Simpel reviews

Gebruikersbeoordelingen Simpel

Gebaseerd op 46 reviews
3,6
Dekking
Klantenservice
Algemene indruk
Administratie
Diensten
Totale indruk
Schrijf een review

Review door Peter Kok

09 november 2014, 01:51

Het zijn oplichters. Ze hebben mij februari 2013 lekker gemaakt met een advertentie voor een goedkoop abonnementje van 7,50 euro per maand. Het begon meteen al heel goed; na het ingaan van het abonnement was ik anderhalve week telefonisch onbereikbaar wegens een storing. Ik kreeg rekeningen van geniddeld 40 euro, verbruikte volgens hen internet op momenten dat ik lag te slapen en kon gemiddeld anderhalve week per maand niet bellen omdat ik aan mijn belplafond zat (ze waarschuwen niet als je beltegoed op is). Het bereik is ook in de Randstad, ik woon in Amsterdam, zeer slecht. Vaak kun je bij Albert Heyn of bij Dirk van den Broek al niet meer bellen. In het bos, het duin, op het strand en soms ook in de trein kun je het vergeten. Op klachten wordt niet gereageerd en als je probeert ze te bellen krijg je niet de helpdesk, die hebben ze volgens mij niet, maar de verkoopafdeling aan de lijn. SMSjes worden per kerende post terug gestuurd. Hun wanprestatie is de laatste jaren tot twee keer toe door het televisieprogramma KASSA aan de de kaak gesteld. De eerste keer beloofden ze ten overstaan van een volle studio met ontevreden Simpelklanten, de tweede keer regageerde Simpel helemaal niet. Advies aan mensen die nog een abonnement bij die oplichters hebben lopen: stop bij de bank je machtiging (dat kan heel eenvoudig via internetbankieren). Als ze je voor de rechter sleuren hebben ze geen poot om op te staan want ze plegen zelf wanprestatie.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
1,0

Review door ebla

07 november 2014, 16:03

Simpel is inderdaad goedkoop en krakkemikkig wanneer je : een Galaxi hebt met alleen internet bellen en sms'en.
Heb je een peperdure IPhone,Samsung,HTC,Sony of een vergelijkbaar 4G ready toestel en zoek je een voordelige simonly met goede dataverbinding, ga dan NIET naar Simpel want Simpel heeft een krakkemikkige verbinding buiten de Randstad en dat ligt NIET aan je smartphone instellingen, al wil SIMPEL je dat wel doen geloven.

Beter is geef een paar euro meer uit voor een betrouwbare provider. Dan met een Simpel abonnement het blijft bij Simpel sinpel simpel.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
-

Review door Schilder Volendam

21 oktober 2014, 17:04

Simpel is inderdaad goedkoop wanneer je : een Nokia 3310 hebt met alleen bellen en sms'en. Heb je een peperdure IPhone,Samsung,HTC,Sony of een vergelijkbaar 4G ready toestel en zoek je een voordelige simonly met goede dataverbinding, ga dan NIET naar Simpel want Simpel heeft een krakkemikkige verbinding buiten de Randstad en dat ligt NIET aan je smartphone instellingen, al wil Simpel je dat wel doen geloven.
.
Simpel abonnee? Nee, doe maar niet...nooit niet.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
1,0

Review door Loe Lensen

05 oktober 2014, 17:03

Prima provider, nooit problemen. Vriendelijke klantenservice.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
9,0

Review door Robbert

01 augustus 2014, 09:09

Slecht bereik (T-Mobile netwerk). Ook heb ik ooit een maanden nadat ik al lid was een data bundel afgesloten, deze was ik vervolgens verplicht af te nemen tot het einde van mijn contract terwijl ik nooit voor de data bundel had getekend.

Als je wat wijzigt aan je abonnement kan je meteen betalen, elke handeling kost geld bij simpel. Ziet er goedkoop uit maar alles erom is erg duur.

Afgezien van veel irritaties toch wel enigszins tevreden, bellen en internet zijn redelijk goedkoop. Maar vanwege onvriendelijke houding tegen klanten ga ik weg als me contract afloopt

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
3,6

Review door william

15 mei 2014, 18:15

Simpel ? War is er simpel aan deze provider,
Ik zit 2 jaar aan het contract vast echter had ik al problemen op de eerste dag.
had per ongeluk een verkeerde abbonement afgesloten heel dom maar ken gebeuren. zeer netjes een mail naar simpel gestuurd maar geen reactie tot een week later waar in stond uw dagen zijn verstreken opzeggen is niet meer mogelijk. vervolgens maand op maand schrijven ze bedragen af die totaal niet kloppen met waarvoor je je abbonement hebt afgesloten ik was er zo flauw van ben vanaf 2 maanden geleden alle boekingen terug gaan halen en heb ze een mailtje gestuurd met zeg maar op want jullie krijgen toch niks meer na heel wat keren het terug geboekt te hebben zetten hun je abbonement zelf stop omdat je simpel weg niet betaald zo ben ik nu van me abbo afgekomen krijg nog wel steeds drieg smsjes en dreigmails bla bla bla
willen ze incasso sturen kom maar op heb al me mails en facatures op geslagen als bewijs nooit aan beginnen mensen

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
1,0

Review door patrick

28 januari 2014, 19:39

hallo,
neem nooit simpel!! ik heb het ook nog even en ben ik van 2 jarig contract af maar je heb echt een kut ontvangst thuis kan ik niet bellen of smsen en op heel veel plekken slecht ontvangst en mobiel internet ook slecht ontvangst als ik gebeld wordt valt het vaak weg allemaal bullshit ga er nooit heen!
(simpel zit op t-mobile netwerk)
groeten patrick.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
1,0

Review door Said

14 januari 2014, 10:13

Ctr
Ik heb een zakelijke ABO bij simpel voor 2 jr alles onbeperkt bellen sms'en internetten altijd problemen de laatste tijd word ik vaak geblokkeerd en krijg ik een mail je bent boven de limiet maak € 100 over en voorkom de blokkade als ik ze bel en vertel dat ik alles onbeperkt heb ja sorry fout van het systeem en op 13-1-2014 kon ik niet internetten had ik ze gebeld 3 x geen storing geen werkzaamheiden bij mij in de buurt geen blokkade maar ze kunnen de probleem niet zeggen op 14-1-2014 in de ochtend had ik weer gebeld een beetje grove taal gebruikt nog niet eens 3 min deed mijn internet weer en krijg netjes een email Gebruikslimiet Deblokkade terwijl ik een onbeperkt bundel heb..............dit is die email .....
We hebben je aanbetaling wegens snel oplopende kosten ontvangen. De blokkade voor uitgaande gesprekken is daarom verwijderd.
We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijk groet,

Simpel Klantenservice
Ik heb nog de contract tot mei en ik wil zo snel moegelijk er mee stoppen hoe moet ik het doen weet iemand een oplossing laat me t weten mijn email is chamal007@hotmail.com
Met vriendelijk groet

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
1,0

Review door Anna van Dijck

07 november 2013, 17:22

Beste klant,

Als u vragen en/of klachten over Simpel heeft kunt u mij een bericht sturen. Vermeld hierbij uw klantgegevens en een korte omschrijving van uw vraag of klacht, dan help ik u graag zo spoedig mogelijk verder.

Met vriendelijke groet,

Anna van Dijck
anna@simpel.nl

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
-

Review door Simplydebest!

08 september 2013, 10:38



Beste lezer

Ik ben al jaren klant bij Simpel, maar nog nooit problemen gehad.
De eerste jaren alleen bellen en sms-en gehad, en nu bijna een jaar met internet.
In het buitenland ook internet gebruikt, incl.gps, bellen enz., erg goed bevallen en helemaal niet duur.
Dus mijn ervaring is, dat ik heel tevreden ben.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
9,6

Review door Hans Wallaart

29 juni 2013, 18:44

Vandaag ook Simpel geactiveerd, 250 belminuten en 250MB, na twee uur en twee test telefoontjes van 20 seconden elk, een SMS ontvangen met dat het belplafond van 10 Euro (=2x de 5 euro voor 250 belminuten was overschreden). Geen telefoonnummers, buiten de drie die ook nog blijven werken als de belbundel op is blijven werken, meer bereikbaar. Ook was de 250MB internet op wonderbaarlijke wijze gereduceerd tot 12MB.....Heb net een mailtje gestuurd naar Simpel, maar gezien de bovenstaande reacties houd ik mijn hart vast.Al kan je altijd nog automatisch geincasseerde bedragen binnen dertig dagen terug laten storten en wat ook helpt, zoals ik in het verleden gedaan heb bij problemen met kabelaar UPC, een gele kaart, verkrijgbaar bij de bank (en daar wordt wél rekening mee gehouden omdat ze anders het gevaar lopen bij niemand meer te kunnen incasseren), zodat er niet meer automatisch geïncasseerd kan worden.....Iedereen succes en sterkte toegewenst,Hans Wallaart

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
-

Review door Niels

23 mei 2013, 17:34

Zeer veel problemen met Simpel gehad, dit betrofnhet niet kunnen bellen, verkeerd afgeschreven bedragen. Klantenservice van Jan Likmevestje.
Ook is het blijkbaar onmogelijk om met je iPhone 4S via Simpel gebruik te maken van het internet buiten Nederland, dat dit niet kan in Oezbekistan begrijp ik maar in landen als België, Duitsland en Spanje moet dit toch kunnen? Mocht iemand van Simpel dit lezen zie ik graag een reactie en hulp bij mijn buitenlandprobleem.

Begin er niet aan!

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
3,6

Review door Anonieme gebruiker

01 mei 2013, 16:49

De slechtste provider van Nederland, zonder twijfel.
"Klanten"service is een duur 0900-nummer, waarbij je gemiddeld een kwartier in de wacht staat - en dat alleen maar om op te vragen wanneer je abonnement afloopt. Is het werkelijk zo'n grote moeite om zoiets simpels op de website te tonen?

Ben uitermate blij dat ik na 2 jaar eindelijk van Simpel af ben. Wat een slechte organisatie zeg.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
1,0

Review door Remco

26 maart 2013, 09:42

Het begon voor mij toen ze ineens van het KPN netwerk af gingen en op T-Mobile overgingen. Toen wilde ik van ze af. Ik heb netjes gewacht toen het kon.

Hun klantenserviceformulier is waardeloos. Je mag bepaalde tekens niet gebruiken zoals: () en dit staat nergens vermeld. Verder duurt het te lang voor er gereageerd wordt en pesten ze je expres met schriftelijk opzeggen. Via internet aanmelden kan dus wel, maar opzeggen niet? Verder vind ik dat je niet een telefoonnummer dat de klant geld kost hoort te hebben en zeker niet als je dan een half uur in de wacht staat alsmaar naar de website wordt verwezen waar je dan of in de faq kunt kijken, of het waardeloze formulier weer in mag vullen.

Nee, dit dus mooit weer!

Nederland houdt NIET van Simpel!

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
2,8

Review door Puck

01 maart 2013, 17:32

simpel is een grote ramp, ik had altijd te veel belminuten terwijl ik nooit belde. Ze bedriegen je. ook had ik me abonnement na 2 jaar opgezegd. maar het werd gewoon nog steeds van me rekening afgeschreven. Ze hebben tegen me gezegd: 'ja uw abonnement is opgezegd' maar NEE en nu krijg ik weer allemaal gezeik nu ik hem weer wil opzeggen. En heb ook weer 3 maanden extra betaald, en hij is nu nog steeds niet opgezegd.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
-

Review door D vd Pol

26 februari 2013, 23:11

Simpel is nog steeds niet simpel, de eerste maand had ik zogenaamd ineens dikke overschrijding (doordat simpel mijn bundel niet juist had ingesteld). Om afsluiting (en onbereikbaarheid) te voorkomen het toestel vervolgens zo goed als niet gebruikt die maand, waardoor het abonnement waardeloos was (maar simpel vrolijk natuurlijk wel kosten rekende). Kassa voor hen, want direct 95% winst op mijn abonnementsgeld voor die maand. Eikels.

Dat was enkele maanden terug. December ging goed. Maar zojuist de incasso onder ogen gekregen van Januari. Veel teveel kosten in rekening gebracht, kom zelf aan nog geen 30 euro, rekening dik 38 euro.

Ik pik dit niet, dit is gewoon oplichting. Ik heb de boel gestorneerd en verwacht een HELE BERG gezeik, met incasso bureaus en wat dies meer zij, afgaande op de fora hier. We zullen zien, kom maar op Simpel!!

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
-

Review door john

20 februari 2013, 22:26

Nog nooit zo'n belabberd waardeloos bedrijf meegemaakt, dekking in buitenland viel ineens weg, niet meer teruggekomen. Ben nu al driekwart jaar bezig om iets recht te zetten nl:
vanaf juli heeft mijn vrouw een sms bundel aangevraagd, dit is niet verwerkt en mijn vrouw gaat sms'en en krijgt de ene na de andere onjuiste incasso te verduren, tot november 2012 bezig geweest om dit recht te zetten en dit zou allemaal verrekend worden in de komende facturen (dit werd al vanaf aug/sept beloofd) uiteindelijk in december het vertrouwen opgezegd in het bedrijf door de telefoonabbo's (3 maal) op te zeggen bij simpel wederom een eindafrekening waarbij geld teruggestort zou worden, dit is niet gedaan waarop ik voor het bedrag aan automatische incasso's teruggeboekt heb die we in de creditnota's terug zouden krijgen, wederom gebeld/gemaild. Nu krijg ik dreigbrieven met incassokosten van rekeningen die niet geincasseerd konden worden terwijl ze zelf een potje ervan maken door het geld wat wij tegoed hebben niet door simpel teruggeboekt wordt!!! Het gaat maar om een bedrag van 20 euro!! waar hebben we het over
De helpdesk wil je niet begrijpen en snapt er zelf ook niets meer van hoe het zit, de dreigbrieven blijven binnenkomen, ben nu vanaf december geen klant meer en in februari krijgen we weer 2 rekeningen met admin kosten die voortgevloeid zijn vanuit hun fouten, om helemaal gek van te worden

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
2,0

Reactie door Anna van Dijck

21 februari 2013, 15:51 Beste klant,

Indien u een vraag of klacht heeft over Simpel kunt u mij een bericht sturen. Vermeld hierbij uw mobiele nummer en klantnummer of adresgegevens en ik help u graag zo spoedig mogelijk verder.

Met vriendelijke groeten,

Anna van Dijck
anna@simpel.nl

Review door Anonieme gebruiker

19 februari 2013, 14:53

Heb nu ruim twee jaar simpel. Vanaf het begin al wat problemen gehad.
Spontane blokkades door simpel, die onterecht waren maar niet opgeheven konden worden, waardoor ik een aantal dagen zonder zat. Verder heeft simpel 1x in het buitenland gewerkt en daarna nooit meer. De klanten 'service' doet er enkele dagen (!) over om je een standaardantwoord te versturen, waar je niks aan hebt: het verzoek is hen namelijk te bellen op een 0900-nummer. Maar dat gaat natuurlijk niet als je telefoon niet werkt in het buitenland.
Op een klacht hierover weer precies hetzelfde standaardantwoord.

Tethering werkt niet terwijl dat bij de meeste andere providers geen probleem is.

Ik ben overgestapt op Vodafone. Iets duurder, maar het werkt tenminste.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
2,4

Review door Anonieme gebruiker

11 februari 2013, 17:24

Ik heb nu anderhalf jaar een abonnement bij Simpel en ben er zo klaar mee dat ik het restant van mijn abonnement maar afkoop. Ik heb zelden tot nooit bereik (waar ik dit met Ben, die ook via T-mobile netwerk werkt, wel had). Er zijn een paar maanden internet kosten ingehouden terwijl ik de instelling voor internet niet eens had ingesteld. Als je dan probeert te bellen verdwaal je in de keuzemenu\'s en je blijft cijfertjes intikken maar je wordt elke keer weer naar de website verwezen (waar je antwoord uiteraard niet tussen staat). Heb je (na een half uur in de wacht) eindelijk iemand aan de lijn, hangen ze gewoon op! Dit is mij dus 3 keer overkomen. Als je via de website een mail-formulier instuurt, krijg je een standaard antwoord (wat dus niet het antwoord op je vraag is). Vervolgens stel je een vraag waarbij je vermeldt dat je niet wilt dat ze actie ondernemen maar gewoon een antwoord wil....gaan ze je buitenland bellen uitzetten. Mijn verhaal is misschien nog niet zo erg dat ik met torenhoge kosten wordt opgezadeld maar ben er wel klaar mee. Ik heb mijn abonnement opgezegd en nu maar hopen dat ik mijn nummer mee mag nemen naar een volgende provider. Maar ik ga ervan uit dat ook dit fout gaat lopen........

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
2,6

Review door Anonieme gebruiker

03 november 2012, 18:07

Was eerst erg tevreden over Simpel. Echter de laatste maanden heb ik regelmatig geen bereik (binnen en buiten Nederland), hoor ik van mensen dat ze mij proberen te bellen maar geen verbinding krijgen (en dus ook mijn voicemail niet), ik krijg meldingen van gemiste oproepen niet of juist dubbel, en meldingen van voicemailberichten regelmatig pas dagen later, ook als mijn telefoon gewoon aanstaat.
Probeer je de klantenservice te bellen, dan verzand je in een hopeloos keuzemenu waarbij ze steeds alleen maar verwijzen naar de website. Bijna onmogelijk om een medewerker aan de lijn te krijgen, als je het keuzemenu eindelijk doorlopen heb zijn er tig wachtenden voor je.
E-mailen naar de klantenservice is ook irritant, je moet eerst bevestigen dat je vraag echt niet hetzelfde is als de vraag die zij voorstellen. Reacties duren lang en zijn vaak onvolledig.
Al met al heb ik besloten mijn contract op te zeggen.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
4,0

Review door Vos1

25 april 2012, 14:11

Na schriftelijk een nieuwe SIM Kaart te hebben aangevraagd, ontving ik na 2 weken een email dat er een storing was geweest, maar dat ik nu toch echt binnen enkele dagen mijn SIM zou ontvangen. Een week later had ik nog steeds geen SIM Kaart en zocht ik contact met de klantenservice. Hier heb ik eerst 2 keer een half uur in de wacht moeten staan wat op zich al schandalig is.

De klantenservice wist mij vervolgens doodleuk te vertellen dat mijn SIM kaart nog niet eens was aangemaakt en vervolgens kwam de mededeling dat ze ook niet wisten hoe lang het nog zou duren. Ik ben dus straks een maand verder waarin ik volledig onbereikbaar ben geweest en vanuit de klantenservice alleen maar met een kluitje in het riet wordt gestuurd.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
2,0

Review door Steed

23 maart 2012, 14:34

mensen die (zoals ik) GEEN internetbundel hadden ruim 2 jaar geleden bij het aanschaffen van deze (mijne) allen-maar-bellen abonnement, werden door Simpel gedwongen afgelopen jaar (2011) om die zgn. \"6 maanden gratis internet\" te accepteren met de nieuwe simkaart van Simpel gekregen, want door die simpel beslissing de oude simkaart werkte niet meer.
Dat ik met mijn iPhone 3GS nooit gebruik kon maken van die \"6 maanden gratis internet\" zoals talloze andere mensen (zie ik op verschillende forums) en daarover heb ik herhaald bij Simpel geklaagd echter zonderresultaat, is bijzak.
Maar dat later, na die \"6 maanden gratis internet\" (die nooit plaast vond eigenlijk) Simpel blijft geld van mijn rekening afschrijven (voor internet!) bij mijn \"alleen-maar-bellen\" abonnement (duis geen sms pakket geen internetbundel geen niets anders dan bellen), gaat voor mij tever en volkomen ilegaal.
In een aberante mail, gaf Simpel aan mij aan dat \"mijn internetbundel die ik vóór die 6 maanden gratis internet\", nu na die 6 maanden gratis internet, moet ik verder betalen want die 6 maanden gratis zijn over.
Dat ik nooit internetbundel had in de eerste instantie (vóór die zgn. \"6 maanden gratis internet\" die ik zowiezo nooit had gekregen) om nu te hebben wat verderte betalen... kan Simpel niet begrijpen, misschien is het veel te moeilijk naar mijn account te gaan kijken te zien wat voro soort abinnement heb ik daat en waarvoor heb ik getekend. Dus alleen-maar-bellen abonnement, en het si voor mij dus NIET van toepassing om mijn GPRS (zonder mijn goedkeuring!) in mijn simpel accoount te activeren om \"gebruik van interent te maken\" (hoe ze beweren) aangezien ik heb überhaupt geen internet teogang, nooit gehaad, en ook geen internetbundel in mijn (getekende)abonnement.
Het was dus HUN EIGEN KEUS, tegen mijn wil of toesteming om die GPRS aan te zetten en bewust zo te laten (na die 6 maanden \"gratis internet\") om me bedragen in rekening te brengen, en ook voor een internet toegang die ik niet heb zowiezo.
Sterker nog, in januari 2012 brachten mij 12cent in rekening bewerend dat ik op internet was, en datadt ze ontdekt hebben dat ik geen internet had, zeiden ze dat mijn iPhone heeft apps geupdate ofoz, en daraom die kosten. Geen punt, want 12cent is niks. Maar ze hebben besloten om 2,50euro van mijn rekening af te schrijven, dus 20 maal het de te betalen bedrag, en als reden gaven ze mij later telefonisch, namelijk dat ze \"ronden graag af naar boven ten gunste van de klant\"..!?? Alloo!!! Ten gunste van WIE? Naast het feit dat dit ilegaal is, en ook niet in mijn contract staat, noch wetten bestaan die de klant verplicht bedragen te betalen veel hoger dan wat ze moeten betalen, en ook nog voor services die ze nooit gekregen hebben.(internet toegang).
Ze zeiden dat die kosten werden gemaakt omdat \"mijn GPRS staat AAN\" en dat IK moet dat uit zetten bij mijn account op de simpel site. Ik vroeg wat is dat en waarom IK moet die uitzetten aangezien ik heb het NIET aangezetet, maar SIMPEL heft dat gedaan.
Maand februari, zag ik op de site (mijj factuur) dat ze weerinternet kosten hebben daravermeld, dit keer 40cent. Ook geen punt zo weinig, maar ze ronden weer \"af naar boven\", weer 2,50 euro fan mijn rekening afgeschreven, 5 maal meer dus.

En niet alleen maar dat ik had nooit noch ervoor getekend noch gevraagd om internetbundels, maar als ze geven zelfs aan (in hun mail aan mij) dat ze zelf hebben (zonder mijn toestemming) de GPRS aan te zetten (na die \"gratis 6 maanden internet\") bij klanten die zowiezo geen internet kunnen gebruiken want ze hebben geen internebundel in hun abonnement, maar ze geven achteraf de cshuld (dat de GPRS AAN staat) op de klant(mij) terwijl ik niets ermee te maken heb, noch heb ik het aangezet (noch wist ik toen wat dat is!), en omdat nu \"mijn schuld\" is, moet ik vor de kosten draaien, en niet zomaar, maar20maal meerdan ik eigenlijk moest betalen, voorbeeld, van 12 cent naar2,50 euro in januari, en van 40 cent eernaar2,50 euro in februari.
Daarnaast, merk ik dat ze denken daarvdat je kunt/mag zomaar je eigen regels buiten het getekende contract om maken, zoals nu dat je rondt af naar boven, 20 maal de de te betaeln bedrag. Want als ze gelijk hebben, en je mag zomaar in dit 2-partijen contract (dus tussen ik en simpel) achteraf je eigen regels maken, dan mag ik (de2-de partij op dit contract) ook een regel hierover maken, en mijn regel die ik nu net heb gemaakt is dat ik rond graag af naar beneden, naar 0,00 euro, en dat si dat. Als zoiets mag dus. Als dat NIET mag, dan Simpel is in overtreding, en zij mochten NIETS afromden, maar de reele bedragen afschrijven, wat dus ze niet deden.Stel maar eens voor dat dit mandelijks gebeurt, 5 euro bij 1 miljoen klanten, reken maar...

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
2,0

Review door spambam

13 juni 2011, 22:35

Vraag je maanden terug met nummerbehoud een aansluiting aan, dan zou je volgens de site 2 maanden later in het buitenland kunnen bellen. Immers, met tijdelijk nummer kun je bellen en kosten maken. Maar blijkt dus 2 maanden na nummerbehoud-ingang te betreffen. Had duidelijker op de site kunnen staan, maar niet handig als je er op vakantie achterkomt. En opmerkelijk in de reactie: deblokkering kan alleen in NL gebeuren, dus raadde men aan het voor vertrek te checken bij de klantenservice?!

Kwalijker is het dat na de SIM-vervanging (overstap netwerk KPN->Tmobile) beide chips van m\'n schoonouders niet meer werken op vakantie. En ja, dit is specifiek iets voor hen want mijn ouders hebben ook destijds gelijkertijd op mijn aanraden aansluitingen genomen, en ook bijna tegelijk nieuwe simmetjes gehad. Na een dag reactie op m\'n mail (netjes!) maar een oplossing is er een week later nog niet. Gezien allerlei prive-omstandigheden extra vervelend, maar bovenal wederom de ervaring dat je voor snel en professioneel een probleem oplossen niet bij een Simpele provider moet wezen. Erger is dat dit zelfde issue in 2008 ook al speelde... Daar was het na een aantal dagen wel opgelost.

---
Voor de duidelijkheid: ik heb eerdere reviews jaren terug geplaatst voor mijn eigen aansluiting en die van m\'n partner, en ook familie-aansluitingen. Ditmaal betreft het een overstap van m\'n partner en de nog steeds bestaande aansluitingen van schoonfamilie.

Zie ook [url=http://www.telecomvergelijker.com/thread/24389/2]dit oude draadje[/url].

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
5,4

Review door spambam

05 maart 2011, 22:41

Toch even de hint aan potentiele klagers/kopers om hier te kijken:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/simpel-laat-klachten-simpelweg-escaleren/speel/1/

[i]Kassa heeft veel meer meldingen binnengekregen over Simpel. Op vele fora waaronder die van Kassa staan eveneens veel klachten. Het bedrijf houdt het namelijk verre van simpel, waardoor geregeld kleine zaken escaleren. Daarnaast doen veel mensen hun beklag over de verslechtering van hun bereik doordat Simpel onlangs van het KPN-netwerk is overgestapt naar dat van T-Mobile. De slogan van de campagne `Nederland houdt van Simpel` wordt dan ook bepaald niet waargemaakt. [/i]

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
4,0

Review door Casper

24 januari 2011, 19:51

De 70 a 75 euro wordt via een ander rekeningnummer geïncasseerd dan de zo genaamd buiten je bundel bellen, dat rekeningnummer is:

4542.18.966

De incassering zal via het T-Mobile netwerk niet anders verlopen, maar via hun eigen kanalen van Simpel / Mec Solutions / Aspider.


De dekking is KPN, dus daar ligt het niet aan, maar inmiddels is het T-Mobile, dat is andere koek. Je kan het treffen, maar sta je in de middel of no ware, dan heb je een goed probleem.

De medewerkers zeggen dat ze alles uitzoeken, maar het lijkt wel mensen met een gepleten persoonlijkheid, want ondanks een net antwoord, klopt er niets van. Het is dat het een te klein bedrag was, anders ging het onder de oude voorwaarden waar ik dus onder zou moeten vallen, naar de rechtbank.

Mijn indruk, Hollandsnieuwe heeft een mooie actie als je een beetje rond kijkt, maar voor hoe lang is mij niet bekend. Verder zit je er niet 2 jaar aan vast, maar 1 jaar, dat is wel uitzonderlijk. Ben heeft er zelfs een concurrent aan Hollandsnieuwe, dus de prijzen zullen moeten gaan dalen.

Ik heb het idee dat ze expres de administratie niet op orde hebben, want zo ontstaan er misverstanden en kost het de beller meer geld dan ze verwachten.

Het rekeningoverzicht was op z\'n laatst niet meer bereikbaar, want voorheen kon men met vertraging het gebruikte beltegoed in zien.

Onduidelijk de algemene voorwaarden wijzigen in het voordeel van deze aanbieder, het moet niet gekker worden.

Wil deze aanbieder nog overleven, dan zal er heel wat moeten gebeuren dan enkel reclame maken en geld innen.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
2,0

Review door Timberland

23 januari 2011, 20:27

Ik heb mijn Simpel abonnement bijna 2 jaar. Tevreden ben ik niet.
Ik heb 3x gebeld. Na 3x een half uur te zitten wachten kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn.
Er komen vaak extra kosten bij kijken. (Abbonoment upgraden, GPRS etc.)
Erg jammer.

Kan hier maar 1 ding op zeggen:

Simpel is NOT Simpel

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
4,6

Review door pedro714

13 januari 2011, 20:47

rek. 18-10-2010:€. 4,75. Afgeschreven: 21-10-2010. Volgens \"mijn simpel\"geen lopende kosten over sept. dus teruggestort en mail gestuurd met de boodschap: \"teruggestort\"wegens geen bundeloverschrijding sept.2010\" en de toevoeging: GAARNE BERICHT. 28-10-2010: brief \"Directpay\"(incassobureau Simpel: \"Wij hebben Uw aansl. voor uitgaande gesprekken gesprekken geblokkeerd wegens oninbare rek. 18-10-2010.\". Taal noch teken op mijn mail tot op heden (13-1-2010). \"betaal €. 12,75 (4,75 + 8,00 adm.kosten en wij sluiten U weer aan.\" Aan deze chantage - m.v.v. onder protest - voldaan daar in september 2010 1 jaar vooruitbetaald. Reageren niet op mails en verbreken telkens het gesprek.
6-11-2010: aansl. suspended wegens bereiken belplafond. Ik heb belplafond ingesteld van €. 15,00. Op \"mijn simpel\" blijkt dat belplafond nog lang niet is bereikt. Blijkt dat zij vanaf 1-11-2010 sns berichten versturen zijn gaan berekenen terwijl op die datum de nieuwe bundels zijn ingegaan. Bellen maar weer. \"je kunt pas klagen nadat je de rekening hebt ontvangen\". \"maar juffrouw, ik bel niet over de rekening maar over onterechte afsluiting\". \"ik ben toch duidelijk geweest, je kunt pas klagen zodra je de rekening hebt gekregen\" Dit bleef zij herhalen. De hele maand november 2010 geen aansluiting, wat ik ook probeerde, niemand bij Simpel wilde meekijken op \"mijn simpel\"waardoor in een oogopslag duidelijk was geworden dat hun verbruiksadministratie niet juist was. Er stond aan lopende kosten €. 28,25 en dit moest zijn €. 4,00 dus binnen het belplafond. ( de sms versturen functie had ik overigens zelf geblokkerd voor de rest v.d. maand i.v.m. bereiken plafond door mijn kleinzoon die ik dit abo kado heb gegeven). 98 resterende belminuten niet kunnen gebruiken..wel betaald. 1-12-2010 ingaan nieuwe bundels (120 belmin. + 120 sms). 1-12-2010 wil ik sms versturen deblokkeren. Jammer maar helaas, alle beheersfuncties op \"mijn simpel\"waren verdwenen. Dus bellen maar weer:
\"je hebt zelf sms versturen geblokkerd dus waar heb je het over\" \"ja juffrouw correct, maar ik wil nu deblokkeren omdat de nieuwe bundel is ingegaan\". Ook nu weer een uitgebreide discussie maar geen enkele toezegging wanneer mijn kleinzoon weer zou kunnen smsen. En ja hoor, 6-12-2010 sms versturen gedeblokkeerd. 13-12-2010 blijkt: Simpel heeft de aansl. weer op suspended gezet. Niks te controleren omdat beheergegevens en mogelijkheden niet meer op de site aanwezig waren. En ja hoor, in december €. 28,25 van mijn rekening. ...tig mails gestuurd maar niks hoor geen enkele reactie van Simpel. Tot op heden: fluiten naar mijn geld!!!.
1-1-2011: ingaan nieuwe bundel maar wederom helaas.......geen tel. sms mogelijkheden. Wederom bijna dagelijks mails gestuurd maar geen antwoord. Wel 3 x gesprek verbroken door \"Simpel\". Tot op heden(13-1-2011)...vanaf 3-1-2011 wel telefoon maar geen sms versturen mogelijkheid. Oh ja......Femke vond op 10-1-2011 maar dat ik geduld moest hebben en verbrak het gesprek. Kijk.....hier word ik nu simpel van...wat een stel onbeschofte schurken.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
3,2

Review door dekac

17 november 2010, 17:28

Ongeveer 6 weken geleden plaatste ik telefonisch een bestelling voor twee abonnementen bij Simpel.nl. Omdat ik voor beide abonnementen nummerbehoud aan had gevraagd adviseerde de medewerker van Simpel.nl mij om het abonnement een maand later in te laten gaan. Op deze manier hadden zij voldoende tijd om \"de nummers bij Vodafone los te peuteren\" en konden mijn Simpel.nl abonnementen ingaan in de eerste week van november.
In de eerste week van november ontving ik niks dus ik nam contact op met Simpel.nl. Dit gesprek verliep goed, ik kreeg te horen dat mijn simkaarten onderweg waren. Na 3 dagen had ik nog steeds niks ontvangen dus ik nam weer contact op met Simpel.nl. Omdat ik het niet helemaal vertrouwde heb ik dit gesprek opgenomen. \"Het spijt ons meneer, door het nummerbehoud zijn de simkaarten wat vertraagd maar u moet ze uiterlijk eind volgende week in uw bezit hebben! Indien u ze dan nog niet heeft wil ik u vragen om nogmaals contact op te nemen met ons.\"
Vanaf het laatste gesprek heb ik tot vandaag gewacht en ik heb nog steeds geen simkaarten ontvangen. Ik heb vandaag weer contact gezocht met Simpel.nl en kreeg van een van de medewerkster te horen: \"Sorry meneer, u bent verkeerd ingelicht. Het nummerbehoud is op 16-11-2010 aangevraagd (GISTEREN DUS) en vanaf die datum kan het nog 3 weken tot 3 maanden duren voordat u uw simkaarten ontvangt.\" Na een hevige discussie heb ik gezegd dat ik mijn bestelling wou annuleren. \"Meneer, dit is niet mogelijk. De bestelling is al in behandeling en kan niet geannuleerd worden.\" Ik heb direct gevraagd om de supervisor maar uiteraard was dit ook niet mogelijk. Toen ik een aantal keer aangaf dat ik de supervisor wou spreken werd de verbinding simpelweg verbroken, dat is dan wel simpel.

Mijn advies aan iedereen die dit leest: Neem geen Simpel.nl abonnement, Simpel.nl is namelijk helemaal niet simpel! #echtnietsimpel @simpel_nl

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
2,0

Review door leojanssen

28 oktober 2010, 21:17

De aanmelding verloopt zeer traag. Het duurt zo'n 3 a 4 weken voordat de simkaart binnen is. Vervolgens wordt het je al voor die maand geld in rekening gebracht. De belminuten kun je niet meenemen naar een nieuwe maand dus het geld ben je gewoon kwijt.
Om iemand aan de lijn te krijgen moet je heel lang in de wacht staan. Vaak wordt de verbinding verbroken nadat je al ruim 20 minuten aan het wachten bent. De medewerkers zijn licht ontvlambaar. Indien zij de antwoord niet weten dan hangen zij gewoon op. Als je een e-mail instuurt via de klantenservice systeem dan krijg je daar nooit antwoord op.
Dekking is matig. Je had verwacht dat de KPN netwerk goed zou werken, maar deze is alleen goed te bereiken op open locaties. Binnenshuis is het zeer slecht. Voor de diensten die je als extra hebt ingekocht, worden alsnog kosten in rekening gebracht. Ik heb zelf een sms pakket en ik krijg een afrekening met aanvullende kosten. De klantenservice medewerker geeft toe dat er een fout is gemaakt en dat ik moet betalen, en dat er volgende maand een verrekening komt. Als ik niet betaal dan krijg je een brief van zo'n malafide incasso bureau. Een maand later maakt niemand het teveel betaalde bedrag over. Dan hebben ze weer een mededeling dat er eerder gereageerd had moeten worden.
Factuur is zeer onduidelijk. Er worden kosten in rekening gebracht die nooit gemaakt hadden kunnen worden. Als voorbeeld, voor mijn werk ben ik in het buitenland geweest voor een periode van 2 maanden. Ik heb mijn telefoon uitgezet en NIET meegenomen. Hij lag 2 maanden in de la. Bij mijn terugkomst was ik verrast met een factuur van 8 euro. Op de specificatie stonden diverse nummers die ik niet ken. Bij nadere info, kreeg ik te horen dat ik dicht bij de Duitse grens woonde en volgens de IT specialisten van Simpel kan het voorkomen dat de telefoon automatisch verbinding zoekt met de roaming netwerken.
Ik woon in Den Haag. Sinds wanneer grenst Den Haag aan Duitsland? Ik heb mijn factuur niet betaald en Simpel heeft meteen mijn nummer afgesloten. Vervolgens een brief van de incassobureau ontvangen waarin zij dreigen met een deurwaarder.
Volgens mijn raadsman, welke nu een aangifte tegen Simpel aan het voorbereiden is, hebben zij geen schijn van kans. Ik heb 100% dat zij onterecht geld in rekening brengen.
Wordt ongetwijfeld nog vervolgd.....

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
2,4

Review door Simpel consumenten

22 oktober 2010, 14:56

Beste Spambam,

Ik vind het erg vervelend dat je ontevreden bent over Simpel.
Ik wil daarom graag met je in contact komen, om dit persoonlijk met je op te lossen.

Zou je jou persoonlijke gegevens naar mij kunnen mailen, zodat ik contact met je op kan nemen?

Ik hoor graag van je.

Michiel Overvecht
michiel@simpel.nl

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
-

Review door spambam

20 oktober 2010, 10:37

@Michiel van Simpel: ik heb de meermaals toegezegde creditering van 2,50 nooit ontvangen. Er wordt doorverwezen naar een bedrijf dat jullie betalingen regelt, maar het gebeurt gewoon niet.

Hier en elders geponeerde klacht over niet netjes per kalendermaand factureren en bijna random doorschuiven naar volgende maand is gewoon een slecht verwerkingssysteem dat je nergens anders tegenkomt.

Dat de bundelinfo wisselend enkele minuten tot dagen/weken achterloopt draagt ook niet bij aan weten waar je aan toe bent. Vooruit afschrijven maakt je in zoverre machteloos dat storneren resulteert in directe blokkering, ongeacht wie er gelijk heeft. Hoor en zie zoveel reclame voor Simpel, waarbij ik me elke keer afvraag: waarom is daar na de overname door T-mobile wel geld voor, en niet voor het normaal werkend krijgen van je product?

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
-

Review door Simpel consumenten

29 september 2010, 16:52



Beste bladerunner,

Ik vind het heel vervelend dat je negatieve ervaringen met Simpel hebt gehad.

Graag ontvang ik je contactgegevens op onderstaand adres, om zo in contact met je te komen om zo samen tot een oplossing te komen.
Deze kan gestuurd worden naar mijn persoonlijke email; Michiel(ed)simpel.nl


Met vriendelijke groeten,

Michiel
Simpel

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
-

Review door bladerunner

29 september 2010, 11:27

Kan niet anders zeggen, wat SIMPEL. En daarmee bedoel ik, de mensen die er werken zijn Simpel en ze draaien je Simpelweg een poot uit. Ik heb al meerdere keren een klacht ingediend bij Consuwijzer (OPTA) en deze laten registreren. Tot nu toe heeft het niet geholpen.

Mijn 24 mnd abonnement zit er - THANK GOD - bijna op! Maken ze reclame op de site dat je aansluitend nog een half jaar gratis krijgt, nou in mijn geval dus niet. De gebruikers zoals ik die zo dom zijn geweest Simpel groot te maken, de gebruikers van het eerste uur dus, staan nu in de kou want de actie geldt pas vanaf vorig jaar!

Wat zoals mis ging (goed gaat er eigenlijk niets) bij Simpel:

1. Nummerbehoud was pas 4 mnd later aan de orde maar de 60 euro (12x5) werd dus wel gelijk afgeschreven! Een jaar later weer dezelfde Simpele truc, 4 mnd te vroeg werd het komende jaar afgeschreven.
2. STANDAARD bij Simpel, de laatste dag van de maand bel je al in de bundel voor de KOMENDE maand! Dat komt omdat ze precies op de laatste dag de maand afsluiten, je zou denken dat dit correct is. Nee dus, ze verschuilen zich erachter dat de belgegevens enkele dagen later pas worden aangeleverd (door KPN). Conclusie, je DENKT keurig rond 200 min BINNEN de bundel te hebben verbruikt maar in werkelijkheid worden de minuten van de laatste dag DOORGESCHOVEN naar de komende maand! Dat zie je als gebruiker niet, bel je de komende maand weer 200 min vol en was het laatste gesprek van de vorige maand 20 min, dan mag je Simpelweg 20x0,25=5 euro bijbetalen. Te zot voor woorden!
3. De online belgegevens, altijd handig om te weten hoe ver je bundel verbruikt is, worden zéér onregelmatig bijgehouden. De ene keer binnen enkele uren, de andere keer zie je de gegevens pas 11 DAGEN later. Om te voorkomen dat je voortdurend moet bijbetalen, is het raadzaam ieder gesprek in je gsm te laten staan en af en toe de minuten te tellen.
4. Meerdere keren is bij mij een SMS van minder dan 160 tekens DUBBEL afgeboekt.
5. Pas op met het bellen van 0900 nummers lokaal tarief, nog afgezien van het feit dat deze uiteraard niet vanuit de bundel worden afgeschreven, schrijft Simpel 25 ct/min af + DUBBELE lokale kosten. Dat is uiteraard oplichting en is door mij gemeld bij de OPTA.
6. De administratie is een ramp, Simpel dus! Nadat onterecht 4 mnd te vroeg het gehele komende jaar werd afgeboekt, heb ik het bedrag gestorneerd. Mijn nummer werd gelijk afgesloten en om het weer aangesloten te krijgen mag je 15 euro betalen. Wat een criminele organisatie, maanden te vroeg geld afboeken en dan nog eens geld toekrijgen ("administratiekosten" omdat je was afgesloten) omdat je als gebruiker terecht je geld terug wilt. Je voelt jezelf een wanbetaler terwijl Simpel de dief uithangt!

Kortom, u bent gewaarschuwd. Hoe verleidelijk ook qua prijs, ga NOOIT in zee met Simpel!!!

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
3,2

Review door Simpel consumenten

22 september 2010, 17:31

Beste Simpel klanten,

Ik vind het heel vervelend dat jullie een negatieve ervaring met Simpel hebben gehad. Simpel ziet vanzelfsprekend graag dat al haar klanten tevreden zijn. Helaas lukt dit niet altijd en worden er bij Simpel ook fouten gemaakt. Die moeten we oplossen en vandaar dat ik reageer op jullie klachten.

Graag ontvang ik een omschrijving van de klacht.
Deze kan gestuurd worden naar mijn persoonlijke email; michiel@simpel.nl

en zal ik samen met jou tot een oplossing komen.

Met vriendelijke groeten,

Michiel
Simpel

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
-

Review door pietgro

07 september 2010, 17:09

Goed: Het gebruik van KPN netwerk
Punt van aandacht: Communiceren zowel via telefoon als e-mail is moeizaam. Een e-mail beantwoord krijgen duurt ca 7 dagen!
Het controleren van facturen is niet aan mij besteed want wie weet na een maand nog met wie en wanneer en hoe lang men heeft gebeld??!!?? Daarom houd ik via mijn telefoon regelmatig de gebelde minuten en verstuurde sms'jes bij om zodoende dure bel- en sms-kosten te voorkomen. Wanneer ik twijfel dan log ik in op de website en controleer de huidige lopende kosten. Maar liever had ik gezien dat ook deze telecom provider per seconde afrekent!

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
7,4

Review door garderen

31 augustus 2010, 09:57

De dekking is gewoon goed (KPN) en dat is dan ook meteen het enige. Mijn (ongevraagd) advies aan iedereen die aan Simpel wil beginnen: niet doen!!!!!

Ik geef je even een voorbeeld: Stel je neemt een bundel voor 50 belminuten en 50 smsjes.
Het is december en je heb op oudjaar van beide nog de helft over. Je besluit om alles op te maken aan vervroegde gelukwensen aan je vrienden (dus alles blijft in de bundel van december).
In januari maak je ook je bundel op. Dan krijg je in februari de rekening: 25 smsjes en 25 belminuten boven de bundel elk voor 25 cent. Dit kost je dus 12,50 euro (op een maandprijs van 2,50!) terwijl je wel keurig binnen je bundel bent gebleven.

Simpel zegt dat het komt omdat ze de registratie te laat doorkrijgen. Ik zeg onzin!
Hoewel het in de algemene voorwaarden niet zo of zeker niet duidelijk staat is dit het antwoord van Simpel op mijn OFFICIËLE klachtenbrief:

+++++++++
Uiteraard vinden wij het vervelend als er een storing of vertraging is in het aanleveren van de belgegevens. Gelukkig is dit meer uitzondering dan regel.
Omdat wij de gegevens, welke wij te laat ontvangen, niet meer bij de voorgaande factuur kunnen berekenen, zullen deze belminuten/sms-berichten bij de volgende bundel gerekend worden.

Op onze factuur staat vermeld dat het mogelijk is dat de kosten van de voorgaande maand berekend kunnen zijn.
Wij zullen de kosten niet vergoeden.
+++++++++

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
3,6

Review door unlocken

24 mei 2010, 22:12

Onduidelijk van wanneer tot wanneer de bundel loopt.
een duur 0900 nummer voor de klantenservice, dus een slechte service.
Onmogelijk te vinden hoe je de voicemail in moet spreken of zelfs uit te zetten.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
5,2

Review door wipkip

20 april 2010, 23:43

Ik zit nu ruim twee jaar bij Simpel (vanaf het begin dus) en in het begin hadden ze wel wat opstartproblemen, maar verder nooit veel last van gehad.

Behalve dat ik op een gegeven moment een hoge rekening had omdat ze minuten van de laatste dagen van maand 1 opeens bij maand 2 gingen rekenen omdat er een "vertraging" zat in hun administratiesysteem. Dat is nu een half jaar geleden.. ik weet niet of dat geintje inmiddels is opgelost.

Dat is eigenlijk het enige probleem dat ik gehad heb met Simpel. Ik gebruik het verder als tweede nummer, dus maak er ook niet heel intensief gebruik van.

Aangezien ik nooit over mn bundel heen bel, heb ik dus ook nooit problemen met facturen en nu na 2 jaar wordt er gewoon maandelijks 5 euro van mn rekening afgehaald.

Ook de dekking heb ik nooit problemen mee. In het algemeen dus wel een positieve ervaring, maar ik ben dan ook een hele simpele gebruiker :)

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
8,2

Review door GerardTV

09 april 2010, 03:30

Ik krijg de indruk dat er het laatste half jaar weinig klachten meer zijn over Simpel. Dat zou mooi zijn, zeker nu ze een flinke campagne voeren om abonnees te winnen.
Ik had Simpel nog wat vragen gesteld middels een fax en daar kreeg ik vrij vlot een reactie op. Heb mij aangemeld incl nummerportering voor een abo met ingangsdatum rond 6 juli.
Jullie horen nog.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
6,0

Review door cutjanus

02 april 2010, 22:07

Ben zeer tevreden over Simpel.
Erg goede dekking, ontzettend goedkoop.
Heb nog geen klachten gehad na bijna 2 jaar abonnement.
Denk dat ik mijn abonnement voortzet na abonnementsperiode.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
7,0

Review door GerardTV

26 maart 2010, 22:54

Is het werkelijk zo dat Simpel geen tevreden klanten heeft? Ik kan (of wil) mij dat haast niet voorstellen.
Mijn vragen aan de Telecomvergelijkers:
- zijn er mensen die tevreden zijn met hun Simpel abonnement?
- zijn er mensen die geen problemen hebben met de facturen?
- zijn er mensen die wel redelijk geholpen zijn door hun klantenservice?
- zijn er mensen die tevreden zijn met de dekking? Waar ongeveer?

Ik wacht nieuwsgierig af...

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
-

Review door bramsnor

09 september 2009, 09:22

Simpel Abbo. Goedkoop maar veel werk.
Maken enorm veel fouten met facturering
Laten je dus te veel betalen, en sluiten snel je nummer af bij stornering van het onterecht te veel betaalde.
Tip Neem een prepay nummer TEGELIJK met simpel abbo en gebruik dit prepay nummer om tegen je vrienden te vertellen.
Simpel nummer is niet "zeker" Niets bij Simpel is "zeker"

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
4,2

Review door spambam

24 augustus 2009, 22:22

Bellen via KPN-netwerk, en net als bij elke provider is kwaliteit lokaal wisselend, maar binnenshuis helaas bij mij praktisch nul.

Ook wordt elke minuut naar boven afgerond, geen starttik. Tarieven in buitenland zijn extreem hoog; bijvoorbeeld Australie 3,50 p/m terwijl dat bij bv Lowcall of T-mobile de helft is.

Klantenservice bellen is een drama. Geregeld wordt gewoon de verbinding door de computer verbroken als je langer dan 5 of 10 minuten hangt met het verzoek later nog een keer te proberen.

Mails reageren ze soms weken later op, en vaak in 1 regel zonder uitleg of toelichting.

Diensten: de 1e provider in ons land geloof ik waar je in het buitenland per sms 1 cent (!) betaalt. Elke wijziging online of limiet-waarschuwingen worden per sms getarifeerd.

Administratie: nu al 2x gehad dat ik binnen de bundel bleef en TOCH een factuur kreeg. Omdat hun systeem moeite heeft met de 100 minuten + 20 gratis minuten naar andere Simpel-abonnees. Duurt erg lang voor je reactie en creditering krijgt.

Als je online zoekt naar de geldende Algemene Voorwaarden, dan blijkt Simpel geregeld nieuwe voorwaarden te hanteren, maar je krijgt nooit bericht dus blijf je kennelijk bij je bestaande voorwaarden.

Al met al doen ze de naam 'Simpel' weinig eer aan, is mijn ervaring. Erg goedkoop, absoluut, maar dat heeft z'n beperkingen.

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
4,6

Review door dirtyberty

21 augustus 2009, 14:50

Wat moet je doen als je totaal geen bereik heb in je huis ! Ik ben nu al maanden aan het bellen en mailen wat een godsvermogen kost maar krijg telkens nul op rekest! Ik word telkens door verwezen naar de kpn omdat simpel zegt er niets aan te kunnen doen. Maar ik kan ook niet van mijn kontrakt af want zeggen ze je heb een kontrakt van twee jaar! Dus nu betaal ik voor iets waar ik niets aan heb want ik heb geen bereik! Want wil ik bellen dan moet ik naar buiten! Belachelijk gewoon ik heb hier geen woorden voor! Ja toch! Oplichting! Dus mensen kijk of je wel bereik heb voor dat je met Simpel in zee gaat!
Groetjes van Bertus S uit Rotterdam/Beverwaard

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
3,2

Review door togo1948

20 augustus 2009, 21:28

Simpel moet zijn naam maar gaan veranderen in zo moeilijk ze zijn niet in staat om een abonnement op 12-08-2009 in te laten gaan wat al op 19-04-2009 is aangevraagd en ook bevestigd en geincasseerd
Ook op een mail hebben ze niet het fatsoen te reageren en de klantenservice bij monde van [supervicer] Silvia de Wit weet absoluut niet wat ze zegt het is iedere keer hetzelfde verhaal

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
2,0

Review door tinoos

03 augustus 2009, 10:47

Goedendag, weet iemand welk bankrekeningnummer Simpel gebruikt voor het incasseren?

  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
-

Schrijf een review en win een Dr. Dre hoofdtelefoon!

Hoe beoordeel jij Simpel? Laat het ons weten door een review in te vullen, en maak automatisch kans op een Beats by Dr. Dre Solo HD hoofdtelefoon ter waarde van €199!
› bekijk de spelregels.

Beoordeling (*verplicht)
  Dekking
  Klantenservice
  Algemene indruk
  Administratie
  Diensten
Toelichting (*verplicht)
Je naam (*optioneel)
Je e-mailadres (*verplicht voor deelname aan de winactie)
Vul ter controle de uitkomst van de volgende rekensom in (*verplicht)
9 plus 0
=