[EasyMobile] Easymobile stopt in Nederland

Gepost op 10/03/06 om 11:44 uur

Easymobile gaat zich alleen nog richten op Engeland en Duitsland. Dus dat wordt vast het einde van Easymobile in Nederland. Misschien ook wel logisch met SimYo en LowCall.nl als concurenten.

Published: Tuesday 7 March 2006 | 10:28 AM CET

The MVNO easyMobile, run by Danish operator TDC, has put expansion plans on hold and will focus on strengthening its operations in the UK and Germany, the company told Telecompaper. TDC has withdrawn from easyMobile in the Netherlands, given the staff there notice and turned the brand name and operations over to easyGroup. No changes to customer service in the Netherlands are expected for the moment. Telecompaper estimates that easyMobile has several thousand subscribers in the Netherlands, out of a total 33,000 reported by the company across the UK, Germany and the Netherlands. EasyMobile launched in the UK in March 2005, the Netherlands in October 2005 and Germany in November 2005, building off the success of the similar low-cost operator Telmore in Denmark. The group announced plans this week to extend UK sales from internet-only to the high-street retail chain The Link. According to TDC, customer intake in the UK and Germany has been "satisfying" and the outlook there remains "promising". Rolling out the no-frills concept in other countries will have to wait for the company to first achieve success in the UK and Germany. TDC however does not rule out withdrawing from the operations if success takes too long or is too expensive. The Danish company secured in 2004 the right to use the easyMobile brand in 12 countries.
Gepost op 10/03/06 om 11:50 uur
H-W
Quote:
TDC has withdrawn from easyMobile in the Netherlands, given the staff there notice and turned the brand name and operations over to easyGroup. No changes to customer service in the Netherlands are expected for the moment

Of ze gaan stoppen kan ik niet uit dit bericht opmaken. Aangezien ze melding maken dat er geen veranderingen plaats gaan vinden aan service voor bestaande klanten. Dit betekent niet dat ze ermee gaan stoppen, alleen dat TDC zich terugtrekt uit EasyMobile. Maar misschien dat er iemand nog inside-information heeft?
Gepost op 25/03/06 om 10:30 uur
Hugo Boss
Ze gaan gewoon niet verder met de ontwikkeling ervan lijkt het...

Maar gaan stoppen kan toch bijna niet.. Je ziet heel vaak nog banners enzo, maar MMS en GPRS zal waarschijnlijk wel nooit beschikbaar worden dan terwijl ze dat wel ooit hebben beloofd in een e-mail.
Gepost op 05/07/06 om 18:40 uur
ciao
Ja ze stoppen dus wel.
Ik heb zojuist deze mail ontvangen.

Quote:
Beste EasyMobile klant,

Het spijt zeer dat wij u moeten informeren dat easyMobile in Nederland haar activiteiten staakt, ten gevolge van het tegenvallende klantenaantal.

Conform onze algemene voorwaarden, zeggen wij hierbij uw overeenkomst met easyMobile op met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen. U kunt tot en met 5 augustus 2006 gebruik blijven maken van onze diensten. Vanaf 6 augustus 2006 is dat dus niet meer mogelijk.

Wat betekent dit voor uw easyMobile.nl account en telefoonnummer?
- Uw beltegoed zal geldig blijven tot en met 5 augustus 2006, dat betekent dat u vanaf 4 augustus 2006 uw beltegoed niet meer kunt opwaarderen.
- Als u uw huidige telefoonnummer graag wilt behouden, adviseren wij u niet later dan 15 juli 2006 gratis over te stappen naar een andere provider. Een overzicht van het aanbod van Nederlandse mobiele telefoonaanbieders kunt u vinden op: www.bellen.com.
- Als u op 5 augustus 2006 nog beltegoed heeft staan op uw easyMobile klantenrekening dan zal dat bedrag, onder aftrek van eventuele bonusbedragen die u bij inschrijving hebt ontvangen (gewoonlijk € 10,=), aan u worden teruggestort.
- Een debetstand op uw Account wordt niet toegelaten.

Wij begrijpen dat dit niet is wat u had verwacht van easyMobile en wij verontschuldigen ons voor elk ongemak dat de sluiting van onze deuren in Nederland met zich meebrengt. easyMobile wil u bedanken voor uw pioniersgeest en de steun die u als klant aan easyMobile in Nederland heeft gegeven.
Als u nog vragen heeft, kunt u naar www.easyMobile.nl gaan voor de antwoorden daarop.

Met vriendelijke groet

easyMobile.nl

Gepost op 05/07/06 om 18:45 uur
Er zullen er vast meer volgen.... dris geen brood mee te verdienen.
Gepost op 05/07/06 om 19:19 uur
Vandaar die link naar Kelkoo, die sinds vandaag op hun site staat.
Gepost op 05/07/06 om 20:04 uur
Ik heb zojuist ook email ontvangen. (zelfde bericht)

Kan er niet om treuren. Dit zal de laatste niet geweest zijn.

(wel jammer voor de e.v.t. concurentiestrijd,
hoewel easymobile niet echt vooraan met het vaandel heeft gelopen) ;)
Gepost op 05/07/06 om 23:00 uur
Moderator
http://www.homeseller.de/14712/
s.v.p. on-topic blijven!!

Topictitel gewijzigd.
Gepost op 05/07/06 om 23:17 uur
http://www.peetswinkeltje.nl
jammer want nu moet mijn zoon een andere provider zoeken om te sm 'en
Gepost op 05/07/06 om 23:19 uur
Hugo Boss
Tja ze hebben alleen voorop gelopen wat betreft sms-tarief, maar ik vind dit wel ff shit... ik weet nou ff niet wat ik moet doen eigenlijk.... welke provider ik zo snel moet kiezen, want easyMobile was echt relaxed wat betreft buitenland tarieven enzo.....
ik had het ook voor m'n zusje besteld... gisteren nummer overgezet, en nou dit... nou kan je zeker niet terugporteren naar Simyo.... :S:S
Gepost op 06/07/06 om 11:19 uur
Moderator
Windstorm
http://www.windbel.nl/
Ja idd voor in het buitenland waren ze revolutionair, maar hiermee hebben ze zich te weinig geprofileerd. En smsen voor 6ct was het goedkoopste. Ik vind het jammer want wou er voor in de vakantie eentje gaan bestellen, maar dat wordt nu maar United Mobile.
Begrijp ik nou goed dat ze dit oplossen door je beltegoed terugtestorten -10 euro (die je bij inschrijving kreeg) maar wel 10 euro voorbetaald hebt. Vind ik niet netjes
Gepost op 06/07/06 om 12:19 uur
blabla
Van nu.nl:

AMSTERDAM - EasyMobile, de poot van de EasyGroup die zich bezighoudt met mobiele telefonie, houdt ermee op in Nederland. De simpele reden: te weinig klanten.

Het merk startte vorige zomer zijn dienstverlening in ons land. Nu al wordt de stekker eruit getrokken, zo blijkt uit een mededeling op de site. Als reden wordt 'het tegenvallende klantenaantal' genoemd. EasyMobile maakte gebruik van het netwerk van Telfort.

Bestaande klanten kunnen nog tot en met 5 augustus 2006 gebruik blijven maken van de diensten. De provider raadt zijn klanten verder aan voor 15 juli over te stappen naar een andere aanbieder. Beltegoeden worden verder na 5 augustus teruggestort.

De Britse EasyGroup is in Nederland onder meer actief met de merken EasyJet, EasyInternetcafés en EasyCar.
Gepost op 06/07/06 om 17:10 uur
Hugo Boss
@Windstorm
Volgens mij is dat alleen als je het bonustegoed niet hebt verbruikt... Dus stel na aanmelding heb je totaal 2 euro beltegoed terwijl je 10 hebt betaalt, dan krijg je maar 10 terug en niet 20... als je het helemaal hebt opgebruikt en daarna weer opgewaardeerd dan heb je geen bonustegoed meer in je saldo verwerkt zitten zegmaar en wordt die dus ook niet ingehouden... Dit staat er op de site:
Als je geen gebruik hebt gemaakt van je bonustegoed, zal deze niet worden teruggestort. Lijkt me ook wel logisch...

Verder is easyMobile niet echt slim bezig geweest... ze hebben wel reclame gemaakt voor het product, maar ze hadden vooral reclame moeten maken voor de 14 cent per minuut voor gebeld worden zonder starttarief afgerekend per seconde.... alleen mensen die heel erg diep in de site doorgedrongen zijn om het zo maar te noemen weten dat... dat had heel erg veel meer klanten kunnen opleveren denk ik...
Hugo Boss wijzigde dit bericht op 06/07/06 om 17:10.
Gepost op 06/07/06 om 20:50 uur
Ik heb het nog overwogen i.v.m. een mooi nummer, maar aangezien ze voor de niet zo mooienummers als het leek al 50 euro vragen was ik snel klaar.
Gepost op 07/07/06 om 14:16 uur
Hugo Boss
Precies, ik had ook een heel erg mooi nummer en het was niet eens een gouden... dus gewoon voor 10 euro aangeschaft met én 20 euro beltegoed én een supermooi nummer... dacht dat ik het dan snel kon porteren zodra het beltegoed op was, maar het werkte zo makkelijk en simpel dat ik er gewoon ben gebleven...
maar het is nu even oppassen inderdaad om op tijd weggeporteerd te zijn, anders ben ik dat mooie nummer gewoon kwijt
Gepost op 07/07/06 om 16:51 uur
Ik denk dat de naamsbekendheid onder het grote publiek de boosdoener is, want ik heb buiten dit forum eigenlijk nooit wat van easymobile vernomen.
Gepost op 07/07/06 om 17:12 uur
Er is wel veel reclame geweest op tv, toen ze net begonnen.
Gepost op 07/07/06 om 22:30 uur
Hugo Boss
Voor mensen die nog op zoek zijn naar een alternatief voor easyMobile: LowCall heeft nu een nieuwe actie geldig van 7 juli t/m 5 augustus (precies de datum dat easyMobile stopt, hoe toevallig ) en die houdt in dat als je LowCall voor 10 euro bestelt je de 10 euro als korting krijgt op je eerste factuur of facturen... nou wordt het weer aantrekkelijk om dat te bestellen, want 10 euro voor enkel een simkaart zonder beltegoed wat ze eerst hadden is niet heel erg aantrekkelijk...
Gepost op 08/07/06 om 12:00 uur
Als ik a.s. maandag 10 juli een nieuw abo afsluit, met nummerbehoud van Easymobile, zal dat nummerbehoud dan nog lukken?
Gepost op 08/07/06 om 14:18 uur
Hugo Boss
Ja hoor dat zal niet echt een probleem opleveren... met voor 15 juli bedoelen ze denk ik dat voor 15 juli de opdracht gegeven moet zijn... en meestal duurt nummerbehoud ongeveer 10 werkdagen, dus dat moet haast wel goed gaan

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone