[belcompany.nl] Wat is redelijk?

Gepost op 08/10/05 om 21:22 uur
Een tijdje geleden heb ik een vriendin van me geadviseerd om bij de belcompany een k750i te nemen met haar verlenging ondanks het feit dat ze in het verleden slechte ervaringen had met de belcompany prutsers.

Nu was ik deze keer meegegaan en heb ik op alles gelet, dat er niet per ongeluk fouten gemaakt zouden worden zoals acties die vergeten worden, toestel dat tegen een verkeerd tarief wordt afgeboekt etc.
Anderhalve maand was alles in orde totdat haar toestel ineens gecrashed was. Resetten hielp niet. Enige wat ie nog deed is knipperen met zn display. Dus zij heeft het bij hun ingeleverd ter reparatie en het is nu 7 weken later!! Ze is in de tussentijd geen 1 keer door hun gebeld over de status en heeft elke keer zelf moeten bellen waar haar toestel bleef.

Ze zijn er nu eindelijk tot de conclusie gekomen dat haar toestel niet meer gerepareerd kan worden maar haar is nu medegedeeld dat ze pas eind volgende week weten wanneer ze een nieuwe gaat krijgen!!! Dus het zou ook wel eens rond kerst kunnen worden als ik het goed interpreteer! Dat is toch niet normaal, hoe kan een normaal bedrijf met zulk bullshit komen?

Vanuit redelijkheid en consumentenrecht kan ze toch eisen dat er een andere oplossing geboden wordt, want het kan toch niet zo zijn dat je 3 maanden of langer wacht op je toestel wat onder garantie gerepareerd/vervangen moet worden.
Gepost op 08/10/05 om 22:02 uur

Nee, een normale manier van zakendoen is dit natuurlijk niet. Heb je schriftelijk vernomen dat het toestel niet meer gerepareerd kan worden ? Zoja, eis dat je binnen 7 dagen (een redelijke termijn) een nieuw toestel kan komen halen. Zonee, zorg dat je e.e.a. op papier krijgt en dreig met juridische maatregelen.
Gepost op 08/10/05 om 22:13 uur
H-W
SonyEricsson heeft momenteel een gruwelijke achterstand in het verwerken van reparaties, vooral aan de K750i. Daarom dat het zo lang duurt, ook de levering van nieuwe toestellen is erg slecht, dit omdat een deel van de nieuwe productie wordt ingezet om de defecte toestellen om te ruilen. Heb nog even geduld! Belcompany kan er niks aan doen, vele telecomwinkels hebben dit probleem.
Gepost op 08/10/05 om 22:57 uur
dan horen ze een andere regeling te treffen... zij zijn verantwoordelijk en niet de se toestel reparatie service afdeling.
Gepost op 08/10/05 om 23:59 uur
idd, je zou toch iets verwachten van een leentoestel ofzo?
of een vervangend toestel van dezelfde waarde?
Gepost op 09/10/05 om 12:52 uur
Ik zou gewoon naar de winkel toe gaan en daar een ander nieuw toestel eisen....als je in de winkel bent en moeilijk doet dan moeten ze wel een oplossing voor je zoeken....
Gepost op 09/10/05 om 14:07 uur
Moderator
Als je per direct een gelijkwardig toestel wilt, dan is het toch wel te regelen met de winkel dat je er meteen een kan ophalen van een ander type of merk lijkt mij? (vaak hebben ze in winkels opeens wel coulante regelingen bij schriftelijk klagen).
Gepost op 09/10/05 om 22:24 uur
Kijk ik heb best begrip voor dat het druk is bij SE. Maar ze koopt har telefoon bij BC en BC dient een fatsoenlijke regeling te treffen. 7 weken wachten is extreem lang en dan nog horen dat ze eind volgende week pas weten wanneer een nieuw toestel wordt opgestuurd is gewoon ronduit belachelijk zeker als je bedenkt dat elke BC filiaal tientallen k750i's op voorraad heeft. Als ze toch al bepaald hebben dat ze een nieuwe krijgt dan kunnen ze best alvast 1-tje uit de stock geven en dan zelf met SE regelen dat ze ooit over 5 weken een van hun gratis krijgen.
Gepost op 10/10/05 om 10:08 uur
Wat dat betreft kunnen ze wat van de PC markt leren. Dat is bij bv defecte hardeschijven ed vaak wel mogelijk. Je krijgt van de winkel een nieuwe mee, en de winkel stuurt ´m op en krijgt van de fabriek / importeur een nieuwe terug die dan de verkoop weer in gaat.
Gepost op 10/10/05 om 10:19 uur
Twee weken zonder toestel is natuurlijk belachelijk, ook als ze het "druk" hebben bij SE, dat is hun eigen schuld en dus hun probleem, niet het jouwe.

Ik zou in ieder geval een vergoeding van de de gevolgschade eisen die jij hebt door het niet kunnen bellen. Een vergoeding van de maandelijkse kosten van je abonnement zou hierbij het minste zijn.

Daarnaast inderdaad brief waarin je binnen 7 dagen uitsluitsel eist over wat ze gaan doen, of gelijk binnen 7 dagen een nieuw stoestel eisen.

Gepost op 10/10/05 om 12:00 uur
Het kan ook goed aan de winkel liggen.

Ik had een (zwarte) V3+abo bij BC afgesloten. Er waren m.i. geluidsproblemen met het toestel en wilde deze omruilen, maar ik had eerst voor de zekerheid het hoofdkantoor van Motorola en daarna het reparatiecentrum opgebeld om te checken of het bij de V3 hoorde of niet. Beiden zeiden zij dat dit niet hoorde.

Dit weer voorgelegd aan de bedrijfsleider en hij zei, dat hij alleen wilde ruilen, wanneer ik dan daarna niet meer terug kwam, want mocht het nieuwe toestel ook dit geluid produceren, dan zou hij aan de gang blijven (klantvriendelijkheid?).

Maar goed, het huidige toestel functioneerde niet, dus toch maar wisselen. Bleek dat het 'nieuwe' toestel uit de vitrine kwam (oké, het laatste toestel), maar bij aanzetten kreeg ik een welkomsttekst te zien en bij nader onderzoek, zag ik kleine krasjes. Dus een gebruikt toestel.

Ik accepteerde het toestel niet en vroeg of er nog nieuwe binnen kwamen. Hij zei dat dit niet zou gebeuren, omdat het een uitloopmodel was. Ik vroeg toen of het mogelijk was om bij een andere BC te ruilen. Dit was geen probleem en bij een andere BC in de buurt zouden er nog twee op voorraad zijn. Dit kon hij checken via de computer. Ik zei nog of hij wilde bellen, dat ik eraan kwam, zodat zij wisten dat ik een toestel kwam ruilen. 'Dat doen wij altijd in dit soort gevallen', zei hij nog.

Dus ik meteen naar de andere BC en daar alles uitgelegd. De verkoopster wist van niets, dus die oetl*l van een bedrijfsleider had niet de moeite genomen om te bellen (voordat andere gaan reply-en, omdat ik een scheldwoord gebruik,...'hij zou het toch ook vergeten kunnen zijn?'...). De verkoopster had namelijk voor de zekerheid de voorraad nog een keer gecheckt en wat bleek nou: de eerste BC had op dat moment zelf nog DRIE! op voorraad. Ik zei nog: 'Waarschijnlijk twee zilveren en één zwarte'. 'Nee hoor, drie zwarte en één zilveren', zei zij en ze liet het me zelfs nog zien op het scherm. Ze vond het zelf ook een vreemde situatie.

Kortom, die klootviool heeft me niet willen helpen.
Bij de tweede BC heeft de verkoopster mij héél goed geholpen en heb ik meerdere V3's mogen 'beluisteren' op het euvel. Bij een zilveren uitvoering hoorde ik niets, terwijl bij de zwarte uitvoering toch nog iets te horen was, maar minder dan bij die van mij. Het probleem was, dat zij maar één zwarte V3 had (de andere was namelijk gereserveerd voor een klant. Later had zij deze er ook bij gepakt om te luisteren).

Ik wist dat er nog een BC in het centrum zat en vroeg of zij dan misschien nog een zwarte V3 op voorraad hadden. Die hadden ze. 'Maar de kans blijft bestaan dat die ook hetzelfde probleem heeft', zei ze. Uiteindelijk adviseerde ze me om het toestel i.i.g. om te ruilen (met die gereserveerde zelfs!, want van de twee zwarte was deze het beste, maar het was moeilijk te horen, omdat er veel omgevingsgeluiden waren) en zou tijdens het gebruik het probleem zich weer voor doen of verergeren, ik als back-up de BC in het centrum achter de hand zou hebben om het toestel daar dan evt. weer te ruilen, maar dan had ik op dat moment in ieder geval een nieuwe.

Beetje lang verhaal, maar ik ben dus uitstekend geholpen bij de tweede BC en dermate slecht bij de eerste.

P.S. ik heb me in de eerste BC de hele tijd correct gedragen, aangezien ik ook in winkels heb gewerkt en weet hoe het is om met onredelijke klanten te moeten omgaan.

P.P.S. Dit gebeurde in een tijdsbestek van een week. Dus het kan zijn, dat de service daarom 'beter' is, dan na een langere periode.

P.P.P.S. Ik heb verder geen namen en plaatsen genoemd, aangezien het geen meerwaarde heeft voor deze thread, maar mocht de bedrijfsleider van het desbetreffende filiaal dit lezen en zich het voorval herinneren, weet dan dat er nog een brief richting hoofdkantoor gaat.

Gepost op 10/10/05 om 16:11 uur
shin-chan:
ik zou het gewoon vermelden, ik ben best benieuwd welke BC filialen ik beter geen zaken mee kan doen.
Gepost op 13/11/05 om 23:22 uur
Dit is iets wat erg slecht is voor het Bc imago. Al moet ik zeggen dat van de 4 BC's waar ik aankopen heb gedaan er niet een slechte bij zat. Dit kan ik niet van andere winkels zeggen. De bedrijfsleider uit shin's verhaal kan dus beter stoppen in de retail.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone