[Debitel] Opzeggen Debitel

Gepost op 28/03/03 om 19:31 uur
Ik heb bij Debitel een abonnement circa 4 maanden geleden afgesloten. Echter heb ik nog geen enkele factuur ontvangen. Bij de klantenservice zeggen ze mij dat het nog even kan duren en gewoon rustig moet afwachten. Nu is mijn vraag of ik recht heb op het kosteloos opzeggen van mijn abonnement. Ik ben van mening dat Debitel zich niet aan de voorwaarden houdt. In de algemene voorwaarden kan ik niet specifiek iets terugvinden over hun plichten omtrend facturen. Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij vertellen of ik hier verder mee kan komen? Alvast bedankt!
Gepost op 28/03/03 om 21:20 uur
De dienst wordt toch geleverd? Daar gaat het om. Dat je nog geen factuur hebt gehad hebt is jouw voordeel, scheelt je weer rente (een paar kwartjes, maar toch )
Gepost op 28/03/03 om 21:26 uur
Telfort had mij destijds iets soortgelijks geflikt, ik heb toen na 6 maanden kunnen opzeggen, maar dat was meer omdat ze genoeg van me hadden dan dat ze er erkende dat zij fout zaten, na een hele zware strijd. Ik had toen een v3688 zonder uitgaande gesprekkenteller (typisch motorola), en wist dus niet of ik boven m'n bundel uit kwam en hoe hoog m'n facturen derhalve zouden zijn. Brieven kwamen niet aan, faxen werden niet behandeld, ben op een gegeven moment zo woedend geworden op een teamleider dat hij het uiteindelijk voor me heeft opgelost. Dus: als je genoeg herrie maakt, lukt bijna alles, maar of het het waard is...
Gepost op 28/03/03 om 21:28 uur
Tenzij je straks in een korte tijd meerdere rekeningen tegelijk krijgt... Dan is het wat minder. Staat er niets in de AV over Debitel die de kosten 'periodiek' in rekening moet brengen? Onder periodiek valt dan nog te twisten, maar dat lijkt me niet eerst 4 maand geen factuur en dan ineens wel.
Gepost op 28/03/03 om 21:54 uur
Zolang er niks staat in de voorwaarden om minimaal om de x dagen/weken/maanden een factuur te sturen is er geen enkele rechtsgrond om het contract te beeindigen (lijkt mij).
Gepost op 28/03/03 om 22:06 uur
Hier eerste facturen binnen van Debitel Base (O2) met aansluitingen op 16 en 18 decemeber.
Gepost op 28/03/03 om 22:20 uur
Geen rechtsgrond? Ik heb het destijds als juridisch amateur gegooid op art. 6:265 jo. 6:83 aanhef en sub c BW. Betreft het niet nakomen van de verbintenis, aangezien je geen inzicht hebt in je gemaakte kosten. En ga nou niet zeggen dat dat toch niet in de AV staat, want AV'en rechtvaardigen zogenaamd zelfs prijsverhogingen (zonder dat daar een redelijke limiet aan wordt gesteld). Niet dat ik overigens het idee heb dat er ook maar iemand binnen Telfort is geweest die de door mij geopperde art. heeft gecheckt.
Gepost op 29/03/03 om 00:48 uur
Dat is juist het probleem met algemene voorwaarden, alles staat er vreselijk onduidelijk en krom in en daarom denk ik dat er wel een gaatje door te vinden is. Maar als dat maanden gaat kosten heb ik er weinig zin in. Ik stuur ze zoiezo wel een aangetekende brief met de klacht en mijn eis. En zet er wel bij dat ik net mijn rechtenstudie afheb, wie weet helpt het! ;)

Mr. Jamie
Gepost op 29/03/03 om 10:34 uur
Hallo Mensen,
Ik heb destijds ook een paar van die abonnementen afgesloten voor de halve familie hier en nu is de eerste factuur binnen van de 8.....dus ze komen eraan..
Gepost op 29/03/03 om 15:48 uur
Beste Jamie, Er zijn bedrijven die je zelfs na een jaar nog een rekening sturen. Dat je jezelf dan rijk gaat lopen rekenen is natuurlijk niet zo slim, want ze hebben jou die dienst verleend en dus staan ze in hun recht dat geld te innen. Er zijn wel verjaringstermijnen, maar ik dacht dat die minstens 5 jaar na de datum liggen of nog langer. Meestal is 1 jaar wel het uiterste, maar dat komt bij meer bedrijven voor. Je kan naast je schoenen gaan lopen, maar dat helpt je denk ik niet, want meestal gaat het door te veel handen en komt dat niet eens aan. Heel erg moeilijk doen helpt soms wel, maar kost erg veel energie en er is ook nog kans dat je geregistreerd wordt als wanbetaler of lastige klant zodat het moeilijker zal zijn een volgende abonnement af te sluiten.
Gepost op 30/03/03 om 04:03 uur
Jaime volgens mij begrijp je niet goed wat ik bedoel. Die rekeningen betaal ik gewoon, daar ben ik niet op uit. Ik heb gebeld en betaal er ook gewoon voor. Ik wil alleen weten of ik onder mijn contract uit kan komen. Zit er dan niet nog 2 jaar aan vast en kan een nieuw abonnement afsluiten met mooie bonus. Debitel is gewoon nalatig en of ik daardoor echt enorm in de problemen zit is zeer zeker niet zo maar misschien toch een makkelijke manier om van het contract af te komen. Begin alleen nu wel te twijfelen.
Gepost op 30/03/03 om 15:27 uur
Stel nou dat je het abonnement niet op kan zeggen, mag je dan 24 maanden na de eerste rekening je abo opzeggen of 24 maanden na aansluiting??

zo kan je misschien nog wat extra verdienen met de cash-deal....
Gepost op 31/03/03 om 09:38 uur
Overigens las ik vandaag in de (Volks)krant dat per 1 april de tarieven voor Debitel met abo "Vodafone" (dat niet meer verkocht wordt) wijzigen. Ik geloof dat het nu 30 cpm werd en naar andere Vodafone 20 cpm. Beide met starttarief van 6 cent.
Ik doe en wil er niets mee, maar weet dat mensen hier er misschien wat mee willen doen.
Indien dit de eerste aankondiging van Debitel is, dan vind ik het wel verwerpelijk in elk geval.
Gepost op 31/03/03 om 09:51 uur
is niet de eerste aankondiging. een maand of zo geleden stond het ook al in de krant.
Gepost op 31/03/03 om 10:00 uur
Welk abo is dat? vodafone en debitel safe?

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone