Quote:
Daarnaast krijgen mensen die mij bellen, en mijn telefoon staat uit of buiten bereik, een melding dat de telefoon uit staat. Op zich niet verkeerd. Ware het niet dat de mensen voor die paar seconden dat ze zo'n bandje te horen krijgen gewoon moeten betalen. Immers het telefoontje wordt beantwoord door dat bandje.
Trouwens ook gesprekken vanuit het buitenland worden op de hele minuut afgerond. Dit ondanks het verbod hierop. Trendcall trekt zich hier niets van aan kennelijk. Daarnaast heb ik geen een keer een sms gekregen van de tarieven die gelden in het buitenland (alleen als je in het buitenland bent) Ondanks de verplichting hiertoe.
Ik zit er ernstig over na te denken te verkassen naar een wel serieuze aanbieder van telefonie. Ze beginnen wat sterallures te krijgen bij Trendcall.
Helaas zijn de meeste ongunstige en negatieve punten die NOI hierboven vermeld nog steeds actueel.
Voicemail/niet bereikbaar:
Op één van mijn aansluitingen krijgt men het bandje wat een beltik kost.
Zelf heb ik van het voorjaar na veel vijven en zessen mijn voicemail actief gekregen, omdat men bij mijn aansluiting anders hoorde dat het nummer niet in gebruik was.
De voicemail heeft gefunctioneerd totdat ik dit weekend mijn voicemail (1233) probeerde te bellen, toen kreeg ik de melding omaluu, oftewel nummer is niet in gebruik.
Als mijn telefoon uit staat hoort men dat nu dus ook weer en na 5 keer overgaan komt er ook omaluuu (nummer niet in gebruik) !?!
Kortom zomaar Voicemail verdwenen en weer terug bij af.
Bij hollandsnieuwe werkt de voicemail ook niet dus het lijkt een probleem van de MVNO Teleena
Trendcall-roaming-tarief:
Het afrekenen per minuut is toegestaan bij het Trendcall-tarief, alleen bij de euro-roaming tarieven is dat niet toegestaan. Alleen doordat het verschil tussen Trendcall haar eigen tarief en de euro-roaming-tarieven erg klein is geworden, is Trendcall bij korte gesprekken duurder.
Tariefmelding:
De tariefmelding per sms, bij een grensovergang, is wel verplicht maar deze verstuurd Trendcall inderdaad nooit, wat de wat rommelige site dus niet kan verduidelijken.
Internet in buitenland te duur berekend:
Afgelopen zomer heb ik geïnternet via Trendcall in het buitenland, daarvoor werd het exorbitante bedrag van 12,50 (excl. btw) per MB in rekening gebracht.
Over Juni zijn deze kosten inmiddels gecrediteerd tot het juiste bedrag van 2,10 (excl. btw) per MB
Over Juli en Augustus is het nog afwachten. Over mijn klacht over Juli en Augustus kreeg ik te horen dat het teveel in rekening gebrachte dataverbruik van Juni is gecrediteerd.... Fijn zo'n antwoord, als er in Juli en Augustus nog steeds teveel wordt berekend.
Zijn er nog veel andere TV-ers die Trendcall (nog) gebruiken en wat zijn jullie ervaringen?
Want een provider review is voor Trendcall helaas niet mogelijk...