[EasyMobile] Negatief saldo betalen bij een "probeer simkaart met € 2,50"

Gepost op 01/06/06 om 20:49 uur
ik heb een aantal maanden geleden via een website een een simkaart met € 2,50 beltegoed toe gestuurd gekregen van Easy mobile. In de brief die bij de simkaart zat stond dat ik het kon uit proberen en als de € 2,50 op was dan kan ik een account aan maken en verder gebruik maken van Easy Mobile etc. Na wat te hebben gebeld kreeg ik geen sms dat het saldo verbruikt was. Natuurlijk heb ik daarvan geprofiteerd en er lekker op los gebeld. Eerst kreeg ik een email dat ik een negatief saldo en vandaag een brief gekregen met de zelfde mededeling en dat ze erop vertrouwen dat ik het negatieve saldo binnen 2 weken op hun bankrekening overmaakt. Ik kan mij herrinneren dat re hier ook een aantal TV'rs aan die aktie hebben meegedaan en ook meer hebben verbelt dan die € 2,50. Omdat ik geen contract en zelfs geen account aangemaakt hebt vraag ik mij af hoe sterk ze staan om mij dit te sommeren?
Gepost op 01/06/06 om 21:06 uur
theoretisch zouden ze het mogen, in de praktijk zullen ze het niet doen en als je een vent bent betaal je dat gewoon !
Gepost op 01/06/06 om 21:07 uur
ciao
Hoe hoog is het negatieve saldo?
Heb je nog uren door zitten bellen?
Gepost op 01/06/06 om 21:08 uur
Als het goed is sturen ze pas een brief als je verder dan E-10,00 zit, heb dit ergens gelezen. Overigens zeggen ze "we vertrouwen erop", ik denk dat als je geen actie onderneemt je er niets meer van zal horen. Hooguit dat je bij ze op de blacklist komt.
Gepost op 01/06/06 om 21:34 uur
Na het "vertrouwen" verhaal gaan ze verder met "als dit niet gebeuren binnen de gestelde termijn gebeuren, zij de vordering overdragen aan hun incassoburo" verhaal. In eerste instantie dacht ik meteen van, ik heb er gebruik van gemaakt dus betalen. Anderzijds bieden zij mij een simkaart met € 2,50 om uit te proberen maar vervolgens geven ze mij een simkaart waar een negatief saldo kan komen en waar ze zelf te laat achter komen. De simkaart kon zonder pincode aangezet worden. Zelfs de standaard sms dat je saldo bijna op is of negatief is, is achterwege gebleven. Wat als de simkaart ergens was blijven hangen en ik 'm nooit had gekregen? Dan had iedereen er gebruik van kunnen maken en ben ik aansprakelijk voor de kosten? Nogmaals geen abo-contract, geen account aangemaakt! Gevoelsmatig en wellicht rechtmatig klopt het niet van de kant van Easymobile. Toegegeven, ik heb daar ook "gebruik" van gemaakt. @ DeSteef: als jij een slimme vent zou zijn begreep je de strekking van mijn verhaal en vraag.
gouryella wijzigde dit bericht op 01/06/06 om 21:34.
Gepost op 01/06/06 om 22:12 uur
Je hebt het dan wel erg bont gemaakt!!!!
-100 euro?? of meer?
Gepost op 02/06/06 om 02:50 uur
Met -30 sta je toch ook al goed genoeg voor een brief.
Heb wel eens zin om irritant te doen
Ik heb de simkaart verkocht op marktplaats
Gepost op 02/06/06 om 08:21 uur
Quote:
als de € 2,50 op was dan kan ik een account aan maken

Heb je een account aangemaakt (en daarmee voorwaarden geaccepteerd)? Zo niet, dan is het hun eigen probleem dat ze het concept prepay niet begrijpen! Er zijn genoeg providers die wel gewoon stoppen bij 0 saldo.
Gepost op 02/06/06 om 08:45 uur
Ik heb inderdaad geen account aangemaakt en heb derhalve ook geen overeenkomst. Zie ook hun algemene voorwaarden (art. 2.1 en 2.2.). Easy Mobile heeft in het verleden ook andere dingen niet begrepen. Zie hier de threats over problemen met nummerportages en kosten in rekening brengen als iemand naar je voicemail belde.
Gepost op 02/06/06 om 10:36 uur
ciao
@floris: Dat heb je toch niet echt g&^#%^&?? ;)
Mijn gratis kaartje is al na een week met pensioen gegaan.
Was maar -8 o.i.d.

@gour: als het weinig is zou ik gewoon niet reageren, kijken wat hun volgende stap is.

ciao wijzigde dit bericht op 02/06/06 om 10:36.
Gepost op 02/06/06 om 10:51 uur
Het gaat om een bedrag van € 47,26
Gepost op 02/06/06 om 10:53 uur
niet betalen.

Idd wat floris zegt.
Ik heb ook 2 van die simmetjes via marktplaats verkocht!
Gepost op 02/06/06 om 11:10 uur
@ Floris & @ Roel: heeft Easy Mobile in jullie geval ook de betreffende brief verstuurd?
Gepost op 02/06/06 om 17:43 uur
Hugo Boss
Nou met dat verkopen zou ik toch oppassen... het ding staat tenslotte wel op jouw naam nog steeds....

Dus als de koper er iets raars mee gaat doen, komt het misschien op jou dak terecht...
Gepost op 02/06/06 om 17:55 uur
Dat was ook meteen mijn eerste gedachte.. ik heb de mijne maar doorgeknipt
Gepost op 02/06/06 om 18:18 uur
Hugo Boss
Tja of je moet hem op iemand anders z'n naam laten zetten... je kunt we als je inlogt de adresgegevens wijzigen, alleen niet de naam :S:S

misschien kun je de klantenservice vragen of ze de naam willen wijzigen in die van de nieuwe eigenaar...
Gepost op 02/06/06 om 18:25 uur
Heb ze een net mailtje teruggestuurd. Inhoud zal ik niet letterlijk quoten ivm meelezers, maar praktisch stond er "zakmaarindestront.nl" ;)
Gepost op 02/06/06 om 18:36 uur
Een mail naar Easymobile?
Gepost op 02/06/06 om 18:45 uur
Stond een emailadres onder de brief, dus onder het motto "retteketet, red u er met" ;)
Gepost op 02/06/06 om 19:40 uur
Je bent uiteraard geen betaling verschuldigd.
Prepaid kaarten zijn er juist voor gemaakt om je
belkosten in de hand te houden en te weten wat je
aan kosten kwijt bent. Dat je dan een negatief saldo
kunt krijgen is gewoon een fout van die sufferds.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone