Enige interessante zou zijn dat je relatief goedkoop kan bellen naar t buitenland maar met de komst van 06internationaal is Lebara compleet achterhaald en overbodig.
Bel je naar een normaal NL 06 nummer en toets je daarna nummer van t land dat je wil bellen. Werkt vanaf alle netwerken, abo en prepaid.
Je betaalt alleen kosten voor bellen naar een nederlands mobiel nummer. Bij een simonly abo kan dat dus slechts een paar cent per minuut zijn.
Toegevoegde waarde van Lebara is dan 0,0.
Relatief dure binnenlandse en nog steeds duurdere buitenlandse tarieven.
probleem met 06internationaal is:
omstreden, misschien wel verboden
daarom veel minder bekend
en kwaliteit is niet altijd goed, somige bestemmingen zelfs geen verbinding
ik weet niet wat de kwaliteit van lebara is naar deze bestemmingen, miss eens testen.
Het is idd een vreemd bedrijf dat 06Internationaal. Hoe kunnen ze kostendekkend werken als er bij de bestemmingen b.v. ook "Netherlands Mobile" staat? Ze krijgen nooit meer interconnectiefees dan ze moeten afdragen. Plus de kosten v/d hele organisatie etc. Ik vraag me af hoe dat zaakje werkt...
De voordeligste manier om met een mobiele telefoon naar het buitenland te bellen is via HelloAsia. Met HelloAsia bel je mobiel voor 3 cpm naar Turkije. Ik maak gebruik van een Telfort 200 min abo voor euro 5,50 per maand. Reken maar uit, Telfort 2,75 cpm + HelloAsia 3 cpm = Totaal 5,75cpm mobiel bellen naar Turkije. Goedkoper kan volgens mij niet maar als iemand het nog goedkoper weet dan hoor ik het graag.
Dus als ik het goed begrijp is zowel het buiten de bundel bellen als het binnen de bundel bellen bij Lebara 5 duurder dan met prepaid. (Exclusief beltegoedverdubbelaar nog dan!)
En als ik het goed begrijp is bellen naar vast al helemaal duurder?