Ik heb nu al een tijdje het toshiba i-mode toestel en kom er eigenlijk recent pas achter dat als de telefoon gaat en ik op de toets met het rode hoorntje druk omdat ik even niet kan opnemen, mensen die mij bellen niet automatisch naar de voicemail worden doorverbonden maar de verbinding gewoon verbroken wordt.
Volgens de handleiding moeten mensen naar de voicemail doorgestuurd worden.
Wie weet hoe het doorsturen naar de voicemail wel direct gaat lukken?
Of bij je provider opzoeken wat je moet doen om die doorschakeling in te stellen. Er zijn codes voor, waarbij je wel het nummer van de VoiceMail van je provider moet weten.
net met tmobile gesproken, zij gaven mij een code die ik moest instellen voor doorschakelen: +3162400 1233, maar vervolgens worden mensen die mij bellen gewoon doorgeschakeld met de voicemailservice van tmobile, maar niet met mijn inbox. hmm, vreemd...
0624001233 is het nummer wat je zelf moet bellen als je je voicemail met een andere telefoon wilt beluisteren. Daar moet je dus niet naartoe doorschakelen. Bij T-Mobile moet je doorschakelen naar +31624[eigen 06 nummer]. Dus bijvoorbeeld: +316240624123456, dat is je voicemail.
maar nog steeds nu: het doorschakelen naar voicemail lukt niet als je het gesprek niet opneemt door het "weg te klikken". Dat zal dan toch wel een optie in de toshiba zijn. Het werkt wel als ik geen bereik heb of niet opneem.
Waar kan ik dat *61* enz nr invoeren? Op welke plek.
Er zit een onwijs dikke handleiding bij het toestel, maar dit soort simpele dingen staat er dus niet bij.
En bij mobiel nummer moet daar het hele nr. ingevuld worden (+31612345678 ingeval van mijn nummer dat 12345678 is?)
als ik *61*3330612345678 intoets krijg ik "doorschakeling bij ingesprek aan", maar als ik dan test of ik de voicemail krijg bij het wegdrukken van het gesprek werkt het nog steeds niet.
Volgens de handleiding (blz 75) is het de bedoeling dat geweigerde gesprekken toch echt naar de voicemail gaan. Dus niet... KPN maar eens over contacten.
Ik heb KPN gebeld (er stonden 18 cijfers in m'n scherm voor ik bij de juiste afdeling zat)
"Het zou moeten werken, probeer 313 eens, prettige dag verder".
Schieten we niet veel mee op, ik ben benieuwd naar jouw uitkomst.
ligt aan de provider, niet aan toestel. bij vodafone bijv. heeft het wegdrukken tot gevolg dat de beller de 'niet-bestaand nummer toon' hoort. bij kpn wordt de doorschakeling 'índien bezet' geactiveerd / ingesprektoon als de voicemail uitgeschakeld is of de mededeling '"het nummer is ingesprek probeer nogmaals later" als via 313 uitgeschakeld. dit laatste is gratis, doorschkelen met *-codes worden bij KPN gefactureerd!
als ik *61*3330612345678 intoets krijg ik "doorschakeling bij ingesprek aan", maar als ik dan test of ik de voicemail krijg bij het wegdrukken van het gesprek werkt het nog steeds niet
Je bent alleen niet "in gesprek", maar je "neemt niet op". Zit natuurlijk wel verschil in. In gesprek wil zeggen, dat de lijn bezet is en het gesprek niet kan plaatsvinden (tenzij je natuurlijk wisselgesprek hebt). Niet opnemen kan zijn echt niet opnemen (toestel ligt nog in de auto of zo) of wegdrukken.
ik heb nog met tmobile gebeld: het wegklikken heeft idd tot gevolg dat de verbinding wordt verbroken, en niet doorgeschakeld wordt naar de voicemail. Was volgens mij met Ben wel het geval. Anyhew, het doorschakelen met niet opnemen en geen bereik of uitgeschakeld werkt nu wel met de eerder genoemde codes.