[Nokia N80] Het grote N80 topic (deel 4)

Gepost op 24/11/06 om 16:21 uur
Sinds kort is er een nieuwe uitvoering van de N80, namelijk de N80 Internet Edition.

Zijn er al mensen die ervaring hebben met deze uitvoering? en is er al bekend of er de mogelijkheid bestaat om de reguliere N80 te upgraden naar de internet edition?

Het grote verschil is namelijk dat de Internet Edition de mogelijkheid heeft voor VOIP.
Gepost op 29/11/06 om 22:01 uur
Hallo,
N80 na veel bestel-problemen eindelijk een paar dagen in bezit (bestel aub nooit bij pixmania want het loopt daar allemaal niet zo vlotjes).
Ben tot nu toe aardig onder de indruk.
Mooie interface met veel mogelijkheden.
Ik wist dat de camera kwalitatief niet erg sterk was (ondanks 3 megapixels) maar dat valt best wel mee als je wat met de instellingen speelt.
Nu heb ik op alle vorige topics hier en daar gelezen dat er geklaagd word over de traagheid van het toestel.
Nu weet ik (en de meeste onder ons misschien ook wel) dat bv Windows enigzins vertraagt na verloop van tijd vanwege een vervuild systeem.
Nu maar eens gelijk de proef op de som genomen en wat open source zaken op de N80 gezet en ja hoor.....
Na het installeren van een progje om andere mobieltjes via bluetooth te hacken vertraagde de N80 en liep zelfs vast.
Afijn progje eraf en hopla alles weer ok.
Dus hoe meer extra progjes hoe sneller de kans dat het toestel vastloopt of vertraagd.
In ieder geval als je een progje installeerd eerst een paar dagen proberen en de werking van het toestel goed in de gaten houden (mochten er zich problemen voordoen progje eraf en kijken of dat helpt)
Voor de rest ging alles bijna vanzelf (wifi, bleutooth etc etc...)
Ik vraag me nu nog 1 ding af (wat ik nog niet ben tegengekomen in de voorgaande topics).
Zou je de N80 in z'n geheel software-matig opnieuw op kunnen zetten (zoals je bv windows na een half a 1 jaar weer opnieuw instaleerd inclusief formateren van de harde schijf)?
Gepost op 30/11/06 om 11:41 uur
De N80 is een erg OK toestel wat mij betreft. Alleen had ik achteraf toch liever een toestel met toetsenbord gehad.

Heeft er iemand een idee waar je je toestel kan ruilen (online).

Heb marktplaats al geprobeert, maar dat gaat niet zo hard.

Thanks!
Gepost op 03/12/06 om 22:09 uur
Nog een puntje van aandacht misschien. Had need for speed Tokyo district omgezet en op mijn N80 gezet en merkte weer een vertraging op.
Heeft er dus mee te maken dat de N80 bij het openmaken van je video en plaatjes folder constant de integriteit van de opgeslagen bestanden bekijkt.
Gevolg is dat alles ineens veel trager word.
De omslag ligt ongeveer bij 25 mb.
Gepost op 04/12/06 om 12:28 uur
@ hansdegebruiker

Je kunt het systeem terug brengen in de oorspronkelijke staat. door een harde reset uit te voeren. Dit kan op twee manieren door te navigeren naar het volgende menu:

Menu >> instrumenten >> instellingen >> telefoon >> algemeen>> fabrieksinstellingen

of door de volgende combinatie in te toetsen *#7370#
de code die dan wordt gevraagd is standaard 12345

daarna word het systeem gereset: Let op! alle geinstalleerde programma's en gegevens (zoals contact gegevens) worden dan gewist. Ook enkele programma's die bij levering waren geinstalleerd zullen worden verwijderd.
Gepost op 10/12/06 om 22:55 uur
@:Superzeef,

Ik heb sinds gister de N80 internet edition, Nou heb ik natuurlijk geen vergelijkmateriaal dus kan niet zeggen wat er beter aan is dan een gewone, maar om je vraag te beantwoorden, ik heb hem...
Gepost op 10/12/06 om 23:09 uur
Is er inmiddels alweer een soft-/firmware update geweest?
Gepost op 12/12/06 om 09:14 uur
Dag mede N80 gebruikers. Na uitgebreid te hebben gezocht toch maar mijn probleem hier neerleggen. Ik hoop dat iemand me verder helpt. Ik heb de N80 aardig onder de knie maar ik kan sinds vanmorgen het internet niet meer op. Niet met WiFi en ook niet via gprs. Ik krijg even beeld en dan "ploep" weer naar het vorige scherm. Klinkt dit iemand bekend in de oren? En is er een oplossing voor?
Gepost op 15/12/06 om 10:15 uur
Sinds vandaag (15-12-2006) kan ik een nieuwe firmware installeren (via Nokia Software Updater). Heb nu 4.0623.0.42
met datum: 20-9-2006! Weet iemand wat er exact veranderd is in deze versie en waarom een versie van september pas in december beschikbaar komt via de nokia software updater?
Gepost op 15/12/06 om 14:31 uur
ik heb V 4.0632.0.38 op mijn N80 (was geen internet edition, nu wel..) deze update is van 13-10-2006. Bellen via VOIP werkt als een trein!
Gepost op 15/12/06 om 14:38 uur
@mdvz0r

Vreemd. Nokia software updater geeft aan dat m'n N80 up to date is. Hoe heb je deze firmware geüpdate?
Gepost op 15/12/06 om 14:53 uur
Wie kan mij helpen aan goede ideeen om met VOIP te bellen via pocketinternettotaal van T mobile ?

Kan de juiste info hier nog niet vinden.

Instellingen die er zijn voor de E60 kan ik op de N80 helaas niet werkend krijgen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1077470/46

Deze laatste link werkt op de E60 maar volgens mij niet op de N80.
Gepost op 15/12/06 om 15:24 uur
@wak

niet via de officiele manier.
Gepost op 21/12/06 om 12:54 uur
Ik heb vanochtende de nieuwste firmware (4.0623.0.42) op mijn N80 gezet, maar ik zie nog steeds niet hoe en waarmee ik via VOIP kan bellen...
Gepost op 26/12/06 om 13:57 uur
Ja kan iemand het even uitleggen ik heb net ook even me telefoon geupdate en heb ook nu die versie..

Hoe kan ik voipen?
Gepost op 26/12/06 om 16:23 uur
als k mijn telefoon verbind met de computer. met de data kabel. en kies dan voor gegevensoverdracht.. krijg k dit in mijn scherm.

kan gegevens overdrachtmodus niet activeren. geheugenkaart wordt gebruikt door een andere toepassing.

wie kan mij hierbij helpen. dit had k eerst niet. en door welke toepassing dan?
Gepost op 27/12/06 om 08:31 uur
@Einino, @JamalStylez,

Ik ben bang dat ik jullie moet teleurstellen. De oude Nokia N80 wordt door Nokia niet officieel voorzien van voip. Zelfs al hebben ze het wel beloofd toen het ding uitkwam.
Voip hebben ze bewaard voor de N80i(e), technisch dezelfde telefoon, maar met een aangepaste firmware. In de gewone firmware mist een bepaalde stack geloof ik. Deze wordt niet toegevoegd in de updates van de frmware van de gewone N80.
Dit kun je hierboven ook zien, de firmware die je nodig hebt is: V 4.0632.0.38, wat een ander nummer is dan er wordt aangeboden via de updater.
Je zou naar een nokia service punt kunnen gaan, en proberen ze daar er van te overtuigen dat je recht hebt op de aangepaste firmware van de n80i(e). Het is al een keer iemand gelukt!
Of je kijkt op GOT, in de thread over de N80. Daar is besproken dat er ook andere manieren zijn om aan de juiste firmware te komen . Let wel, er wordt alleen over gesproken, er zijn geen rechtstreekse links te vinden...
Gepost op 28/12/06 om 11:51 uur
@ mdvz0r

Kan je even zeggen hoe je het zo geupdate hebt dan.. want ik zou het ook graag willen hebben..
Gepost op 28/12/06 om 12:01 uur
@JamalStylez:
Ik heb hier een zipje van 280MB, daar staat alles in wat je nodig hebt. Alleen helaas kan je zo'n bestand niet mailen enzo.. mail me anders op mdv[AT]z0r.nl
Gepost op 28/12/06 om 17:51 uur
@mdvz0r

Ik heb je een mail gestuurd.

Hoop snel van je te horen.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Tele2
Netwerk: T-Mobile
Internet: €5,00 per maand
300 min/sms: €7,00 per maand
vergelijk (5 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €5,00 per maand
300 min/sms: €7,00 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
telfort
Netwerk: KPN