[gsmdealer.nl] Slechte ervaringen GSMDealer

Dit topic is gesloten
Gepost op 03/03/03 om 13:46 uur
Slechte ervaring GSMDealer

27 februari alle gegevens gefaxt voor een bestelling All-In €30. Alles op foto resolutie gefaxt voor scherp beeld. Hun fax kon niet veel data verdragen en drukt de laatste pagina’s af in het zwart. Dezelfde dag de niet goed verwerkte pagina’s nogmaals gefaxt.

28 februari een mail van GSMDealer:
Ik kan u vanavond de status doormailen!
Indien u niet bent geactiveerd hoort u dit direct!

Geen reactie status rapport, en na een vraagmail over de status, zaterdagmiddag 1 maart half 5 reactie dat de helaas is uw abonnement niet op tijd verwerkt. Wij moesten de gegevens faxen.

GSMDealer heeft de aanvraag stopgezet, en mij de mogelijkheid om mee te doen met de actie van deze maand welke €40,= duurder, dat is Fl 88,= meer, wat ze nog redelijk vonden.

Daar wordt je niet blij van. Ik heb bewust voor GSMDealer gekozen t.o.v. andere en goedkopere shops vanwege heb betrouwbaarder ‘lijken’. Daarnaast ik een snellere verwerking verwachte vanwege het niet de goedkoopste zijn, dus ook niet het drukst.

Een positief punt GSMDealer geeft wel reaktie op de e-brieven!

C. Oussoren
Gepost op 03/03/03 om 15:33 uur
Winkel
http://www.gsmdealer.nl
U weet dat er een risico is dat uw aanvraag niet op tijd verwerkt wordt als u het de laatste dag nog alles in orde moet maken. Wij betreuren de zaak ook ten zeerste, maar wij zijn van mening dat wij correct gehandeld hebben.
Gepost op 03/03/03 om 16:56 uur
Het is niet zo dat het de laatste dag de aanvraag binnen was, maar 2 werkdagen voor de tijd. Deze had de 27e al kunnen aangevraagd worden als uw faxapparaat in orde zou zijn, dit was niet het geval.
Later op de dag is het als nog goed ontvangen. Als de aanvraag de 27e niet meer kon gebeuren zou het nog altijd de 28e nog kunnen.

De ene en andere mail, die ik van u ontving, spreken zich tegen, maar in de laatste e-brief erkent u niet de aanvraag gefaxt heeft. Hierin bent u dus ingebreken gebleven.

Andere shops hebben zelf nog aanvragen geaccepteerd die de 28 werden ontvangen heb ik vernomen.

Als het niet mogelijk is om in twee werkdagen voor de eindtijd van de actie, een abonnement af te sluiten, moet ik ook niet de prijzen van februari op 27 februari toegestuurd krijgen. Misschien dat u hiervan iets kan leren van uw collega Kortingopbellen die voor het einde van de maand de nieuwe cashdeals hier bekend maakte.

Het gewoon heel duidelijk, de aanvraag was optijd binnen, en als deze doorgestuurd zou zijn was deze ook optijd bij d* binnnen zijn.

Graag had ik van de februari aanbieding gebruik gemaakt,

C. Oussoren
Gepost op 03/03/03 om 17:06 uur
Winkel
Ik heb de eerste fax om 20:58 gekregen! Hier liep onze fax inderdaad op vast, maar we hebben daarna vriendelijk een mail naar buiten gestuurd met de mededeling dat het niet goed was gegaan. Om 21:11 was er een nieuwe fax en toen werktte we niet meer. De volgende dag dus.

De volgende dag hebben wij alles in het systeem gezet van Dutchtone en toen kregen wij een code #04, oftewel naar Dutchtone faxen. Onze ervaringen met Dutchtone en faxen is echter zeer slecht en we hebben het dan ook vaker meegemaakt dat klanten in de volgende maand werden geactiveerd en wij dus ook de bonus van die maand kregen. Uit onze eigen belang en uw belang hebben wij de aanvraag bevroren.
Gepost op 03/03/03 om 17:11 uur
uhhhm Uit JULLIE belang niet uit het belang van de klant !!

Want JULLIE maken verlies de klant niet dus !
Gepost op 03/03/03 om 17:11 uur
Waarom wachten sommige mensen toch altijd tot het laatste moment? De aanbiedingen golden al vanaf 1 februari.....
Ik zie het heel simpel: of je bent te vroeg en het had goedkoper gekund, of je bent te laat en je pist naast de spreekwoordelijke pot. Tja, het is af en toe net gokken. Of handelen in aandelen...
Gepost op 03/03/03 om 17:13 uur
quote: "Een positief punt GSMDealer geeft wel reaktie op de e-brieven!"
Altijd een belangrijk punt, dat men in elk geval bereikbaar is en reageert op vragen en/of opmerkingen.
Ik wacht daarom de reactie op mijn mailtjes van vandaag en gister aan GSMDealer met vertrouwen af.
Gepost op 03/03/03 om 17:14 uur
Jeroentjeee, het is wel in belang van de klant, aangezien hij anders meer zou moeten betalen dan hij oorspronkelijk dacht.

edit: Overigens, enigszins off-topic wellicht: ik vraag me af wat er gebeurt met mijn toestelprijs bij GSMDealer nu de korting bij een D* abo is gezakt. Toestel is nu 65 euro duurder dan vorige maand icm dat D* Allin 30 abo.
Gepost op 03/03/03 om 17:21 uur
Winkel
jeroentje --> ook de klant, want wij zullen de klant dan moeten factureren op de nieuwe bonus...

Wij proberen onze klanten altijd zo snel mogelijk aan te sluiten, maar het komt vaak genoeg voor dat we moeten doorfaxen en onze ervaring is dat dit fout gaat. Vooralaan het einde van de maand loop je gevaar. Op de 28e hebben we gewoon nog activaties gedaan, dus helaas is deze persoon niet er goed doorheen gekomen. We betreuren de situatie, maar het kon helaas niet anders!
Gepost op 03/03/03 om 17:29 uur
Nu wordt er wat fout beweert door GSMDealer:

Ik heb de eerste fax om 20:58 gekregen! Hier liep onze fax inderdaad op vast, maar we hebben daarna vriendelijk een mail naar buiten gestuurd met de mededeling dat het niet goed was gegaan. Om 21:11 was er een nieuwe fax en toen werktte we niet meer. De volgende dag dus.

De eerste fax was 's middag om ongeveer 16:30 gestuurd. Vervolgens een mail gestuurd, waarin ik vroeg of de aanvraag binnen was.
'S avonds een mail gekregen waarin stond dat de aanvraag niet geheel binnen was gekomen. Na gebeld te hebben bleek het een fax probleem te zijn.

Het bewijs dat de fax niet 2 voor binnen kwam:
GSMDelaer kan alleen faxen binnen zien komen tijdens de kantoor uren en dat was ook het geval bij de eerste. Toen zeiden ze dat de eerste 3 pagina's goed binnen waren de rest niet.
Na de 2e keer een fax gestuurd te hebben, heb ik direct gebeld of de fax binnen was, toen zeiden ze dat datpas morgen gezien kon worden.

De ene fax van mij is op de zaak (op een werkdag) gestuurd en de andere bij mij thuis daar kan dus nooit nog geen kwartier tussen zitten. Wel is het zo dat ik 's avonds een paar keer opnieuw moest faxen thuis voordat het helemaal goed ging.

Gepost op 03/03/03 om 17:46 uur
Winkel
ik kijk gewoon naar de tijden die bovenaan de fax staan :S
Gepost op 03/03/03 om 18:13 uur
Winkel
http://www.telemaniac.nl
Wellicht een wijze les voor iedereen: Waarom tot het laatste moment wachten als je een maand de tijd hebt Ook wij hebben ons in het zweet moeten werken om de laatste aanvragen, die rond hetzelfde moment binnen zijn gekomen, nog te kunnen verwerken. Ook bij ons zijn er mensen buiten de boot gevallen omdat we de aanvragen moesten faxen ed.

Ik ben juist van mening dat GSMDealer er juist aan heeft gedaan om geen risico te nemen met het belang van de klanten. Had je moeten horen als de aanvraag in de maand maart goedgekeurd had geweest. Overigens is code #01 en #04 een indicatie dat er voor Dutchtone voldoende aanleiding is de aanvraag nader te willen bekijken. De aanname dat de klant per definitie er doorheen gekomen was is dus wat voorbarig.
Gepost op 03/03/03 om 18:23 uur
C. Oussoren, vervelend dat het mis is gegaan. Maar ik vind het al heel wat dat ze personeel hebben dat na 17:00 uur nog bereikbaar is. Ik fax liever nooit, het is zo'n verouderd systeem en er lijkt altijd wel wat mee mis te gaan. Toen ik GSMdealer 2 dagen voordat de actie zou aflopen mailde om te vragen of het nog zou lukken mij voor de deadline aan te sluiten, kreeg ik heel netjes antwoord dat ze dat niet konden beloven. Tevens kreeg ik de garantie dat ze in elk geval niet zonder overleg mij tegen de nieuwe voorwaarden zouden activeren. GSMshoponline lukte dit wel (kreeg ik telefonisch gegarandeerd) en ik ben via hen net op tijd met 341 cashback geactiveerd. Fantastisch! Maar niks ten nadele van GSMdealer, misschien hadden zij meer aanvragen/minder personeel. Het risico dat D* niet gelijk accoord gaat, houd je overal, daar kan je de shop niet op afrekenen.
Gepost op 14/08/03 om 10:35 uur
Ik ben op dit moment bezig een abonnement af te sluiten bij gsm dealer in combinatie met de nokia 7250.

Op maandag 4 augustus heb ik alvorens contract en bestelformulier op te sturen telefonisch contact gehad met de helpdesk (die een keer wel bereikbaar was), om te informeren wat op dat moment de levertijd was. Er werd mij verteld dat het toestel op voorraad was en het wachten was op de activatie van sim, wat momenteel bij vadofone nogal lang zou duren.

Ik hoorde de dagen daarna niets van gsmdealer en nam zodoende zelf met vodafone contact op. Zij wisten mij te vertellen dat ik op donderdag 7 augustus reeds was geactiveerd. gsmdealer had mijn activatie een dag later in haar orderstatus staan. Volgens de eerdere berichten zouden toestel en sim nu naar mij worden opgestuurd. Echter, tot mijn verbazing las ik in hun status dat het toestel nu pas besteld werd. Was opeens niet meer op voorraad zei men.

Zaterdag opnieuw contact met ze gehad en de verwachting was dat het toestel uiterlijk dinsdag geleverd werd en dan zou ik het uiterlijk donderdag 14 augustus ontvangen. Het is vandaag die bewuste donderdag en heb net een mail ontvangen dat men verwacht dat het toestel binnen een week geleverd wordt.

De spreuk die eerst op de website stond: 'vandaag besteld. morgen in huis', is hier dus niet van op toepassing. Ik ben erg kwaad en mijn simkaart ligt reeds een weeks geactiveerd bij hun op kantoor en over de levering van het toestel worden mij steeds slechtere berichten gegeven.

IK RAAD ZODOENDE DE MENSEN AAN NIET MET GSMDEALER IN ZEE TE GAAN!
Gepost op 14/08/03 om 11:35 uur
@Belle
Het is uiteraard heel vervelend dat je je telefoon nog niet hebt. Ik zou me er ook hard aan ergeren.
Het is echter vaak ook zo dat shops er weinig aan kunnen doen.
Ik heb zelf een keer een telefoon via Avenir besteld voor een klant en na een maand heb ik hem elders besteld omdat ze iedere week vertelden dat hij volgende week *echt zou komen*.
Ik wil niet jouw situatie bagatelliseren, maar meer een kleine schets geven hoe het soms ook mis kan gaan
Gepost op 14/08/03 om 12:12 uur
Winkel
http://www.telemaniac.nl
Ik kan het verhaal van Floris bevestigen. Leveranciers maken het leven soms erg moeilijk voor de winkels en shops. Maar dit is natuurlijk moeilijk te verkopen aan de klanten.
Gepost op 14/08/03 om 12:44 uur
Geblokkeerd
Maniac> Welke leveranciers? Hij was toch op voorraad? Trouwens ik zou een klacht indienen bij Voda en het abonnement annuleren! En sinds een zeer slechte ervaring met gsmdealer van een kennis, had ik hem ook reeds lang op de zwarte lijst gezet.
Gepost op 14/08/03 om 13:19 uur
Heb ook een keer bij gsmdealer een tweetal contracten aan te vragen. Reageerden wel per mail, maar nadat ik meerdere malen naar de status vroeg per mail kwam er geen reactie meer terug. Ook telefonisch werd ik weggedrukt. Heb toen vanaf een ander mailadres een mail gestuurd en kreeg daat wel binnen 24 uur respons op.
Zeer onprofessionele zaak die volgens mij alleen contracten met grote winstmarges snel kan aansluiten. Het meeste geld verdienen ze volgens mij nog met het 087 telefoonnummer dat op hun site vermeld staat voor 0.45 eurocent per minuut, maar best wel eens duurder zou kunnen zijn.

Na deze slechte ervaring bestelling geplaatst bij belnu.nl die ervoor zorgde dat ik 2 dagen later alles in huis had.
Gepost op 14/08/03 om 13:53 uur
@MTT
Dan ken je dus blijkbaar Avenir nog niet ;)
Daar is een telefoon "op voorraad", maar als je dan besteld duurt het soms nog een week voor hij verzendklaar is.
Zo heb ik ook eens 2 prepaidpakketten "ontvangen".
Gepost op 14/08/03 om 16:16 uur
Nog een 'klacht' erbij:

Toen ik enkele maanden een vodafone abo + nokia 6610 had besteld, was ik nog dezelfde dag aangesloten, maar de simkaart kreeg ik +- drie weken later, terwijl ze bleven zeggen dat ze hem 'de volgende dag' aangetekend zouden versturen.

Toen nog steeds geen telefoon. Nadat ik ze had gemaild dat ik wilde annuleren, kreeg ik enkele dagen later prompt de telefoon.
Na +- 4 weken wachten dus.

Ik weet niet zeker of GSMdealer er iets aan kan doen, maar:

1. Ze moeten me dan niet drie keer beloven dat de spullen de volgende dag bij me zouden zijn.

2. En het lijkt mij dat je niet iemand aansluit en dan 2 weken laat wachten op de simkaart

Geen goede ervaringen dus!

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone