[EasyMobile] Onterecht Beltegoed afgeschreven

Gepost op 12/12/05 om 19:59 uur
Ik heb 2 mooie nummers bij EasyMobile genomen om ze vervolgens te porteren naar mijn abonnementen. Het beltegoed heb ik leeggebeld en er was nog zo'n 5 cent als restant. Een week geleden belde ik naar mijn Easymobile nr om te checken of deze nog actief was. Ik kreeg mijn voicemail. Een paar minuten later kreeg ik een email dat mijn nr een nagatief saldo had! Vandaag is er naar mijn andere Easymobile nr gebeld en ook weer beltgegoed afgeschreven! Wat ook nog het vermelden waard is dat de aangevraagde nr portage al bijna een maand op zich laat wachten omdat het systeem tecnisch ook niet op orde is bij Easymobile! Easy?
Gepost op 12/12/05 om 20:03 uur
wat betreft die nummerportatie heb ik ook last van gehad.
Ik wilde mijn easymobile nummer weg porteren, maar blijkbaar had easymobile totaal geen benul hiervan hoe dit alles zou moeten gaan.
Gepost op 12/12/05 om 20:07 uur
Je moet bij Easymobile toch voor een bepaald bedrag per 3 maanden bellen, anders brengen ze het in rekening.
Gepost op 12/12/05 om 20:07 uur
ja dat klopt.
Maar heeft hier niks mee te maken he ;)
Gepost op 12/12/05 om 20:08 uur
@Roel: is je nr nog bij Easymobile? dan moet je je nr even bellen terwijl die uit staat. Vervolgens even kort je voicemail inspreken. Wanneer je later je saldo controleert heb je een grote kans dat er beltegoed is afgeschreven..
Gepost op 12/12/05 om 20:09 uur
nee het porteren is afgelopen week gelukt na erg veel moeite....
Gepost op 12/12/05 om 20:16 uur
@Roel: Dan ben ik blij voor je..
Maar aan ieder op TV die een een Easymobile nr heeft.. check je account regelmatig. Ik heb contact gehad met de klantenservice en die gaat het morgen voorleggen aan hun supervisor. Naar mijn mening een hele grote gevoelige fout voor zo'n groots opgezette nieuwe provider...
gouryella wijzigde dit bericht op 12/12/05 om 20:16.
Gepost op 15/12/05 om 09:49 uur

Tja, doorschakelen kost geld, dus ook naar je voicemail. Is inderdaad wel raar, maar staat in de prijslijst...
Gepost op 15/12/05 om 11:44 uur
Ha, bedankt voor de tip. Ik had mijn nummer nog niet gebruikt: ook bij mij was er geld afgeschreven nadat een voor mij onbekend nummer:0207186600 (easymobile zelf?) 3 maal naar mijn voicemail had gebeld.
Toch apart: wie belt er nu naar een nummer wat je niet kent: een jaloers persoon die ook mijn goudennr had willen hebben? easymobile zelf misschien?
de naam is niet te vinden via bijv. www.gebeld.nl.

Wel; ik ga ook maar zsm het nummer porteren
Gepost op 15/12/05 om 12:07 uur
Aha; zojuist heb ik via de helpdeskchat toegang tot 0909 nummers laten activeren. Al doende bleek, dat ook op het nr van mijn vrouw het zelfde 020nr had gebeld.
Meteen heb ik eens gevraagd of dat het nr van easymobile was: het antwoord was, dat Easymobile bezig is alle klanten te bellen voor een welkomstgesprek en dat ik niet terug hoefde te bellen;)
Maar goed; dit verklaard (bij mij althans) de afgeschreven kosten: niemand anders kent immers onze nummers nog.
Gepost op 15/12/05 om 20:16 uur
@Ozzie: natuurlijk kost doorschakelen geld.. mits je het naar een ander telefoonnummer doorschakelt en er daadwerkelijk een gesprek plaats vind. In Nederland zijn er geen kosten voor het doorschakelen naar je voicemail. Alleen het beluisteren van je voicemail kost geld (uitgezonderd Telfort). Dus nogmaals dit betreft een fout en onterecht afgeschreven beltegoed dient te worden gecorrigeerd!
Gepost op 15/12/05 om 21:05 uur
Als het klopt wat gouryella zegt, dan is er inderdaad sprake van een fout! Dit was mij niet opgevallen, omdat ik Telfort gewend was en het maar aannam dat het logisch was dat je moet betalen op het moment dat iemand je voicemail inspreekt. Tja, in het buiteland kost je dat toch ook geld;)

Vanmiddag hebben ze opnieuw gebeld ivm de telefonische enquete die ze nieuwe klanten willen afnemen.
(Het betrof dus ook het zelfde nr wat dus zonder iets in te spreken doorgeschakeld is geweest naar mijn voicemail.)

Gepost op 15/12/05 om 21:10 uur
Moderator
Telfort rekende bij prepaid voorheen ook kosten voor het doorschakelen van je gesprek naar voicemail. Dat is er na veel klachten vanaf gegaan. Reken maar niet dat Easy Mobile een fout heeft gemaakt. Ze hebben vast een oude bekende Telfort truuk overgenomen om direct even wat extra omzet te genereren.
Gepost op 17/12/05 om 13:15 uur
Ik heb net ook even mijn beklag gedaan. Ik heb meerdere nummers bij easymobile en ze hebben mij behoorlijk vaak proberen te bellen voor een of andere enquete. Ik kreeg trouwens heel erg snel reactie op mijn mail en het schijnt dat ze nu toch van deze irritante facturering af gaan stappen.
Dubrock wijzigde dit bericht op 17/12/05 om 13:15.
Gepost op 22/12/05 om 10:50 uur
De tarieven worden vanavond aangepast, je hoeft niet meer te betalen als mensen naar je voicemail bellen.
Gepost op 22/12/05 om 11:40 uur
Te belachelijk voor woorden dat men automatisch maar even je voiemail aan zet en zonder daarvoor fatsoenlijk te waarschuwen kosten in rekenig brengt.

(het is namelijk absoluut niet gebruikelijk dat je op wat voor manier dan ook kosten maakt als je gebeld wordt in Nederland)

Het is ook enigzins raar dat je kosten kan hebben door een actie van een ander. Wie zegt idd dat niet easymobile zijn klanten afbeld voor het een of ander... geen bericht, goed bericht voor de portomonaie van easymobile.

In elk geval ben ik met m'n mooie nummer daar zo snel mogelijk weg naar een normale fatsoenlijke aanbieder (al lees ik op diverse plaatsen dat dat ondanks regelgeving op dat gebied ook een zooitje is).
Gepost op 26/03/06 om 11:39 uur
Hugo Boss
Kosten schijnen er niet meer in rekening gebracht te worden, maar je kunt je voicemail ook gewoon uitzetten!! Vooral als je easyMobile in het buitenland gebruikt, en welke provider dan ook trouwens, kan je hoge rekeningen krijgen doordat je voicemail aanstaat...

Gewoon even een chat aangaan op de website van easyMobile, je naam en nummer doorgeven en de eerste 3 tekens van je wachtwoord en ze schakelen hem voor je uit.
En je bent van alle problemen af
Gepost op 10/07/06 om 10:28 uur
Hugo Boss
Bij mij (misschien) ook onterecht beltegoed afgeschreven...
Gisteren twee gesprekken gevoerd vanuit België met het Mobistar netwerk... Zou 95 cent per minuut moeten zijn...
Duur: 3.31 - Kosten: € 3,78
Duur: 1.07 - Kosten: € 1,89

Iemand die weet te verklaren waarom dat omgerekend zoveel duurder is dan 95 cent en ook per gesprek het minuuttarief heel erg verschilt als je dat uitrekent zegmaar?
Gepost op 10/07/06 om 11:35 uur
Hugo Boss ==> Klinkt als betalen per hele minuut, dan klopt die 95 cent aardig!
Gepost op 10/07/06 om 11:44 uur
Hugo Boss
ok, inderdaad dat had ik nog niet bedacht, maar nu je het zegt, dat zal het ongetwijfeld zijn.... dan klopt het ook, afgerond op hele minuten zonder starttarief. Dan is het me helemaal duidelijk

Tja ik had daar niet aan gedacht omdat gebeld worden niet per hele minuut wordt afgerekend... kost 14 c/min en als je bij wijze van spreken 10 seconden gebeld wordt, kost dat je 2 cent... maar met zelf bellen dus blijkbaar niet...

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone