[Providers] Dec. 2005 Premiumbell-gratis abonnees moeten gaan betalen

Gepost op 06/02/06 om 11:47 uur
Het handigste is inderdaad vragen of je een klachtenprocedure kunt starten. Gadver wat een smerige streek van premiumbell!
Gepost op 06/02/06 om 13:40 uur
Hier staan de algemene voorwaarden voor incasso van Interpay.

Hierin oa
Quote:

De Incassant is niet gerechtigd een Incasso-opdracht in te zenden indien:
- De Incasso-opdracht niet past binnen het in de Machtiging vermelde doel;
- De Incasso-opdracht een extra bedrag betreft dat in de Machtiging niet is voorzien en waarvoor de Debiteur geen expliciete schriftelijke toestemming heeft gegeven;
- De Incasso-opdracht een termijn van Terugboeking heeft die korter is dan de bij de Machtiging behorende termijn van Terugboeking.

Lijkt me dat PB hier enigzins fout zit. Gewoon een klacht indienen bij je bank.
Gepost op 06/02/06 om 14:08 uur
Probleem is dat banken NIET bij de eerste de beste klacht een incasso contract intrekken. Ook bij honderden klachten vaak niet.

Die paar klanten (ik schat minder dan 10%) waar onterecht een bedrag van is afgeschreven en hier een officiele klacht over indienen vertegenwoordigen slechts een heel klein deel van de schade. De overige 90% is onterechte winst voor PB.

Ook bankmedewerkers zijn vaak niet op de hoogte van de klachtenprocedure (of ze doen alsof ze van niks weten).

Het "per ongeluk" de onjuiste optie aanvinken bij PB (eenmalige incasso) kost zowel de bank als de klant dus veel moeite om terug te draaien.

Ik adviseer iedereen die dit leest daarom ook om niet te snel op te geven bij je bank en even je tanden te laten zien bij een "nee meneer dat kan niet" antwoord, het kan namelijk wel !
Gepost op 06/02/06 om 14:37 uur
Wat een schandalige actie van premiumbell, dit is gewoon fraude!! Het getekende contract was 100% zeker een doorlopende machtiging, geen éénmalige.

Ze hebben dus geld afgeschreven waarvoor niet is getekend, (er is immers getekend voor doorlopende macht. niet voor eenmalig) en dat is VERBODEN!

Ik zou zeker aangifte doen en een klachtenprocedure starten, maar ik begrijp dat dat veel werk is....
Gepost op 06/02/06 om 14:52 uur
Moderator
http://www.linkedin.com/in/sjoerdheins
Ik ga de VARA maar weer eens mailen denk ik..
Gepost op 06/02/06 om 18:17 uur
Ik heb de postbank maar eens gebeld. Het blijkt in mijn geval ook om eenmalige machtiging te gaan. Het rekeningnummer van premiumbell is wel geblokkeerd, dus men zou nu niet meer opnieuw incasseren.
Gepost op 06/02/06 om 19:42 uur
hier rabobank...

Hier deden ze niet moeilijk.
De machtiging is ingetrokken, rekeningnummer van PB geblokkeerd en de 5 euro heb ik weer terug op mijn rekening.

Overigens de rukkers van premiumbell ook maar even een mail gestuurd dat ik de machtiging terug heb laten draaien.
Gepost op 06/02/06 om 21:47 uur
Incassovormen:
eenmalige machtiging storneringstermijn 5 dagen
doorlopende machtiging 30 dagen
daarom lukt het bij de een wel en bij de andere niet denk ik.
Sommigen zullen binnen de 5 dagen zitten
Gepost op 07/02/06 om 09:24 uur
De postbank meldde dat er een storneringstermijn van 0 dagen op de incasso zat
Gepost op 07/02/06 om 12:43 uur
@cheapcaller en anderen... lees mijn post nou gewoon... Postbank MOET storneren met andere procedure !!!
DeSteef wijzigde dit bericht op 07/02/06 om 12:43.
Gepost op 07/02/06 om 13:26 uur
Ik heb premiumbell nog maar eens gemaild, maar heb niet het idee dat ze gaan antwoorden. Heeft het zin om hun 0900 nummer te bellen. Heeft iemand dat ooit al eens gedaan?
Gepost op 07/02/06 om 14:52 uur
Massaal bakstenen naar hun antwoordnummer
versturen (als ze dat nog hebben), samen
met een brief dat je niet van dit soort oplichterspraktijk
gediend bent. Wellicht dat dat helpt.
Gepost op 08/02/06 om 09:19 uur
Ik heb gebeld met premiumbell. Ik kwam er zelfs snel door. De meneer zei dat binnen 2 dagen het abogeld terugkomt en dat het dan alsnog opgezegd wordt. Dus ik ben benieuwd.
Gepost op 08/02/06 om 11:22 uur
Quote:
Gepost door klaaspindakaas op 06/02/2006 21:47
Incassovormen:
eenmalige machtiging storneringstermijn 5 dagen
doorlopende machtiging 30 dagen
daarom lukt het bij de een wel en bij de andere niet denk ik.
Sommigen zullen binnen de 5 dagen zitten

Erg raar dat je maar 5 dagen hebt om te storneren, terwijl de meeste banken maar 1x per maand een overzicht sturen
Gepost op 08/02/06 om 12:05 uur
Van de site van het ministerie van Economische Zaken , Sta Ik Sterk

Quote:

Vraag:
U bekijkt uw bankafschriften en het valt u op dat er al twee keer een bedrag van uw rekening is afgeschreven door een organisatie die u niet kent. Gelukkig kunt u aan de hand van de naam van de organisatie het telefoonnummer vinden in de telefoongids. De medewerker die u te woord staat, beweert dat u het bedrijf per telefoon een machtiging hebt gegeven om het geld af te schrijven. Dat is niet waar. U komt er niet uit met het bedrijf en u wilt wél uw geld terug. Kunt u zorgen dat u uw geld toch terugkrijgt?

Antwoord:
Ja, niemand mag zonder geldige machtiging geld van uw rekening afschrijven. U kunt een bedrag dat na een telefonische machtiging is afgeschreven altijd binnen een jaar nadat een bedrag van uw rekening is afgeschreven terugdraaien. Dat geldt ook als u helemaal geen machtiging hebt afgegeven.

Uitleg:
Neem contact op met uw bank. Meld nadrukkelijk bij uw bank om welk bedrijf het gaat, zodat onderzocht kan worden of dat bedrijf nog wel van het incassosysteem gebruik mag maken.

Gepost op 08/02/06 om 16:57 uur
Bij de Postbank geldt een storneringstermijn van 0 of 30 dagen. In het geval van Premiumbell 0 dagen. Het waarom hiervan kan postbankmedewerker me niet uitleggen...
Gepost op 09/02/06 om 09:21 uur
Het is niet te geloven. Gister gebeld naar premiumbell ivm met de afschrijving. En vandaag is er al 5 euro bijgeschreven op m'n rekening.

C-Phone
3261 LX OUD-BEIJERLAND
RETOUR BELKOSTEN 06xxxxxxxx IVM
OPZEGGING PER 1/1/2006 5,00

Dus iedereen die nog problemen heeft, bel ff naar premiumbell
Gepost op 09/02/06 om 09:54 uur
@cheapcaller

Zo'n goede service is dit niet, al had ik ook anders verwacht..

ze MOETEN dit gewoon doen!
Ze kunnen niet anders, of ze belanden weer bij kassa.
Gepost op 09/02/06 om 10:38 uur
Voor Kassa zijn ze al lang niet bang meer. Failliet zijn ze toch wel.
Gepost op 10/02/06 om 13:57 uur
Heb net de postbank gebeld en gevraagd het bedrag te storneren en hun rekeningnummer te blokkeren. Verzoek is in behandeling genomen door de Postbank. Had eerst premiumbell 2 keer gemaild, geen antwoord. 2 keer proberen te bellen, maar na 10minuten a 40c/m nog in de wacht de telefoon erop gegooid. Is al erg zat dat ze ineens abokosten gaan vragen, vindt het alleen helemaal belachelijk dat ik erachter moet komen doordat ze ineens afschrijven van mijn girorekening. Ze hadden me op zijn minst ook even een brief kunnen sturen.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone