[Orange] Dekkingsgebied Orange

Gepost op 22/12/05 om 19:07 uur
het bereik hier in groningen is bij mij in huis ook slecht tot geen bereik.Valt me zwaar tegen van orange.
Gepost op 22/12/05 om 22:23 uur
Moeje ze even mailen met je postcode e.d. Niet dat het gelijk helpt, maar niks doen helpt ook niet. Ze geven op hun eigen site aan dat ze graag netwerkproblemen willen horen, dus zou zeggen: Ga je gang.
Gepost op 22/12/05 om 23:23 uur
Kunnen maar twee oorzaken zijn: of de telefoon staat uit of je hebt een pantserjas waaronder je je mobieltje draagt.

Orange heeft misschien iets minder dekking dan KPN, maar ik ken ook plekken waar Orange wel bereik heeft en T-Mobile, Vodafone en Telfort geen van allen.
Gepost op 22/12/05 om 23:24 uur
Daarom, die discussies houd je altijd. Hopelijk zijn die over paar jaar niet meer nodig.
Gepost op 22/12/05 om 23:34 uur
Heb meerdere abonnementen gehad bij verschillende providers.
Heb weleens 2 GSM's bij me (Vodafone en Orange).
Valt me altijd weer op dat deze bijna altijd dezelfde ontvangst laten zien.
Mijn voorkeur gaat daarom uit naar Orange.
Alles uit 1 bundel is een heel groot voordeel.
Gepost op 22/12/05 om 23:49 uur
Nee, met mijn caps lock is niets aan de hand. Ik wilde alleen dat het opviel, hetgeen blijkbaar lukte. Ik bel al meer dan 8 jaar met een mobiel. Recentelijk overgestapt naar Orange. Gewoon, stom stom. Het is voor mij een duur geintje om het contract af te kopen. Ik heb het er voor over. Morgen over naar een andere provider, waarmede ik goede ervaringen had (Vodafone). Orange is net zo slecht als de F1 auto's die hun logo voerden. Altijd achteraan en nooit aankomen.
Toto
Gepost op 23/12/05 om 00:07 uur
Dat het opvalt dat had je kunnen verwachten, dat je er commentaar op krijgt ook. Aangezien er in de forumrichtlijnen vermeld staat dat dit niet gewenst is!
Gepost op 23/12/05 om 01:50 uur
Vorig jaar december voor de derde keer bij orange een abonnement genomen ,ik was gewend en tevreden met iedere keer een extra abo voor weinig, bel te goed opsparen en in de vakanties van uit het buitenland bellen en wat ik over hield over zetten naar prepaid maar gezien de goede dekking die ik thuis had en alles uit een bundel vond ik het deze keer verleidelijk om helemaal over te stappen naar orange;). In april ben ik verhuisd en toen kwam ik er achter dat ik thuis geen dekking had L vervelend want ik zat er nog 1,5 jaar aan vast.. Kantenservice gebeld en, ja binnen niet maar buiten wel, was hun antwoord, heef u wel eens geprobeerd om de telefoon uit te schakelen? En bla ,bla, bla, ik kwam niet veel verder . Vandaag ben ik naar een orange shop geweest, ik had besloten om te proberen een regeling te treffen om mijn abo af te kopen, de verkoper (zeer vriendelijk) moest nog even telefonisch overleggen, onder tussen kon die zien op zijn scherm dat die locatie een vlek had ( dus je hoef ze niets te vertellen het is bij hun bekend waar wel en waar geen dekking is) hij vond het niet verstandig wand dan was ik geld kwijt en ik had gelijk niks meer ook al hoef de ik maar de helft van het resterende jaar te betelen.
Eigenlijk kost het mij die 2 jaar maar 50 euro, want ik kreeg een cash-deal van 500 euro toen ik vind het alleen jammer dat ik mijn nummer na 5 jaar kwijtraak, maar zo veel geld vind ik het ook niet waard.Ik heb nu een simyo besteld ook met een mooie nummer, en als die me niet bevalt dan maar een kpn, die hebben ook alles uit een bundel, een hier weet ik zeker goede dekking

espines wijzigde dit bericht op 23/12/05 om 01:50.
Gepost op 23/12/05 om 03:43 uur
Simyo = KPN. Dat maakt dus niets uit.
Gepost op 23/12/05 om 23:39 uur
http://www.watchtheguild.com
Tja, binnen heb ik ook slecht bereik met Orange (moet altijd meteen naar het raam of de gang in rennen om geen holle boomstam effect te krijgen). Toch bel ik met Orange vanwege Orange world en gratis internet instellingen (gecombineerd met het onbeperkt meenemen van die alom befaamde belbundel).

Het maakt verder wel veel uit in welk toestel je je Orange kaart propt (doe je em in een Nokia 6310i, dan heb je al veel betere ontvangst dan bijv. met een Orange SPV is mijn ervaring).
Gepost op 23/12/05 om 23:49 uur
Klopt, toestel bepaalt mede de ontvangst.
Heb een Nokia 3510 vervangen voor een Nokia 6230.
Dit met een Vodafone abo.
Had ineens met hetzelfde sim-kaartje/abo een betere ontvangst.
Gepost op 24/12/05 om 00:29 uur
Ik heb op de begane grond (binnen) en zelfs buiten geen ontvangst thuis. Maar op de 2e etage, heb ik maar liefst 5 streepjes. Echt vaag, maar dat heeft natuurlijk met het signaal, sterkte d'r van , obstakels etc. te maken. In mijn slaapkamer kan ik dus heerlijk wappen (zegmaar..) maar beneden hoef ik het nogeens te proberen een telefoontje te plegen, daar heb ik KPN dus voor ;)

Ik woon trouwens binnen de randstad. (op de rand ervan) en in mijn gemeente heerst zo'n "anti-umts-masten sfeer" vandaar...
Gepost op 24/12/05 om 09:33 uur
http://www.elsinga.net
Waar ik woon heeft alleen Orange goede dekking binnenshuis. Mobiel pinnen met KPN kan bijvoorbeeld alleen midden op straat, Vodafone doet het binnen helemaal niet, T-Mobile en Telfort alleen door precies op de goede plek te gaan staan...

Oftewel: vooraf testen als je wilt weten of er ergens dekking is!
Gepost op 24/12/05 om 17:32 uur
@Fotograaf2004:

Moet je nagaan dat een nokia dan beter ontvangst heeft, dan een Orange Branded toestel als de SPV.. Lekker ehhh....vervelend.
Gepost op 24/12/05 om 18:24 uur
@carlvanloo,

ik snap sowieso niet dat HTC die ontvangst modules in zijn smartphones/ppc devices sterker maakt....a la Nokia. Vooral die smartphones zijn wel gevoelig als er geen bereik is nl. Ook erg vervelend met internetten !@#$ (oke....misschien gaat de accu dan sneller leeg, maar als je geen bereik hebt, heb je er ook niet al te veel aan).

Helaas zijn de apparaten, afgezien van de signaalsterkte, als apparaat gewoon te fijn om te laten liggen ..... (misschien dat een emailtje naar HTC helpt ghehehehe......maar ik denk 't niet).
Gepost op 06/02/06 om 21:38 uur
Een groot olieconcern in NL waar me pa werkt, gaan over van Vodafone naar Orange. Ben benieuwd hoe hem dat gaat bevallen. Ik heb ook Orange, maar in zijn huis weinig bereik. Wel opvallend, de meeste bedrijven hebben nl nog steeds KPN of Voda heb ik het idee.
Gepost op 06/02/06 om 22:47 uur
@carlvanloo,

veel bedrijven hebben idd KPN of Voda....KPN natuurlijk omdat ze van oudsher al op de nederlandse markt opereren. Uit financiele oogpunten zullen oliemaatschappijen niet op een eurootje meer kijken.....voorbeeld: Shell Nederland heeft afgelopen jaar echt MEGA-winsten geboekt (aangezien het dekkingsgebied van Voda wel beter is dan Orange over-all zou ik persoonlijk niet het risico nemen denk ik binnen een bedrijf ).
Gepost op 06/02/06 om 23:19 uur
Moderator
Hele grote bedrijven krijgen binnen het bedrijf gewoon een besloten netwerk met eigen zenders. Dan kan je dus elke provider nemen...
Gepost op 07/02/06 om 10:44 uur
Nee okee, maar veel medewerkers van zo'n groot bedrijf zijn onderweg, of niet op kantoor. Staat niet zo leuk als je met een klant een de foon bent in de auto, en de verbinding valt weg.
Gepost op 07/02/06 om 13:44 uur
over het algemeen is de dekking buiten van alle providers goed, het gaat meer om de dekking binnenshuis, die laat nog weleens te wensen over

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone