[Orange] afgesloten van orange en nu in 1 keer het resterende bedrag betalen!

Gepost op 01/11/05 om 16:20 uur
En verder....gewoon netjes je rekeningen betalen, ophouden met zeuren en zeker TV niet belasten met dingen waar je zelf schuld aan bent.
Gepost op 01/11/05 om 16:23 uur
Je kan wel eerst overstappen naar 12,50. Dan betaal je alleen 12,50 x 12 = 150 afkoopsom, ipv 240.
Gepost op 01/11/05 om 16:24 uur
http://www.noviomagus.nl/
We moeten hier ook niet te snel conclusies trekken, we kennen natuurlijk niet het exacte verhaal.
Een enkele keer je rekening te laat betalen onthoudt je nog niet het recht op het beltegoed. Maarja dat is weer mijn mening

Advies vragen op TV is nooit verkeerd toch?

PS. Voor het kiezen van de nieuwe bundel moet je nog voor minstens een jaar "bijtekenen"
giel wijzigde dit bericht op 01/11/05 om 16:24.
Gepost op 01/11/05 om 16:24 uur
Quote:
Ik zie overigens niet het nut in van een abo die je toch niet gebruikt, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Volgens mij zijn er hier wel meer mensen actief met een abo dat ze niet gebruiken... Voor de rest moet ik Giel gelijk geven, sommige antwoorden zijn wel erg kort door de bocht, al die 'eigen schuld, dikke bult' antwoorden helpen het probleem niet echt oplossen.
DrPulder wijzigde dit bericht op 01/11/05 om 16:24.
Gepost op 01/11/05 om 16:27 uur
ciao
Ja je hebt gelijk, heb zelf genoeg aan één abo, maar snap wel dat mensen het doen om zo aan een mooi goedkoop toestel te komen.
Moet je natuurlijk wel betalen
Gepost op 01/11/05 om 16:35 uur
je krijgt die 240 in de vorm van beltegoed terug......
als je ze betaald hebt natuurlijk....
Gepost op 01/11/05 om 16:53 uur
Quote:
bovendien moet je iemand eerst in gebreken stellen! (jaja MBO recht hehe)

Hmm, leren ze je op dat MBO ook dat je iemand(?) in gebrekE moet stellen?

On-Topic: Ik denk toch echt dat er wel degelijk diverse betalingsherinneringen verstuurd zullen zijn.

Modbreak:
Val a.u.b. niet over zulke kleine typfoutjes en haal dan helemaal niet iemand zijn opleiding erbij wat er niets mee te maken heeft. Dit is puur flamen.
Roland wijzigde dit bericht op 01/11/05 om 16:53.
Gepost op 02/11/05 om 11:58 uur
@ Arnie: ik zeur niet, ben alleen wat teleurgesteld.. En ik post dit omdat ik me afvraag of er meerdere mensen zijn die hetzelfde hebben gehad.

tuurlijk moet je je rekeningen op tijd betalen, maar ik vind het wat onredelijk als ik in 1 keer voor iets moet betalen, waar ik niets voor krijg.
antwoorden als: "je moet gewoon betalen" heeft niemand wat aan

Het lijkt me sterk dat ik mn abo nog kan downgraden naar 12,50 trouwens..
Gepost op 02/11/05 om 13:25 uur
Moderator
Ik zou de betaling zo snel mogelijk regelen en deze wel onder protest doen. Vervolgens een aangetekende brief versturen aan de klantenservice waarin je de situatie uitlegt en ze vraagt alsnog je abonnement weer te activeren of je nummer als prepaid beschikbaar te maken met daarop de betaling als tegoed.

Volgens mij mag Orange net als de andere operators het bedrag per direct opeisen als ze bang zijn dat je niet aan je verplichtingen kan voldoen. Ze schatten dit in aan de hand van leeftijd, woonplaats, belverbruik, betaalverleden en hoe lang je al een abonnement bij ze hebt. In jouw geval hebben ze vermoedelijk nog erg weinig gegevens over een betaalverleden, ben je jong en hebben ze een betaling gemist. Vermoedelijk vallen dat soort gedragingen hierdoor al heel erg snel in de hoog risico profielen die de afdeling risk & fraud maakt en zodoende zijn ze liever van je af.

Als je mogelijkheden geeft/vraagt om je reputatie weer betrouwbaarder te krijgen dan geven ze je misschien nog 1 maal het voordeel van de twijvel. Ga je hier niet achteraan, dan kan je voor jaren geweigerd worden voor leningen, gsm abonnementen etc! Onderneem dus actie naar Orange en vraag om een 2e kans uit coulance. Jij hebt door niet te betalen het contract geschonden dus in principe kan je ze formeel niets maken. Anderzijds vind ik het zelf wel wat voorbarig als je zonder eerdere wanbetalingen direct voor het hele abonnement geschorst wordt. Het lijkt mij voor een provider beter je nu af te sluiten en vervolgens de betaling en een borg op te eisen. (en aan te geven dat bij een volgende wanbetaling je abo sneuvelt!) Er is echter in gsm land veel fraude en wanbetaling, dus als ze geen andere info van je hebben krijg je vanuit je provider al snel paniekerige reacties om de schade voor de provider zo veel mogelijk te beperken.
Gepost op 02/11/05 om 13:54 uur
@gastman: in hoeverre heeft Orange nou eigenlijk achter jou aangezeten met het verzoek om je rekening te betalen?
Is dit echt maar 1x schriftelijk geweest met wat telefoontjes die je niet kon beantwoorden? Of hebben ze je meerdere malen verzocht je rekening te voldoen via post of ..?? Ik denk dat dit namelijk ERG veel uit zal maken in de verdere afhandeling.

elpino wijzigde dit bericht op 02/11/05 om 13:54.
Gepost op 03/11/05 om 13:45 uur
ik neem aan dat ze me wel vaak gebeld hebben, maar dat nummer gebruikte ik niet, dus er werd niet opgenomen..

schriftelijk 1 acceptgiro gekregen.
Gepost op 03/11/05 om 14:30 uur
Als dat het geval is kunnen ze je echt niet zomaar afsluiten. Dat is onredelijk en juridisch ook niet houdbaar. Zou idd gewoon een nette mail schrijven naar de backoffice klantenservice en de situatie even uitleggen. En voordat je de mail verstuurd zorgen dat je achterstallige rekeningen betaald zijn. Dan zou je er toch uit moeten komen met Orange. Ze zijn heel redelijk daar.
Gepost op 08/11/05 om 23:38 uur
Echte onzin. Stuurt je een sms EN EEN BRIEF aks je betaling niet op tijd binnen is. En dat ZELFS 3 keer !!!! Welke provider is zo soepel ? Je bent gewoon een wanbetaler en dus afsluiten die handel.

Modbreak:
Feitelijk heb je wellicht gelijk, maar je zou het wel iets aardiger kunnen zeggen ;)
Pinokkio wijzigde dit bericht op 08/11/05 om 23:38.
Gepost op 09/11/05 om 09:14 uur
jij gaat er blijkbaar vanuit dat het altijd aan de klant ligt?
er worden overal fouten gemaakt, orange is echt geen uitzondering hoor.

btw hoe weet jij dat zo goed.....ervaring?? ;)
harold wijzigde dit bericht op 09/11/05 om 09:14.
Gepost op 09/11/05 om 09:31 uur
Orange is waarschijnlijk te kort door de bocht gegaan.

Tenzij ze in die ene brief al expliciet vermeld hebben, dat er binnen een x aantal dagen een betaling bij hen binnen moest zijn, en dat ze anders af zouden sluiten, hebben ze geen poot om op te staan.

Maar zelfs in dat geval mag je je beroepen op het feit, dat je de brief nooit ontvangen hebt. Dus was Orange wel zo verstandig geweest, om een herinnering én een aanmaning uit te sturen.

Gewoon met KS bellen, en aanhoren wat ze te vertellen hebben. En natuurlijk op je strepen staan, dat ze e.e.a. terug moeten draaien. Kom je er met KS telefonisch niet uit, dan een (aangetekende) brief.
jsnepvangers wijzigde dit bericht op 09/11/05 om 09:31.
Gepost op 09/11/05 om 18:10 uur
Best wel ervaring. Alle providers worden met dit soort smoesen door de mangel gehaald. Gewoon betalen
Gepost op 09/11/05 om 21:07 uur
blabla
Bij mij stuurt Orange ook netjes een brief als een betaling niet gelukt is... Ik word er niet over opgebeld...

En tja, als je het abonnement niet gebruikt: Orange mag er toch wel vanuit gaan dat je een abonnement bij hun neemt om het te gebruiken...

Ik heb het idee dat enige informatie bewust achterwege gelaten wordt...
Gepost op 09/11/05 om 22:29 uur
Ik denk dat ATB een paar posts terug wel gelijk heeft over de 240 nog te betalen.
Hierin zit waarschijnlijk voor een groot deel de cashback of gratis toestel dat verstrekt is bij het afsluiten verder worden misschien de aansluitkosten in rekening gebracht die normaal gratis zijn bij 2 jarige abonnementen etc etc.
Gepost op 10/11/05 om 10:25 uur
Orange stuurt inderdaad een acceptgiro, en daarnaast nog sms'jes.
Overigens gaat het niet echt soepel:
Eerst kwam er een sms, met daarin de melding dat de incasso is mislukt, en het verzoek de klantenservice te bellen.
Wil ik best. Maar vervolgens bleek de KS niet te weten waarom ik zou moeten bellen, ze hadden geen idee. Gewoon de acceptgiro afwachten en betalen.
Het duurde drie week (!) voor de acceptgiro kwam. De betalingstermijn die op de aangehechte brief stond was toen al verstreken. De op de brief vermelde aanmaakdatum was van 2 week ervoor. Er kwam ongeveer op dezelfde tijd een sms: Je bent nu echt te laat, betalen of afgesloten worden!
Ja duh, nogal lastig zonder acceptgiro!
Ik heb direct betaald, maar door een ongelukkig toeval ging de volgende incasso wéér mis (op dezelfde dag dat ik de accept voor de maand ervoor betaalde). Dit keer echter geen sms, wel binnen een paar dagen (!) een accept. Dus het kon toch veel sneller. Sindsdien loop ik weer bij, geen boze sms meer gehad.
Vraag ik me wel af wat Orange wanneer en waarom doet bij een gemiste incasso. Wel sms, geen sms. Wel snel een accept, of veel te laat?!
Gepost op 11/11/05 om 11:03 uur
@ Andreas:

Zo'n acceptgiro gaat natuurlijk ASAP de deur uit. Het gebeurt echter (helaas) wel eens dat TPG Post of niet op tijd bezorgd, of helemaal niet (post verdwijnt wel eens).

Neemt niet weg dat een provider het recht heeft om je zelfs zonder herinnering direct af te sluiten. Dat is wat bot, maar in principe ben je zelf verantwoordelijk voor de betaling - ook met een automatische incasso.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone