financiele cijfers O2 NL

Gepost op 28/03/03 om 21:37 uur
Nederlandse tak MMO2 blijft achter
Vrijdag, 28 maart 2003 - Ondanks goede berichten van telecombedrijf MMO2, gaat het met de Nederlandse tak, O2, financieel nog minder goed.

Door Edwin Feldmann

Dat blijkt uit een vooruitblik op de jaarcijfers van MMO2 voor het boekjaar dat op 31 maart eindigt. MMO2 denkt te kunnen voldoen aan de winstverwachting van analisten. Het verwachte ebitda-resultaat is 838 miljoen pond (1,2 miljard euro), schrijft de Financial Times.

In Nederland gaat het met O2 echter minder goed. In het eerste halfjaar maakte het Nederlandse mobiele belbedrijf nog verlies. Dit was mede te wijten aan het verlies van zo'n 50.000 klanten. In de tweede helft van het gebroken boekjaar hoopt O2 in de plus te eindigen. Naar verwachting komt O2 Nederland aan het einde van het boekjaar ongeveer op 'break even' uit.

De Duitse vestiging van O2 heeft in het eerste halfjaar wel een positief resultaat behaald. In Engeland is de omzet van O2 in een jaar tijd met vermoedelijk 30 procent gestegen. De resultaten in Engeland overstijgen de verwachtingen van analisten.

O2 is vertegenwoordigd in Engeland, Ierland, Duitsland, Nederland en het eiland Man (tussen Engeland en Ierland). De officiële jaarcijfers worden op 3 juni bekendgemaakt.

Let op deze zin:

In de tweede helft van het gebroken boekjaar hoopt O2 in de plus te eindigen.
Gepost op 28/03/03 om 22:21 uur
Overigens...

Quote:
100% GRATIS O2 basis abonnement
géén aansluitkosten
12 maanden géén abonnementskosten (*)
looptijd 12 maanden
géén verzendkosten
max. 3 aanvragen per persoon

9 maanden GRATIS O2 500 abonnement
géén aansluitkosten
9 maanden géén abonnementskosten(*)
looptijd 12 maanden
4500 belminuten GRATIS
géén verzendkosten
max. 3 aanvragen per persoon

O2 is weer lekker aan het stunten, zelfs met het zuiver bellen abonnement (ze zouden toch geen bonussen meer geven aan dealers....... ?
Nu toch weer wel.... toch zeker 100 euro :-)

Gepost op 28/03/03 om 22:27 uur
Ondanks dat ik je 1e post (het artikel) niet zo boeiend vindt wil ik toch een reactie plaatsen, een reactie op je 2e post.

Ik vind het ook vreemd dat O2 nu ineens weer extra bonus geeft aan dealers. Hoewel het vooralsnog alleen om hun internethoofddealer gaat en het een actie is van een week, verwacht ik dat O2 inziet dat ze het zonder bonus zeker niet redden. Derhalve zal er in de nabije toekomst wel meer 'gestunt' worden met de O2 abo's, lijkt mij.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone