Het kan ook goed aan de winkel liggen.
Ik had een (zwarte) V3+abo bij BC afgesloten. Er waren m.i. geluidsproblemen met het toestel en wilde deze omruilen, maar ik had eerst voor de zekerheid het hoofdkantoor van Motorola en daarna het reparatiecentrum opgebeld om te checken of het bij de V3 hoorde of niet. Beiden zeiden zij dat dit niet hoorde.
Dit weer voorgelegd aan de bedrijfsleider en hij zei, dat hij alleen wilde ruilen, wanneer ik dan daarna niet meer terug kwam, want mocht het nieuwe toestel ook dit geluid produceren, dan zou hij aan de gang blijven (klantvriendelijkheid?).
Maar goed, het huidige toestel functioneerde niet, dus toch maar wisselen. Bleek dat het 'nieuwe' toestel uit de vitrine kwam (oké, het laatste toestel), maar bij aanzetten kreeg ik een welkomsttekst te zien en bij nader onderzoek, zag ik kleine krasjes. Dus een gebruikt toestel.
Ik accepteerde het toestel niet en vroeg of er nog nieuwe binnen kwamen. Hij zei dat dit niet zou gebeuren, omdat het een uitloopmodel was. Ik vroeg toen of het mogelijk was om bij een andere BC te ruilen. Dit was geen probleem en bij een andere BC in de buurt zouden er nog twee op voorraad zijn. Dit kon hij checken via de computer. Ik zei nog of hij wilde bellen, dat ik eraan kwam, zodat zij wisten dat ik een toestel kwam ruilen. 'Dat doen wij altijd in dit soort gevallen', zei hij nog.
Dus ik meteen naar de andere BC en daar alles uitgelegd. De verkoopster wist van niets, dus die oetl*l van een bedrijfsleider had niet de moeite genomen om te bellen (voordat andere gaan reply-en, omdat ik een scheldwoord gebruik,...'hij zou het toch ook vergeten kunnen zijn?'...). De verkoopster had namelijk voor de zekerheid de voorraad nog een keer gecheckt en wat bleek nou: de eerste BC had op dat moment zelf nog DRIE! op voorraad. Ik zei nog: 'Waarschijnlijk twee zilveren en één zwarte'. 'Nee hoor, drie zwarte en één zilveren', zei zij en ze liet het me zelfs nog zien op het scherm. Ze vond het zelf ook een vreemde situatie.
Kortom, die klootviool heeft me niet willen helpen.
Bij de tweede BC heeft de verkoopster mij héél goed geholpen en heb ik meerdere V3's mogen 'beluisteren' op het euvel. Bij een zilveren uitvoering hoorde ik niets, terwijl bij de zwarte uitvoering toch nog iets te horen was, maar minder dan bij die van mij. Het probleem was, dat zij maar één zwarte V3 had (de andere was namelijk gereserveerd voor een klant. Later had zij deze er ook bij gepakt om te luisteren).
Ik wist dat er nog een BC in het centrum zat en vroeg of zij dan misschien nog een zwarte V3 op voorraad hadden. Die hadden ze. 'Maar de kans blijft bestaan dat die ook hetzelfde probleem heeft', zei ze. Uiteindelijk adviseerde ze me om het toestel i.i.g. om te ruilen (met die gereserveerde zelfs!, want van de twee zwarte was deze het beste, maar het was moeilijk te horen, omdat er veel omgevingsgeluiden waren) en zou tijdens het gebruik het probleem zich weer voor doen of verergeren, ik als back-up de BC in het centrum achter de hand zou hebben om het toestel daar dan evt. weer te ruilen, maar dan had ik op dat moment in ieder geval een nieuwe.
Beetje lang verhaal, maar ik ben dus uitstekend geholpen bij de tweede BC en dermate slecht bij de eerste.
P.S. ik heb me in de eerste BC de hele tijd correct gedragen, aangezien ik ook in winkels heb gewerkt en weet hoe het is om met onredelijke klanten te moeten omgaan.
P.P.S. Dit gebeurde in een tijdsbestek van een week. Dus het kan zijn, dat de service daarom 'beter' is, dan na een langere periode.
P.P.P.S. Ik heb verder geen namen en plaatsen genoemd, aangezien het geen meerwaarde heeft voor deze thread, maar mocht de bedrijfsleider van het desbetreffende filiaal dit lezen en zich het voorval herinneren, weet dan dat er nog een brief richting hoofdkantoor gaat.