[Trendcall] Ervaring met Trendcall

Gepost op 01/09/09 om 00:38 uur
ze verzinnen ook steeds nieuwe regels en tarieven gaan gewoon zonder aankondiging omhoog. ook kloppen de rekeningen nooit met de tarieven zoals op de website staan. laatst had ik 200 euro gespaard aan gebeld worden krijg ik een nieuwe nota en halen ze gewoon alles eraf, als je dan een email stuurd krijg je de reactie dat er niet meer als 1000 minuten gebeld worden gecrediteerd worden. ook weer zo'n nieuwe regel waar ik niks over lees of gelezen heb bij het afsluiten van het abonnement. Dat geld hebben ze dus gewoon in eigen zak gestoken. heb vorige maand een 0900 nummer gebeld en kreeg de tariefmelding te horen en vond het te duur en heb opgehangen. uiteindelijk hebben ze me gewoon 1,50 in rekening gebracht hiervoor terwijl er nog lang en breed geen verbinding gelegd was met het nummer. iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen ? iemand ervaring met de opta hiervoor ?
Gepost op 03/09/09 om 22:27 uur
http://www.peetswinkeltje.nl
Mailen met de klacht werkt ook niet. De KS leest ze wel maar reageert niet. Jammer trendcall jullie WAREN zo goed bezig maar nu laten jullie een trouwe klant barsten.
Gepost op 04/09/09 om 09:11 uur
Idd. raar want KS was altijd erg voorkomend en had zaakjes goed op orde (bijv de omwisseling van KPN naar Vodafone). Ik ga ervan uit dat dit incidenten zijn??? die toch goed worden opgelost!
Gepost op 04/09/09 om 18:44 uur
Tot op heden geen service, de dame die dan eindelijk terugbelt weet het dan niet en belooft elke keer dat ze me terug laat bellen. Wat gebeurt er, belt ze zelf weer na enkele weken en belooft ze weer dat ik teruggebeld wordt.
Dit is nu al 3 keer gebeurd en ik ben nog geen stap verder wel maanden verder.
Gepost op 04/09/09 om 19:01 uur
hun doen er niks mee, ze doen het bewust, op het moment dat de telefoon overgaat moet je dokken.. dit is echt ongekend.. oplichting noem ik zoiets
Gepost op 05/09/09 om 12:49 uur
Er zijn wat kleine probleempjes inderdaad, maar tot op heden worden deze (bij mij althans) voortvarend opgelost.

Een van de problemen die ik ondervind is dat smsjes vanuit NL naar een Grieks nr niet aankomen. Toevallig iemand die hier ook problemen mee heeft. Of naar een ander buitenlands nummer?
Gepost op 12/09/09 om 11:27 uur
Gisteren maar weer eens de KS gebeld en heb behoorlijk tekeer moeten gaan maar werd daarna wel direct teruggebeld door de directie.
Afspraken uit het verleden (58% uitbetaling)worden dus niet meer nagekomen,jammer dat ze mij daar niet vooraf over hebben ingelicht want nu heb ik ruim 700 euro beltegoed staan en krijg dat nooit op. Freerider abonnement-tegoed loopt alleen maar op eke maand.
Kortom ik WAS tevreden maar ben NIET echt meer tevreden maar ben noodgedwongen nog lange tijd aan ze verbonden als ik mijn beltegoed wil blijven gebruiken.
Gepost op 14/09/09 om 00:46 uur
De hele service van Trendcall is hard achteruit gegaan. ook die zgn nieuwe generatie simkaarten, waarbij ze op het netwerk van teleena zitten is niet wat je ervan mag en kan verwachten. Zo kan je niet zelf doorschakelen naar een ander nr. Laatst kreeg ik ook eens een hele gekke melding toen ik wou bellen. Ik kreeg te horen dat Belbazaar dit nummer niet ondersteunt. Ook bij het bellen naar een andere 06 nr (tmobile) kreeg ik deze melding. Volgens mij routeren ze uitgaande gesprekken via Voip, en in dit geval via Belbazaar.Kortom de overstap naar Teleena is voor mij een grote mislukking.
Gepost op 17/09/09 om 10:48 uur
Ik kan het binnenkomende gespekken tegoed van sep. niet meer zien op mijn Trendcall. Een week geleden kon ik nog het tegoed zien. Nu er zijn alleen maar de uitgange gespekken op mijn Trendcall.

Meer mensen met de probleem?
==============================
Ik heb KS gebeld. Het probleem is opgelost. Nu zie ik het binnenkomende gespekken tegoed weer op mijn Trendcall.
pingping wijzigde dit bericht op 17/09/09 om 10:48.
Gepost op 20/09/09 om 13:34 uur
Ook ik was goed te spreken over Trendcall, totdat ze verhuisden naar het 'netwerk' van Teleena. Sindsdien kan ik niet meer van het internet gebruik maken op mijn telefoon (op mijn beide Trendcall simkaarten, gecross-checked met twee toestellen), ondanks dat ik alle instellingen van de website heb overgenomen en hier meerdere malen per email contact over heb gehad met de klantenservice. Verder krijg ik geen afleverrapporten meer van mijn SMS'jes als deze uit maar dan één bericht bestaan (160 tekens). Ook zijn er diverse 090X gesprekken in rekening gebracht welke nooit tot stand zijn gekomen (alleen een klikje, waarna de lijn werd verbroken - zelfs nog voordat er een tariefsmelding te horen was). Commmentaar Trendcall: dat ligt aan de 090X aanbieder, terwijl het om meerdere 090X nummers ging én deze op hetzelfde moment vanaf een T-Mobile verbinding prima werkten. Maar aan crediteren beginnen ze niet, "want dat doen we nooit bij 090X nummers"...

Al met al was ik er allang weg geweest, ware het niet dat ook ik daar nog heel veel beltegoed heb staan.
Gepost op 21/09/09 om 10:46 uur
Inderdaad, ook ik ben helaas geconfronteerd door het niet kunnen bellen naar 0900 nr, maar wel hiervoor gefactureerd worden. Daarnaast krijgen mensen die mij bellen, en mijn telefoon staat uit of buiten bereik, een melding dat de telefoon uit staat. Op zich niet verkeerd. Ware het niet dat de mensen voor die paar seconden dat ze zo'n bandje te horen krijgen gewoon moeten betalen. Immers het telefoontje wordt beantwoord door dat bandje. Ook als Trendcall klant mag je in de buidel tasten. Het telefoontje wordt gezien als een doorgeschakeld telefoontje. Check het maar even. Trouwens ook gesprekken vanuit het buitenland worden op de hele minuut afgerond. Dit ondanks het verbod hierop. Trendcall trekt zich hier niets van aan kennelijk. Daarnaast heb ik geen een keer een sms gekregen van de tarieven die gelden in het buitenland (alleen als je in het buitenland bent) Ondanks de verplichting hiertoe.
Ik zit er ernstig over na te denken te verkassen naar een wel serieuze aanbieder van telefonie. Ze beginnen wat sterallures te krijgen bij Trendcall.
Gepost op 21/09/09 om 11:35 uur
Ik had eens (2 jaar geleden) een simkaart met 200 euro gespaard en nam deze mee op vakantie naar Maleisië. Trendcall is namelijk heel goedkoop in het buitenland, iets van 25 ct per minuut als je gebeld wordt. Alle andere providers vroegen in die tijd nog ongeveer 2 euro. Ik had alleen iets beter naar de tarieven moeten kijken, want als je zelf van Maleisië naar Nederland belt kost het 6 euro per minuut! Toen ik terugkwam bleek ik voor bijna 400 euro gebeld te hebben, 4 gesprekjes van een kwartier...
Die verschillen slaan toch helemaal nergens op, een factor 24 verschil in tarieven voor bellen en gebeld worden? Dat is nog eens een ondoorzichtige tarievenstructuur, omdat ze wel groots adverteren met de lage tarieven voor gebeld worden. De dure tarieven van zelf bellen vind je pas na eindeloos zoeken ergens verstopt in een pdf op hun website.
Mijn advies: Ga niet met zulke malafide oplichters in zee!
Gepost op 21/09/09 om 12:00 uur
Aanvulling. De plicht van telecomaanbieders om niet per minuut af te rekenen en een sms met tarieven te verzenden als je in het buitenland bent geldt uiteraard alleen binnen de EU.
Gepost op 21/09/09 om 12:55 uur
nou kennelijk hebben we allemaal hetzelfde probleem, gelukkig ben ik niet de enige. Betalen terwijl er geen gesprek op gang is gekomen kan natuurlijk niet. En al helemaal met 0900 nummers kan ik aardig in de papieren lopen. Kennelijk is trendcall niet bereikbaar voor commentaar. Eens kijken of ze aangesloten zijn bij de geschillencommissie. Anders ga ik er eens een zaak aan spenderen. Die 50 euro zijn er zo uit..

Gepost op 21/09/09 om 14:28 uur
Dat ze maar terug naar KPN gaan, dan de tarieven maar een beetje hoger.
Gepost op 21/08/11 om 19:24 uur
Moderator
Windstorm
http://www.windbel.nl/
Quote:
Daarnaast krijgen mensen die mij bellen, en mijn telefoon staat uit of buiten bereik, een melding dat de telefoon uit staat. Op zich niet verkeerd. Ware het niet dat de mensen voor die paar seconden dat ze zo'n bandje te horen krijgen gewoon moeten betalen. Immers het telefoontje wordt beantwoord door dat bandje.
Trouwens ook gesprekken vanuit het buitenland worden op de hele minuut afgerond. Dit ondanks het verbod hierop. Trendcall trekt zich hier niets van aan kennelijk. Daarnaast heb ik geen een keer een sms gekregen van de tarieven die gelden in het buitenland (alleen als je in het buitenland bent) Ondanks de verplichting hiertoe.
Ik zit er ernstig over na te denken te verkassen naar een wel serieuze aanbieder van telefonie. Ze beginnen wat sterallures te krijgen bij Trendcall.

Helaas zijn de meeste ongunstige en negatieve punten die NOI hierboven vermeld nog steeds actueel.

Voicemail/niet bereikbaar:
Op één van mijn aansluitingen krijgt men het bandje wat een beltik kost.
Zelf heb ik van het voorjaar na veel vijven en zessen mijn voicemail actief gekregen, omdat men bij mijn aansluiting anders hoorde dat het nummer niet in gebruik was.
De voicemail heeft gefunctioneerd totdat ik dit weekend mijn voicemail (1233) probeerde te bellen, toen kreeg ik de melding omaluu, oftewel nummer is niet in gebruik.
Als mijn telefoon uit staat hoort men dat nu dus ook weer en na 5 keer overgaan komt er ook omaluuu (nummer niet in gebruik) !?!
Kortom zomaar Voicemail verdwenen en weer terug bij af.
Bij hollandsnieuwe werkt de voicemail ook niet dus het lijkt een probleem van de MVNO Teleena

Trendcall-roaming-tarief:
Het afrekenen per minuut is toegestaan bij het Trendcall-tarief, alleen bij de euro-roaming tarieven is dat niet toegestaan. Alleen doordat het verschil tussen Trendcall haar eigen tarief en de euro-roaming-tarieven erg klein is geworden, is Trendcall bij korte gesprekken duurder.

Tariefmelding:
De tariefmelding per sms, bij een grensovergang, is wel verplicht maar deze verstuurd Trendcall inderdaad nooit, wat de wat rommelige site dus niet kan verduidelijken.

Internet in buitenland te duur berekend:
Afgelopen zomer heb ik geïnternet via Trendcall in het buitenland, daarvoor werd het exorbitante bedrag van 12,50 (excl. btw) per MB in rekening gebracht.
Over Juni zijn deze kosten inmiddels gecrediteerd tot het juiste bedrag van 2,10 (excl. btw) per MB
Over Juli en Augustus is het nog afwachten. Over mijn klacht over Juli en Augustus kreeg ik te horen dat het teveel in rekening gebrachte dataverbruik van Juni is gecrediteerd.... Fijn zo'n antwoord, als er in Juli en Augustus nog steeds teveel wordt berekend.

Zijn er nog veel andere TV-ers die Trendcall (nog) gebruiken en wat zijn jullie ervaringen?
Want een provider review is voor Trendcall helaas niet mogelijk...
Gepost op 22/08/11 om 13:40 uur
Ik heb ook nog een Trendcall sim. Ik was een van de eerste klanten (bij de eerste 100). Ik gebruik de sim niet als hoofdsim, maar bel mijn overtollige minuten er naar toe en heb mijn hoofdnummer doorschakeld naar Trendcall indien ik in het buitenland ben. Daarnaast als ik eens een zo'n 0,10 per minuut klantenservice moet bellen dan gebruik ik hem ook.

Ik vind het jammer dat beltegoed niet meer uitbetaald kan worden, maar dat was ook niet iets wat goed kon blijven gaan.

Verder heb ik niet echt problemen met de sim. Voor mij is het duidelijk dat Internationale sims soms rare verhoudingen hebben tussen de ingaande en uitgaande tarieven in het buitenland. Mijn inziens moet je toch eerst informatie inwinnen voordat je een uur gaat bellen vanuit een niet EU land.

Verder werkt het gewoon en zijn mijn ervaringen veelal positief.
Gepost op 22/08/11 om 14:01 uur
Moderator
Windstorm
Het voicemail probleem was vannacht rond 12 uur weer opgelost, slordig blijft het wel.
Het voicemail menu van Teleena is ook niet erg gebruiksvriendelijk, voorzover ik weet wordt gemiste oproep ook niet ondersteund, dus wanneer iemand niet inspreekt weet je niet dat er gebeld is.
Gepost op 06/02/12 om 19:46 uur
Moderator
Windstorm
Bij Trendcall zijn nu ook Data-bundels te activeren:

Grootte excl. BTW incl. BTW
100 MB € 5,75 € 6,85
400 MB € 9,66 € 11,50
1 GB € 18,91 € 22,50
2 GB € 25,00 € 29,75

Activeren kan door naar de klantenservice te bellen of een e-mail te sturen.
Gepost op 03/04/12 om 15:16 uur
Moderator
Windstorm
Door externe factoren, is het beltegoed opsparen via binnenkomende gesprekken met ingang van Mei voorbij.
Wel begrijpelijk, de tarieven die Providers elkaar rekenen zijn al jaren achtereen verlaagd, hoeveel Trendcall daar zelf aan over hield is onbekend.

Hieronder de mail, die ik zojuist daarover ontving:
Quote:
1. Fair use policy
De maximale hoeveelheid beltegoed die wordt uitgekeerd is afhankelijk het aantal inkomende minuten. Het aantal minuten waarover beltegoed wordt uitgekeerd in een maand is maximaal gelijk aan het aantal uitgaande minuten. Bijvoorbeeld, als er 150 minuten uitgaand gebeld is en er zijn 190 minuten binnenkomend verkeer, dan wordt er over 150 minuten beltegoed uitgekeerd. Als er 180 minuten uitgaand gebeld is en er zijn 130 minuten binnenkomend verkeer, dan wordt er over 130 minuten beltegoed uitgekeerd.
Bovenstaande aanpassing gaat in per 1 mei 2012.

2. Minimum verbruik
Voor wie nog geen minimum verbruik heeft gaat in de nabije toekomst een minimum verbruik van 5 euro incl. BTW betalen. Het minimumverbruik geldt per simkaart.
Bovenstaande aanpassing gaat in per 1 oktober 2012.

Mocht u bovenstaande als een reden zien om uw TrendCall FreeRider abonnement op te zeggen dan kunt u dit zonder bijkomende kosten tot 25 april 2012 doen. Het opgebouwde beltegoed komt bij een eventuele opzegging te vervallen.

Met vriendelijke groet,
Het TrendCall Team

Windstorm wijzigde dit bericht op 03/04/12 om 15:16.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone