Opheffen abonnement i.v.m. overlijden

Gaat nergens meer over. Gelukkig heeft de TS jullie advies opgevolgd en zich niet dood laten verklaren, dan kunnen we nu allemaal weer levendig verder.

› reageer

Vorig jaar heb ik via gsmstunter een Siemens M55 besteld waarbij een 12 maanden KPN Flexibel allround abonnement zat bijgeleverd met 0.00 euro vaste maandelijkse lasten. De aanbieding ging me om de telefoon en de simkaart heb ik dus nooit gebruikt om mee te bellen. Uiteraard ben ik vergeten dit abonnement 3 maanden van te voren op te zeggen binnen deze periode. Dit heb ik onlangs nog gedaan via de opzegbrief generator en na telefonisch contact op te hebben genomen met KPN werd bevestigd dat het abonnement per 1 februari 2005 wordt afgesloten.

Vanmorgen ontving ik wederom een factuur van KPN met het niet kinderachtige bedrag van 20.94 incl BTW vaste lasten wat me toch iets te gortig werd. Stelletje naaiers daar bij KPN! De afgelopen maanden was het ook al zo dat ik elke maand zo'n 3 a 4 euro vaste lasten moest betalen. À la dacht ik, wijziging van de voorwaarden; ze zullen wel in hun recht staan. Nu heb ik enkele vragen:

- Sta ik in mijn recht om me te beroepen op het toenmalig afgesloten 0 euro abonnement; kan ik het 'te veel' betaalde geld op een of andere manier terugvorderen?

- Eerlijk gezegd ben ik nogal sceptisch en denk ik dat ik weinig kans maak tegen zo'n monopolist die vast alles op slinkse wijze in haar voorwaarden heeft staan zodat ik het kan vergeten. De enige uitweg die ik zie om van de nog resterende dure rekeningen af te komen lijkt me een doodsverklaring. Iemand ervaring met het opheffen van een abonnement i.v.m. overlijden en de gevolgen daarvan?

Thanks.

› reageer

als ze wijzigingen in de voorwaarden hebben aangebracht nadat jij het abbo hebt afgesloten, dan kun je wel opzeggen hoor!

› reageer

@Daprude, ik denk dat je gewoon pech hebt gehad, had nl je abonnement terug moeten zetten naar economy en ff een note moeten maken( bijv. in je GSM) dat je 3.5 a 4 maanden van te voren je abonnement moest opzeggen.

I.v.m. overlijden? nee daar trappen ze niet in anders zou iedereen schuldvrij zijn.

› reageer

Dus omdat je zelf vergeet op te zeggen is KPN een monopolist die je op slinkse wijze geld afhandig maakt? Dat doe je nog altijd zelf aangezien jij vergat op te zeggen.

› reageer

@ATB Het is idd m'n eigen schuld, I know. Ik was gewoon te laat en had het binnen een jaar op moeten zeggen, vergeten dus. Maar je hebt dus geen kans bij doodverklaring? Zie kpn website; Je hoeft alleen een brief te sturen of te faxen en het wordt per direct opgezegd...

› reageer

Dan regel jij toch even een doodverklaring bij de gemeente? Lekker bizar...

"Hallo, ik ben nog niet dood maar wil toch een doodverklaring om een paar euro te besparen."

› reageer

Ik denk dat opheffen ivm overlijden niet gaat lukken, en als het wel lukt is het denk ik enorm strafbaar...

› reageer

Erg bizar om dit via een doodsverklaring te doen. Ik zou dit dan ook echt niet doen, dit zal vast wel uitkomen. Ik neem ook aan dat het erg strafbaar is... Je was gewoon te laat met opzeggen en het is dus je eigen schuld. Het ligt dus niet aan KPN.

› reageer

Wat al eerder gezecht is... je bent ZELF te laat met opzeggen. Het enige wat je nu kan doen is wachten tot 1 februari... Het is bij alle providers gebruikelijk om 3 maanden na opzegging pas het abonnement te stoppen. Ik moet zeggen dat ik kpn nog behoorlijk schappelijk vind... ik bedoel, je hebt neem ik aan je abo een paar dagen geleden opgezecht hebt en het word op 1 februari "al" gestopt... dat is dus "minder" dan 3 maanden. Ze hadden je ook nog tot 1 maart vast kunnen houden. Je hebt dus geluk.

Ik ben het trouwens eens met de rest dat een doodsverklaring wel HEEL ERG VER gaat. Ik bedoel: "zo erg ga je je er toch niet aan ergeren?" Als 20 euro per maand echt te veel voor je is.. dan kan je beter een kaart halen... dan hou je het belgedrag zelf in de gaten.

Succes!

› reageer

Daprude:

Jij spoort echt niet

› reageer

Voor een doodsverklaring heb je een acte van overlijden nodig die je nabestaanden krijgen op het moment dat een arts jou dood verklaart en de begrafenisondernemer je uitschrijft bij het bevolkingsregister. Pas dan krijg je een acte van overlijden waarbij je een kopie kan opsturen naar de aanbieder die je vervolgens zal afsluiten. Je nabestaanden hebben een grote kans dat ze toch de resterende maanden moeten betalen omdat ze erfgenamen zijn. De erfgenamen kunnen op één mannier er onderuit komen door zich te laten onterven, maar dan krijgen ze ook helemaal niets.

Met andere woorden:

Het lijkt eenvoudig, maar het beste kan je maar gewoon in leven blijven.

Als je je laat dood verklaren, hoe wil je dan een nieuw abonnement nemen?

› reageer

Hij zal wel weer opstaan

› reageer

Mensuh... ik verwijs toch duidelijk naar de KPN site :

Als nabestaande kunt u een opheffingsverzoek per post of fax sturen. Daarin vermeldt u:
-naam, adres en woonplaats van de persoon die is overleden
-het mobiele nummer dat u wilt opheffen
-datum van overlijden
-uw handtekening
De aansluiting wordt dan kosteloos beëindigd

Volgens mij wordt het alleen administratief bijgewerkt in de KPN database waar je dus 'dood' bent. Die overtrokken reacties van onterven en overlijdensverklaring bij gemeente blabla zijn dus zwaar overdreven.

Anyway, ik heb m'n abonnement al om laten zetten naar economy. Ik hoop dat ik jullie hiermee gerust heb gesteld..

› reageer

Daprude: het idee om op een oneigelijke wijze van je abonnement af te komen door aan KPN te verklaren dat je dood bent, vind ik te walgelijk voor woorden. Aan de reacties van anderen te zien, ben ik niet de enige. Afgezien van het strafbare gedeelte, is het moreel uiterst twijfelachtig. Ik zal niet uitsluiten dat het inderdaad administratief een makkelijke oplossing is, KPN doet dit waarschijnlijk uit coulance tegenover de nabestaanden. Hier misbruik van maken:

› reageer

Mmmh, bizar.
Ik zou voor die 20 euri die je moet betalen totdat je van je contract af bent niet zoiets gaan doen. Je hoeft nog maar 1 x 20 euri te betalen (januari) dan ben je er al af! Dus gewoon ff wachten!

edit: ik zie net dat je al omgezet hebt naar economy, dus dan nog maar 9.95 euri!

› reageer

tjezus man! je tikt echt niet meer zuiver!
Als je het echt zo belangrijk vind dat je nooit teveel betaald, zeg dat in vredesnaam op tijd op

› reageer

Een kopie van een overlijdensacte is heel normaal, want daar is dat voor bedoeld.

› reageer

Sorry, maar gaan we hier nu echt serieus op reageren?
Ik heb maar 1 advies: probeer een sneltrein te stoppen met je blote handen. Dan ben je zeker van je abo af. Mits je nabestaanden natuurlijk weer niet vergeten een brief te sturen.

› reageer

Laat dan indd. wel even aan je nabestaanden weten dat je zonder handschoenen de trein getracht hebt te stoppen omdat je onder het abon. uit wilde zodat zij hem opzeggen.

KPN een monopolist. Klopt redelijk ja maar daarom zijn ze nog niet onredelijk om abon. geld van je te vragen van een bestaand abon. op jouw naam.

› reageer

@ Daprude:

› reageer

Sluiten svp dit forum. Dit gaat nergens over en elke vormen van fatsoen te buiten....

› reageer

› reageer

Hotlinken is niet toegestaan 3210

› reageer

euhhh, wat is hotlinken?

› reageer

Een plaatje van een andere server hier posten, zodat diegene van wie de andere server is het dataverkeer voor z'n rekening krijgt.

[/offtopic]

› reageer

@Daprude:

› reageer

Gaat nergens meer over. Gelukkig heeft de TS jullie advies opgevolgd en zich niet dood laten verklaren, dan kunnen we nu allemaal weer levendig verder.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Dit onderwerp is gesloten. Reageren is niet meer mogelijk.