[Providers] Wireless Circle, is dat wat?

Gepost op 21/07/06 om 18:19 uur
Zat te kijken op www.wirelesscircle.nl. Zit er voor sim only niet slecht uit. 4,00 p/m en dan max 60 uur bellen naar Telfort en wireless klanten.
Ken het bedrijf verder helemaal niet. Iemand positieve of negatieve ervaringen?
Gepost op 21/07/06 om 19:36 uur
Is simpelweg een Telfort zakelijk abonnement en alleen voor studenten van bepaalde universiteiten en hbo's meen ik.
Administratief een teringzooi, een afrader wat dat betreft. Fouten in facturen, onduidelijkheid, niet reageren op klachten. Beter om zelf via een kvk van jezelf/iemand anders zo'n abo af te sluiten.
Gepost op 08/05/07 om 19:30 uur
Wireless circle is één en al ellende: niet aan beginnen. Zeker als je er op een gegeven moment vanaf wil, blijken er allerlei addertjes onder het gras te zitten! NIET MEE IN ZEE GAAN!
Gepost op 12/05/07 om 20:35 uur
@ hgh

Op bovenstaande post geef je aan dat er allerlei addertjes onder het gras zitten m.b.t. het eindigen van het contract. Kun je misschien zo vriendelijk willen zijn om een paar op te noemen? Dankjewel alvast
Gepost op 12/05/07 om 21:34 uur
ik ben juist zeer te spreken over wireless circle, het is zeker niet een wazig of onbetrouwbaar bedrijf. Ik heb bijna 3 jaar een abo bij hun maar op mij maken ze geen winst want ik gebruik het alleen als hotline met wat andere mensen die ook een wirelesscircle hebben voor erbij. Onderling bellen is extreem goedkoop; namelijk gratis tot 3600 min per maand.

Gebruik je het als je primaire abo dan is het minder interessant want voor bellen naar non-wirelesscircle aansluitingen betaal je relatief veel (al kan je daarvoor wel aparte minutenbundels kopen). Zelfde geldt voor sms en data. Maar als een speciaal abo "voor erbij" is het ideaal; ik heb dat simmetje in een oud toestel dat ik als huistelefoon gebruik, bel daarmee alleen naar wirelesscircle mensen. Zo betaal ik nooit meer dan 2,50 per maand (simonly voor 2 jaar is goedkoper). Tot vorig jaar was simonly voor 2 jaar zelfs gratis.. dat was helemaal mooi.. elke maand een factuur met 0 euro erop en soms wel 10 a 20 uur onderling bellen Voor sms, data en normaal bellen naar overige nummers heb ik abos van andere providers.

Wat betreft addertjes, ja die zijn er wel, dan moet je denken aan bijvoorbeeld uitporteren; wil je ooit dat 06-nr meenemen naar een andere provider betaal je iets van 50 euro. Ook betaal je schandalig veel voor een nieuwe simkaart als je het verliest, dacht iets van 20 euro. Inzicht in je tegoeden en een 24 uurs gratis klantenservice moet je ook niet verwachten maar nogmaals ik vind het allemaal geen bezwaar, gebruik het alleen als een speciaal abotje voor onderling bellen, doe er verder helemaal niets anders mee..
Gepost op 12/05/07 om 21:46 uur
Ik heb ook drie jaar WC gehad, afkomen is geen probleem, 3 maanden van te voren opzeggen en nummerbehoud ook mogelijk (alleen zijn ze zelf geen provider dus kunnen ze er geld voor vragen; 25 euro).

Enige probleem dat ik had was dat overstappen naar een Telfort abonnement ik niet moest regelen dat mijn nummer meeverhuiste maar moest WC dit aangeven bij Telfort. En het afgelopen abonnement stond nog wel in het Telfort systeem (slecht afgesloten dus) waardoor ik in het verleden naar de zakelijke helpdesk werd doorverbonden ipv de normale.

Maar als je iets te veel belt naar niet Telfort nummers is dit abonnement al niet meer aantrekkelijk, mede gezien de dure bundels die ze daarvoor aanbieden (in vergelijking met sim-only abonnementen).
Gepost op 12/05/07 om 21:54 uur
kort samengevat:

Wil je een los simkaartje als een los abo erbij puur voor hotline met je vriendin ofzo, supergoedkoop onderling bellen; DOEN.

Wil je het gebruiken als je abo waar je alles mee doet; NIET DOEN, scoor beter een simonly bij een echte provider.
Gepost op 12/05/07 om 23:36 uur
Is het als niet student mogelijk om zo'n abbootje te scoren??
Gepost op 12/05/07 om 23:41 uur
sjeroen
ja als iemand je invite
Gepost op 12/05/07 om 23:57 uur
Heeft iemand een invite voor mij?
Arnhem wijzigde dit bericht op 12/05/07 om 23:57.
Gepost op 13/05/07 om 14:50 uur
Ik ben het niet eens met qwerty!
Je belt onbeperkt gratis met iedereen die op Telfort netwerk zit. Niet alleen voor je vriendin dus! Als je even uitzoekt hoeveel mensen in je omgeving op dit netwerk zitten (ook prepaybellers) kan het enorm schelen.

Toen ik 2jr geleden Wireless Circle (ook wel Wireless Campus) nam, zat mijn vriendin en zus en moeder al op telfort, inmiddels heeft mijn '1e kring' wel Wireless Circle of Telfort.. en ik bel lekker gratis.

De belbundels naar andere nummers zijn natuurlijk duur want daar verdienen ze op, ik ben rond de 20 euro per maand kwijt, daarmee kan ik 300 of 400min naar andere nrs bellen en gratis onbeperkt naar Telfort (makkelijk zo'n 20 uur per maand) en nog een hoop smsjes sturen. Met geen enkel andere aanbieder zou ik zoo veel kunnen bellen.

Dus W.C. kan prima functioneren zonder een aparte sim voor andere nrs (dat is ook maar een gedoe).
Gepost op 13/05/07 om 15:56 uur
Moderator
Heb ook Wirelesscircle gehad en dat liep prima. Alleen de voorwaarde dat je abonnement bij niet 3 maanden tevoren opzeggen meteen automatisch met een simonly van een heel jaar verlengd wordt vond ik wat belachelijk. Zodoende ruim optijd opgezegd.

Het is niet een "echte provider" maar een simkaartschuiver zoals voorheen Beena etc. dat deed. Je wordt aangesloten op het bedrijfscontract van Wirelesscircle. Je bent dus niet zo vrij om allerlei diensten zelf bij Telfort aan te vragen. Meestal moet je toch weer via de site of per mail de zaken regelen met Wirelesscircle.

In nagenoeg alle gevallen komt er reactie, maar dit kan even duren. Alleen als je veel belt naar Telfort zou ik het nemen. Anders niet. Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met Qwerty. De aanbiedingen/tarieven en voorwaarden zijn anders niet interessant genoeg tov. de aanbiedingen van andere providers (lees: toestellen zijn duur, met name bij 1 jarige contracten).

In de communicatie van voorwaarden en in antwoord op vragen zijn ze bij mij altijd wat slordig geweest. Zo kreeg ik pas na meermalen aandringen per mail de gevraagde bevestiging van mijn opzegging. (was aangetekend verzonden).
In de week dat het nummer afgeloten moest worden gebeurde er niets. Zodoende weer gemaild dat ik al afgesloten had moeten zijn. De facturatie is vervolgens wel gestopt, maar het nummer is nog zeker 3 maanden na de formele afsluiting in dienst geweest. Gelukkig nooit meer rekeningen daarvan gehad want zie dat maar eens terug te krijgen(had de sim de laatste 3 maanden in de kast liggen). Als je dit soort zaken voor lief neemt en er geen probleem mee hebt daar je tijd in te moeten stoppen kan het zeer interessant zijn.

Let er wel op dat de gratis bellen actie zo weer veranderd kan worden (de gratis belminuten moeten meer opleveren nu er via het KPN net gebeld moet worden). Andere providers die voor het overzetten naar KPN via Telfort soortgelijke deals anboden hebben de hoeveelheid onderlinge gratis minuten al terug geschroefd of opgeheven.
Koen wijzigde dit bericht op 13/05/07 om 15:56.
Gepost op 13/05/07 om 22:13 uur
Jazco;

bellen naar alle telfort aansluitingen is NIET gratis, je betaalt voor elk gesprek een starttarief. Voor lang bellen is dat verwaarloosbaar maar normaal dagelijks gebruik kan je toch makkelijk een tientje of meer kwijt zijn aan starttarieven.

Bovendien moet je niet vergeten dat jij een uitzonderingsgeval bent omdat jij meeste van je vrienden en familie hebt weten over te halen om W.C. of anders Telfort te nemen en dat is voor 95% van alle mensen in nederland onrealistisch, niemand gaat zoveel moeite doen om iedereen over te halen.

Wat is meer gedoe; al je vrienden en familie overhalen om over te stappen of simpelweg een aparte supersimonly afsluiten?
Gepost op 12/06/07 om 08:46 uur
NIET DOEN!!! wireless circle heeft een administratief zooitje, je zit zo twee weken niet bereikbaar te zijn, de service is heel knullig en de rekeningen kan je niet inzien, laat staan overstappen met je nummer...

Modbreak:
Als je ontevreden bent over Wireless Circle, is dit nog geen reden om in alle topics over WC daar je ongenoegen over te uiten 1 x is genoeg. Zie ook de Tv Forum richtlijnen.
Pinokkio wijzigde dit bericht op 12/06/07 om 08:46.
Gepost op 12/06/07 om 12:35 uur
ik ben erg tevreden met mijn wc.
ik heb het aan mijn vriendin gegeven en heb zelf een telfort prepaidkaartje in een extra telefoon.

Had daarvoor zelf altijd de wireless cirle. Als ik wist dat ik iemand vaker zou bellen zei ik dat diegene gewoon en prepaid sim moest kopen van telfort/o2 en dat ik daarop zou bellen of ik kocht er zelf 1 voor ze.

Rekening altijd rond de 5 euro per maand geweest en daarmee hebben we ongeveer 30 uur gebeld per maand.
Gepost op 30/07/07 om 11:02 uur
Een vriend van me heeft ook wireless circle. Om onverklaarbare reden(en) heeft hij echter tot nu toe 3 maanden al zijn gesprekken moeten betalen, ook naar WC gebruikers en telfort.

Om meer problemen te vermijden heeft hij de sim daarna in de kast gelegd en geprobeerd contact te zoeken met WC. Hierop kreeg hij een credit-factuur van ongeveer 50 euro (tov de rekeningen met een 'onterecht overschot' van 120 euro die hij dus teveel heeft betaald is dat dus te weinig).

Hij wacht nog steeds op een rectificatie van de overige (ongeveer) 70 euro EN op de 50 euro die hem al is toegezegd via de credit-factuur (die inmiddels al maanden oud is).

Tevens zou dit bedrag (indien er teveel wordt afgeschreven wordt het maandelijks verrekend met de rekeningen) terugkrijgen in (kortingen op de abonnementskosten oftewel: ) bedragen van 2,50 per maand (zijn abonnements kosten, hij gebruikt het abonnement alleen om mensen met telfort/wc mee te bellen dus) + starttarief (is 0, omdat hij hem niet meer gebruikt, om nog meer problemen te voorkomen).
Een beetje wiskundige heeft al snel door dat hij dus nog minstens 4 jaar abonnee moet blijven bij WC en de simcard in de kast moet laten liggen om het geld waar hij recht op heeft, wat onterecht teveel is afgeschreven, terug te krijgen. Lekker makkelijk om teveel geld af te schrijven en het vervolgens over 4 jaar gespreid terug te geven, mogelijke suggestieve opmerkingen over deze specifieke laatste zin zal ik proberen verder achterwege te laten ;)

Dit lijkt me een onjuiste gang van zaken. Op mails en telefoontjes kwam geen reactie of gehoor, gisteren heeft hij nog maar een brief er tegenaan gegooid - zal dus vandaag of morgen op zn laatst aankomen.

Aangezien WC hun kant van het contract niet nakomt vraag ik me af wat hij het beste kan doen.
Via de geschillencommissie zal hij ongetwijfeld gelijk krijgen (lijkt me) en dan per direct contract laten ontbinden (WC is hun kant vh contract niet nagekomen) misschien mogelijk (als je vantevoren had geweten dat je zo onredelijk veel uren en moeite moet stoppen om nakoming ve contract te zien, en dat dan nog niet kan bereiken, dan had je het contract niet afgesloten al gaat het maar om een paar euro per maand)?

Iemand een (alleen zinnige aub) advies?

note: deze post samen met hem opgesteld
Gepost op 10/12/09 om 18:42 uur
Wireless Circle!

Nooit en dan ook echt Nooit aan beginnen,
Ik heb 2 weken geleden besteld niks binnen gehad geen reactie wat dan ook heb al 3 mails gestuurd geen ene reactie.
mijn vriend heeft ook besteld kreeg wel simkaart binnen maar niet zijn mobiel maar hij moet al wel vast betalen ( ook voor de telefoon ) ze reageerde niet op zijn mails dus moest hij bellen kost ook nog een 0,35cent per minuut! had die niet echt antwoord gehad en hij zou smiddags teruggebelt worden niks gebeurt!!

Ze naaien je waar je bij staat! ik heb er echt spijt van.
Gepost op 25/06/10 om 14:29 uur
Volgens mij valt het allemaal wel mee hoor. Op het boze bericht hierboven na zijn de posts uit 2007, da's al drie jaar geleden! Ik ben bijna vier jaar lid en bel veel gratis met m'n vriend en wat studiegenoten. Mijn studievereniging kwam ermee in het eerste jaar dus heb zo wel een aantal vrienden die ook met Wireless circle bellen. Hoor nooit iets over problemen, m'n vriend en ik hebben in ieder geval nooit ergens last van. Bel nu zo'n 800 minuten per maand naar leden en nietleden en betaal geloof ik € 12, zou niet weten waar dat anders kan ;)
Gepost op 25/06/10 om 14:31 uur
oh heb wel ooit een te hoge rekening gehad trouwens. Waren ze vergeten nieuwe smsbundel door te voeren, maar dat was met een telefoontje geregeld...
Gepost op 25/06/10 om 14:44 uur
Misleidende advertentie in de Metro, wordt het 350 abo aangeprezen voor 10 euro pm met daarbij een plaatje van de iphone, die zit er natuurlijk niet en kost je belachelijk veel geld om te kopen. Inkoop prijzen yea right.

Een bedrijf heeft het altijd vrij snel verbuikt bij mij als ze dit soort capriolen flikken.

Aanbod is iet-wat vreemd, een slimme student kan meer waar voor ze geld krijgen.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone