[Nokia 6280] Ervaring 6280

Gepost op 25/04/06 om 10:27 uur
ik heb nu mijn derde nokia 6280, hij is gerepareerd, maar heb nu software 3.60, met bluetooth valt die uit, maar dan kan die wel weer aan. is hij lang muziek aan het afspelen valt hij ook uit, als ik videoringtone gebruik valt die ook uit.
Het lijkt wel op een computer, als die teveel doet en te warm wordt valt die uit. lijkt wel beetje op hetzelfde probleem.
Als ik bij het servicecenter een softwareupdate doe, ben ik dan ook al mijn gegevens kwijt?
Gepost op 25/04/06 om 13:16 uur
Ja dan ben je idd al je gegevens, die in je telefoongeheugen staan, kwijt daarom is het verstandig daar een back-up van te maken. Dat kan met de bijgeleverde usb kabel en de pc-suite software (bijgeleverd en de laatste versie is altijd te downloaden van de nokia site)

De telefoonnummers op je sim-kaart en de gegevens op je geheugenkaart blijven dus wel behouden. Het gaat dus echt om de telefoonnummers, instellingen, bestanden die in het geheugen van je telefoon staan.
Gepost op 27/04/06 om 19:08 uur
2 en halve week geleden de Nokia 6280 gekregen..ondanks alle slechte berichten toch vertrouwen in het toestel gehad..op verschillende forums mijn ervaringen gedeeld met andere en erg possitief geweest over de nokia..gedacht dat ik misschien toch een andere versie van de software had ofzo..of gewoon geluk..maar nu is toch het noodlot toe geslagen..hij is stuk..tijdens het overzenden van een melodie via de bluetooth is hij op tilt geslagen..terwijl ik al menig filmpje en melodietje via deze manier had overgezonden..hij ging op zwart en daarna flitst ie een paar keer..de batterij eruit gehaald om te herstarten maar nee hoor..niets..helemaal niets..het is toch wel vreemd dat dit steeds tijdens de bleutooth gebruik voorkomt..toch maar even met nokia emailen en hopen dat ze een oplossing hebben..
Veel succes voor de gene waarbij de 6280 het nog steeds goed doet..
Gepost op 27/04/06 om 20:29 uur
blabla
Je kan Nokia emailen, maar daar is nog geen enkele 6280 het van gaan doen zoals je hier in deze topic ook kan lezen... Je zult of langs een CNSP moeten gaan, of langs je verkoper om hem ter reparatie aan te bieden...
Gepost op 27/04/06 om 21:30 uur
Als je via de USBkabel verbinding met je PC maakt, krijg je de keuze in welke modus je wilt verbinden: Standaard, Afdrukken of Gegevensopslag. Voor gebruik met PC Suite kies je hier Standaard.

Ik heb nu echter eens voor Gegevensopslag gekozen, en dan herkent je PC de 6280 als extern schijstation. Dat betekent dat je dan met je eigen browser (bijvoorbeeld TotalCommander) bestanden kunt kopieren, wissen etc. Vind ik persoonlijk wel handiger dan via Bestandsbeheer van PC Suite.
Gepost op 29/04/06 om 10:21 uur
H-W
Het toestel heb ik eindelijk ook op mijn werk op voorraad gekregen en ik heb er net even mee kunnen spelen. Wat opvalt is dat de slide nogal gammel aanvoelt, er zit behoorlijk speling op. Dat heeft Samsung toch beter voor elkaar. Tevens is de trilfunctie nogal sterk, waardoor het hele toestel gaat rammelen als het toestel trilt. De camera was ook niet best vond ik, een K750i of D600 heeft een betere. Ik hoop wel dat de klanten die 'm bij mij kopen er meer plezier van hebben dan de mensen hier op TV.
Gepost op 29/04/06 om 15:36 uur
http://wilma.baasjes.nl
Ik ben nog steeds erg tevreden op het toestel en volgens mij heb ik hem toch al aardig op de proef gesteld.. maar je weet het maar nooit.
Nu wil ik graag een bluetooth headset kopen, zodat ik op de fiets makkelijk zou kunnen bellen en hem kan gebruiken als mp3 speler. Maar wat is een goede headset? Ik zal Ergenic Bluetooth Headset ERG BT-001 voor niet al te veel geld, maar werkt die ook met de 6280? Iemand ideeën/ervaringen?
Gepost op 01/05/06 om 20:16 uur
ik heb nu weer een nieuwe nokia, deze met versie 3.65 hopen dat deze het blijft doen.

nu heb ik een probleem als ik pc suite opstart en ik wil hem laten connecten, dan vind hij hem niet. ook vind hij mijn 6280 bij hardware niet. iemand enig idee hoe ik dit wel werkend krijg ? is hier een programma voor oid ?
Gepost op 01/05/06 om 20:24 uur
Quote:
nu heb ik een probleem als ik pc suite opstart en ik wil hem laten connecten, dan vind hij hem niet. ook vind hij mijn 6280 bij hardware niet. iemand enig idee hoe ik dit wel werkend krijg ? is hier een programma voor oid ?

Krijg je op je 6280 wel de keuze op welke manier je wilt verbinden (Standaard, Afdrukken, Gegevensoverdracht)? En zo ja: maak je dan ook de keuze Standaard?
Gepost op 01/05/06 om 20:52 uur
werkt ook niet, moet je altijdstandaard doen voor verbinding maken met pc suite ?
Gepost op 01/05/06 om 21:15 uur
en hoe krijg de naam van de operator weg NL/KPN staat er samen met de datum, nu is mijn acthergrond over het hele scherm

Modbreak:
Binnen een uur kan je zaken aan je posting toevoegen door op het potloodje te klikken.
Koen wijzigde dit bericht op 01/05/06 om 21:15.
Gepost op 02/05/06 om 00:00 uur
Quote:
moet je altijdstandaard doen voor verbinding maken met pc suite ?

Ja, met Standaard maak je verbinding met PC Suite. Als je kiest voor Gegevensoverdracht, dan ziet je PC jouw 6280 als een extern (schijf)station. Is handig als je met Verkenner of bijv. TotalCommander wat bestanden wilt kopieren, wissen, hernoemen e.d. op je geheugenkaart.

Maar als je die keuzes in je schermpje krijgt, dan "ziet" je 6280 dat er een verbinding is met de PC.

Heb je al eens geprobeerd om PC Suite te de-installeren, en weer te her-installeren? Verdient aanbeveling om tussen die 2 stappen de PC even af te sluiten, uit te zetten, en weer te starten.
Gepost op 02/05/06 om 00:52 uur
heb alles geprobeerd, hij maakt geen verbinding heel vreemd. moet je niet iets wijzigen in je instellingen ofzo ?
Gepost op 02/05/06 om 07:14 uur
Quote:
heb alles geprobeerd, hij maakt geen verbinding heel vreemd. moet je niet iets wijzigen in je instellingen ofzo ?

Nee, hij zou het zo moeten doen. Heb je niet nog een 2e PC of notebook waar je het ook kunt proberen, of bij een goede kennis, familie? Als je daar hetzelfde probleem hebt, is er wellicht toch iets mis met je 6280. En dan kun je het beste even langs een Nokia Service Punt langsgaan, dan kunnen ze even voor je kijken. Die zien gelijk of de verbinding met een PC goed te maken is...
Gepost op 02/05/06 om 11:45 uur
Ik ben ruim een week in het bezit van deze Nokia 6280, bevalt mij goed. Maar ik kom er niet achter hoe ik een spraaklabel moet veranderen / toevoegen. De Nokia koppelt automatisch een computer spraaklabel aan en naam, dus de computer maakt van de naam een spraaklabel. Dat komt vaak niet goed eovereen met elkaar, en ik wil dat veranderen. Hoe en waar?
Gepost op 04/05/06 om 00:18 uur
Waarom is Nokia eigenlijk afgestapt van hun standaard lader plug? Ik vond dat juist zo handig aan een Nokia, iedereen heeft wel ergens zo'n versie van een lader liggen.

Voor zo ver ik kan zien levert de lader niet veel meer stroom dat de lader die ik bij m'n 6230 had, waarom dan na al die modellen een andere plug?
Gepost op 04/05/06 om 07:15 uur
Quote:
Waarom is Nokia eigenlijk afgestapt van hun standaard lader plug?

Heb je wel eens economie gehad op school? Dat noemen ze omzet kunstmatig vergroten. Veel mensen willen toch wel een 2e lader voor op werk, school, etc. En nu ben je verplicht een andere te kopen, ook al had je al een "oud" model.
Gepost op 04/05/06 om 07:18 uur
Ook versie 3.65 blijft vreemde verrassingen geven. Nu gaf hij bij het opstarten de melding "Registratie SIMkaart mislukt". Hij startte wel gewoon op, maar had toen een slotje in de statusbalk staan en uiteraard geen verbinding. Na uit en weer aan, deed hij het weer wel gewoon. Net alsof hij iets te snel was opgestart de eerste keer, en niet lang genoeg naar de SIMkaart heeft gezocht.
Nee, met v3.65 heeft 'ie moeite om wakker te worden. Kan hem 's nachts beter aan laten staan.
Gepost op 06/05/06 om 13:16 uur
vandaag naar NSP geweest met een vraagje.
waarom heeft de nokia 7370 geen problemen, deze draait op net de zelfde software, schermresolutie is het zelfde enz...
en ze zijn ongeveer op het zelfde moment gelanceerd?
de verkoper keek me verbaast aan en zei dat hij geen problemen had met 7370 en ze op de zelfde software draaien. hij wist hier dus geen antwoord op.
Gepost op 06/05/06 om 13:45 uur
heb men 3de 6280 van gisteren, maar heb er geen goed zicht op. Hij was hier (België) even niet meer leverbaar door de problemen maar is dus sinds eergisteren weer leverbaar. met goede hoop controleerde ik de software versie... V3.60 10/02/06! niks veranderd dus.
voorlopig werkt hij nog, maar ben het beu om met een bang hart te leven dus breng ik hem gewoon terug! heb er genoeg van.

Het eenigste verschil dat ik nu waargenomen heb sinds mijn eerste en tweede 6280 is dat de batterij er anders uitzag van behuizing maar met nog wel dezelfde codering.

Hier nog (interne)foto's van men 2de nokia6280 dus weer maar eens opengeschroeft alleen wat grondiger nu.

De printplaat komt van de firma AT&S:
www.ats.net

Het interne flashgeheugen (10MB) komt van de firma Spansion:
www.spansion.com
RCX wijzigde dit bericht op 06/05/06 om 13:45.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone