[LowCall] LowCall: wie weet meer?

Gepost op 24/12/05 om 11:55 uur
LowCall, hoe bevalt dit? Heb me inmiddels suf gezocht op hun website naar allerlei antwoorden op vragen waar ik mee worstel, maar niets bevredigends gevonden. Wie heeft voor mij wat meer info?

1. Hoe lang mag je met een LowCallsim inactief zijn, m.a.w. hoeveel tijd gaat er overheen voordat je nummer wordt afgesloten?
2. Bestaat er een minimum bedrag dat je dient te verbellen?
3. Ik las hier op het forum iets over een verplichte activatie van GPRS? Geldt dit voor iedereen of heb je toch keuze?
4. Is er mogelijkheid om de voicemail uit te schakelen?
5. Verloopt nummerbehoud bij overstap naar LowCall wel zonder problemen?

Alvast zeer veel dank voor alle informatie!
Gepost op 24/12/05 om 19:21 uur
Ik dacht dat ik op de site gelezen had: 1x in de 3 maanden bellen en dan komt er een e-mail om het abonnement actief te houden. Geen reactie op mail: abonnement ten einde. Ik kan het alleen niet meer vinden op de site Zal straks nog eens zoeken...

Op de voicemail vraag:
Kan ik mijn voicemail uitzetten?
Nee, je voicemail is onderdeel van je LowCall en staat standaard aan.

GPRS is niet verplicht (standaard uit) en nummerbehoud... geen idee.
Gepost op 30/12/05 om 20:15 uur
Ik heb me een paar dagen geleden aangemeld (met nummerbehoud). Ik kan je dus nog niet veel vertellen, maar veel van je vragen staan ook op hun site vermeld. GPRS is voor zover ik kan lezen gewoon optioneel. Ik neem het wel, omdat ik het vaak gebruik. Kost eenmalig 8,50 en dan 1,50euro per MB. Stuk goedkoper dan T-Mobile waar ik nu bij zit (15 euro per MB.... ).
Het netwerk dat ze gebruiken is (volgens mij) van Telfort. Ik heb daarom eerst even een prepaid simkaartje van Telfort gehaald om te testen hoe het bereik is op plaatsen waar ik vaak ben.

Als ik aangesloten ben zal ik wel even melden hoe het bevalt. Ik ben ook wel benieuwd hoe lang nummerbehoud gaat duren. Enige wat me een beetje tegenstaat is dat je de helpdesk alleen telefonisch kan bereiken via een duur nummer. Als je dan een probleem hebt waar je zelf niks aan kan doen, en je komt waarschijnlijk in de wachtrij, dan gaat dat best veel geld kosten. Mailen kan nl. niet.
Gepost op 06/01/06 om 17:10 uur
Bedankt voor jullie informatie, daarmee ben ik alweer een stuk verder.

Toch zijn echt niet alle antwoorden op de vragen die ik heb op de website van LowCall te vinden. Zie bijvoorbeeld niets over een minimaal te verbellen bedrag per maand of hoe lang je eigenlijk inactief mag zijn voordat je wordt afgesloten (er valt niets te ontdekken over een e-mail die hierover binnenkomt).

Dus, meer info over LowCall is van harte welkom! Veel dank!
Gepost op 06/01/06 om 17:33 uur
Ik denk dat een min. te bellen bedrag en een inactieve termijn er dan gewoon niet zijn. Ik heb het ook nergens zien staan. Al moet ik er wel bij zeggen dat de site van lowcall soms een beetje raar doet. De ene keer als ik erop kijk staan er meer vragen/antwoorden dan de andere keer Bijv. de GPRS-instellingen staan er soms niet bij. Die heb ik nu voor de zekerheid maar even op mn PC opgeslagen, voordat ze weer van de site af zijn als ik ze nodig ben....

Verder heb ik me, zoals in mn eerste post al zei, een tijdje geleden aangemeld. De envelop met simkaart kreeg ik een paar dagen later. Ik moet nu nog alleen wachten tot mn nummer van T-Mobile over wordt gezet.
Gepost op 09/01/06 om 17:38 uur
Sinds vandaag is mn nummer overgezet en kan ik bellen met Lowcall. Ik heb alleen nog wel wat probleempjes met die 'self-service'-website van hun waar je alles zelf zou kunnen regelen. Ik wilde eerste GPRS activeren, maar ik kreeg de melding dat er iets fout is gegaan Ook het wijzigen van mn bankrekeninggegevens werkt niet. Ik krijg dan dikke error waarbij een deel van de sourcecode van de site in een invoervak komt te staan Beetje brakjes allemaal...

Ze kunnen dan wel zoveel mogelijk de nadruk leggen op 'zelf je zaken regelen via de website', dat vind ik allemaal zeer prima, maar dan moet het natuurlijk wel werken....... Als dit niet snel verholpen wordt ben ik genoodzaakt de helpdesk te bellen a 45cent per minuut (en wie weet hoe lang je in de wachtrij staat). Ik heb al wat mailtjes gestuurd naar zelfbedachte e-mailadressen zoals info@lowcall.nl, admin@l.., webmaster@low.. etc. misschien dat dat wel bij iemand aankomt.
Gepost op 17/01/06 om 11:28 uur
http://superlutser.googlepages.com
Quote:
Op de voicemail vraag:
Kan ik mijn voicemail uitzetten?
Nee, je voicemail is onderdeel van je LowCall en staat standaard aan.

Alle mails richting *iets*@lowcall.nl kwamen niet aan, dus maar op debitel.nl de vraag gepost of die voicemail uitkon. Kreeg als reactie dat je op de SelfService pagina's zelf je instellingen kon beheren.

Bij de FAQ staat nauwelijks iets zinnigs. Jammer, want het totaalplaatje lijkt aardig, maar ik en drie familieleden zitten nog met dat voicemailstuk en of er inderdaad beperkingen zijn als je een paar maandjes het simmetje niet gebruikt hebt...
Gepost op 17/01/06 om 11:41 uur
Ik heb ook even in het Self Service-gedeelte gekeken, maar er staat verder ook nergens dat je Voicemail uit kunt schakelen. Enkel informatienummers, entertainmentnummers, bellen naar buitenland etc. kun je uitschakelen.
Het lijkt er dus op dat het niet uit kan.
Gepost op 17/01/06 om 13:21 uur
Na even zoeken op internet kom ik op het volgende adres en telefoonnummer(s):

Debitel Nederland BV
Postbus 6700, 2130 LT Hoofddorp
Wegalaan 60, 2132 JC Hoofddorp
tel.: 023 554 54 55
fax: 023 554 51 60
www.debitel.nl
www.lowcall.nl
Gepost op 17/01/06 om 14:08 uur
Het lijkt er inderdaad toch op dat er allerlei addertjes onder het gras zitten. Voicemail kan helaas niet worden uitgeschakeld, maar hiermee kun je natuurlijk het volgende doen: je spreekt eenmalig een welkomstboodschap in met de mededeling dat de voicemail niet wordt afgeluisterd. Vervolgens geef je de beller alternatieven om contact met je te krijgen, dus b.v. via sms of e-mail of door het later nog een keer te proberen. Doet LowCall dat zelf immers ook niet middels hun 'no-reply-mailadres'?!?

Behalve het directe nummer van Debitel dat jullie al hadden opgezocht zou je ook nog het nummer 023-5545545 kunnen bellen. Dit is officieel voor nummerblokkering, maar weet jij - als domme, verdwaalde klant - veel

p.s. 023-554 + extensie wil ook nog wel eens helpen ;)
Gepost op 17/01/06 om 15:31 uur
Voicemail kost je over de grens nou eenmaal teveel, en vooral voor vakanties/trips wil men in de familie bereikbaar zijn en kunnen bellen/sms'en.

Dan kun je een cent goedkoper dan de concurrentie zijn, maar dan zal simyo eerder in de picture komen.
Gepost op 20/01/06 om 12:41 uur
Sms'en vanuit het buitenland is inderdaad qua kosten nog wel te doen, maar voor bellen zou ik echt adviseren om in de desbetreffende natie een kaart voor vaste telefonie aan te schaffen. Dat is vrijwel altijd goedkoper, zeker dan mobiel telefoneren...

Palomar, hoe bevalt LowCall je tot nu toe?
Gepost op 06/03/06 om 18:01 uur
Buitenlandstukje is wel beanstigend wat voicemail betreft... Als je gaat SMS'en kun je wel een belletje terugverwachten op het nummer, en als dat uitstaat gaat de kassa rinkelen van de voicemails... Volgens mij kun je bij het blokkeren van inkomend internationaal verkeer je voicemail nooit grensoverschrijdend dichtzetten
Gepost op 06/03/06 om 19:24 uur
Wat bedoel je precies met 'beangstigend' ? Is het zo dat als ik in het buitenland ben en iemand mijn voicemail inspreekt dat ik daarvoor (met buitenlandtarief) moet betalen ofzo? Lijkt me vreemd, maargoed, verklaar je nader graag ;)

Lowcall bevalt me tot nu toe nog steeds prima. Nog geen problemen met bereik geahd oid. Alleen soms echoöt de lijn wat, waardoor ik mezelf terughoor. Maar dat had ik ook soms met T-Mobile. Ik weet alleen nog niet of dat aan mn telefoon ligt of aan de provider (of iets anders?).
Gepost op 06/03/06 om 19:31 uur
@ palomar, dat is altijd zo als je in het buitenland bent en je voicemail wordt ingesproken. Je betaald van de grens tot je bestemming, maar ook weer terug naar de voicemail in NL.
Gepost op 06/03/06 om 19:37 uur
Maar die voicemailserver staat toch gewoon in Nederland?

Bij afluisteren in het buitenland kan ik begrijpen dat het je extra kost om dat voicemailnr. te bellen. Maar inspreken vanuit Nederland ook?
Gepost op 06/03/06 om 19:45 uur
Ja, dat klopt die server staat in NL. Maar het 'systeem' denkt dat jij in het buitenland bent en schakelt door naar het buitenland. Vervolgens blijkt dat je telefoon uit staat of jij neemt niet op en dan moet er weer verbinding naar NL gemaakt worden.
Gepost op 06/03/06 om 21:17 uur
H-W
Ik probeer trouwens mijn mooie LowCall-nummer te porteren naar KPN prepay, maar dat valt nog niet mee ... en wel steeds 45ct/min betalen voor de helpdesk van LowCall, dan kun je beter het vastnet-nummer van de KPN Nummerbehoudhelpdesk (leuke voor galgje ) bellen ... wordt vervolgd, ik ga morgen proberen het te regelen.
Gepost op 25/03/06 om 10:36 uur
Hugo Boss
En is het je nog gelukt uiteindelijk?

Lowcall doet er inderdaad lastig over heb ik gelezen...

Ernaartoe porteren geen enkel probleem maar er weer vanaf komen met behoud van je nummer lukt niet echt..
Gepost op 25/03/06 om 20:11 uur
H-W
Het is gelukt! Mijn nummer van LowCall wordt eind april omgezet naar mijn nieuwe Telfort simonly. De gedane moeite viel eigenlijk nog wel mee, de webshop (2call.nl) heeft al een boel voor me geregeld, maar een belletje naar zowel LowCall als Telfort heeft me geleerd dat alles geregeld is, mijn tijdelijke (ook best leuke) nummer wordt dus eind april vervangen door het nog iets betere LowCall nummer 8-)

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone