Zou inderdaad te maken kunnen hebben met de back-ups.
Individuele PCs zijn 100% zeker niet het probleem. Zie mijn post: 2 verschillende vensters, zelfde browser. ene doet het wel goed, andere heeft vertraging/reageert niet.
ook op mijn werk gaat het 99 van de 100 keer goed, maar zo af en toen opeens eventjes niet.
Ik heb al op 3 verschillende momenten (gisteren en vandaag) gehad, dat ik de homepage niet binnen een minuut ingeladen kreeg (waar dit normaal hooguit 5 seconden duurt).
De een-na-laatste keer (gisteren laat) duurde het inladen heel lang, maar toen het ingeladen was, werden threads ook vrij snel geladen.
De laatste keer, na 11'en vandaag, wilde de site helemaal niet inladen en kreeg ik van mijn browser (IE6) de melding dat de site niet beschikbaar was. In de tussentijd heb ik andere sites (waaronder vergelijken.nl) bezocht die meteen inlaadden.
Nu na 12en werkte alles weer naar behoren, ben ik de enige die hier last van heeft?
(aangezien deze thread niet gekickt is)
Robert, ik ben het met je eens Ik dacht dat het aan de pc lag. Af en toe kom je er helemaal
niet op en inderdaad, vanmorgen ging het ook mis.
Gisteren, weet niet meer precies hoe laat, kon ik ook niet op de site komen.
Ja, ik heb er de laatste dagen ook weer last van, alleen is er een verschil met de vorige keer. Het is nu veel onregelmatiger, terwijl er de vorige keer bijna constant vertraging was tijdens het laden.
Ook varieert de duur van de vertraging veel meer, toen zo tussen 7 en 15 seconden en nu tussen 5 seconden en soms wel bijna 1 minuut.
ik heb er ook al een paar maand last van, als ik merk dat tv langzaam is wacht ik een kwartiertje en dan doet ie het wel goed, kan ook te maken hebben met een algemene drukte op internet denk ik...
ik heb ook al een tijdje dat TV het ene moment prima draait, en op andere momenten extreem traag is.
Net kreeg ik zelfs een server time-out....
edit> het posten van dit berichtje ging btw weer vrij vlot. Maar het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat als de server moeilijk doet de meeste bezoekers weggaan en dat de site daardoor 'automatisch' weer sneller wordt.
edit2> volgens mij ligt het aan het zoekformulier, dat is nog steeds uber-traag
De laatste dagen lijkt het wel steeds meer toe te nemen. Net inderdaad een timeout. Vooral lastig bij modbreaks en titelwijzigingen als je daar regelmatig 2 of 3 keer over doet. (en dan opeens weer een dubbelpost hebt als het schijnbaar op de achtergrond toch werkte). Is de servercapaciteit echt wel genoeg?
Misschien niet aaleen de cpu-load checken maar ook de max verbindingssnelheid en de datastroom op dat moment.
Dat bijvoorbeeld de CPU het allemaal nog makkelijk trekt, maar dat er dusdanig veel data verzonden/ontvangen wordt dat een aantal requests verstoord worden ofzo?
gebeurt dit bij vergelijken.nl ook?
misschien alleen bepaalde delen van de site, misschien zelfs alleen bepaalde delen van het forum (stukje slechte/langzame code in een specifiek onderdeel)?
i has no clue! gewoon paar suggesties. heb er verder (misschien wel duidelijk) geen verstand van.
Wellicht dat er net voor de vertraging iets gewijzigd is aan de site... Kijken dus wanneer de klachten begonnen en of er vlak voor iets aan de programmatuur verandert is...
Maar ik heb er ook weinig verstand van neem aan dat jullie goede programmeurs in dienst hebben...
Bij mij is het vooral traag als ik na het bezoeken van andere sites naar www.telecomvergelijker.nl ga. Het duurt ongeveer 7 a 8 sec. voordat het openingsscherm verschijnt. Daarna is de site snel genoeg, het gaat dus vooral om het verschijnen van de eerste pagina als ik een tijd niet op de site ben geweest.
Het heeft volgens mij niets te maken met overbelasting van het systeem. Dan zou het probleem zich ook moeten voortdoen met de andere pagina's. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat het systeem om kwart voor drie 's nachts overbelast is.
De DNS wordt gedaan door een partij waarvan ik me dat niet kan voorstellen. Daarnaast wordt DNS gecached door de DNS server van je eigen access-provider.
Het zal iets te maken hebben met de instellingen van de webserver. Misschien het aantal server processen ?