Vodafone sim only

Gepost op 10/09/06 om 12:27 uur
hallo,

Ik ben op zoek naar een sim-only abonnement. Heb momenteel een Hi 25 (175min/350sms) voor slechts 5.95 maar die loopt over 1 maand af. Ik zoek zoiets vergelijkends. Vodafone 150 voor 5.95 is wel iets vergelijkends alleen volgens mij is daar 1 smsje meteen 1 belminuut. Dit is bij mijn huidige Hi 25 niet het geval. Daar geldt 2 smsjes als 1 belminuut.
Ik wil hier iets meer zekerheid van want ik had weleens gehoord meen ik dat vodafone dat ook toepast dat 2 smsjes 1 belminuut is. Maar op de websites wordt dit volgens mij niet bevestigt.

Verder zijn er ook erg aantrekkelijke aanbiedingen van Orange. Maar daar hoor ik veel verhalen over over het slechte bereik en geven de specificaties volgens mij aan dat een belminuut goedkoper is dan een smsje.. dat vind ik vreemd.

Hopelijk kan iemand mij wat tips geven..

Alvast heel erg bedankt!

Modbreak:
Geen aanhef/groetjes s.v.p. Lees de Tv Forum richtlijnen.
ÜberVAU wijzigde dit bericht op 10/09/06 om 12:27.
Gepost op 10/09/06 om 13:32 uur
Bij de "super"-sim-only acties van Vodafone kan je inderdaad niet de sms-verdubbelaar (normaal voor 2 euro wordt het sms-tegoed verdubbeld) laten activeren. Ik weet zelfs niet of dat uberhaupt kan met sim-only. Maar met die actie kan je dat zeker vergeten.
Gepost op 10/09/06 om 13:34 uur
http://www.mitpower.nl
Heb het zelf ook geprobeerd via de klantenservice, maar dit werkt helaas niet..
Doen ze niet aan bij Sim Only. (heb de € 50)
Gepost op 10/09/06 om 13:55 uur
Oh dat is wel jammer dan ja..

Hebben jullie misschien nog een goed alternatief voor mijn huidige abonnement? Het liefst iets van Vodafone of KPN dat goed bereik heeft. Orange heeft wel goede aanbiedingen maar daartegenover staat een wat slechter bereik, tenminste wat ik hoor.
Gepost op 10/09/06 om 15:13 uur
Hier in Zuiden (Gelderland,Nijmegen) is Orange prima!!
Alleen in zo'n klein vissers dorpje in Friesland heb ik geen berijk...Alleen op de snel weg
Gepost op 10/09/06 om 18:15 uur
ja ik woon in de randstad.. dan zou je toch ook wel denken dat je goed bereik zou hebben.. maar schijnt toch vies tegen te vallen.
Gepost op 10/09/06 om 20:18 uur
bij simonly kan je nooit sms voordeel gebruiken omdat je dan dubbel korting zou krijgen op sms (dus 40, 50 of 70% korting vanwege simonly en dan ook nog eens 50% door smsvoordeel) Dan zou je voor 2 cent kunnen smsen en dat is onder de kostprijs.

Maar als je nu met 175 min of 350 sms rondkomt en bang bent dan 150/150 te weinig is, dan kan je toch voor 8,95 euro 200min of 200 sms nemen bij voda en ben je ook klaar. Het is maar 36 euro duurder voor een heel jaar. (12x(8,95-5,95)= 36 = uurtje of anderhalf uurtje werken? waarom dan moeilijk doen en weken lang zoeken naar alternatieven? efficient is het zeker niet)

5,95 zou ik niet doen omdat je tussentijds je bundel niet kan aanpassen zonder je korting te verliezen. Voor 36 euro extra heb je jaar lang zekerheid van voldoende tegoed en dat je niet overheen hoeft te bellen/smsen tegen een tarief van 25 cent per min of sms.
Gepost op 10/09/06 om 20:27 uur
Dat is idd waar ja.. het gaat dan om een klein bedrag ja.. maar die 36 euro hoest ik niet in 1 uur op hoor.. ben nog werkzaam bij de AH voor 10 uur per week maar dat maakt niet uit

Maar over die korting van dat 2 smsjes voor 1 belminuut dat heb ik nu dus wel bij Hi van KPN. die heb ik 2 jaar geleden afgesloten.
maar goed dat zal tegenwoordig niet meer zo zijn blijkbaar.
Gepost op 10/09/06 om 20:30 uur
Je zegt dat je hebt gehoord dat Orange een slecht bereik heeft.
Waarom probeer je niet met een prepaidkaartje het bereik in jouw woonomgeving te testen?

@qwerty:
Quote:
12x(8,95-5,95)= 36 = uurtje of anderhalf uurtje werken? waarom dan moeilijk doen en weken lang zoeken naar alternatieven?

36 euro per uur is wel een beetje ver gezocht. Denk je nou echt dat de gemiddelde bezoeker op deze site 36 euro per uur verdient.....
Dan moet je of een hele goede baan hebben of al aardig op leeftijd zijn.
Gepost op 10/09/06 om 20:36 uur
vodafone heeft toch ook als voordeel dat het per sec. rekent en niet de 1st minuut zowieso moet betalen? Dat was bij mijn huidige Hi namelijk wel dat je de eerste minuut zowieso moest betalen.. dan kreeg ik bijvoorbeeld een voicemail als ik iemand belde en dan had ik meteen 1 belminuut verspilt. Dat is bij vodafone niet zo volgens mij.. daar betaal je de eerste 10 sec ofzo en daarna gaat het gewoon per seconde.. dat scheelt ook nog aardig in minuten!
Gepost op 10/09/06 om 20:39 uur
Dat hele verhaal dat je net neerschrijft geldt juist voor Vodafone!!!
Als je de voicemail krijgt verlies je meteen een belminuut!!
Gepost op 10/09/06 om 20:50 uur
shortmaster, heb je dan niet een of andere speciale personeelsactie voor AH-mobiel?
Hi-25 voor 6 euro per maand was idd een mooiere deal geweest als je een redelijke smser bent.
Het kan zelfs nog goedkoper maar dan moet je een uber-speciale constructie doen; je wacht een speciale openingsactie af van een shop en sluit een abo af voor half geld en met gratis luxe toestel, je verkoopt toestel meteen door op marktplaats en kan met dat geld 100% je maandkosten dekken, heb je 1 of 2 jaar 100% gratis bellen en smsen en misschien zelfs wat geld over.

@zon;
er zijn genoeg telecomvergelijkers die studeren en makkelijk 20 euro per uur verdienen met hun bijbaantjes (zeg ook 36 euro = 1 of anderhalf uur), er zijn ook genoeg mensen met eigen webshops en dergelijke die hier op de site kijken en die verdienen ook best aardig. Dan heb je ook nog eens volwassen mensen met fulltime banen en van hun mag je wel verwachten dat ze niet voor een minimumloon werken. Iemand die op een autosloperij werkt voor 11 euro per uur komt niet op telecomvergelijker maar laat zich wat aansmeren bij de belcompany.

- edit:
Vroeger was vodafone per sec betalen. KPN HI was begonnen met 1e minuut regel en inmiddels zijn alle andere providers ook overgestapt. (KPN, Voda, Telfort en T-mobile Flex) Oude abo's zijn nog wel per sec maar wat je nu kan afsluiten niet meer.
Orange is enige die per sec rekent maar die heeft iets anders namelijk 6 cent starttarief wat vaak ongunstiger is dan 1e min afronding.
Overigens is het niet zo erg dat afronden, zolang je het weet en daarmee rekening kan houden (en dus niet zoals veel onwetenden vaak 2 sec belt om te zeggen; hey bel me even terug). Door invoering van 1e minuut zijn veel aboprijzen 2 a 3 euro per maand verlaagd en dat scoort nou eenmal bij domme massas, die kijken naar maandbedrag ipv naar de voorwaarden.

@zon:
Geldt niet juist voor vodafone maar ook voor vodafone
qwerty1234 wijzigde dit bericht op 10/09/06 om 20:50.
Gepost op 18/09/06 om 15:58 uur
Ik heb nu nog 1 maand voordat de 2 jaar van mijn Hi 25 sim only abonnement om zijn. Het opzegtermijn van 3 maanden ben ik dus al gepasseerd. Ik zou hem nog wel op kunnen zeggen nu maar dan betaal ik nog 2 maanden extra door. Wat niet voordelig is want ik betaal nu omgerekent maar 6 euro per maand.. en dat wordt nu dus 2 maanden dan 25 euro.
Ik zou er dus voor kunnen kiezen om dit abonnement te verlengen. Alleen zie ik dat de aanbiedingen bij verlengen veel minder voordelig zijn dan dat je een nieuw abonnement afsluit. In dit geval vraag ik me ook af of onder verlengen wordt verstaan dat ik zowieso bij Hi blijf, of dat ik ook gewoon naar een andere provider kan overstappen? Het verlengen is hier dus nuttig omdat ik me dan niet aan die 3 maanden opzegtermijn hoef te houden en over 1 maand dan gewoon weer op het nieuwe (verlengde) abonnement over ga. Ik wil mijn nummer overigens wel behouden.

Hopelijk kunnen jullie mij tips geven over wat te doen. En misschien enkele suggesties over voordelige verleng sim only aanbiedingen.

Alvast erg bedankt!!
Gepost op 18/09/06 om 19:42 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Nu opzeggen met brief uit de opzegbriefgenerator, aangeven dat je nummerbehoud wilt en de komende twee maanden uitkijken naar een aardige sim-only deal bij een andere aanbieder

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone