hoe eerder het ding kapot gaat...

› reageer

Mijn zwager heeft dan wel geen Nokia, maar zijn samsung die hij in Februari 2006 heeft aangeschaft bij een T-mobile abbo daar gingen steeds meer functies bij haperen van het toestel.
Hij heeft em teruggestuurd naar T-mobile en waar we al bang voor waren daar gooien ze het op...vochtschade. De onderzoekskosten á 42,50 euri mag hij zelf ophoesten.
En het toestel word niet gemaakt, hij mag T-mobile bellen dan zullen ze hem een aanbod doen voor een nieuw toestel.
Ik moet zeggen dat ik dit nu al een aantal malen in mijn omgeving heb meegemaakt dat toestellen die ``kuren`` krijgen volgens de provider altijd vochtschade hebben...
Heeft het nut om bijv. Samsung zelf nog eens te benaderen??? En het toestel door hen te laten onderzoeken, ik vind dat T-mobile zich er wel heel makkelijk vanaf maakt.
Ik bedoel je hebt toch garantie op je toestel en op deze wijze kan een provider er mijn inziens wel erg makkelijk onderuit. Ze sturen je een breifje met de simpele mededeling dat er vochtschade is en ze wijzen dus alle verantwoordelijkheid verder van de hand.

› reageer

Zoals al eerder is gemeld... een reparateur heeft er geen belang bij om een toestel onterecht af te keuren wegens vochtschade. De reparateur stuurt zijn factuur altijd wel naar iemand... de fabrikant bij garantie en de klant buiten garantie.

Ook een reparateur (niet in dienst van de fabrikant overigens) baalt er eerder van een toestel niet onder garantie te kunnen uitvoeren vanwege het gezeur dat ontstaat bij een factuur die naar de klant moet en de genomen moeite voor het onderzoek i.v.m. het risico dat er niet gerepareerd gaat worden.

Vochtschade is overigen heel makkelijk om aan te tonen, er zitten zeer duidelijke kenmerken (intern) op het toestel en NOOIT zal een toestel met vochtschade worden gerepareerd, omdat de kans op vervolgschade bijzonder groot is.

Vochtschade kan overigens bijvoorbeeld ook ontstaan bij grote warmteverschilen, waardoor condensvocht in het toestel terecht kan komen. Hoe hoog of laag je dan ook beweerd dat het toestel niet in contact met vocht is gekomen...

Verder is vochtscharde vaak sluimerend aanwezig. Terwijl je toestel het nog maanden doet, kan het moment waarop de vochtschade is ontstaan al een jaar geleden zijn. Vochtschade is niet te voorspellen.

› reageer

Als je met je toestel in Hong Kong rondloopt (hoge luchtvochtigheid en van airco naar warmte en weer terug) dan is het mogelijk dat er bij normaal gebruik toch condensvorming optreedt. Bij videocamera's staat het zelfs in de handleidingen dat je het toestel bij condens even moet laten acclematiseren aangezien er zich condens kan vormen.

Ik zie condens dan ook als normaal gebruik. Net als een gebruiker die zijn toestel bij het bellen "volspuugt". Normaal gebruik moet een apparaat kunnen hebben. Zo niet, dan is het ontwerp en dus het product ondeugdelijk en moet de winkel het vervangen. (binnen de 6 maanden ligt de bewijslast bij de winkel).

De T-Mobile reparatieservice is niet een van mijn favorieten. Als eerste hebben ze toestellen beschadigd tijdens de reparatie waar ze vervolgens geen aansprakelijkheid voor willen aanvaarden. (was nieuw toestel wat defect uit de doos kwam). Daarbij krijg je regelmatig een ander toestel terug dan die je instuurde. Ik ga zuinig met mijn spullen om. Als een ander dat niet doet, dan kan een ander mijn goed onderhouden toestel als ruil krijgen en ik krijg op mijn beurt dan het gerepareerde "klooi" toestel als ruil. (Ook Orange doet dat helaas).

Twijvel aan sommige reparateurs is soms terecht.

› reageer

Overal kunnen fouten ontstaan, maar niet op het gebied van "waterschade vaststellen". Waar je je recht haalt en of je er normaal mee om bent gegaan of niet is een ander verhaal, daar heeft de reparateur of fabrikant niets mee te maken.

› reageer

Mijn nokia 6230i had een verbogen verbinding (een van de drie, op toestel die verbinding maakt met batterij). Ik ben vervolgens naar het Nokia servicepoint gegaan in Eindhoven genaamd PHC telecom.

Daar aangekomen werd dit geconstateerd en een brief voor mij gemaakt dat dit zal worden gerepareerd onder de garantie van Tele 2.

Een paar dagen later kreeg ik een mailtje dat ik het toestel kon ophalen aangezien de reparatie klaar was.

Daar aangekomen zei de medewerker dat er waterschade was geconstateerd en dat ik 40 euro moest betalen voor een toestel wat ze niet hebben kunnen repareren.

Ik zei dat dit onzin was aangezien het toestel nooit in het water heeft gelegen en dat ik het maar een vreemd verhaal vond.

Ik heb dus nu geen poot om op te staan, toestel is weggegooid aangezien ik die 40 euro niet wilde betalen.

Ik heb recht op reparatie van het defecte toestel aangezien ze dat ook hadden gezegd en er in het begin geen waterschade was geconstateerd. Het toestel is weggegooid dus ik wil een nieuw toestel.

Misschien weet iemand wat ik nu moet doen, ik heb Nokia al gemailt en telefonisch krijg ik ze niet te pakken.

Voor de duidelijkheid, niet naar PHC te Eindhoven want het zijn een stelletje ratten daaro...........

› reageer

onlangs kocht mijn vriendin een nokia 6111, goeie gsm op zicht
waarna ze 2maanden na de aankoop, plots het probleem had dat haar gsm de simkaart niet meer kon lezen, zo zijn we samen die gsm gaan binnen brengen met het garantiebewijs, enzo...
2weken later gingen we opnieuw naar de winkel waarna ze ons vertelden dat het toestel waterschade had opgelopen + radio/ontvangst niet meer werkte?
dit geloofde ik niet heb mij kwaad gemaakt op de verkoper waarop de verkoper zei "dit valt niet onder garantie"
met veel woede zijn we weggegaan, ben ik met het toestel naar frankrijk geweest naar een winkeltje die gsm's hersteld!
2minuten heb ik daarbinnen geweest en ditzelfste toestel met hetzelfste moederbord en antenne en dergelijke ...
raar maar waar mijn toestel werkte terug 40€ heb ik hiervoor bijbetaalt! dit toestel moest onder garantie vallen maar werd duidelijk niet goed nagekeken! daarna ben ik terug naar de winkel geweest en daar is het luid gegaan! mij moet je niet veel wijsmaken over waterschade want ik woon dichtbij de Franse grens en weet wel dat men daar veel gsm's vermaken met ditzelfste soort probleem!!
ik denk dat nokia zijn diensten eens moet na bekijken want ze zijn goed aan het dalen!!! voor mij mag nokia failliet gaan

› reageer

@fonkytown: zoals al eerder gezegd. Reparatie-service is geen onderdeel van een specifieke fabrikant. Vaak zijn dit afzonderlijke partijen die de reparatie uitvoeren. En itt wat eerder werd beweerd dat reparateurs geen baat bij hebben om waterschade etc aan te geven denk ik dat dat een beetje kort door de bocht geredeneerd is.
Reparateurs kunnen makkelijker hun geld krijgen bij particulieren dan bij bedrijven, zeker als het om een beetje discutabele rekeningen gaat. Bedrijven hebben in zo'n geval veel meer tegenwicht tegen zo'n reparateur dan een particulier.
Wel vind ik dat de fabrikant beter zijn reparatie-punten mag controleren om evt. 'slechte' reparateurs te weren. Zeg maar een soort van blacklist van reparateurs.

› reageer

@fonkytown:

Het feit dat het toestel voor 40 E bij een handige jongen gerepareerd is, zegt niets over de kwaliteit van het eerste reparatiecentrum...

Het officiele reparatiecentrum zal geen zaken repareren die buiten de garantie van de fabrikant vallen, ook als die reparatie technisch wel mogelijk is. Ze kunnen namelijk niet garanderen dat er geen vervolgschade (schade die langzaam ontstaat in bijv. de chips in het toestel) ontstaat.

› reageer

het gaat mij gewoon om het feit dat er niets van vochtschade in het toestel zat, ik heb al genoeg toestellen laten vermaken in dat winkeltje in frankrijk en dat is niet met toeval want dat winkeltje staat ervoor bekend!
mss moet nokia (als ze hun naam willen behouden) gewoon een eigen reparatiedienst oprichten maar dit soort van reparatie is gewoon afpersing!

› reageer

Heb maandje geleden gebruik gemaakt van de tele 2 nokia 2310 actie. Wat blijkt: na 3 weken gebruik zit er een dooie pixel in het beeldscherm, verder geen gebruikskrassen op het toestel, ook nooit gevallen ofzo. Dekt de garantie zo'n dooie pixel in het beeldscherm? En naar wie moet ik dat ding retourneren? belcentive? of direct naar nokia?

› reageer

heb nokia N73 gekocht op 23 november, heb 3 dagen plezier gehad daarna viel toestel automatisch uit als ik telefoon kreeg, hij is nu 4 weken weg voor een software update en ik weet niet waneer ik het terug krijg van reparatie..(((

› reageer

Excuses voor het lange verhaal, maar misschien de moeite waard om te lezen

Conclusie:

Als je een toestel opstuurt ter reparatie met bv. de klacht luidspreker defect en er wordt vloeistofschade geconstateerd dan wil dit niet zeggen dat door de vloeistofschade je luidspreker het niet meer doet.

Er is vloeistofschade geconstateerd. = geen garantie.

Als er in de winkel al schade aan het toestel is te zien (vocht maar ook: kerven, inktvlekken, barsten of breuken) dan dient dit door de medewerker gemeld te worden. Sommige winkels vragen je dan voor een maximaal mogelijk reparatiebedrag te laten tekenen, indien er dan door de reparateur bevonden wordt dat het toestel buiten de garantie valt door val, stoot of vloeistofschade dan wordt het toestel indien technisch mogelijk gerepareerd en kan het bedrag oplopen tot maximaal waarvoor getekend is. Andere schepen je af of sturen hem goedwillend toch maar op met de grote kans dat het toestel direct retour komt en soms zelfs al met kosten.

Inderdaad er moet bewijs worden geleverd door de winkel, distributie bedrijf of reparatiebedrijf bij val, stoot of vloeistofschade. Dit kan vaak door het tonen van een foto met imeinummer, maar is niet altijd voorhanden (dit wil niet zeggen dat je er geen recht op hebt).

Alle voorschriften hoe wel of niet om te gaan met je gsm staan altijd in de gebruikshandleiding. Misschien moeten we die eens leren lezen.

Het is en blijft een intensief gebruikt voorwerp.

Een gemiddeld gsm toestel zit vol met de nieuwste technologieën .
Dit kan mede omdat er steeds meer microchips in een telefoon gaan. Microchips (wet van Moore) worden steeds kleiner worden.

Voorheen had je los een:
mp3/cd speler
fotocamera
videocamera
telefoon

Flinke tas heb je daar voor nodig!

Iedereen weet dat als een fotocamera valt dat deze 8 van de 10 keer vaak al stuk is of behoorlijke schade heeft, dit geldt ook voor de videocamera en de draagbare cd-speler. De mp3 speler kan over het algemeen ook tegen een stootje.

Nu heb je minimaal 4 van die apparaten al in je gsm zitten en dit wordt allemaal beschermd door een niet al te dikke behuizing.

Dit geldt ook voor smartphones en pda’s iets dikkere behuizing nog meer technologie.

Het recentste nieuws is dat fabrikanten steeds meer het reparatietraject weer oppikken binnen eigen beheer. Zo gaan toestellen met ingewikkelde defecten van Nokia tegenwoordig naar Hongarije (development center) . Samsung volgt en de rest ook.

dit betekent dat alle leveranciers (tph, t4t, bc, os, vcp, telf, pf gsmweb, gsmeasy etc.) hun reparatietraject moeten herzien en misschien moeten aanpassen.

Je moet wel erg onmenselijk zijn als je vrolijk wordt van het melden van gevallen die buiten de garantie vallen dit geldt denk ik voor iedereen van fabrikant tot aan consument toe.

Behandel dus je telefoon alsof het bv. een camera is en naar zijn waarde en niet als een Nokia 6310;-)

› reageer

zie bv. consumentengids 2005

http://www.markstapelkamp.nl/Telecom1/200501p24_gsm_met_waterscha.pdf

› reageer

ik heb enige tijd geleden gebruik gemaakt van een aanbieding voor een umts toestel via bellcompany. Ik kreeg toen een Nokia 6630 met een abonnement bij vodafone. In april 2006 heb ik bij phonehouse een nokia carkit laten inbouwen. Daar werd de opmerking gemaakt dat ik verouderde software had [en dat dat het probleem was als ik naar het buitenland ging en geen verbinding meer kreeg en opnieuw moest inloggen] Daarop het toestel bij bellcompasny gebracht en hun dat verhaal verteld. Onder garantie werd nieuwe software geplaatst. Blij het toestel in gebruik genomen. Na een week bleek dat het menu niet meer benaderbaar was. Dusterug naar bellcompany. Een maand later kon ik het toestel weer ophalen binnen twee weken hetzelfde euvel- maar telefoneren ging wel ook uit duitsland. Gewacht tot eind juli om opnieuw te laten repareren want je hebt niet iedere dag het menu nofig. Wel lastig natuurlijk. Weer na een maand kwam het toestel terug en de medewerkster van Bellcompany vertelde dat na de derde keer hetyzelfde euvel ik een ander toestel kon claimen. 3 dagen daarna kon ik het menu niet meer benaderen; dus terug naar Bellcompany. Medewerkster had een andere baan gevonden. Nieuwe medewerker wist niets van hetgeen zij mij verteld had en of ik akkoord ging met een reparatie en als het weer mis ging dat hij zijn best zou doen iets met Nokia te regelen. 2 dagen daarna stond ik weer op de stoep. Medewerker vertelde na mijn bezoek dat Nokia niets wilde doen en dat hij hert toestel naar Bellcompany zou opzenden om te kijken of zij wat wilde doen. Ne ruim twee weken belde hij enthiousiast op dat hij met de rayonmanager een oplossing voor mijn probleem had [ hij had een ander toestel geregeld]. Vorige week naar Bellcompany gegaan. Hij vertelde dat Nokia niets wilde doen en dat hij een toestel 6021 voor mij had die bluetooth had en die paste in bij mijn carkit. Maar niets geen UMTS of andere mogelijkheden van mijn Nokia 6630. Ik ben hiermee niet akkoord gegaan en heb hem gezegd de 6630 maar weer voor reparatie aan te bieden.
is het correct dat na 5 keer een toestel voor hetzelfde euvel ter reparatie aan te bieden een wettelijke regel vervanging door een vergelijkbaar of gelijk toestel afdwingt. Hoe is Nokia hierover te benaderen?

› reageer

@ hcesser241

Ik snap dat het vervelend is, uitaard na zoveel keer opsturen bestaat er een mogelijkheid! Uit coulance kan de BC een ander toestel aan u geven, de keuze lig dan niet meer in eigenhand. Maar ik denk als je aandringd dat het in elk geval wel een toestel moet zijn met een camera en dezelfde fitting voor de carkit tot de opties moeten behoren! Ik weet niet hoe de BC hier mee omgaat of wat de normale procedure hiervoor is.

1 ding moet je wel heel erg duidelijk in zijn,
het is een coulance swap, ze zijn tot niks verplicht!
Want het probleem ligt immers bij Nokia, we horen inderdaad wel vaker problemen over Nokia toestellen die gerepareerd zou moeten zijn maar de zelfde defect constateren. Meestal zijn het reparaties die naar het buitenland zijn gegaan.

› reageer

Ook ik heb in België de 'goede service' van Dynafix en Nokia mogen ondervinden. Mijn toestel, een Nokia 6100, heb ik in juni 2005 gekocht, met twee jaar waarborg. 10 maanden later zat ik met problemen : mijn toestel valt uit. Wil ik een bericht intoetsen, 95% kans dat ik het niet volledig kan intoetsen. Idem voor een telefoonnummer, de wekker zetten, wil iemand mij bellen, het toestel blokkeert steeds en valt dan uit. Zelfs tijdens het intoetsen van mijn pincode is het dikwijls prijs!
Heb mijn GSM dus binnengedaan bij de winkel van aankoop. De eerste keer heb ik 6!!!!! maanden moeten wachten op mijn toestel. Dynafix bleek de firma van herstelling te zijn.
Tot drie maal toe heb ik het toestel naar het fabriek gestuurd, en drie maal krijg ik het terug met de vermelding dat er nieuwe software is opgezet. NOG STEEDS HEB IK DEZELFDE PROBLEMEN, maar ik krijg geen nieuw toestel?????
Regelmatig komt in het rood op mijn scherm CONTACT SERVICE. Toch beweert men dat er niets aan het toestel scheelt.
Twee maal heb ik een mail gestuurd naar een speciaal mailadres voor klachten van Nokia Belgium. HIER WORDT ZELFS NIET OP GEREAGEERD! IK KRIJG ZELFS GEEN LEESBEVESTIGING ALS IK ER OM VRAAG!

Ik ben het beu!! Ik ga volgende week naar een Nokia center en indien men mij niet wil helpen dien ik klacht in bij het parket!

› reageer

Tsjonge,
je wordt er wel een beetje verdrietig van als je al deze berichten leest.

Overigens heeft niemand een telefoon gekocht bij Nokia, de winkel is nog altijd de leverancier, en verstopt zich kennelijk achter de fabrikant als het zo beter uitkomt.

Ik heb een Motorola gekocht omdat ik sommige dingen een beetje zat was. Of dit een betere keus is zal de tijd leren.

Het software gezeur/blokkeren enz. van de Nokiatoestellen heeft bij de keuze bepaald ander merk te kopen, maar de in deze topic gelezen serviceproblemen zijn toch wel de limit.

Als iemand je een product levert, dient hij de reparatie ook voor je te regelen, als goed bedrijf. Het moet niet zo zijn dat je moet smeken om service te krijgen onder garantietijd.

› reageer

Ik heb mijn Nokia 9500 gekocht bij Teleworld in Amsterdam. Die weigerden zelfs ook maar het toestel aan te pakken, ook al was het nog in garantie. Het toestel had een gebroken scharnier en dat is een bekend probleem bij dit type. Het toestel is dan gerepareerd bij ARC in Antwerpen. Ik heb wel een kleine eigen bijdrage moeten betalen. Toen ARC via het Net zijn factuur bij Nokia wilde indienen, kwamen ze er namelijk via het IMEI achter, dat het toestel in de Verenigde Arabische Emiraten van de vrachtwagen is afgevallen. Het staat op Nokia's zwarte lijst. Ik heb de uitdraai meegekregen. We weten nu dus ook waarom Teleworld geen garantie wilde geven. Hulde aan ARC. Justitie zal zeker nog wel eens afrekenen met Teleworld ?

› reageer

op 30.04.2007 kocht ik een nokia 6021 bij krefel . Na amper twee en een halve maand gaat de rechter boven toets niet dus terug naar krefel(wetteren) Daar stelde men het zelfde vast . nu werd het toestel opgestuurd en wat later kreeg ik een brief dat het toestel niet meer onder garantie viel . krefel beweerde dat er visueele schade was en eist 116,80 € herstelingskosten of 36 € hersteling .
Waar is de garantie van NOKIA !!!!!!!!!!!





› reageer

@7110: Je geeft niet aan wanneer je het toestel gekocht hebt, maar je bent het er toch mee eens dat Teleworld garantie moet leveren indien het toestel niet ouder is dan 2 jaar?
En bij ARC toetst men toch ook zeker eerst het imeinummer in voordat er aan een reparatie begonnen wordt, ter voorkoming van zo'n problemen. Je krijgt het in je scherm te zien nadat je alle gegevens hebt opgevraagd bij Nokia.
Maar indien wordt aangegeven dat hij uit VAE komt en als gestolen staat geregistreerd, dan even lekker terug naar Teleworld voor een mooi verhaal. Ik kan me wel herinneren dat er een hele partij Nokia 9500 via de Domeinen verkocht zijn. Die waren in beslag genomen door de Belastingdienst vanwege een zgn "kermisatractie". Maar of men die dan als gestolen meld....
Maar ik zou zeker even langs gaan bij Teleworld met een kopie van ARC waar die registratie vermeld staat.

Succes!

› reageer

Dat is allemaal al gebeurd. Ik heb die documenten doorgestuurd en kreeg een verhaal van een zekere "Bart" (achternaam onbekend) van Teleworld, dat dat inderdaad hun eigen import was uit de VAE en dat Nokia ze pas later op de zwarte lijst had geplaatst. Dus ik vroeg, waarom zij, Teleworld, dan niet repareerden. Wel... omdat Nokia die toestellen op de zwarte lijst had geplaatst ! Dan heb ik de rekening van ARC doorgestuurd en verder niets meer van ze genomen. Ik heb dan aangifte gedaan bij de politie te Antwerpen, die PV hebben opgemaakt en doorgestuurd naar de Procureur des Konings - in Antwerpen doet men dat nog - die vervolgens de zaak onmiddellijk seponeerde, omdat het in het buitenland is gebeurd. Dat is niet van belang: ik heb Bart dat PV ook doorgestuurd. Geen reactie. Dan maar een aangifte bij de Nederlandse politie, toen ik er weer eens was. Niet moeilijk te raden wat er toen gebeurde: die wilden de aangifte niet opnemen.

› reageer

Het zwarte lijst verhaal is nogal broodje aap. Er zijn diverse ketens die toestellen importeren uit de VAE. Aan de hand van het serienummer is te zien waar het toestel door de fabrikant (Nokia) heen is verscheept, in dit geval de VAE. Het toestel heeft puur en enkel geen fabrieksgarantie omdat Nokia geen wereldwijde garantie geeft, en het toestel niet uit Europa komt. Als Teleworld overigens besluit daar vandaan te importeren dan zullen zij ook de kosten voor de garantie moeten dragen, alleen het zwarte lijst-verhaal is nogal broodje aap.

› reageer

Je bevestigt
- dat er een lijst van Nokia bestaat waar IMEI's toestellen uit de VAE op staan waar geen garantie op wordt gegeven. Ik heb de uitdraai nog: mijn IMEI, het logo van Nokia en heel groot "NOGUARANTEE"
- dat Teleworld dan garantie moet geven... en dat niet doet.
en noemt dat vervolgens een "broodje aap".

› reageer

Ik zeg dat de zwarte lijst een broodje aap is. In Nederland heb je alleen garantie op toestellen die naar Europa verscheept zijn, toestellen die naar Amerika, VAE, Rusland, Australie of whatever verscheept zijn hebben geen garantie hier. Dat heeft niks met diefstal of zwarte lijst te maken, puur met het land waar de toestellen heen verscheept zijn.

› reageer

Ik kocht op 22 augustus een nokia gsm voor mijn vriend amper een maand later moest ik hem al binnen doen met klachten.
Krijg ik hem na lang wachten eindelijk terug moet ik hem na 2 dagen opnieuw binnendoen voor hetzelfde probleem. Ook was de gsm de eerste keer terug gekomen met krassen op het scherm!!
Een kado van 170 euro. Nu een maand later heb ik hem nog steeds niet terug!!!
Weet er iemand een telefoonnummer of adres waar ik een klacht direct na nokia kan sturen.
Bonnie

› reageer

Je verkooppunt is verantwoordelijk voor de garantie op jouw toestel, niet Nokia. Ik zou dus vooral klagen bij je verkooppunt. Indien beide reparaties elk zeker een maand duren, dan lijkt dat mijn inziens te lang, zeker voor een toestel wat nog geen drie maanden oud is. Dan mag je verkooppunt toch minstens met een compensatie komen.

› reageer

deze mail s van 27 0kt
Hallo forum leden
Ik heb onlangs heb ik mijn nokia n91 een opknapbeurt gegeven,
een nieuwe cover en een update teminsten dat dacht ik.heb alles gevolgt
zo als beschreven.op het einde van de update word gevraagd alles af te koppelen de accu er uit te halen accu weer terug te zetten weer aan te
koppelen ,het aan en uit druk knopje een paar seconden vast te hoeden
en de update weer te starten.nou mooi niet toestel is niet meer aan te krijgen hardstiken dood, balen dus is er iemand die weet of dit nog te maken is of kan ik hem begraven.
gr Rene
vervolg
ik heb de n91 drie weken geleden naar een nokia winkel gebracht. deze storing valt onder de
garantcie zijden ze/ vandaag na drie weken ben ik gebeld dat ik de n91 kan komen afhalen.
ik zeg is de telefoon gemaakt ,wat denk je wat het antwoordt was.
nee vocht schaden denk dat ik wat aan mijn ogen heb bij mijn weten was de print blitsenblank.

nu is mijn vraag wie weet er hier een zaak in limburg waar ik mijn gsm kan laten maken.

rene1

› reageer

ik heb een probleem met mijn nokia supernova 7310
ik heb hem een tijd geleden via marktplaats gekocht hij was in goede staat alleen de papieren ontbraken
nu ongeveer 2 dagen geleden ontdek ik dat als ik een foto/video wil maken er komt te staan: "camera op standby" dan wil ik op acctiveer drukken maar dan pakt hij het niet (ik heb al wel foto's/video's gemaakt, voorheen niets aan de hand) ik ben al naar de dichts bij zijnde telecom winkel geweest ik heb mijn nokia daar achter gelaten maar ze konden het niet verhelpen ze zeiden dat het een fout was en dat ik er mee terug moet gaan naar de winkel waar ik hem gekocht heb want hij moet terug naar de fabriek
de vrouw waar van ik hem kocht woont in enschede en toen ik hem kocht was er nog niets aan de hand dus is zij niet aansprakelijk
is er wel een oplossing nu ik de papieren niet heb?
ik hoop dat iemand iets weet

mijn e-ail voor reacties (anne_5780@live.nl)

› reageer

Je kunt met je toestel naar een Nokia Service Point gaan, daar kunnen ze adhv het IMEI-nummer bepalen, of het toestel nog garantie heeft.
Normaal gesproken zal dat het geval zijn, want Nokia geeft twee jaar fabrieksgarantie.

› reageer

ik heb in oktober 2008 een nokia 5310 xpressmusic gekocht op 25 mei kon ik mijn telefoon niet meer gebruiken ik kon hem aankrijgen maar kreeg geen beeld dus met dit verhaal ben ik naar de winkel teruggegaan een werknemer daar heeft geprobeerd het lcd scherm te vervangen dat was schijnbaar niet het probleem hierna heeft hij de software erop nieuw opgezet heeft ook niet geholpen hij zei dat er verder geen vocht of val schade op de telefoon zaten. daarna zei hij dat hij mij alleen nog kon helpen met het opsturen van mijn mobiel ik kon via teleplan de voortgang van de reperatie kijken voor paar dagen ging dit goed maar vandaag kreeg ik de melding dat er vochtschade opzat en er stond ook dit:

Als klacht gaf u op: Phone does start up, but no display....tsl is kaal ingeleverd.
Door u is aangegeven: Fabrieksgarantie

Garantie fabrikant: nee
Afwijsreden: Reeds eerder afgekeurd
Gestelde diagnose: Vloeistofschade
Reparatiewerkzaamheden: Afgekeurd (Vochtschade).


ER STAAT DAT HIJ AL EERDER AFGEKEURD WAS EN DIE VENT ZEI DAT ER GEEN VAL OF VOCHTSCHADE OPZAT
RAAR
RAAR
RAAR
RAAR
en als er vochtschade was dan ging ik niet naar de winkel want dan waas het gewoon mijn eigen fout!!!!
maar goed het is nou eenmaal zo
misschien iemand met hetzelfde probleem of weet hoe hij mij kan helpen
alvast many many thanks

› reageer

Op 23 maart 2009 heb ik mij een Nokia N85 aangeschaft. Geweldig toestel en naar mijn mening oogt het best wel mooi.
Na amper 48u stonden er diepe krassen op het toetsenbord en op de rand net onder het toetsenbord. Ik had hiervan enkele foto's naar het dichtstbijzijnde Nokia repair center gemaild en enkele weken later werd mijn toestel hersteld.
Mijn eerste vraag toen was of de speling van het slider systeem niet overdreven is. Welke met een nee schuddend hoofd werd beantwoord.
Enkele weken later het zelfde probleem. Eveneens gemeld maar nu met hevige discussies als gevolg.
Normale gebruiksschade, je had maar geen slider telefoon moeten kopen...
Uiteindelijk is het toetsenbord terug vervangen.
Weer kwam mijn vraag betreffende het slider element. Nu kreeg ik het antwoord: misschien wel, misschien niet.

Nu, afgelopen weekend barst de cover in het midden, net onder de navigatietoets, waarbij ik ernstig begin te twijfelen aan de gebruikte materialen van de behuizing.
Weer een mail naar het Repair center met daarbij de vraag of het toestel deze keer volledig kan worden nagezien. De cover en het toetsenbord alsook het multimedia toetsenbord zijn naar mijn mening fel bekrast (net alsof je er met over een steen gewreven hebt).
Technieker met verlof, er wordt pas na een week gereageerd.
Daarop ben ik vandaag naar Het verkooppunt gereden en mijn probleem voorgelegd.
Ik citeer:" Mijnheer, uw toestel kan niet steeds hersteld worden als u vind dat er krassen op staan, en er is ondertussen al 2 keer een zelfde reparatie uitgevoerd".
"Gelieve eerst bij Nokia een akkoord te krijgen of u dient zelf op te draaien voor de kosten".
Slik... verkopen wel maar problemen oplossen...?

Via andere kanalen verneem ik dat het slidermechanisme inderdaad voor ellende kan zorgen en dat er bij een vergelijking van verschillende "zelfde" toestellen veel verschil zit op de speling van de slider.

Zijn er mensen die hiermee ook al problemen hebben gehad of mensen die mij een oplossing kunnen aanbieden.

Van een toestel van €450 verwacht ik net iets meer kwaliteit dan mijn Samsung j600 van amper €160. Deze is meer dan 2 jaar oud. Voelt en ziet er na die tijd net een stuk beter uit.

Alvast vriendelijk bedankt

› reageer

Vreemd verhaal, een verkoper is geen monteur, en kan dus niet bepalen of iets wel of niet onder garantie valt. Zijn verkoop punt en Nokia Care Point nu twee verschillende vestigingen of is het een en dezelfde?

› reageer

Verduidelijking.
Ik heb hem aangekocht in een Mobistarshop en een andere Mobistarshop, die eveneens in hun groep zit, is officieel Nokia herstelpunt.
Dus, mijn gsm wordt binnen gebracht in het aankoopfiliaal en wordt daarna hersteld in het andere filiaal.
Vandaag, toen ik mijn gsm opnieuw aan ging bieden in het filiaal waar ik de gsm heb aangekocht heeft de verkoper telefonisch contact gehad met de hersteldienst.
De conversatie ging over het feit dat het toestel al 2 keer behandeld is geweest voor het zelfde probleem. Geen woord over de gebarste cover.

Ik ben zelf werkzaam als garantieverantwoordelijke in een autozaak.
iets vervangen is niet bepaald iets herstellen en als een probleem steeds terug komt is daar een reden voor.
Ik blijf bij hoog en laag beweren dat de slider, die volgens mijn technische kennis, teveel speling heeft de oorzaak is van het steeds terug komende probleem.
Ik denk niet dat het normaal is dat de telefoon harder rammelt dan hij kan rinkelen bij een 'tril' oproep.

"Eerst contact opnemen met Nokia en daar een akkoord vastkrijgen". Onmogelijk volgens mijn bevinding.
Ik heb een mail gestuurd naar de support met daarin mijn probleem duidelijk verwoord.
"Wij nemen enkel kennis van de bevindingen die de technieker ons doorbrieft". "Wij krijgen u gsm toestel niet te zien dus moeten wij beroep doen op de kennis van deze vakman".

Is er een mogelijkheid om dit gerechtelijk aan te vechten? Of gaat dat erover? We spreken hier toch over €450.

› reageer

kan iemand mij uitleggen hoelang je wettelijk moet wachten op je terug komst van je telefoon die terreparatie is gestuurd ik wacht namelijk al meer dan twee maanden op mijn telefoon met water schade terwel ie niet in aan raking is geweest met water maar ja dat is een langen discussie

› reageer

Daar zijn volgens mij geen wettelijke termijnen voor, dat gaat meer in termen van "een redelijke reparatietermijn". Maar als je mobiel echt waterschade heeft, dan wordt-ie echt niet meer gerepareerd hoor. Je zou eens kunnen vragen bij degene die 'm heeft opgestuurd voor je, waar je toestel blijft natuurlijk.

› reageer

Heb een 5 maanden oude 6500 slide met defecte lcd.
Opgestuurde ter reparatie , antwoord Nokia kan niet meer worden gemaakt ovv user damage.

Contact gezocht met Nokia , krijg te horen dat de lcd het duurste onderdeel is van de telefoon.
En omdat het mijn eigen schuld is dat de display kapot is gegaan dat ik geen garantie heb(coulance regeling hebben ze nog nooit van gehoord)
Display(lcd) kun je via internet kopen voor €49 en dan zeggen ze bij Nokia dat dit het duuste is????
Wat kost die telefoon dan wel niet???
Maar wel bijna €40 inrekening brengen voor onderzoekskosten.
Ben nog bezig met mailen , maar ik houd jullie op de hoogte.
Ze hebben bij Nokia blijkbaar nog nooit gehoord van service.
Groet,

› reageer

Mijn ervaring is dat je een lange adem moet hebben en het hoog moet opspelen.

Zover ik weet zit een Nokia Care center altijd bij een shop onder gebracht, vaak The PhoneHouse. Er zitten heel zelden vakmensen tussen, want het merendeel klooit een eind aan.

Ze krijgen betaald door Nokia Benalux dat zich in België bevind. Bij drie maal het zelfde probleem krijgen ze daar geen geld meer voor en willen ze enkel nog opsturen. Ook als je daar gekocht heb worden vaak steeds nieuwe smoesjes aangedragen.

Nokia gaat langzaam haar nummer 1 plaats verliezen, want Samsung is met een flink verbeterde inhaalslag bezig. De Samsung toestellen van tegenwoordig zijn stukken beter geworden dan voorheen. Nokia is blijven stilstaan en ook de service is stukke minder geworden.

Wel wil ik opmerken dat een toestel vochtschade kan oplopen in een vochtige omgeving, dus als je belt en het regent of het regent en je jas is zeiknat, of je hebt je toestel op een zomerse avond buiten laten liggen, dan gaat het interne stickertje rood verkleuren en zeggen ze glashard dat het vochtschade is.

Wat betreft sliders, ik heb er ooit één gehad, maar nooit meer. Alle toestellen hebben speling, maar ik heb tot nu toe slechts 1 toestel gezien die zich redelijk tot goed kon houden en dat is een Sony/Ericsson T303, maar die is erg beperkt in de functies en wordt volgens mij niet meer verkocht.

Zowel Nokia als Samsung als Sony/Ericsson kan troep verkopen, maar dat is bij elk merk. Ik noem alleen de marktleiders, want de rest is in mijn ogen goedkope troep of hebben een waardeloos menu.

De Nokia 6500 slide heb ik wel eens in mijn handen gehad, is er op gebouwd 3 jaar mee te gaan (ik zet daar wel mijn vraagtekens bij) net als andere toestellen, maar sliders zijn kwetbaarder dan meestal iets grotere monoblok toestellen. het verschil is vaak 1 cm en heel soms 2 cm, maar dat heb ik liever dan sliders die iets kleiner zijn.

Ik heb zelfs nog een Nokia 3210 in gebruik, iets waar veel providers die ik gesproken heb een mening over hebben dat dat het beste toestel is wat Nokia ooit uitgebracht heeft i.v.m. de degelijkheid. Ik heb ooit 2 Ericssons S868 gehad, ook zeer degelijke toestellen, maar een nieuwe accu van het oude type was duur en de telefoon slurpte de batterij leeg.

Veel mensen willen telefoons met veel toeters en bellen, het mag niks wegen en moet ook nog zo goedkoop mogelijk. Die combinatie gaat op de kwaliteit van het toestel werken, want dat kan gewoon niet. Wel is het zo dat toestellen in het algemeen stukken goedkoper zijn geworden door grotere massa producties.

Nu jou Nokia 6500 slide binnen 5 maanden stuk is zou ik dat ook niet pikken. Blijkbaar heb je een maandagmorgen toestel getroffen en een stelletje aanklooiers die geen zin hadden om het werkelijke probleem op te lossen.

Je hebt een overeenkomst met de shop, maar je kan ook even in discussie gaan met Nokia Benalux, want die hebben meer bevoegdheden dan Nokia Care winkeltjes.

› reageer

Hallo,
Bijna een jaar geleden kreeg ik mijn nokia 96.
Na 3 weeken gaf hij al problemen viel uit blokkerden.
Weggebracht en werd opgestuurd naar de nokia fabriek.
Na 6 weeken kon ik hem weer ophalen wat het probleem was konden ze niet zeggen bij de nokia punt in rotterdam plompertstr.
Afijn blij dat ik hem weer terug had.
Na 2 weeken weer problemen nu kon ik niet meer bellen sms en tv ontvangen weer weg voor 6 weeken,... na enkele dagen weer stuk.
In totaal is hij 5 keer weg geweest naar de nokia en opgestuurd naar de fabriek de mensen die daar werken vinden mij zo wie zo een zeur .
Uiteindelijk is hij weer opgestuurd omdat ik geen beeld had mijn schuif blokkerden kon mijn toetsen boord werkten niet meer zouden draaden verkeerd zitten.
Dat was 2,5 week terug allemaal weer gemaakt dus mijn mobil n96 was ik weer kwijt voor een aantal weeken.
Heb hem weer terug en ja hoor weer stuk.
Ik vind dit zo erg omdat ik eichelijk recht heb op een nieuwe en ze mij gewoon in de kou laten staan.
Ik begreep dat deze n96 zoveel problemen geven maar ze bij nokia gewoon anders beweren nu valt hij nog binnen de garantie straks niet meer waar sta ik dan>??
wie kan mij helpen.
Gr Naromy

› reageer

Vervolg op mijn eerdere bericht.

Na een paar maanden mailen en bellen met Nokia , dat overigens zonder succes is gebleven, mails en telfoontjes werden niet meer beantwoord door Nokia.
De klacht doorgegeven aan mijn provider.

Mijn provider vond dit alles niet netjes, zelfs over de behandeling door hun eigen servicedienst waren ze niet echt te spreken en na een telefonisch onderhoud hebben ze beslotenom mij uit coulance een nieuwe telefoon te leveren.
Ik heb kosten moeten maken om bereikbaar te blijven, ook voor mijn werk en daarom vonden ze dat dit moest gebeuren.

Ik ben dus nu in het bezit van een gloednieuwe 6700 classic, dit omdat ze de 6500 slide niet meer konden leveren.

Ik geef het niet graag toe , maar ben toch tevreden over mijn provider.....

Nu de problemen met mijn voormalige internet provider nog oplossen en het jaar is voor mij dan prima begonnen.


› reageer

mijn n97 (nokia) tril functie werkt regelmatig niet (hoge piep toon hoorbaar ipv trillen) vastlopen telefoon waardoor het touchscreen niet werkt, met als gevolg je vaak ook niet kan opnemen..
Goed dat hij stuk gaat vind ik nog niet zo erg!(ondanks dat je hem dan ruim 2 weken kwijt bent) Maar dat ik hem binnen een week weer terug kan brengen naar het servicepoint (hier in Eindhoven) met de zelfde klachten vind ik jammer! het toestel zou wel opgestuurd zijn naar Nokia? Wat ik ook vreemd vond is dat echt al mijn instellingen nog compleet op mijn telefoon aanwezig waren.

Heb mijn toestel met de vodafone firmware helaas! Dus gevraagd waarom deze er niet afgehaald is bij de vorige reparatie, hierbij kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk is. dus ook de nieuwste nokia software niet kan installeren. Dit zou pas kunnen na een jaar als de simlock eraf mag..

Mijn vraag ook bij hoe vaak terug gaan met de zelfde klacht bij een toestel heb je recht op een nieuwe? want ben bang dat er weer niks gaat gebeuren

› reageer

Doorgaans wordt een toestel bij vierde keer geswapt. Echter weet ik niet of dat ook zo is bij een servicepunt. Je verkoper is verantwoordelijk voor de garantie.

› reageer

Ik heb 1.5 jaar geleden de Nokia 7900 Prism Black bij mijn abbo genomen, leek me een leuk telefoontje en dat was hij ook, met nadruk WAS... Mijn man had ook dezelfde telefoon en deze is na minder dan een half jaar stuk gegaan , maar mijn telefoontje hield het mooi uit, tot 3 maanden geleden....

Ik was bij mijn ouders en mijn tel gaf aan dat ie bijna leeg was, nou op de lader gepleurt, en vergeet het maar, mijn tel wou niet meer opladen ik snapte der al niks van, moest ik het stekkertje naar achterer drukken dat ie soort van ging opladen. nou na 1 dag was dit dus einde verhaal, ik ben ermee naar de vodafone shop geweest, want de nokia shop zit daar bij in, nou goed, bleek het flexibele printplaatje kapot te zijn Nou goed, na een weekje kon ik hem ophalen..
Dus goed, kaartje enzo erin doen.. wat blijkt.. heeft 1 van die hufters even mijn tel half gesloopt.. scheurtje in mijn voor frontje, en bleek mijn achter klepje zo ruim te zijn, dat de tel uit het hoesje is gegleden toen ik hem wilde pakken en precies met een hoek op onze laminaat, nou kun je zelf wel nagaan, het lijkt nu wel op een veteranen telefoon.. maar nu komt het mooiste, hij is 3 maanden geleden gefixt, en is hij nu weer niet stuk, precies het zelfde , ik ben zo klaar met nokia en vodafon, dat er A een randdebiel is, die mijn tel sloopt en B dat nokia zo'n kut tel op de markt heeft gebracht[/i][/b], want ik ben niet de enige met dit soort problemen... ik zit er stevig over na te denken om anders kassa in te gaan lichten, want ben hier goed klaar mee!!!!! alsof je ook zo even een nieuw toestel kan halen he....
Ik was dus tevreden over Nokia, aangezien ik meerdere heb gehad.. maar dit.. nee, ben er echt niet happy mee!!!!!

› reageer

Ik snap niet dat je akkoord bent gegaan om het toestel op die manier weer in ontvangst te nemen. Op het moment dat je hem beschadigd terugkreeg, had je direct aan moeten geven dat je het toestel niet zo had achtergelaten, en ook niet in die staat wenste terug te ontvangen.

Wat heb je er zelf aan gedaan om je probleem opgelost te krijgen? Heb je puur lopen schelden erover tegen alles en iedereen, of heb je ook op een diplomatieke, verstandige manier geprobeerd om je probleem opgelost te krijgen?

› reageer

@ Mod, sorry, zal op mijn taalgebruik letten.

Nou ik was hier mee weer terug gegaan, en ze zouden deze maken. maar toen is er hevige sneeuwval geweest en kon ik geen gebruik maken van openbaar vervoer, aangezien ik ook met mijn dochter dan op pad moest, dus is dit beetje bij in geschoten.Dit heb ik toen ook aangegeven bij vodafone/nokia. maar waar het mij omgaat is dat mijn tel voor de 2e keer weer stuk is, met hetzelfde waar hij 3 maanden geleden voor gemaakt is.
Nu ben ik al mijn tel nummers kwijt en alle foto's van mijn dochter.

Wat ze ter compensatie kunnen doen, is mij een andere tel aanbieden, want het vertrouwen in deze telefoon is natuurlijk helemaal weg, aangezien ik eerst wel heel te spreken was over deze telefoon.
Ik heb al vaker nokia's gehad, en een oude tel van mij, functioneerd nu als de tel voor iemand anders. en deze is zeker ongeveer 8 jaar oud

› reageer

Het laatste, had ik niet zo snel gelezen, als ik begin te schelden, dan ben ik ergens goed klaar mee! ik had, heb altijd goede contact gehad met vodafone.. en ze wilde mij overal mee helpen, alleen mijn punt is, dat de Nokia telefoon nu al weer het zelfde defect heeft. en ik ben niet zo'n dodo die begint te schelden, want dan kom je helemaal niet ver

› reageer

3 Maanden terug vielen de knopjes van mijn mobiel eraf. Dit gebeurde toen ik hem uit mijn broekzak haalde. Ben toen meteen naar een Nokia reparateur gegaan en ging ervan uit dat dit onder garantie viel. Nu willen ze dat ik ervoor ga betalen! en willen ze ook nog beweren dat het mijn eigen schuld is. Het toestel had ik nog geen maand toen het gebeurde.

Heb later zelfs met de Nokia Klantenservice gebeld en die zegt dan moet u naar een Nokia Reparateur gaan. "Waar denk je dat ik geweest ben"? Beetje trieste zaak. Nu loop je 3 mnd met een kapotte mobiel in je zak en de rekeningen blijven maar doorlopen. Wat kan ik nu nog doen?


› reageer

De conclusie kan niet anders zijn dan dat Nokia het aan zichzelf te wijten heeft dat de verkopen kelderen.Ze reageren nauwelijks op email en als ze antwoorden dan proberen ze je met een kluitje in het riet te sturen.Ik ben blij dat ik mijn Nokia N95 vervangen heb door een Htc.

› reageer

Ik heb in Augustus een nokia x3 gekocht.
Nu is het scherm zwart. Ik heb deze opgestuurd baar de rep dienst van nokia. En ja hoor , ze wijzen de garantie af op val-stoot en druk schade.
Ik ga wel met ze in discussie. Want een toestel moet toch bi normaal gebruik functioneren en niet naar 6 mnd kapot gaan.
Heeft iemand nog suggesties om dit goed aan te pakken?

› reageer

Opgestuurd naar Nokia? Kan de schade niet tijdens transport ontstaan zijn? Met Nokia in discussie gaan heeft 0,0 zin, tenzij je de telefoon via de webshop van Nokia aangeschaft hebt. De verkoper is namelijk verantwoordelijk voor de garantie, en niet de fabrikant.

› reageer

ik heb sinds feb. dit jaar een nokia c3-00 gekocht.
tot nu toe heb ik hem 5 keer opgestuurd en 5 keer is hij bij de winkel zelf voor een software opdate geweest.
Nu heb ik hem net weer sinds gister terug en er werd gezegt door nokia dat ik een nieuwe binnenkant had gekregen en nu kan ik niet meer op msn en op internet.
Wat kan ik nu doen?
Als iemand tips heeft graag een mailtje of een reactie:
mijn email adres is ellensmits@msn.com.

› reageer

Mijn vriend heeft de nokia E7 en al een tijdje waren er problemen met opladen totdat de boel ging smelten tijdens het opladen.

Mijn vriend heeft zijn telefoon opgestuurd en na een maand kreeg hij hem weer terug met het bericht dat hij dit zelf veroorzaakt heeft want hij heeft een namaak oplader gebruikt.
Het is erg duidelijk dat dit met de orginele kabel is gebeurd want het blauwe van die kabel zit op de telefoon, mijn vriend heeft de kabels ook meegestuurd, ze hebben er foto's van gemaakt en nog durven ze dit in zijn schoenen te schuiven.
Je komt ook niet verder met Nokia er word gewoon gezegd we kunnen niks meer doen, een klacht kan je ook niet meer indienen.

Ik weet niet waar ze mee bezig zijn, ooit was het een goed bedrijf maar nu...ze graven hun eigen graf en op deze manier kunnen ze binnenkort hun deuren wel sluiten.

Wij kopen in ieder geval nooit meer een Nokia en iedereen die wij kennen zullen we er ook voor behoeden.

› reageer

@ Chantalbn: Doorgaans wordt een telefoon niet door de fabrikant zelf gerepareerd. Uiteindelijk is de winkel waar je het toestel hebt verkocht verantwoordelijk voor de garantie, en niet de fabrikant. Logisch dat Nokia niets kan doen, tenzij je de telefoon op www.nokia.nl gekocht hebt.

› reageer

Nokia heeft service punten, "Nokia Care Point" (NCP).

Daar kan je het toestel 3 maal aanbieden, daarna worden ze niet meer betaald. In veel gevallen is het "The PhoneHouse" die onder de naam Dynafix opereert. Een beter bedrijf werkt onder Po-assist, die zijn een stuk beter, maar daar zitten de meeste shops zelf aan verbonden.

Over het merk Nokia zijn de laatste weinig positiefs naar buiten gekomen, ik weet ook niet of de contracten zijn veranderd, want als een NCP er zelf niet in uit komt of het voor de derde maal niet lukt, dan wordt het toestel opgestuurd naar Nokia zelf.

Heb je Nokia zelf al gebeld?

Helaas, je moet daar zeuren wil je wat voor elkaar krijgen, maar heb een hele lange adem.

› reageer

Maar Casper, zolang de telefoon niet direct bij Nokia gekocht is, is de verantwoordelijkheid voor de garantie bij het verkooppunt, zoals Phone House, BelCompany, gsmeasy.nl of welk verkooppunt dan ook.

› reageer

Maar Casper, zolang de telefoon niet direct bij Nokia gekocht is, is de verantwoordelijkheid voor de garantie bij het verkooppunt, zoals Phone House, BelCompany, gsmeasy.nl of welk verkooppunt dan ook.

Klopt, maar soms is het handig als je er niet meer in uit komt om Nokia zelf te bellen, wel met een lange adem.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.