Ben reviews

Gebruikersbeoordelingen Ben

Gebaseerd op 45 reviews
4,0
Dekking
Klantenservice
Algemene indruk
Administratie
Diensten
Totale indruk
Schrijf een review

Review door Ad

18 december 2014, 21:59

Ben blij met Ben, Heb pas kort een sim only abb, werkt prima en is goedkoop voor het gebruik wat ik er van wil maken. In winkel was met afsluiten contract een schrijffout gemaakt in mijn mailadres (had dit zelf ook moeten zien maar niet goed opgelet) Omdat ik een wachtwoord via mail zou krijgen moest ik dit laten corrigeren, Vanwege alle negatieve reviews had ik er maar een paar uur voor uit getrokken en me voorbereid op een heleboel gedoe.
Binnen 1 minuut had ik een uiterst vriendelijke medewerker aan de telefoon, deze kon de fout direct herstellen en omdat ik het aanvragen van een wachtwoord nogal omslachtig vond (ben niet zo thuis in dit soort zaken ) regelde hij ook nog dat ik hier verder niets voor hoefde te doen. Bovendien vertelde hij me waar ik met het invoeren van het wachtwoord op moest letten.
Van deze service kunnen veel bedrijven nog wat leren.
bedankt Ben

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
-

Review door Jacomine

17 oktober 2014, 19:16

Zeeeeeeer slechte service. Beloven via dure 0900 nr om klacht af te handelen, maar ik moest eerst nog een mail sturen. Dit een keer of 5 gedaan, vervolgens hoor je helemaal niets! meer.....
Wat een service.
Je moet dus 2 jaar klant blijven, anders torenhoge boete. Dit geld ook voor een minderjarige zoals mijn zoon. Lekker gecontroleerd die geboortedatum, dit moet toch niet kunnen?
Ik ben zeer ontevreden over Ben!!!!!!
Nooit aan beginnen.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
1,0

Review door Steentje

09 oktober 2014, 13:24

Heb al ruim 2 jaar lang een maandabonnement omdat ik de vrijheid elk moment op te stappen wet wat waard vind. Altijd tevreden geweest tot een aantal maanden terug. Opeens heb ik regelmatig geen 3g netwerk meer of zelfs geen bereik. Erg jammer want dat heb je toch wel nodig als je je telefoon wil gebruiken. Ik overweeg over te stappen naar een andere aanbieder.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
5,8

Review door Anonieme gebruiker

26 september 2014, 09:12

Waardeloos. Alles wat mis kan gaat mis.
Kosten buiten bundel niet normaal 20€ per dag
Dat terwijl ik mijn simkaart eruit heb gehaald
Klantenservice gebeld vertellen je gewoon dat je het verbruikt hebt
Ben een nieuwe klant 2 maanden nu. Heb mijn simkaart laten blokkeren ben voor niemand meer bereikbaar. Maar betaal wel.

Mag je hier ook vloeken ?

Pfffffffff

Ben. Doe het niet.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
1,0

Review door Patrick

10 september 2014, 12:16

Op 9-9-'14 heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice inzake het omzetten van een sim-only abonnement (+/- €25 p/m) naar een abo met toestel (+/- €27) Gezien het lage prijsverschil, en de daadwerkelijke minuten/mb's die ik gebruik in mijn huidige abo heel redelijk. (ik heb 600 min en 1000 mb, en hou elke maand meer dan 200-300 min en 600 mb over!) Het nwe abonnement zou minder minuten en mb’s hebben. Nu kreeg ik dezelfde dag een mailtje, dat deze 'deal' niet doorging ivm met een vermelding bij Preventel (van een zaak waar ik het totáál niet mee eens ben, en ertegen in ben gegaan.) Ben kan zien dat ál mijn facturen netjes op tijd zijn betaald, al bijna anderhalf jaar lang. 10-9-'14 nogmaals gebeld met de klantenservice, daar kreeg ik nagenoeg hetzelfde te horen, men kon niets voor mij doen, dat waren de regels. Ik ben hierin erg teleurgesteld, dat BEN mij niet tegemoet komt. Dit zou een vorm van klantgerichte service (kunnen) zijn, een blijk van waardering. Wanneer ik een nwe klant zou zijn/worden, volledig begrijpbaar, maar dit vind ik zuur. Blijkbaar is BEN tóch niet zo bijzonder, als ik dacht.. Dacht dat BEN er volgens hun slogan, voor MIJ zou zijn!

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
1,4

Review door App

01 september 2014, 19:16

Echt slecht

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
1,0

Review door dirk

26 augustus 2014, 16:12

Hoi,

Zit nu al 2 jaar bij BEN.nl grootste fout van mijn leven. Slechtste dekkings kaart naar mijn weten. Ookal is het natuurlijk gewoon bedrijf van T-mobile. En een uitermate slechte klanteservice als je iets wilt weten kun je lang gaan wachten.
Dus ben jij iemand die opzoek is naar een goede provider? kies dan uit onderstaande opties:
-. KPN
-. Vodafone

Mvg

Dirk

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
2,8

Review door Win

22 augustus 2014, 01:03

Waardeloze provider, slechte klantenservice, bureaucratische bende. Ook zeer slecht netwerkbereik. De rekeningen kloppen ook voor geen meter, een echte AFRADER.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
1,2

Review door Guus

05 juni 2014, 16:37

Grappig. Ben bestaat al enige tijd niet meer en toch weten mensen er nog over te klagen. Hoe kun je nu klagen over een provider die niet meer bestaat? Dat je nog zou kunnen bellen is omdat het een afdeling van T-mobile is, maar Ben zelf bestaat 'weer' niet meer. (dat rijmt! :))

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
-

Review door Christ

21 mei 2014, 23:39

De app werkt niet, je kunt niet inloggen op Mijn Ben. Doen ze bewust om niet te kunnen zien wat je belstatus is. Klantenservice niet te bereiken, je moet eerst inloggen...... en dat gaat dus niet....... BEN NIET BLIJ met ben.
Waardeloos.... die Sim only van Ben. Goedkoop is duurkoop.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
1,4

Review door Luuk

05 januari 2014, 14:30

Circa 4 maanden geleden een Iphone 4 abbonement afgesloten bij BEN. In eerste instantie zeer tevreden met het abonnement en de toestel. De dekking van het netwerk is niet overal even sterk als bij KPN maargoed, daar betaal je ook voor.

Bij m'n eerste toestel werkte de trilfunctie niet. Voor iemand die eigenlijk nooit de luidspreker gebruikt voor beltonen zeer vervelend. Toen ik deze Iphone kreeg was het doosje ook al beschadigd, de hele punt van het doosje was namelijk ingedeukt. Het leek er op dat de Iphone ergens vanaf gevallen was. Toen het toestel teruggestuurd waarna ik na enkele weken een nieuw toestel kreeg.

Bij dit toestel bleek dat wanneer ik aan het bellen was het volume maar zeer laag kon. Dit was alleen het geval bij het bellen. Was ik rustig thuis was dit geen probleem. Was ik buiten, in de stad of in de metro kon ik echter totaal geen woord verstaan als ik aan het bellen was. Kortom zeer vervelend.

Uiteindelijk heb ik mijn toestel nog 2 of 3x laten opsturen. Elke keer werd mijn toestel omgeruild voor een nieuw toestel en elke keer bleef het zelfde probleem van toepassing. Ik heb met diverse andere Iphone gebruikers het geluid vergeleken en het geluid met het bellen was op mijn telefoon duidelijk zachter. Ik ben zelfs nog naar de Apple Shop gegaan en ook hier zeiden ze dat dit een hardware probleem was.

Zeer vervelend dat er geen fysieke BEN winkel is waar je met je probleem heen kan gaan. Van de 4 maanden dat ik m'n toestel nu heb ben ik m'n Iphone al zeker 3 maanden kwijt aan reparaties, en nog steeds geen volledig werkend toestel.

Ik ben er ook klaar mee. Hierna geen BEN meer voor mij in ieder geval.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
1,4

Review door Anonieme gebruiker

04 januari 2014, 11:47

Op koninginnedag en andere drukke dagen kun je het wel vergeten. Het is alsof T-Mobile klanten voorrang krijgen op het netwerk.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
2,2

Review door Ron Kramer

30 december 2013, 16:51

Bij Ben een abonnement afgesloten voor een Iphone 4 en een twee jarig contract. Er werd een nieuwe telefoon geleverd, maar die bleek kapot. De GPS antenne was kapot. Herhaaldelijk contact gehad met Ben, alle kunstjes gedaan die Ben voorschreef, uiteindelijk na 4 maanden het toestel opgestuurd, met de belofte dat waarschijnlijk het toestel voor een nieuw toestel omgeruild zou worden. Het werd omgeruild, alleen niet een nieuw, maar duidelijk gebruikt. De vette vingers zaten er nog op.

Nu wil ik van Ben af omdat het niet zijn afspraken nakomt, en nu doet Ben moeilijk. Er is een twee jarig contract en dat moet nagekomen worden. Ben alleen komt zijn kant van het contract ook niet na. Het heeft geen goed werkend nieuw toestel geleverd. Ik moet een afkoopsom betalen voor de rest van de looptijd van het contract.

ze hebben alle begrip voor mijn ervaringen en snappen dat ik er niet tevreden mee ben, maar zijn willen niets doen.

Dat is het nieuwe Ben.

Waarschuwing voor nieuwe mensen die met Ben in zee willen gaan. Doe het niet. het is een grote doffe ellende waar je niet door heen komt.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
1,0

Review door John

28 december 2013, 14:16

Kan geen wachtwoord invoeren nadat dit te hebben ontvangen.
Na het juiste wachtwoord juist in te hebben gevoerd werd het inloggen geforceed.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
1,0

Review door Erwin

13 december 2013, 12:22

Ik had eerst een abonnement bij Ben (SIM-only), en later een Ben prepaid kaart omdat ik naar Frankrijk verhuisde. Al vrij snel bleek dat ik in het buitenland geen verbinding kreeg (op meerdere telefoons geprobeerd), het heeft nooit gewerkt. Ik heb een email gestuurd met vragen, waar nooit antwoord op is gekomen. Jammer, maar ik had toch een Frans abonnement dat ik gebruikte dus ik gaf iedereen in Nederland mijn Franse nummer.

Toen ik onlangs terug kwam bleek bij navraag dat prepaid bij Ben helemaal niet meer bestond. Ik heb hier nooit bericht van gekregen, en ik had de prepaid-kaart aangevraagd enkele maanden voordat ze stopten. Ook toen is er nooit iets verteld over dat ze zouden stoppen.

Ze zeggen dat ze me wel hebben geïnformeerd over het stoppen, maar ik heb in mijn email inbox teruggekeken (bijna alle contact verliep via email) en ik heb nooit iets ontvangen hierover. Ook is er nooit iets per post gestuurd (ook niet naar het adres van mijn ouders in Nederland, dat bekend was bij Ben). Ik heb nooit een reactie gekregen op mijn vraag hoe en wanneer ze me geïnformeerd zouden hebben. Daarbij hebben ze dus verzuimd me bij aanschaf te vertellen dat het product na enkele maanden al niet meer zou bestaan.

Ik heb gevraagd of ik het beltegoed wat er nog opstond kon terugkrijgen (ik heb het dus nooit kunnen gebruiken), of dat er iets anders was dat ze konden doen (bijvoorbeeld omdat ik het nummer gebruikte voor digID) maar ze weigerden alle medewerking (ik heb dus een nieuwe moeten aanvragen).

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
1,0

Review door J.de Maar

28 oktober 2013, 13:52

Begin 2012, heeft mijn vrouw een Ben zuinig 1mnd abonnement afgesloten.
Activatiedatum 25-02-2011
________________________________________
Abonnement Ben zuinig 1mnd
Kies voor een 24 maanden abonnement en bespaar op je huidige kosten!
________________________________________
SMS bundel Geen Sms bundel
________________________________________
Internet bundel Geen Internet bundel
________________________________________
Voicemail staat Aan
________________________________________
Nummervermelding Nee
________________________________________
Betaalde sms diensten Aan

Vanaf die tijd had ze meestal zo'n € 3,00 a € 5,00 aan belkosten. twee weken geleden heeft zij een nieuw toestel in gebruik genomen. Niet direct om te telefoneren, want dat deed zij toch al niet. Maar om spelletjes op te spelen via WiFi van onze profider UPC internet.
Ik heb daarom ook alleen de WIFi verbinding op aan gezet. .Wat schetste mijn verbazing afgelopen week kreeg ik een mailtje van BEN, dat mijn internet rekening was opgelopen tot € 150,00.Ze
We schrokken ons het laplazerus.
Ik heb ze een email gestuurd naar een een no-reply adres.Dus reageren kan je niet meer. Zij zeggen gewoon afwachten maar. Het onderstaande schrijven heb ik naar BEN gemaild.
Geachte,
Dat bedrag wat U noemt in Uw e-mail, waar heeft dat betrekking op. Dit kan niet waar zijn ik heb geen internet verbinding via Uw bedrijf aan mijn GSM gekoppeld.
Waar is dat enorme hoge bedrag van? Dit kan niet waar zijn.
Geeft U mij a.u.b de data's, tijden en bedragen door per mail.
Waarschijnlijk een foutje in Uw administratie.En dan nog, ik heb meestal een bedrag van ca. hoogstens € 5,00 p/m, waarvan er nog veel bel en SMS minuten overblijven elke maand. Waarom wordt ik dan pas na een bedrag van € 150,00 geïnformeerd. Over deze gang van zaken ben ik zeer zeker niet te spreken.
Inmiddels overgestapt naar een SIM only bij een nadere profider.
Afwachtende op een degelijke en snelle oplossing verblijf ik,
J.d.M.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
2,2

Review door daan

18 september 2013, 16:11

ik heb 2 weken geleden een sim kaart bij ben besteld. die heb ik na 2 dagen gekregen maar ik kon niet bellen dus ik heb naar de klantenservice gebeld. ze zouden het binnen 2 uur oplossen na dat niet gelukt was heb ik elke dag gebeld en werd er beloofd dat het opgelost zou worden toen het dinsdag was zijden ze dat ik 5 werdagen moest wachten voor dat dat opgelost was dus ik 5 dagen later gebeld nee menneer het is morgen om 3 uur opgelost dat was het niet en ik heb ook mijn abbonoment opgezegd. nadat mij 8 keer beloofd was dat het opgelost te worden was ik het zat. BEN doet niet wat hij beloofd en is een hele slechte provider

DUS KOOP NIKS BIJ BEN

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
1,0

Review door M van Amersfoort

27 augustus 2013, 22:36

Ik ben al jaren lid van Ben zonder enigen problemen, maar toen ging ik switchen van abonnement.

Ik heb altijd een sim only abonnement gehad. Na een aantal jaar was mijn telefoon toe aan vervanging. Ik zag op de website van Ben dat ze een mooie aanbieding hadden van de iphone 4 en omdat ik al jaren te vrede klant van hun was dacht ik; dat is zo gedaan. Alles is anders gegaan als verwacht.

Voor de iphone 4 heb je een micro simkaart nodig, als je al lid van bent van Ben dan hoe je alleen de klantenservice te bellen (woe). Zij vertelde mij dat ik eind van de dag werd afgesloten en dat ik de volgende dag de simkaart zou ontvangen (het afsluiten heeft te maken met het mee nemen van je telefoonnummer).
Ik werd die dag niet afgesloten en de dagen daarna ook niet. Dit vond ik raar. Na een aantal dagen nog steeds niet afgesloten te zijn, heb ik ze nogmaals gebeld (ma). Dit maal zeiden ze dat er een fout melding was geconstateerd en dat ze vergeten waren om dit aan mij te melden en door te zetten naar ICT. De mevrouw aan de telefoon zei dat ze dit meteen zal doen en het die dag of de dag erna worden verholpen zou zijn. Ook zal ik een knipkaart krijgen om mijn simkaart te kunnen verkleinen (voor de zekerheid). Als ik afgesloten zou worden, dan werd ik op de hoogte gesteld via de mail.
De dagen later (onder tussen een week) nog steeds niks gehoord. Ik weer bellen (woe) (voor de derde keer) om te vragen hoe lang het nog ging duren. Ik had namelijk wel mijn iphone, maar die kon ik niet gebruiken. Dit maal vertelde ze me dat het wel een week kon gaan duren. Ik snapte er niks van.
Ik dus weer wacht, maar de dag erna werd ik afgesloten (do). Alleen had ik geen mail ontvangen terwijl zij dat wel zeiden... Twee dagen erna kreeg ik mijn simkaart (za) en ter gelijken tijd die knipkaart (heel handig). Ik moest het even activeren en dan zal hij het doen. Alleen natuurlijk deed het niet. Ik na twee dagen weer bellen (ma) (er zat een weekend tussen). Dit maal zeiden ze dat er een storing was, maar geen idee wanneer het zal opgelost worden.

Nu bijna twee weken later:
- Twee telefoons (oude/ nieuwe)
- Twee jaar vast aan een contract
- Vier telefoontjes naar de Ben klantenservice (met kosten)
- Al zes dagen ONBEREIKBAAR, maar wel betalen.

M van Amersfoort

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
2,0

Review door Bas Claassen

27 augustus 2013, 13:58

LET OP! Voor je je bij BEN aansluit!

Als u overweegt bij BEN een abonnement te nemen doet u er goed aan zich eerst van het volgende te vergewissen.
Ik kan gerust stellen dat BEN een van de slechts functionerende klantenservice heeft die ik in 43 jaar ben tegengekomen. Het gebrek aan flexibiliteit en empathie is stuitend.
Daarnaast moet u rekening houden dat u elke maand uw rekening grondig moet controleren, aangezien ze lukraak bedragen afschrijven die niet gegrond zijn. In mijn geval heb ik nog meer dan 300,- Euro tegoed die ze onterecht van mijn rekening hebben afgeschreven, waar ik nu al 2 maanden op wacht. Telkens is er een ander excuus.' Volgende maand zal het worden verrekend', 'We zijn er net mee bezig', 'Er is wat vertraging bij het terug storten' (nooit bij het innen trouwens, dat is altijd stipt op tijd). Ook is er nooit een manager te spreken. Ik ben zover dat, als het geld er volgende week niet is, ik aangifte van diefstal ga doen.
Het lijkt wel of BEN al het oude personeel van KPN van voor de privatisering heeft overgenomen.
Uiteraard, als u Service, slecht bereik in het buitenland en bij restitutie van het kastje naar de muur worden gestuurd u niets uitmaakt bent u bij BEN aan het goeie adres.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
1,0

Review door Riet

14 augustus 2013, 21:54

Ten eerste wil ik zeggen dan mensen te snel een oordeel hebben. Hieronder een paar dingen op een rijtje gezet.

- INTERNET is een open netwerk waar iedereen gebruik van kan maken. Een internet bundel maakt het gebruik per MB goedkoper, anders is het €1,02 per MB. Heb je dus geen internet bundel en wil je geen gebruik maken van het open netwerk? Zet je mobiele data uit in de instellingen. Of laat OOK je internet blokkeren via de klantenservice.

- KLANTENSERVICE kost €0,35 PER GESPREK, niet per minuut zoals de meesten beweren. Kosten staan vermeld op de website.

- NUMMERBEHOUD word pas aangevraagd (bij je huidige provider) op de dag van levering. Vervolgens krijg je over max. 5 werkdagen een bericht over je nummerbehoud. Het email bericht is dus een terugkoppeling van je huidige provider. Je kan pas gebruik maken van de simkaart wanneer het nummer is over gezet. Het bericht kan een goedkeuring (email met daarin de datum wanneer je kan overgaan) maar het kan ook een afwijzing zijn. De afwijzing komt dus niet van Ben af maar van je huidige provider. Afwijzingen kunnen zijn:
* de opgegeven datum valt binnen het opzegtermijn. Je hebt altijd een maand opzegtermijn.
* je hebt nog langer dan 4 maanden een contract lopen bij je provider.
* simkaart nummer klopt niet die je hebt opgegeven. Dan heb je ooit een nieuw simkaartje gehad en komt je oude simkaart nummer te vervallen.
* je hebt een bij de aanvraag opgegeven dat je van een particulier abonnement af komt terwijl je een zakelijke (met een bijpassend klantnummer) heb.

- FACTUREN staan rond de 20e van de volgende maand online en worden 6 dagen later geïncasseerd. De specificatie van bijv. de gehele maand augustus is dus bekend in september. Begint of eindigd je abonnement in het midden van de maand, dan zal de maand naar verhouding worden berekend. Dit betekent dus dat je de helft minder betaald en dus ook de helft minder belminuten/mb's hebt.

Kortom, ga je naar een andere provider (niet alleen Ben) zoek dan informatie op. Doe dit voor je eigen zodat je geen foute conclusies gaat trekken. Kennis over je (nieuwe) provider kan geen kwaad.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
7,6

Review door Marcel de Vette

24 juli 2013, 16:49

Bij Ben de Iphone 4 besteld, het toestel werkte direct niet. Vervolgens na 4(!!) keer terugbellen over hoe verder, steeds het verhaal 'wij sturen een mail', de mail kwam niet, weer bellen, bleek dat t adres ook gewoon telefonisch gegeven kan worden. Ze werken met Dynafix, de communicatie vanuit dit bedrif is zo mogelijk nog slechter. Uiteindelijk swappen ze de telefoon voor een ' zo goed als nieuw' exempaar. Tweedehands dus! Dit ondanks meerdere toezeggingen dat het een nieuwe zou worden. Inmiddels al bijna een maand verder en nog geen telefoon. 1 maandje geen abonnement betalen is dan aar een schrale troost. Goedkoop is duurkoop geldt ook hier weer. Zeer teleurstellend!

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
1,4

Review door Jeffrey

14 juli 2013, 23:24

Ik heb een jaar lang een abonnement gehad bij Telfort, maar helaas is het KPN netwerk op veel plaatsen niet meer wat het ooit is geweest.

Om deze reden besloot ik dan ook op zoek te gaan naar een nieuwe aanbieder. Ik kwam al snel bij Ben terecht vanwege hun lage tarieven, namelijk 120 minuten en 500 MB voor 10,48 euro per maand. Dat is natuurlijk geen geld, en kon zo'n aanbieding dan ook niet laten schieten. Helaas heb ik in het verleden nogal veel problemen gehad met het T-Mobile netwerk hier in Utrecht, dus heb ik eerst een T-Mobile prepaid SIM getest alvorens het abonnement bij Ben af te sluiten.

Inmiddels is mijn nummer geporteerd naar Ben, en dit is allemaal vlekkeloos verlopen. Helaas is de belstatus informatie op de website niet erg actueel, maar daar maak ik mij verder niet zo druk om.

Een ander minpuntje is dat data per dag op 1 MB wordt afgerond, maar gelukkig is dit niet zo dramatisch als de 100 KB per sessie afronding die hollandsnieuwe en Youfone hanteren.

De dekking is prima, en nu T-Mobile de 900 MHz band voor 3G gaat gebruiken, zal dit alleen nog maar beter worden. Zo ver ik heb begrepen mogen óók Ben klanten straks kosteloos gebruik maken van het 4G netwerk.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
7,0

Review door Sjaak

03 juni 2013, 14:41

Afgelopen maand heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij BEN. Ik ben zeer tevreden over de service hierbij. Ik had gekozen voor nummerbehoud. Echter duurde dit langer dan dat BEN hiervoor aangeeft. Ik heb toen gebeld met de klantenservice van BEN. Ik kreeg vrij snel een medewerker aan de telefoon en die kon mij vertellen dat het wat langer duurde als normaal. Ik moest dus nog even een paar dagen wachten. Uiteindelijk is mijn nummer na twee weken overgezet. Op de dag van de overzetting was ik maar een half uurtje niet bereikbaar, voordat ik mijn nieuw toestel en simkaart kon gebruiken.

Kortom tot nu toe ben ik een zeer tevreden klant van BEN!

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
7,8

Review door Anonieme gebruiker

07 mei 2013, 10:51

Snel en makkelijk aanvragen van een abonnement. Bezorging van de toestel was ook snel, meteen al de volgende dag in huis! Veel minuten, sms'jes en MB's i.v.t. het maandbedrag. Makkelijk overzicht houden via de App of online. Ik kon kiezen voor het verlengen van mijn abonnement bij een andere provider, of nieuw abonnement nemen bij Ben. Bij Ben was ik goedkoper uit qua maandbedrag i.v.t. wat ik ervoor terugkreeg dan wat ik bij de verlening van mijn eigen abonnement zou krijgen. Bij Ben kreeg ik er nog een gratis telefoon bij! Ook geen gedoe met eerste 12 maanden halve prijs blabla... Gewoon duidelijke prijzen. Kortom: ik ben heel tevreden!

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
8,2

Review door peetnl

27 maart 2013, 22:56

Geen overstapservice zoals beloofd. Ik heb 2 Soms-abonnementen bij Ben. Ik kan per maand opzeggen of veranderen. Nu biedt Ben Soms-abonnementen goedkoper aan dus ik wil overstappen en heb voor 35ct pmin de service gebeld. Je weet dan al dat je lang moet wachten.....Nou, en niks service dus. Ik kan niet overstappen, ik moet eerst een ander abonnement nemen en dan over 2 maanden weer overstappen. Hoe moeilijk kan je het je eigen abonnees maken, nou zo moeilijk dus en zo drijf je ze naar andere providers. Ik ga dus op zoek naar wat anders wat deze service is niets waard.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
-

Review door Francine

25 februari 2013, 16:42

Ik ben hele slechte ervaringen met BEN. Ik heb met overzetten naar BEN een ruime maand geen verbinding gehad. Een fout ergens die blijft hangen. Ze zijn dan afhankelijk van t-mobile.
Dat je denkt dat ze alles doen om je te informeren,om je extra bij te staan of zo.

Nou mooi niet.
Het is een een k... bedrijf en mijn advies ga er nooit heen.
Je krijgt met lagere abbonnementskosten er een hoop ellende bij!!

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
-

Review door Nikki

22 februari 2013, 22:11

Heb nu al een paar maanden een abonnement bij Ben. Heb eigenlijk nog helemaal geen problemen gehad. Nummerbehoud verliep vlekkeloos, en heb eigenlijk altijd wel bereik. Het enige is dat de facturen best wel laat aankomen. Soms moet je gewoon twee maanden wachten voordat je factuur op de website staat.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
7,8

Review door Anonieme gebruiker

07 januari 2013, 19:18

Ik heb zeer slechte ervaringen met BEN!
Ik raad iedereen aan om nooit een BEN SIM ONLY ABBONEMENT aan te schaffen.
BEN is een stelletje OPLICHTERS!
Eerst is alles koek en ei, jaar lang geen problemen gehad en na een jaar brengen ze ONTERECHTE REKENING IN KOSTE!!!!!
Zeggen dat ik gebruik maak van internet! BULLSHIT! Ik loop met een oude nokia waar je alleen maar kan bellen en smsen. Ben geen kind en ook niet op leeftijd dat ik niet weet wanneer ik wel of niet gebruik zou maken van internet!
STELLETJE OPLICHTERS!!!

Ik raad iedereen aan om noooit met BEN in zee te gaan.
Je kan discusseren en bekvechten wat je wilt maar willen van die malloten zal je niet. Ook al heb je bewijs van alles. Ze draaien de boel gewoon om en veranderen de datums in het systeem.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
2,0

Review door Guillaume

15 mei 2012, 12:41

Zeer slechte ervaringen, toezeggingen worden niet uitgevoerd; in hun eigen archief kijken is onmogelijk, mailtjes worden altijd op dezelfde domme manier beantwoord: je kunt er niets mee.
Bovendien alles in de stijl van : Ik vind het heel vervelend dat enz, maar een oplossing wordt nooit geboden.

Snel weg van hier.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
3,4

Review door Phoenix1

20 juni 2011, 17:18

Helaas bij BEN hetzelfde probleem met 3g/hsdpa als t-mobile (logisch, zelfde netwerk) : slechts bereik door de vele smartphones. Tevens erg jammer dat nu per hele minuut afgerond wordt..

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
6,0

Review door gvlteo

11 juni 2011, 12:19

Klanten service erg onvriendelijk en weinig behulpzaam. Houden zich vast aan regeltjes en zijn erg onpersoonlijk gericht. Laten je niet uitpraten. Het lijkt wel alsof je blij moet zijn dat je hun klant mag zijn...
Reager niet op verzoeken om je klacht te kunnen indienen over hun service en zijn ook in de weekenden niet bereikbaar!

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
3,8

Review door rvrooy

06 oktober 2010, 13:26

sinds afgelopen vrijdag een sim only abo van ben.

vanaf het begin af aan al simkaart problemen, nergens bereik, geen internet (wat wel in het abo zat) veel problemen. Ene bij de klantenservice willen ze ook al niet echt helpen krijg 4 codes die ik moeten bellen en dan kunnen hun zien wat er fout is, nou als ik geen bereik heb dan kan iik ook niet bellen.....

ik BEN pisnijdig!!!

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
3,0

Review door A2Z

14 juli 2010, 10:23

BEN Never again.. need I say more?
OP 3 juli geactiveerd vorige week plots geen service meer dus SIM in ander toestel zelfde prbleem dus netwerk of SIM probleem. nu al meer als een week geen service en 6 telefoontjes later met onzin als techinishe dienst heet 24 uur nodig later hebben ze 2 werkdagen en nu net 5 dagen nodig. En nog steeds geen oplossing. Nieuwe SIM mogen ze niet opstturen, wat een waardeloze provider. Het kost niet veel bij BEN maar dan krijg je ook niks..
Niet doen !! grote afrader.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
3,0

Review door Hugo Boss

11 februari 2010, 11:07

Een Ben abonnement voor erbij genomen, omdat ik niet altijd genoeg heb aan mijn Flex 45 SO. Eigenlijk uiterst tevreden! Alles werkt, rekeningen kloppen, belstatus klopt exact, alles perfect online in te stellen, wat wil je nog meer? Klantenservice nog niet nodig gehad, dus geen mening over. Dekking is ruim voldoende, hier in de stad werkt het prima. Soms in een gebouw geen of beperkte dekking, terwijl collega's die KPN hebben wel bereik hebben, maargoed even verplaatsen en het werkt wel weer. Voor deze tarieven, maak ik daar geen probleem van. Heb een nieuw nummer genomen, dus geen ervaring met nummerbehoud van Ben, terwijl juist met nummerbehoud ook slechte verhalen te vinden zijn ;)

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
9,4

Review door geert100

31 januari 2010, 22:11

Hallo mijn vrouw en ik zijn bijna een jaar bij ben alles super geregeld geen min maar veel pluspunten facturen duidelijk als we in het buiten land zijn geweest komt er een duidelijke factuur heb je een vraag geen punt je wordt netjes geholpen en korte wachttijd zeer prettig wij zijn er blij mee,groeten geert en mary

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
10

Review door bartes

08 januari 2010, 18:39

Abonnement aangevraagt met nummerbehoud. De simkaart werd binnen een paar dagen bezorgt en het nummerbehoud ging allemaal zoals verwacht. Precies op de goede dag en geen problemen. Via de site kan je o.a. de belstatus en rekeningen bekijken. Allemaal prima

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
8,0

Review door BertH

14 december 2009, 10:59

Nu een paar maanden BEN. Bestellen ging razendsnel, alles binnen 2 dagen in huis. Nummerbehoud was op de site keurig te volgen en ging goed. Lekker veel belminuten / sms voor weinig geld en het is allemaal erg duidelijk en goed via de site geregeld. KS nog niet nodig gehad.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
8,6

Review door Fabje84

11 december 2009, 21:09

Dit zijn mijn ervaringen met Ben... Door alle ellende heb ik maar een Vodafone abonnement aangevraagd en kan ik gelukkig weer bellen, al is het met een ander nummer. Ben is goedkoop, maar het is er wel één grote zooi. Ik raad het dan ook iedereen af.

2 november 2009: Abonnement Ben aangevraagd.

11 november 2009: E-mail ontvangen met afwijzing nummerbehoud zonder duidelijke reden. Ik had immers een prepaid nummer en de doorgegeven gegevens klopten.

17 november 2009: Nummerbehoud nu wel goedgekeurd.

20 november 2009: Het nummer zou worden overgezet. Dit is echter niet gebeurd. Ben heeft hierover niet gecommuniceerd. Wel stond op de Ben simkaart opeens een ander, onbekend, nummer. Dit alles heb ik per e-mail doorgegeven.

26 november 2009: Alles nog maar een keer doorgegeven per e-mail, aangezien ik nog geen reactie had ontvangen en nog niets veranderd was.

27 november 2009: ’s Middags werkt mijn oude simkaart opeens niet meer, ik was toen onderweg en opeens onbereikbaar. ’s Avonds bleek dat mijn nummer was overgezet naar mijn Ben-simkaart. Helaas heb ik van tevoren geen bericht hiervan ontvangen. Bij het uitproberen van mijn telefoon bleek mijn voicemail niet te werken. Hiervan heb ik melding gemaakt via e-mail.

2 december 2009: ’s Middags werkt mijn nummer opeens niet meer. Ik kan niet meer bellen, gebeld worden, of smsjes ontvangen. Als mensen bellen, lijkt het alsof mijn nummer is afgesloten. Niet leuk als je in sollicitatieprocedures zit en bereikbaar moet zijn. Ook heb ik deze dag twee e-mails van Ben ontvangen, antwoorden op mijn vragen. Helaas waren beide e-mails compleet blanco.

3 december 2009: ’s Ochtends meteen gebeld met de klantenservice. Gegevens werden genoteerd, het zou aan T-Mobile liggen en er werd aan een oplossing gewerkt. Hoe lang het zou duren, kon men niet zeggen. Ik zou de telefoon af en toe aan en uit moeten zetten, zodat deze weer contact zou maken. Aan het einde van de middag nog steeds geen verandering. Maar weer de klantenservice gebeld. Hier werd het erg vervelend gevonden en kon niet aan worden gegeven hoe lang het nog zou duren. Het zou nogmaals aan T-Mobile worden doorgegeven. Om zo snel mogelijk van dit gedoe af te komen heb ik maar meteen mijn abonnement opgezegd.

4 december 2009: Geen verandering. Juridisch advies ingewonnen en ’s ochtends per e-mail een ingebrekestelling gestuurd vanwege wanprestatie en Ben een laatste kans gegeven de problemen deze dag nog op te lossen.

7 december 2009: Samen met een juridisch adviseur heb ik weer gebeld naar de klantenservice. Het probleem uitgelegd en gevraagd het abonnement per direct te ontbinden, vanwege wanprestatie en het niet nakomen van het contract. Het blijkt een bekend probleem te zijn, de verwachting zou zijn dat het eind deze week opgelost is, maar niks kon worden beloofd. Aangezien het callcenter geen beslissingen mag nemen en niet door kan verbinden naar personen binnen Ben die dat wel kunnen, werd aangeraden een brief te sturen, het verhaal uit te leggen, schadevergoeding en eventueel ontbinding van het contract te vragen.

8 december 2009: Geen verandering in de situatie. Nieuw abonnement aangevraagd met een nieuw nummer, bij een andere provider. Nummerbehoud is immers niet mogelijk als de simkaart niet werkt, zo werd door de klantenservice gemeld. Daarnaast brief verstuurd met klachten en gevraagd om schadevergoeding.

11 december 2009: Aan het einde van de dag werkt de Ben-simkaart nog altijd niet. Gelukkig kwam de koerier vandaag een Vodafone-simkaart bezorgen. Deze in de telefoon gestopt, en tadaaaa, weer bereikbaar! Helaas wel over moeten stappen op een nieuw nummer, maar dat had ik graag over om van Ben af te zijn.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
2,8

Review door Phoenix1

15 juli 2009, 12:02

Ben voldoet als basic provider zonder gekke fratsen, veel belminuten voor weinig geld en een prima website die overzichtelijk is en voldoende mogelijkheden bied om op de hoogte te blijven van je belstatus, bundels en wijzigingen hierin door te voeren. Wel duurt het ruim lang voordat de rekeing bekend is, nu 15 juli is net die van mei online gekomen...

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
7,8

Review door Smile

06 juni 2009, 18:13

Heb sinds 2 maanden een abo bij ben, maar het bijwerken van de belminuten gebeurd niet of er staat dat dit systeem door een technische storing niet werkt. Dit is toch wel essentieel als je je minuten niet mee neemt! Op e-mail krijg ik geen reactie m.b.t. dit probleem. Een voordeel.... per maand opzeggen dus dit abo was van zeer korte duur! Volgende maand een andere provider.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
3,0

Review door brweele

02 april 2009, 17:13

De klantenservice is rond uitberoerd. Op mailberichten wordt amper gereageerd of je krijgt een standaardantwoord op een vraag die je niet hebt gesteld. Je kunt niet terugmailen omdat ze mailen vanaf een no-reply mail-account.
BEN laat z'n klanten ronduit in hun sop gaar koken. Na een handbetaling van de abo-kosten krijg ik 3 dagen later te horen dat ik wordt afgesloten. Na het weekend gebeld met klantenservice; kreeg ik te horen dat ik moest bewijzen dat ik al 6 dagen eerder had betaald. OK, een fax gestuurd en weer aangesloten en jawel, moest ik 25 euri heraansluitingskosten betalen. Je reinste machtsmisbruik. Ben nu van BEN af, maar ze blijven zeuren over een z.g. achterstallige rekening.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
3,8

Review door blossom89

29 maart 2009, 17:38

Ik ben naar Ben overgestapt omdat ze een goedkoop aanbod hadden.
Ik had nummerbehoud aangevraagd en hier ging het gelijk al mis!
Ik had de goede datum doorgegeven wanneer mijn oude abonnement zou verlopen. Die dag heb ik de hele dag gewacht, maar nee hoor mijn nummer werd niet omgezet! Ik de volgende dag met iemands anders telefoon naar de klantenservice, waar je voor moet betalen, gebeld.
Kreeg ik een meisje aan de telefoon dat helemaal niks wist en ook helemaal niks kon doen. Ze zei dat er een andere datum voor de overgang van het nummer in de computer stond. Dit was absoluut niet mijn schuld! Ben kwam bij niet tegemoet en het meisje kon me ook niet met iemand anders doorverbinden. Ik heb zo een hele week zonder werkende simkaart gezeten!!

Ik heb die middag meteen een klachtbrief gestuurd naar Ben en alles uitgelegd en om een tegemoetkomin gevraagd. Want ik ben niet van plan nu de aansluitkosten nog te gaan betalen..
Na een week had ik nog geen reactie op mijn brief, dus ik een mailtje gestuurd en ze hebben er gewoon niet op gereageerd! Hele slechte service! Zojuist heb ik nog een mail gestuurd, maar daar verwacht ik ook geen reactie op.

Ben biedt een zeer slechte klantenservice, je wordt gewoon genegeerd.
Bovendien is het netwerk op sommige plaatsen ronduit slecht.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
4,2

Review door VesNL

21 november 2008, 13:35

De kosten voor het bellen naar de klantenservice is verlaagt van 50 cent per minute naar 30 cent per gesprek.
Internet bundel is onbeperkt geworden net als die van T-Mobile.

Alleen het bereik kan af en toe minder zijn. De klantenservice is not echt professioneel, meestal weet je meer dan hun. De kosten in het buitenland kunnen moordend zijn.

Al met al, voor een abonnement met veel minuten, veel sms'jes en een internetbundel met de standaard snelheid is dit de beste provider in mijn mening.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
7,0

Review door schizotoxic

15 juli 2008, 09:31

laats van Orange naar Ben overgestapt. Een geweldige provider Ben heeft mijn nummer foutloos overgenomen. Eerst was er nog iets mis met mijn nummerbehoud maar dit was al gauw opgelost kosten technisch echt geweldig

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
10

Review door 0M3G4

29 april 2008, 09:41

Weken geleden al een Ben-abonnement aangevraagd, zou allemaal geregeld worden met nummer-overzetting en ik zou binnen 3 werkdagen bericht krijgen of het allemaal gelukt was bij mijn oude provider (Hi). Het eerste minpunt dat ik wil aankaarten is de levering van het sim-pakketje. Dit kan alleen "in-person" worden afgeleverd waar je ter plekke je contract moet tekenen bij de koerier. Aangezien ik in een groot kantoorcomplex werk was het al een hele onderneming de koerier eindelijk te treffen. Erg lastig, terwijl het ook allemaal per post zou kunnen.

Vervolgens bekeek ik het contract en zag ik bij de aanvraag voor de nummerportering mijn nummer foutief vermeld staan (zonder nul). Dus ik heb hier direct achteraan gemailed. Vervolgens kreeg ik 3 (!!!) weken later pas een mailtje terug van de klantenservice dat dit normaal was en dat het goed naar Hi zou worden doorgegeven. De conformatie hiervan had overigens allang binnen meoten zijn, dus hier had ik ondertussen ook al over gemailed, hier is nooit reactie op gekomen, inmiddels is dit ruim een maand terug.

Ik heb toen uit frustratie uiteindelijk maar de telefoon gepakt en de (betaald 0900) klantenservice van Ben gebeld. Eerst 5 minuten in de wacht staan, vervolgens wordt er verteld dat de nummerportering door Hi geweigerd zou zijn. Vervolgens met Hi gebeld, deze zeggen dat er nooit een aanvraag door Ben is ingediend.

Al met al: een rotzooitje bij Ben, ik heb mijn order laten annuleren wegens een nu al slechte indruk terwijl het contract nog niet eens begonnen is.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
3,2

Schrijf een review en win een Dr. Dre hoofdtelefoon!

Hoe beoordeel jij Ben? Laat het ons weten door een review in te vullen, en maak automatisch kans op een Beats by Dr. Dre Solo HD hoofdtelefoon ter waarde van €199!
› bekijk de spelregels.

Beoordeling (*verplicht)
  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
Toelichting (*verplicht)
Je naam (*optioneel)
Je e-mailadres (*verplicht voor deelname aan de winactie)
Vul ter controle de uitkomst van de volgende rekensom in (*verplicht)
9 min 0
=