Ik vraag me ook af of er sprake is van onvoorziene omstandigheid of overmacht. Eerder wordt het beeld geschetst dat de leverancier aan sitel liever de apparatuur verkoopt aan grotere organisaties als bart-smit, mediamarkt, etc.
Dat de leverancier van sitel liever aan andere partijen levert. is een probleem van Sitel en niet van haar klanten.
Sitel heeft namelijk drie mogelijkheden om in haar verplichtingen naar de klanten te voldoen:
- een andere leverancier kunnen zoeken,
- meer betalen voor de producten zodat ze alsnog geleverd kunnen worden.
- Of de laatste optie de klanten een "reele" vergoeding kunnen geven waarmee ze een het product elders kunnen aanschaffen.
Overmacht of onvoorziene situatie zou zijn als de Xbox fabriek/Distributie centrum zou afbranden of er een grote partij zou worden gestolen. En er daardoor schaarste ontstaat. Maar daar is nu geen sprake van er is schaarste omdat de vraag groot is, wat een normale marktwerking is en geen onvoorziene omstandigheid.
Werd nog een lang verhaal.. hopelijk nog een beetje begrijpelijk.
EDIT: een reele vergoeding is dus niet de inkoopwaarde, maar de winkelwaarde. Omdat de klant het product dus voor dat bedrag elders, bij bart smit of mediamarkt(die schijnen ze wel te krijgen van jhun leverancier

), moet kunnen kopen.
Edit 2: Ik heb mij verrekend in een vorige post. Ze rekenen voor een xbox 360: Eur 416.50 en wat ik eerst had rekenen ze voor een gewone oude vierkante zwarte xbox... haha ben dan zelf ook meer van de playstation..

Superzeef wijzigde dit bericht op 20/04/06 om 15:53.