[Debitel] Debitel Telfort Sim Only: na opzeggen abonnement

Gepost op 16/11/05 om 12:39 uur
Hoi,
Ik wil graag weten wat er met mijn nummer gebeurt nadat ik de abonnement heb opgezegd bij Debitel. Is het misschien zo dat het dan omgezet wordt in prepaid of ben ik gewoon mijn nummer kwijt?
Hoop het niet, als dat echt zo is mochten ze het wel zeggen als je een abonnement afsluit.
Maar kan iemand mij vertellen wat er dan gebeurt?

Groetjes,
Sarita

Modbreak:
Geen aanhef/groetjes s.v.p. Lees de Tv Forum richtlijnen.
ÜberVAU wijzigde dit bericht op 16/11/05 om 12:39.
Gepost op 16/11/05 om 12:42 uur
Het is ALTIJD zo dat als je een abonnement opzegt dat je nummer kwijt is. Je kunt eventueel OOK een opzegbrief sturen met daarbij verzoek om het nummer over te zetten naar een andere prepaid kaart.
Koop gewoon een prepaid kaartje van een willekeurige andere provider voor een paar euro (of gratis af en toe) en vraag dan nummerbehoud aan naar dat nummer. Bijna altijd is dit kostenloos.
Quote:
Hoop het niet, als dat echt zo is mochten ze het wel zeggen als je een abonnement afsluit.

Uhm...dan moet je eens kijken in de AV artikel 8.c

Maar dit had je bij de klantenservice van Debitel ook makkelijk zelf kunnen navragen natuurlijk.
Mark2002 wijzigde dit bericht op 16/11/05 om 12:42.
Gepost op 16/11/05 om 12:45 uur
Dit is mijn eerste abonnement, dus ik heb er niet veel verstand van.

Ik had ze al gemaild, maar ik kon niet wachten totdat ik antwoord kreeg.

Dus als ik een opzegbrief schrijf, moet ik erbij vermelden dat ik mijn nummer wil houden en of ze dat kunnen overzetten op prepaid.

Weet je toevallig of dit geld kost? Waarschijnlijk wel

In ieder geval bedankt voor je info
Gepost op 16/11/05 om 12:50 uur
Je moet zelf actie ondernemen om je nr te behouden (dus het meedelen in een brief haalt niets uit. Debitel zal alleen een einddatum in het systeem noteren maar zal het nr niet overzetten). Je moet in dit geval een prepaidpakket aanschaffen in een winkel, en de daarbij geleverde nummerbehouds/machtigingsformulieren invullen en opsturen naar de nieuwe provider. Zij nemen contact met Debitel op om het nr over te zetten op hun netwerk.
Indien je nog niet hebt opgezegd, moet het verzoek uiterlijk 1 of 3 maanden voor de einddatum bij Debitel binnen zijn (de termijn is afhankelijk van wanneer je het contract hebt afgesloten en welke Av daar dus bij horen). Komt deze later binnen, dan loopt het abonnement vanaf het moment van opzeggen nog 3 maanden door.
Heb je al opgezegd, dan moet het verzoek minimaal 5 werkdagen voor de einddatum bij Debitel binnen zijn, anders wordt het abonnement met 3 maanden verlengd.
(dus is de einddatum 20 december, moet uiterlijk 13 december het verzoek bij Debitel binnen zijn. Is het verzoek pas 18 december binnen, dan loopt het abo door en wordt het nummer pas op 17 maart overgezet).
Mini wijzigde dit bericht op 16/11/05 om 12:50.
Gepost op 16/11/05 om 12:54 uur
Dat meen je niet!
Dan moet ik ook nog een prepaid pakket kopen en daar die nummerbehoud forms invullen en opsturen. Dus dan hoef ik het ook niet in de brief mee te delen. Is toch voor niets.
Moet je dit trouwens doen bij elke provider? Of is dit alleen bij debitel zo?

Kan ik de forms ook eerder opsturen? Is dat handig? Mijn abonnement loopt 8 april af en ik was van plan om ruim van te voren al een opzegbrief te sturen. Is het dan handig als ik dan een maand van te voren ook zo'n prepaid pakket koop en alles regel?
Gepost op 16/11/05 om 12:57 uur
Was het een 1 of 2-jarig contract?
Bij een 1-jarig contract heb je een opzegtermijn van 3 maanden, dus moet de opzegbrief/verzoek van de nieuwe provider uiterlijk 8 januari binnen zijn.
Bij een 2-jarig contract heb je een opzegtermijn van 1 maand, dus dan moet de opzegging/het verzoek van de nieuwe provider uiterlijk 8 maart binnen zijn.
Zie voor de rest mijn eerdere post, daar staat hoe je verder moet handelen.
Gepost op 16/11/05 om 12:59 uur
Het was een 1 jarige contract.
Dus voor 8 jan, dan stuur ik het over een maandje al op. Dan weet ik zeker dat ze het hebben ontvangen. Ik vraag dan ook of ze een bevestiging willen sturen. Met het verzoek bedoel je dan het verzoek tot nummerbehoud? Ook voor 8 jan
Gepost op 16/11/05 om 13:03 uur
Debitel stuurt standaard een bevestiging binnen 2 weken.

Ik zou je adviseren om het nu op te sturen. Nu denk je er nog aan, straks vergeet je het misschien. Stel dat er iets misgaat met de post, dan heb je altijd nog de tijd om een tweede opzegging op te sturen (tenzij je van plan was om gelijk aangetekend op te zeggen).

Het verzoek = verzoek tot nummerbehoud. Wanneer je dus eerst opzegt, moet dit verzoek van de nieuwe provider uiterlijk 1 april binnen zijn. Wanneer je niet eerst opzegt, moet deze uiterlijk 8 januari binnen zijn.
Gepost op 16/11/05 om 13:09 uur
ja ik ben van plan om het deze week nog te doen.
Het is toch wel een gedoe om je nummer te behouden. Ik las net dat de nummerbehoud bij telfort prepiad gratis is. Dat is wel mooi.
Is het dan handig om gewoon eind maart al te beginnen met de nummerbehoud? Of kan ik de bv ook al in december doen?
Gepost op 16/11/05 om 13:11 uur
Begin maart is het beste. Jij moet namelijk eerst de formulieren opsturen en dan moet Telfort het verzoek indienen. Hier zit altijd een periode tussen (hoe lang weet ik niet). Maar december kan dus ook.
Gepost op 16/11/05 om 13:17 uur
Is goed. Ik doe het gewoon zo snel mogelijk. De brief stuur ik al op en daarna haal ik zo'n pakket.
In ieder geval hartstikke bedankt voor je moeite en info!!

Ik had alleen nog een vraagje, nmiet echt een vraag maar kijken of ik de goede info heb gekregen: als ik ergens anders een abonnement wil afsluiten dan hoef ik in principe niets te doen. Daar kan ik gewoon aangeven dat ik een baonnement heb lopen en ik wil mijn nummer behouden. Dan regelt de provider het toch?
Sarita wijzigde dit bericht op 16/11/05 om 13:17.
Gepost op 16/11/05 om 13:39 uur
Dat klopt. Als je verder dan niet zelf opzegt, moet dit wel voor 8 januari allemaal geregeld zijn.
Gepost op 16/11/05 om 15:38 uur
Oke bedankt!!!

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone