https://www.tringg.nl/
Op tweakers stond een bericht over Tringg, die onbeperkt bellen zou aanbieden. Het klinkt allemaal erg leuk, iemand ervaringen?
via http://tweakers.net/nieuws/61608/provider-biedt-onbeperkt-sim-only-bellen-en-internetten-aan.html
|
Van Tweakers: Quote: Voor het goedkoopste abonnement, van 24,95 euro, geldt een fair use policy van 1250 belminuten of sms'jes. Tringg zegt alleen in te grijpen als gebruikers daar 'ver' overheen gaan. De maximale snelheid is 7,2Mbps down en 1,6Mbps up. Tethering - het gebruiken van de 3g-verbinding om te internetten op bijvoorbeeld een laptop - is verboden. Internetten is niet mogelijk met het goedkope abonnement.
Bij het duurdere abonnement, van 29,95, is dataverkeer inbegrepen. Dat wordt eveneens per 'eenheid afgerekend', waarbij een megabyte even zwaar wordt geteld als een belminuut of sms. Voor die drie tientjes krijgt de gebruiker 2250 'eenheden' per maand. Het is dus NIET onbeperkt. Je mag maximaal 1250 en 2250 eenheden per maand verbruiken. Zie ook de algemene voorwaarden op dit punt: Quote: 5. Gebruik van de Diensten en Fair Use Policy a. De Klant zal de SIM-kaart en de Diensten slechts gebruiken voor redelijk eigen gebruik met een enkel mobiel telefoontoestel. De Klant zal de diensten niet gebruiken op een wijze die leidt tot een gebruiksprofiel dat niet in redelijkheid van een consument kan worden verwacht. In het bijzonder zal de Klant de Diensten niet gebruiken in combinatie met SIM-boxen, GSM-routers of GSM-gateways, voor zakelijk gebruik, voor gelijktijdig gebruik door meerdere gebruikers (zoals vanaf een bedrijfsnetwerk of door gelijktijdig gebruik in meerdere telefoontoestellen), het langdurig openhouden van een verbinding (bijvoorbeeld voor gebruik als babyfoon, ten behoeve van audio- of video-streaming of voor het downloaden van grote bestanden), voor tethering (het koppelen van een PC, laptop of netbook aan een mobiele telefoon) of door middel van het plaatsen van een SIM-kaart in een PC, laptop of netbook. Redelijk eigen gebruik betekent dat de Klant maximaal twaalfhonderdvijftig (1.250) units per maand gebruikt voor bellen en SMS, waarbij één (1) belminuut of één (1) SMS gelijk staat aan één (1) unit, plus, indien de Klant een Tringg 3G dienst afneemt die gebruik van mobiele data toestaat, maximaal duizend (1.000) units mobiele data per maand waarbij één (1) MB gelijk staat aan één (1) unit. b. Indien de Klant de Dienst gebruikt in strijd met de gebruiksbepalingen uit artikel 5.a of hij het in dat artikel genoemde maximum aantal units voor redelijk eigen gebruik overschrijdt kan Tringg, onverminderd haar overige uit de wet of de Overeenkomst voortvloeiende rechten, aan de Klant kosten voor zulk gebruik in rekening brengen.
|
toch heel goedkoop voor veel beller 2 cent per minuut heb je nergens met zo'n grote bundel
|
Nog een aantal kenmerken van dit 'onbeperkte' abonnement: Quote: In eerste instantie is het niet mogelijk om met Tringg te bellen en gebeld te worden in het buitenland en kun je niet naar internationale nummers bellen. Later dit jaar -vanaf medio oktober 2009- kunnen de bestaande én nieuwe abonnees een (nieuwe) SIM aanvragen waardoor roaming en internationaal bellen wél mogelijk zijn. Met de Tringg abonnementen is het niet mogelijk om gebruik te maken van 090X nummers en premium SMS diensten.
|
wat ik mij afvraag is, is het nou precies hetzelfde als bellen via kpn?dus geen voip of iets dergelijke?want ik was van plan om tmobile 1000 maar dit is natuurlijk veel goedkoper. is er iemand die dit heeft genomen en of hij goede ervarigen heeft.
|
volgens mij is dit net nieuw. Dus heel veel mensen zullen er nog geen ervaring mee hebben.
Altijd lastig om de betrouwbaarheid van een nieuwe (en nu nog kleine) aanbieder in te schatten. Tommy telecom had ook wat rare problemen met betalingen aan kpn als ik mij niet vergis. En toen Simpel net ver start ging waren daar ook wat problemen met de facturering heb ik begrepen van een aantal forum topics. Andere virtuele aanbieders hielden het niet erg lang uit (EasyMobile, UPC mobile), of zijn door kpn opgekocht (Debitel) Natuurlijk zegt dat allemaal niets over Tringg, de website ziet er in ieder geval netjes en duidelijk uit.
Dus de vraag is wie gaat het proberen? :-) Ik heb net verlengd bij Telfort, dus helaas, Tringg gaat het voor mij niet worden. Quote: voip of iets dergelijke Nee hoor, dat zou er echt wel bijstaan. Voip wordt door de meeste toestellen helemaal niet ondersteund, en heeft zoveel praktische bezwaren over een mobiel netwerk dat ze dat echt niet zullen doen.
Wel vraag ik mij af hoe hoe ze dit allemaal hebben geregeld. "onbeperkt" lokt nogal snel misbruik uit. De sim in een laptop modem, of in een simbox. Deze tariefstelling kan alleen maar als ze ervan uit gaan dat de klant net zoveel belt als gebeld wordt. Zoniet dan zorgt het interconnectietarief ervoor dat ze deze prijsstelling nooit waar kunnen maken. Ook zullen ze een vaste hoeveelheid MB's hebben ingekocht bij kpn, dus ook daar zullen ze op letten. Ik denk dat ze sterk letten op de volgende twee zaken: -verhouding bellen/gebeld worden (veel belangrijker dan totale aantal belminuten) -data verbruik (niet boven de 1 GB per maand)
Ze zullen wel moeten, anders kost dit abonnement ze geld.
|
Ik ga het een deze dagen proberen. PS:123456 als je quote moet je goed doen, elke unit is 1 minuut of 1 sms dus de sms tegoed is evenveel als je bel tegoed.
|
Komt nog wel Euro 34,95 aansluitkosten overheen. Dat is bij een jaarabo bijna 3 Euro per maand en dus kost het abo niet 29,95 maar 32,90 Euro. Toch weer zo'n 10 procent duurder.....
|
update:ik heb het vandaag in de middag besteld en binnen uur of 2 kreeg ik een telefoon dat ze het morgen gaan bezorgen. Ze hebben alleen gezegd dat ik 1 cent moet pinnen bij aflevering en niet 34,95 zoals het op de website is vermeld.
|
Om 06.00 uur website down! Dus tringg heeft toch zo zijn beperkingen!
|
Dat pinnen van 1 Eurocent is om te kijken of de opgegeven bankrekening wel voldoet aan de eisen. Dat doen ook andere providers.
Misschien worden er in de loop van de eerste maand van je abo gewoon ook aansluitkosten afgeschreven.....
|
Toch een beetje jammer van dat maximum gebruik van 1250 units.. Heb ik dus niet genoeg aan met iedere maand iets meer dan 500 minuten bellen en meer dan 1000 smsjes.
Volgens mij is een simonly bij T-Mobile (400) of gewoon Telfort 500 bijna net zo goedkoop.
T-mobile 400 = 16 euro p.maand T-mobile 1000 sms = 10 euro p. maand Snel internet = 15 euro per maand. T-Mobile is dus 40 euro voor 1400 units en echt onbeperkt internet.
Telefort 500 = 18 euro Telfort 100 sms = 11 euro Telefort internet = 6 maanden 2,50 en 6 maanden 10 euro. Telfort is dus 6 maanden 31,50 en 6 maanden 38 euro heb je zelf 1500 units en echt onbeperkt internet.
Dus klinkt leuk, maar is niet echt voordelig volgens mij. Alleen wanneer je bijna niet smst maar wel echt 1000 minuten belt wordt het interessant.
|
km87: telfort rekent per minuut dus die 500 minuten kan even goed 200 minuten zijn. en voordeel van tring is dat je ook gewoon 1250 minuten kan bellen, dus eigenlijk is dit gewoon een goede deal voor veel bellers en niet voor. tmobile abo van 1000 min kost 100 euro ofzo. smssers Btw:ik heb de pakket gewoon gisteren binnen gekregen. ik moest wel gewoon 34,95 pinnen. Geluidskwaliteit is gewoon goed en internet doet ook prima. getest met iphone 3gs en htc hd. Ik ben tot nu toe tevreden.
|
kwam het volgende tegen op http://www.simonly.eu/nl/sim-only-tringg/tringg-bellen-en-sms-en-abonnement/
Prijzen buiten bundel Tringg
Bellen buiten de bundel: €0,16 /min SMS buiten de bundeL: €0,16
Dataverbruik buiten de bundel: €0,30 / MB
op de tringg site is echter niets van dit alles te vinden..
Modbreak:
De genoemde tarieven waren niet juist. Ik heb daarom je post aangepast.
|
Ik vind de prijzen buiten de bundel ook veel lager dan de telfort en t-mobile.
|
Ik heb contact met ze gehad. Die prijs buiten de bundel ligt iets genuanceerder. Zodra ze vinden dat er een dusdanige overtreding heeft plaatsgevonden van de FUP, zijn dat de prijzen die gelden voor het 'misbruik'. Tussen de regels door lees ik dus dat dit bij normaal gebruik niet aan de orde is (dus alleen bij misbruik). Het lijkt dus niet zo dat alle minuten/smsjes >1250 per maand direct worden berekend.
|
Lijkt me onhandig. Er is een "harde" FUP gedefinieerd, maar Tringg bepaalt wanneer ze vinden dat je die overschreden hebt.
Dat risico zou ik niet willen nemen!
|
ze geven met die eenheden toch een heel duidelijk beeld wat ze redelijk gebruik vinden? Gewoon niet boven dat aantal uitkomen. Is nog steeds een prima deal. 1250 belminuten/SMS-jes en 1 GB data verbruik per maand voor 30 euro per maand is heel redelijk naar mijn mening. Dat het geen harde grens is moet je als een extra dienst zien, mocht het nodig zijn, dan kan je er een keer overheen zonder hoge kosten.
Je moet nog steeds een beetje bijhouden wat je verbruikt. Maar de meeste telefoons hebben tellers die daar een goed beeld van geven. Als je weet dat je meer belt/SMS/internet dan dit, dan moet je je afvragen of dit abonnement geschikt is voor je.
|
@XCL --> daar heb je een goed punt. Als je nu niet aan die FUP komt, zal dat bij zo'n abonnement ook wel loslopen, ik ga er vanuit dat mijn belgedrag er niet door zou veranderen.
|
Ik vind het persoonlijk wel een goeie deal. Laten we eerlijk zijn.. betalen per seconde en ook nog echt extreem veel minuten. En ook nog best in orde als je meer belt. Zeker voor de grote bellers een top abonnement. Jammer dat ik net een nieuw abonnement heb afgesloten, voor mij was het wat geweest. Misschien volgend jaar dan maar Tringg.
|