T-Mobile Vario/Qtek 9100

Gepost op 28/09/05 om 19:35 uur
Weet iemand wanneer de T-mobile Vario op de markt komt? Het gaat me om de gesimlockte versie van de Qtek 9100.

De Qtek 9100:

en de MDA Vario:

Modbreak:
Plaatjes werken met [ img ] tags

NB. dit plaatje is niet van de MDA Vario maar van een Qtek S110/Imate super Jam met 128MB geheugen. Bij deze heb ik het plaatje vervangen voor een plaatje van de Qtek 9100, en een van de MDA Vario, dan weten we allem
Koen wijzigde dit bericht op 28/09/05 om 19:35.
Gepost op 28/09/05 om 20:43 uur
Moderator
Volgens mij al binnen een paar weken. (NB. je bent de laatste [ in je link vergeten, waardoor hij niet werkt)

kijk ook eens op deze link van pocketinfo.
Gepost op 28/09/05 om 21:26 uur
Hij is al te krijgen bij een vernieuwing van het abnonnement bij T-Mobile zelf (wel met langere levertijd).
Gepost op 30/09/05 om 11:04 uur
Ik heb net T-Mobile gebeld voor een contractsverlenging. Ik heb nu Relax 225, als ik met 1 jaar verleng op Relax 200 is ie 110 euro, bij 2 jaar gratis. Levertijd is 4 weken. Abonnements vorm maakt niet uit, al zou ik een Relax 50 nemen, dan nog is de prijs 110 euro, bij relax 300 ook. ben echt niet vaak buiten mijn belbundel geweest, meestal net erin of net eroverheen. Klinkt als een goede deal, dus denk dat ik hem voor dat geld wel wil hebben...
Gepost op 30/09/05 om 13:42 uur
Oktober/november inderdaad. Hou wel rekening met dat je minimaal 150 min. nodig hebt om gebruik te maken van de Pocket internet totaal

Gepost op 30/09/05 om 17:28 uur
Wat is nou echt het verschil tussen de MDA Vario van T-Mobile en de originele versie van Qtek's 9100? Ik kan bedenken de prijs, de simlock, een beetje het uiterlijk, ,maar wat nog meer? Op zich is het toch precies hetzelfde apparaat? Of heb je bv. een T-Mobile achtige windows mobile 5? En zo ja, is zoiets dan makkelijk allemaal te wissen zodat je weer een normale versie hebt? Iemand ervaring daarmee bij bv. de Qtek S100 (MDA Compact)? Als het namelijk echt niks uitmaakt en die t-mobile (software) rotzooi is er makkelijk af te halen, dan ben je toch wel gek als je meer gaat betalen voor de originele Qtek versie? ...
Gepost op 30/09/05 om 19:09 uur
Moderator
Het grootste nadeel van een pocket PC device via T-Mobile Nederland is de totaal ontbrekende ondersteuning vanuit T-Mobile Nederland. Qtek en Imate die doorgaans de originele versies voor heel wat meer geld leveren leveren namelijk bij inloggen via een Nederlands Imei nummer van hun merk gratis upgrades van je apparaat. Daarin worden de bugs die er altijd in zitten verholpen. T-Mobile levert geen oplossingen of downloads (ook niet via de reparatieservice). Dat betekent dat er altijd mogelijkheden zijn die in de praktijk haperen of helemaal niet werken op de T-Mobile NL versies. Lees maar eens bij de pocketpc club (nu pocketinfo.nl) vele bezitters van de peperdure MDA pro voorganger (MDA III) van T-Mobile hebben nog altijd dezelfde problemen als bij de lancering en T-Mobile Nederland wil ze niet helpen.
Gepost op 30/09/05 om 20:59 uur
Ik ben gisteren naar de T-Mobile shop in Nijmegen geweest. De medewerker vertelde mij dat de MDA Vario op vrijdag 14 oktober te verkrijgen is in de shop. Afwachten dus...

@Moderator: bedankt voor aanpassen van de foto.

Gepost op 03/10/05 om 21:15 uur
Wat denken jullie, is deze foon handig met smsn? Je zou denken wel van wel met een qwerty toetsenbord, maarja toch lijkt een gewoon klein toetsenbordje handiger, ofniet? Ik twijfel een beetje, anders moet t toch maar een C600 worden :-)
Gepost op 04/10/05 om 01:00 uur
ik vond hem persoonlijk niet zo lekker openschuiven...
was meer een beetje als een sl55 en had liever gezien dat hij zou schuiven als een samsung d500 of e800.
Mensen die de toestellen kennen begrijpen wat ik bedoel!

wel is het beter dat deze mda WEL een nederlandse windows heeft... het pennetje die je moet uitschuiven om langer te maken vind ik ook niet echt...
Gepost op 04/10/05 om 01:02 uur
De SL45 schoof niet...
Gepost op 04/10/05 om 01:03 uur
lees goed!
Gepost op 04/10/05 om 01:19 uur
Er stond eerst SL45. Dat heb je daarna veranderd in SL55, geef maar toe...
Gepost op 04/10/05 om 21:54 uur
Ja jammer dat je hier niet kan zien, als iemand zn post edit

Een SPV M500 lijkt me ook niet zo handig met smsn, maar de meningen verschillen. Als die in de winkel is, gaak m wel even testen.
Gepost op 04/10/05 om 22:47 uur
oke...
Gepost op 10/10/05 om 19:45 uur
Het is nog niet gezegd wanneer de MDA Vario exact geleverd zal worden AAn T-Mobile waardoor T-Mobile nu alleen toezegt dat deze ongeveer in week 43 voorradig zal zijn. FF afwachten dus nog.... Heb trouwens nog helemaal nietzz gehoord over het feit dat er een nederlandse windows versie zal verschijnen met de uitlevering van de Vario....
Gepost op 10/10/05 om 20:36 uur
toen ik hem ging testen zat er wel een ned. windows versie op en het was gewoon zo'n tmobile ding
Gepost op 10/10/05 om 20:51 uur
Waar heb je hem getest dan?
Gepost op 10/10/05 om 20:58 uur
Zit inderdaad een Nederlandse versie op, heb ook een testversie in mijn handen gehad. Alleen sommige dingen waren nou niet echt goed vertaald

Quote:
ik vond hem persoonlijk niet zo lekker openschuiven...
was meer een beetje als een sl55 en had liever gezien dat hij zou schuiven als een samsung d500 of e800.

Ik begrijp wat je bedoelt, hij schuift niet echt "vloeiend"...
Gepost op 10/10/05 om 21:17 uur
Moderator
De testversie is toch nog niet representatief voor het uiteindelijke model? Ik heb zelf het prototype/testversie van de MDA pro vast mogen houden en ermee mogen spelen, maar er waren nog genoeg zaken die niet werkte. Hij heeft nu o.a. een wat aangepast toetsenbord etc. Is in de retail versie niet een aangepast schuifmechanisme ingezet bij de Vario?

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone