Ik ga in de zomervakantie naar Frankrijk en me vriendin naar irak. Als ik haar een smsje stuur kost dat voor haar dan ook geld?
groet, ruben
Modbreak:
Aanhef/groetjes hoeven niet op TelecomVergelijker.nl, zie ook de Forum Richtlijnen.
|
Nee, het ontvangen van een SMS kost nooit geld in het buitenland... Let wel op dat de dekking in Irak misschien iets minder is... Getuige bijvoorbeeld deze dekkingskaart van een netwerk daar... Edit: en wat eigenlijk nog belangrijker is, is dat de provider van je vriendin een roamingovereenkomst heeft met een netwerk uit Irak, en ik vraag me af of dat het geval zal zijn.... Dus dan zou het alsnog niet mogelijk zijn om te SMS'en...
|
Het kost haar niks, maar als zij met prepaid belt dan kan zij waarschijnlijk geen gebruik maken van haar prepaid in Irak... Ik hoop overigens voor je dat ze heel terug komt uit Irak
|
Verplaatst naar het providers forum
|
Dank je en ze is nu dus met de auto op reis.
En ik zou nie weten in welk land ze is
Is er een mogelijkheid haar nu smsjes te sturen?
(ze heeft een abbonement trouwens)
|
Je kan haar altijd een SMS sturen. Als je ontvangstbevestiging aan hebt staan, dan weet je ook of ze het SMSje ontvangen heeft
|
Jan Jaap: een ontvangstbevestiging is geen garantie dat de ander de sms ook echt ontvangen heeft. Als er geen sms roamingovereenkomst is krijg je wel de melding dat je sms is verstuurd maar de ander ontvangst toch niks. Ik heb dit meerdere malen meegemaakt.
|
Ooh daar had ik nog nooit van gehoord eigenlijk Ik ga even kijken of ik dat kan aanzetten
Maar wat ik bedoelde is hoe dat moet met landcodes
|
@zon, correct, maar het kan een goede indicator zijn..
@Ruben, als je de internationale notatie gebruikt, dus bijv. +31612345678 (voor 06-12345678) dan moet het altijd goed gaan..
|
Gewoon naar 06 sturen vanuit Nederland en als jij zelf in het buitenland bent +316 ervoor doen... Hetzelfde geldt voor je vriendin, zij is niet meer in Nederland dus moet altijd +316 voor SMS'jes doen...
|
oke heel erg bedankt nu nog ontvangstidentificatie
|
ik zit te zoeken hoe ik het aan kan zetten maar nog niet gevonden
|
Dat heet ook wel 'afleverrapport'. De naamgeving verschilt per merk telefoon volgens mij.. Hetzelfde geldt voor de plek waar je het vinden/instellen kan..
|
Bij mij heet het waarschijnlijk statusrapport.
Maar als ik het smsje verstuurd heb en dan klik op statusrapport zegt hij: Sms-rapport kan niet worden opgevraagd
Ik heb een siemens m55 en een hi prepaid
Weten jullie hoe ik dit kan oplossen?
|
van de KPN-site: Wilt u een afleverrapport ontvangen van een sms'je? Zet *0# vóór het sms-bericht dat u wilt versturen. Deze dienst is gratis. Let op: wilt u van meerdere sms'jes een afleverrapport, dan dient u vóór elk sms'je de code *0# te plaatsen.
|
Moet het voor de 06 dus *0#0612345678 ?
of in de tekst?
|
Ik moet bijna weg en ga dan op vakantie snel graag
|
je kunt het natuurlijk ook even zelf proberen als niemand reageert. Als er maar twee opties zijn lijkt me dat niet zo heel erg veel werk. Dan kun je ook met een gerust hart op vakantie.
|
Als je dit niet snapt??? Quote: Zet *0# vóór het sms-bericht
|
Moet in de tekst, maar bij mij werkt het al een hele tijd niet meer helaas. ( als je *NM# voor de tekst uit zet moet het bij KPN ook werken).
NB. volgens GSMworld heeft zowel KPN, Vodafone als Telfort een raomingovereenkomst met Irak. Let wel op de kosten. Die kunnen fors oplopen voor SMS sturen vanuit het buitenland of gebeld worden in het buitenland. Goede vakantie.
|