www.TelecomVergelijker.nl
spacer
CeBIT 2010

Toestelreviews

08/03 Sony Ericsson Elm
08/03 Sony Ericsson Hazel
08/03 Samsung Diva Folder S5150
04/03 Nokia C5

MENU EN ARTIKELEN

TelecomVergelijker

Goedkoop mobiel bellen in 5 stappen
Uitleg voor gevorderden
Veel gestelde vragen en richtlijnen

Overzichten

Mobiel internet
Goedkoopste aanbiedingen per toestel
Populairste aanbiedingen

Handig

Opzegbriefgenerator
Nummerbehoud
Aanvragen unlockcode
Beltegoed opvragen
Contactgegevens providers

Video reviews GSM & Smartphones

T-Mobile SUPERAANBIEDING GRATIS Blackberry Bold 9700 i.c.m. Relax 25 en onbeperkt internet voor maar €26.90 per maand. Beste aanbod in de markt!

NIEUWS
07:46 Nieuwe veiling frequenties trekt neg...
04/03 Limiet op datagebruik in buitenland
28/02 T-Mobile wijzigt mobiel internet voo...

FORUM
09:40 [Aanbiedingen] Gratis simkaart HEMA...
07:55 [Aanbiedingen] [Afhandeling] Acer As...
20:50 [GSM toestellen] Samsung P960 vraagt...
20:05 [gsmweb.nl] Is hier sprake van misle...
18:22 [KPN] KPN verhoogt prepaid piek en D...
17:06 [HTC TyTN II] Probleem KPN internet...
09/03 [Aanbiedingen] Afhandeling Vodafone-...
09/03 [T-Mobile] Naderend einde Flex
09/03 [Aanbiedingen] Gratis Lycamobile sim...
09/03 [Aanbiedingen] Samsung Galaxy Spica...

GSM REVIEWS
07/02 Samsung Omnia HD i8910
20/01 Nokia 6700
11/01 Nokia 6310i

WINKEL REVIEWS
10:40 typhone.nl
08/03 phoneplaza.nl
07/03 bestelmaar.nl

PROVIDER REVIEWS
09/03 Vodafone
20/02 Telfort
11/02 Ben

Google
TelecomVergelijker.nl Web

LowCall

| Info | Ervaringen | Forum |

Forum bar:   Index   Zoeken   Actieve discussies  

/ Index / Providers / LowCall

Onderwerp: KPN draait LowCall de nek om

1 2  >> 

Gepost door robert-jan op 10/08/2009 19:21
KPN trekt de stekker uit de activiteiten van LowCall, de mobile virtual network operator (mvno) van het voormalige Debitel. De dienstverlening wordt overgedragen aan Simyo.

LowCall dat nu onder de vleugels van KPN valt, neemt sinds 1 augustus geen nieuwe aanvragen voor sim-kaarten meer aan, zo meldt Portablegear vandaag. Gebruikers worden nu doorverwezen naar de lowcost-aanbieder van KPN zelf, Simyo.

KPN was maandag niet in staat om te reageren. Volgens de website heeft de overgang voor huidige LowCall-klanten geen gevolgen.

LowCall is eind 2005 door Debitel gelanceerd. Hoeveel gebruikers de mvno heeft, is niet bekend. Nadat KPN in oktober vorig jaar Debitel overnam, had KPN plotseling twee prijsvechters in zijn portfolio, te weten LowCall en Simyo. Nu is kennelijk besloten dat er één moet verdwijnen.

Connexie

Gepost door haw op 11/08/2009 07:59
De "Lowcall-kloon" (Skilje) blijkt wel verder te gaan onder hun eigen naam, met een bedrijf uit Friesland. De prijzen nog steeds hetzelfde als bij Lowcall.

Gepost door Hugo Boss op 11/08/2009 17:47
Alle huidige gebruikers zullen wel overgaan naar simyo denk ik over een tijdje.. zat eraan te komen dit

Gepost door 123456 op 11/08/2009 18:12
Lowcall kent geen verplichtingen om je beltegoed en nummer actief te houden, Simyo wel:
Quote:
Het beltegoed is onbeperkt geldig als je minstens één keer per zes maanden belt of sms't. Sms'en kan ook via Mijn Simyo.
Bron: http://faq.simyo.nl/index.aspx?subjects=3

Gepost door spambam op 12/08/2009 15:51
Poeh, gelukkig anderhalve week terug voor Orange-nummer een overstap aangevraagd bij ze.

Hoop niet dat ze gaan migreren naar Simyo qua condities en tarieven.
Voorbeeld: geen gedoe met opwaarderen, nu gewoon totaalbedrag eind van de maand afschrijven. Lage tarieven, geen starttik (simyo 0,10+0,10 per minuut) omdat ik vaak korte belletjes pleeg.

Volgens de Lowcall-site:
Quote:
Per 1 augustus 2009 sluit LowCall geen nieuwe mobiele nummers meer aan. De dienstverlening wordt overgedragen aan Simyo, de goedkoopste sim-only prepaid provider van KPN. De kwaliteit én de lage tarieven blijven zo gewaarborgd.
Ze zeggen niet dat de tarieven zo laag blijven, alleen dat 'lage tarieven' gewaarborgd blijven. Was vooral aangevraagd omdat ik zag dat mobiel bellen in het buitenland (buiten EU landen uiteraard) bij Simpel 2x zo hoog lag als bij Lowcall.

Gepost door Windstorm op 13/08/2009 12:38
Dit was wel te verwachten, was wel van plan wat mooie nummers naar lowcall te porteren, maar dat gaat na me vakantie nu dus niet meer.

wat gebeurt er met www.easermobiel.nl ?
Daar kan je tijdelijk niet bestellen.

Gepost door ReBr op 19/08/2009 21:21
Het volgende gaat gebeuren met de huidige Lowcall gebruikers:

Je huidige lowcall (debitel - Telfort) wordt beëindigd en je krijgt een nieuwe simkaart van Simyo opgestuurd, waar je huidige Lowcall nummer naar geporteerd wordt.

Je gaat dus met Simyo bellen, met behoud van de huidige lowcall tarieven. (dus ook 1 keer per maand de faktuur)

Je kan, zodra het nummer is overgezet naar Simyo, inloggen met je huidige inloggegevens van Lowcall (nummer + wachtwoord)

Meer info: Lowcall overstap naar Simyo

Gepost door spambam op 19/08/2009 21:38
Pfff, en natuurlijk is nergens te lezen hoe ze met nummerbehoud omgaan, de mijne gaat eind oktober pas over naar Lowcall. En ik lees nergens over m'n tegoed (5 euro betaald voor 10 euro beltegoed)....
Quote:
Het nummer staat in de brief vermeld die u inmiddels van ons heeft ontvangen.
lees ik in de FAQ.

En ja hoor, uiteraard nog geen enkele brief gezien, laat staan een mailtje

Gepost door ReBr op 19/08/2009 22:06
Die Brief en mailtje kan je nog wel verwachten, dit hele verhaal zal tot einde van dit jaar duren. (net als de overige Debitel klanten)

Die korting (dus extra €5,- korting op de eerste faktuur) wordt niet verrekend op je Simyo tegoed, maar terug gestort op je bankrekening nummer.

De huidige porteringen (die nu nog in de toekomst uitgevoerd moeten worden (zelf heb ik er ook nog eentje voor begin september)) zullen, neem ik aan, nog uitgevoerd worden naar Debitel-Telfort, om vervolgens zo snel mogelijk weer naar Simyo geporteerd te worden.

Erg omslachtig allemaal en idd grote kans op missers, ik wilde mijn nu huidige, primaire lowcall nummer eigenlijk al eerder weg porteren om dit te voorkomen, maar net te laat nu. Het beste is nu maar om af te wachten want met 2 porteringen tergelijkertijd zal het zeker niet goed komen.

Verder hoop ik, dat ze de huidige lowcall tarieven (en dan vooral die van het BUITENLAND, BUITEN DE EU, van €1,75) blijven handhaven, en de data kosten van Simyo (€1,- tot 10MB)invoeren, (maar dat zal wel niet)

Gepost door dikkie op 19/08/2009 23:02
Ik vraag me af of alle tarieven van Lowcall gelijk blijven bij de overstap naar Simyo. Dus niet alleen nationale tarieven maar geld het ook voor de internationale tarieven en vooral voor het onderling bellen voor 0,00 cent? onderling bellen voor 0,00 cent
Dat laatste vrees ik van niet daar Simyo het onderling tegen lager tarief bellen (0,07 cent)van Simyo nummers per 1 juli 2008 ook al heeft afgeschaft.

Gepost door spambam op 19/08/2009 23:22
@dikkie: las paar weken terug op de site dat t/m 31 augustus dat 0-tarief (max 100 minuten) zou gelden, dus...

Gepost door dikkie op 19/08/2009 23:33
@spambam: weet je dat zeker want dat 0-tarief geld al vanaf november vorig jaar. Er staat nu wel dat die actie van een simkaart voor 5 euro met 10 euro beltegoed geldig is t/m 31 augustus, misschien vergis jij je daarmee?

Gepost door spambam op 19/08/2009 23:35
googlecache laat zien:
Quote:
Gratis onderling bellen

LowCallers bellen onderling sinds kort helemaal gratis*. Dat betekent dus lekker lang bellen met familie of vrienden voor € 0,-.
(knip)

€ 5 betalen voor € 10 beltegoed

LowCall is nu meer dan gratis. Je betaalt slechts € 5,- en krijgt maar liefst € 10,- beltegoed.

Deze acties zijn geldig t/m 31 augustus 2009**

Gepost door dikkie op 19/08/2009 23:43
Ja dat is de zelfde pagina van de link die ik al eerder gaf, ik had de indruk dat die datum alleen betrekking heeft op de simkaart maar het zou kunnen dat het ook voor het onderling bellen geld. Maar dat is wat vaag want sinds eind vorig jaar adverteren ze al met: sinds kort....onderling bellen tegen 0,00 cent

Gepost door itsmeallright op 20/08/2009 18:57
In principe sta ik niet negatief tegenover de overgang naar Simyo.
Vooral dat goedkoper internet spreekt me best wel aan.
(Ik heb reeds 1x Simyo in gebruik)

Ik heb nog wel wat vragen, zoals;
- ik neem aan dat die nieuwe simkaart gratis is ?
- ik neem aan dat als ik niets doe, de kaart(en) vanzelf toegstuurd krijg ?
- moet je nu verplicht gaan opwaarderen (dat was juist een sterk punt van Lowcall, een ongebruikte simkaart blijft gewoon werken...) ?
- zoals eerder genoemd, onderling gratis bellen ?
- verder wat slordige foutjes, zoals kijk op www.simyo/lowcall voor meer info (??)

Gepost door itsmeallright op 21/08/2009 14:35 - Laatst gewijzigd op 21/08/2009 14:41
mmm, een aantal zaken staan nu wel op de site (simyo.nl/lowcall, werkte hier gisteren nog niet)
en ik heb inmiddels ook de brief ontvangen...

onderling bellen blijft dus voorlopig nog gratis
maar wat is nu het juiste tarief voor internet, dat kan ik er ff niet zo duidelijk uit opmaken...

ik ben benieuwd...

Gepost door robertlogger op 23/08/2009 14:53
De site werkt inmiddels wel. Veel "leesplezier".

Gepost door Simyo Webcare op 24/08/2009 17:08
Waar te beginnen!?

Het kan kloppen dat niet alle LowCall klanten nu al een brief hebben ontvangen. Deze worden in etappes verstuurd. Als LowCall je juiste adres heeft (check dit via hun site!) dan krijg je zeker een brief inclusief Simyo simkaart. Zo niet, neem contact op met LowCall…

Verder:

- onderling bellen blijft gratis t/m december 2009 – niet alleen dat maar het wordt uitgebreid van LowCall nummers naar LowCall EN Simyo nummers.

- Simyo neemt alle tarieven over van LowCall – dus ook de buitenland tarieven. Alleen mobiel internet verandert: dit tarief wordt verlaagd van 1,50 euro per Mb naar het Simyo tarief (1,00 euro per Mb).

- Het principe van de bellimiet blijft – je hoeft dus niet op te waarderen o.i.d. Wanneer je geen gebruik maakt van de simkaart komt deze na 12 maanden te vervallen.

De insteek is dat er zo weinig mogelijk verandert voor LowCall klanten. Ook het nummerbehoud zal geen problemen opleveren – de datum wordt ruim van te voren doorgegeven: houdt op de dag de Simyo simkaart bij de hand.

Vragen? Stel ze gerust.

Gepost door 123456 op 25/08/2009 10:26 - Laatst gewijzigd op 25/08/2009 10:44
Uit de Overstap FAQ van Lowcall:
Quote:
17. Ik heb nog geld tegoed van mijn LowCall aansluiting, krijg ik dat terug?
Ja, indien u nog geld tegoed heeft van LowCall storten wij dit terug op uw rekening.

Gepost door hobbykok op 05/09/2009 10:45
Maar het kan ook dat Lowcall je de nek omdraait.
Ik had een mobiel nummer bij hun, door omstandigheden heb ik een tijdje niet gebeld. Er stond bel tegoed op. In eens werkte het nummer niet meer.
Bij na vraag was deze afgesloten omdat ik de rekeningen niet betaalt
erg vaag. vooral omdat er nog geld vooruit betaald had en dat ze het van mijn rekening af konden schrijven. Ik ben mijn geld gewoon kwijt.
Ik heb een brief gestuurd, maar als er op de brief gereageerd wordt als door de telefoon, dan is het niet best. Ik werd als oplichter bedrieger ed beticht, Heel vreemd vooral als je ook een andere telefoon nummer bij heb heb waar je gewoon mee belt betaald ed.

dus Low call is ook niet erg goed bezig.

1 2  >> 

Reageer...
Blijf per email op de hoogte van deze discussie (ThreadWatch)...
Rapporteer dit topic...