[Debitel] abonnement kosten (actie vorige maand)

Gepost op 04/04/03 om 13:51 uur
Ik snap iets niet en hoop dat iemand me het kan uitleggen:

ik heb laatst megedaan aan de actie van gsmeasy (debitel safe 2 jaar + nokia 3310) zou dus 24 x 14 euro gaan kosten.

krijg ik dus de eerste factuur:
25-03-2003 t/m 30-04-2003 22,80 incl btw 27,13 hoe kan dit nou?

(btw de simkaart ligt dus in mijn kast en is ongebruikt)

Zijn er meer mensen die hun factuur al hebben die ook hieraan meegedaan hebben? en wat moeten jullie dan betalen?
Gepost op 04/04/03 om 13:57 uur
Het klopt. Achteraf wordt je belbedrag bekeken en zal als je minder dan 100 minuten gebeld hebt, het verschil tussen safe > 200 en safe 0 - 100 verrekend worden (zie ook de folder bij de factuur).
Gepost op 04/04/03 om 14:17 uur
Zo te zien ben je aangesloten per 25 maart. Je eerste faktuur betaal je t/m 30 april. Dat je bedrag hoger is als de verwachte €14 per maand, komt waarschijnlijk mede doordat je meer als 1 maand betaalt op deze 1e faktuur. Namelijk 31 Maart t/m 30 April (als zijnde 1 maand periode) PLUS 25 t/m 30 Maart.
Maar als je zeker wilt weten waaruit dit bedrag is opgebouwd kun je het beste even kontakt opnemen met de Debitel klantenservice of even kijken of er geen duidelijk uitleg staat op je faktuur.
Gepost op 04/04/03 om 14:31 uur
Ook ik kreeg een rekening van 22 euro ex btw.
Ik heb van de helpdesk hetzelfde verhaal gehoord.in de 1e maand wordt je maand bedrag op 22 euro gezet, nadat in volgende maanden je belprobiel is vastgesteld worden de termijn lager en je 1e termijn gecompenseerd, niet in paniek raken dus. Komt goed.
Gepost op 04/04/03 om 14:37 uur
hmm, aan sihida en a2z heb je tenminste wat, dus als ik het goed begrijp zetten ze je steeds op >200 en wordt er de maand erna pas verrekent als in een lagere categorie valt.
(geen folder bij de factuur gehad)

(oja mark , als je 14 euro voor een maand betaald zul je voor 5 dagen geen 13,13 euro betalen hè)
Gepost op 04/04/03 om 14:51 uur
Quote:
Gepost door chris op 04/04/2003 14:37 Rating: 0 (Niet gemodereerd)
..
(oja mark , als je 14 euro voor een maand betaald zul je voor 5 dagen geen 13,13 euro betalen hè ;)

Daarom zeg ik ook dat het WAARSCHIJNLIJK MEDE komt door 5 dagen extra, dus ook niet dat het hele bedrag daardoor wordt opgemaakt! En dat je voor 100% zekerheid beter kunt bellen met klantenservice, omdat zij WEL inzage hebben in je fakturen, en wij niet.
Dat Debitel je abo eerst instelt op >200 is idd wel vreemd moet ik zeggen!

[offtopic]
Maar als jij dat over die 5 dagen ook even aan O2 wilt vertellen voor mij, dan krijg ik misschien nog eens mijn resterende maandbedrag terug, na beeindiging van mijn contract
[/offtopic]
Gepost op 04/04/03 om 15:59 uur
Winkel
http://www.telemaniac.nl
Is niet vreemd. Dit is namelijk het systeem zoals dit door Debitel gehanteerd word. Telkens gaat men uit van het hoge tarief tot blijkt dat je voor het lage tarief in aanmerking komt. Dit is weer afhankelijk van het verbruik. Zo werkt het bij Debitel icm dit abonnement. Niet Debitel heeft de plicht jou dit te vertellen, maar het verkooppunt. Deze zijn daar tenslotte voor aangewezen. Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om op de site van een netwerk te kijken om jezelf ervan te vergewissen wat je precies aanschaft.
Gepost op 05/04/03 om 11:25 uur
http://www.uedatu.com
Hier hetzelfde.... voor zowel me pas gekochte debitel o2 abonnement en debitel vodafone. Het staat netjes vermeld in de info folder van factuur...

even de volgende factuur afwachten dan maar.
Gepost op 10/04/03 om 13:39 uur
daarbij kreeg ik bij mn eerste factuur een hele nette folder "hoe en wat over de debitel-factuur". stond alles duidelijk in uitgelegd.
Gepost op 10/04/03 om 13:49 uur
Telemaniac> Je moet het hier wel van de bijgevoegde folder hebben (of info van verkoper), want jouw suggestie om de website te raadplegen levert geen informatie op over deze manier van factureren.
Gepost op 15/04/03 om 16:19 uur
Heb 8april twee maal 2jarig debitel safe abo (aktie gsmeasy) afgesloten.

Nu blijkt vandaag dat er
2x 15-04-2003 ma 6131.13.608 Debitel Nederland Bv af € 39,60
is afgeschreven heb nog geen rekening gekregen maar dit klopt toch niet?

Ook uitgaande van 20 euro lijkt het wel of ik 4x betaal?

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone