[GSM Winkels] gsm kopen in het buitenland

Gepost op 19/01/06 om 16:35 uur
Weet iemand of het de moeite waard is een gsm in het buitenland te kopen? Volgens mij komen telefoons eerder uit in sommige andere landen, bijvoorbeeld Duitsland. Ik zie dat zij sommige telefoons eerder hebben dan wij hier in Nederland.
Gepost op 19/01/06 om 17:37 uur
H-W
Je hebt dan wel de kans dat het toestel in NL niet wordt geaccepteerd voor reparatie of evt. je verzekering. Bovendien zitten er wel eens miniscule verschillen in de software, waardoor MMS of GPRS het niet meer doen. Ik heb zelf de ervaring dat een Griekse Vodafone-Panasonic het niet deed met een NL Vodafone abonnement, althans, het Live-gedeelte dan. Voor de grap heb ik eens de prijzen vergeleken van een aantal toestellen hier en in Belgie, dat scheelt soms zomaar 100 eurootjes, maar nog steeds durf ik de gok niet te nemen.
Gepost op 19/01/06 om 18:10 uur
Ik wist niet eens dat dat zoveel scheelde, misschien kunnen de "grensgevalletjes" hier wat meer over vertellen. Want als de nieuwe generatie toestellen geen problemen hebben met het nederlandse netwerk kan het nog wel eens voordelig zijn.
Gepost op 19/01/06 om 18:28 uur
Ik denk dat als je een simlock vrij toetel hebt zonder pre defined instellingen zoals vodafone live dat dat geen probleem moet zijn. En ik hebt ooit eens gevraagd bij het nokia service point in Friesland of het mogenijk was om de engels firmware te overschrijven met nederlandse en dat was geen probleem. Ik heb mijn nokia 6630 vorig jaar erg goedkoop bij gratisgsm.nl gekocht maar dat was geen nederlandse software en toch werkt alles prima. Maar H-W, je zegt dat sommige prijzen in Belgie al goedkoper waren?
Gepost op 19/01/06 om 21:05 uur
Qua garantie heb je geloof ik recht op de Europese garantie.
Voor Nokia geldt:
Quote:
De Europese beperkte garantie omvat 24 maanden dekking voor nieuwe Nokia telefoons aangekocht op of na 1 april 2005 binnen de Europese Unie, IJsland, Noorwegen, Zwitserland en Turkije.

Voordat garantie verleend zal worden, kan er wel om een kassabon/factuurtje gevraagd worden.
Qua software kan het één en ander verschillen (EU versie of Benelux versie) en eventueel mis je de geprinte NL handleiding. Maar daar heb je internet voor.
Gepost op 19/01/06 om 21:09 uur
ciao
Maar kan je overal zomaar een gsm halen?
Toen ik laatst in Italië een prepaidkaart kocht moest ik al mijn gegevens en mijn vaste woonadres in dat land achterlaten, anders mag je namelijk geen aankoop doen.
Gepost op 20/01/06 om 05:28 uur
http://www.familieroelands.demon.nl
Misschien dat dat met het feit dat je een prepaid kaart kocht te maken had, maar normaal gesproken kun je toch gewoon alles kopen wat je wil in het buitenland? Of heb je ook al eens voor een ijsje al je gegevens achter moeten laten? ;)

Ik heb hier (= Hong Kong) een tijd geleden voor mijn broer in NL ook eens een goedkope telefoon gekocht (een Siemens toen) en die deed het prima in NL. Alleen zit er hier natuurlijk geen NL taal in, maar met Engels ging het voor hem ook. Als je in Europa ergens een leuke mobiel ziet, dan zit er wel NL taal in. Dus, waarom niet gewoon doen als je wil? Hier liggen de telefoons ook al eerder in de winkel, zoals de 6111 enzo.
Gepost op 20/01/06 om 08:02 uur
Waar liggen de telefoons eerder in de winkel?
Gepost op 20/01/06 om 08:06 uur
http://www.jcwnet.nl
Als je heel het stukje leest van roelands staat er "Ik heb hier (= Hong Kong)..."
Gepost op 20/01/06 om 09:06 uur
Okee, maar zijn er ook nog andere landen. Waar kan ik makkelijk iets via internet bestellen, dat goedkoper is dan in Nederland.
Gepost op 20/01/06 om 09:06 uur
Quote:
Als je in Europa ergens een leuke mobiel ziet, dan zit er wel NL taal in

Dat is dus lang niet altijd zo!!
Gepost op 20/01/06 om 09:19 uur
http://www.uedatu.com
In azië en andere verre landen komen ook wel eens series uit die in nederland helemaal niet worden verkocht of verkocht gaan worden.
Qua prijs wil het pas na afdingen goedkoper worden.
Gepost op 20/01/06 om 10:06 uur
http://www.sgop.nl/at.php
Quote:
Waar kan ik makkelijk iets via internet bestellen, dat goedkoper is dan in Nederland.

Op eBay, als je een beetje oplet, tenminste ;)
Gepost op 20/01/06 om 10:47 uur
H-W
Ik ben ook zo'n grensgeval ;) ik woon 10 km van de Belgische grens vandaan. Bij mij in de winkel komen veel Belgen, omdat die denken dat de toestellen hier goedkoper zijn, want wij geven alles toch gratis weg? Maar het blijkt echt zo te zijn dat een toestel in Belgie goedkoper is, kijk maar eens op de website van Proximus, Base
en Belgacom

Gepost op 20/01/06 om 11:33 uur
Ja, Belgen (maar ook Nederlanders) denken over het algemeen dat een toestel goedkoper is in Nederland. Maar ze vergeten bij de "lage" prijs van het toestel wel de extra abonnementskosten te rekenen.
Ik heb net de W800i in Mediamarkt Antwerpen zien liggen voor 398 euro. Terwijl hij in Mediamarkt Maastricht over het algemeen 30 euro duurder wordt verkocht.
Simlock kom je sowieso niet snel tegen in België.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Tele2
Netwerk: T-Mobile
Internet: €5,00 per maand
300 min/sms: €7,00 per maand
vergelijk (5 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €5,00 per maand
300 min/sms: €7,00 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
telfort
Netwerk: KPN