@rob-strijen88;
Heb veel krassen/matte vlekken op een siemens a70, siemens a60,siemens c60, motorola c115, nokia 1100, nokia 1101 en recentelijk een nokia 3510i en een samsung c260 verwijderd MET DISPLEX. Het resultaat was voor ondiepe krasjes en matte vlekken verbluffend!
De diepere krassen zijn niet verwijderd! Helaas, want ik ben een pietje precies en mijn telefoons zijn bijna "heilig"!
De diepere krassen zijn ook niet verwijderd met "witte tandpasta", eigen merk C1000. Maar wonderwel wel minder diep; het is net alsof de kunststof weer wat naar elkaar is toegevloeid, aangezien de dikte OGENSCHIJNLIJK niet is aangetast.
Met mijn scheikundige achtergrond kan ik dit vanuit de kunststofchemie alléén verklaren door de niet-kristallijne vorm (amorf) van kunststoffen, waarbij er sprake moet zijn van een kunststofsoort die thermoplastische eigenschappen bezit (zacht worden bij verwarmen; lijkt op "smelten"). Dan zou door het "schurende" effect van de tandpasta het naar elkaar toevloeien van onderen af de kras minder diep kunnen worden (schuren levert warmte en dus zacht worden van de kunststof).
Overigens is, zoals eerder in dit draadje misschien opgemerkt, tandpasta gebruiken wel lachwekkend, maar na een tip van een standhouder op een "rommelmarkt", die ik graag afsneup naar bruikbare telecomartikelen voor eigen gebruik, UITERST DOELTREFFEND gebleken. Lang niet zo duur als displex en minimaal hetzelfde tot een beter resultaat.
Denk erom dat je er maar heel weinig van gebruikt, even uitsmeren over het display en dan met bv een schone en droge zakdoek uitpoetsen.
Succes!