T-Mobile dient klacht over Orange in

Gepost op 29/04/03 om 10:15 uur
Hoe kun je bij T-Mobile van beltegoed gebruik maken in het buitenland? Bedoelt T-Mobile hier het beltegoed op je pre-pay? Bij mijn weten is de belbundel (van de abonnementen) in het buitenland niet te gebruiken toch? Dit n.a.v. onderstaand nieuwsbericht:

Bron: www.nu.nl

T-Mobile dient klacht over Orange in

AMSTERDAM - Het telecombedrijf T-Mobile dient bij de Reclame Code Commissie een klacht in over een reclamecampagne van concurrent Orange. De campagne is misleidend, aldus T-Mobile maandag.

Orange claimt volgens het voormalige Ben dat alleen Orange-bellers in het buitenland gebruik kunnen maken van beltegoed. T-Mobile biedt deze dienst naar eigen zeggen ook aan. Orange onderzoekt momenteel of de reclame inderdaad onjuist is, reageerde een woordvoerder van het bedrijf.
Gepost op 29/04/03 om 10:26 uur
Ik denk dat het over het beltegoed van prepay gaat, en niet over de belbundel.
Gepost op 29/04/03 om 10:29 uur
Tja, in dat geval bedoelt Orange natuurlijk dat alleen bij een abonnement van Orange, je de maandelijks in te kopen bundel in het buitenland kunt gebruiken. En daar hebben ze gelijk in. Beetje flauw om dan de reclame misleidend te vinden, maar ik zal er nog eens goed naar kijken als hij op televisie voorbij komt.
Gepost op 29/04/03 om 11:38 uur
Het gaat inderdaad om die 13 landen waar je met T-Mobile prepaid met je beltegoed kan bellen... Orange hoeft dus alleen die commercial aan te passen zodat duidelijk wordt dat het om abonnementen gaat.

Overigens maakt T-Mobile gelukkig geen misleidende reclame: "Zei heeft altijd haar mobiele kosten in de hand" terwijl de belstatus van T-Mobile eerst maanden niet heeft gewerkt en tot voor kort een maand achter liep. De achterstand is nu nog maar 5 dagen, maar adverteren met deze functie was/is toch ook echt misleidend. Mijn klacht bij de Reclame Code Commissie hierover loopt nog maar zal pas aan bod komen als die hele achterstand weer is ingelopen...
Gepost op 29/04/03 om 14:34 uur
Orange stelt in de reclame dat alleen Orange-gebruikers in het buitenland kunnen bellen met beltegoed. "Andere merken roepen dat je spotgoedkoop kunt bellen. Maar niet dat je apart moet betalen voor bellen in het buitenland, sms'en en je voice-mail afluisteren. Alleen bij Orange kan dat allemaal gewoon vanuit je beltegoed."

"Dit is feitelijk onjuist", stelt T-Mobile. Ook T-Mobile (voorheen Ben) biedt sinds vorige zomer bellen met een beltegoed aan in het buitenland in dertien landen, stelt het bedrijf in een persbericht.

T-Mobile heeft Orange inmiddels schriftelijk verzocht te stoppen met de advertentiecampagne. Volgens T-Mobile overtreedt Orange met de advertenties de Nederlandse Reclame Code.

Orange noemt de klacht van T-Mobile 'merkwaardig'. "Ik snap de klacht niet", aldus woordvoerder Kevin Zuidhof van de mobiele-telecomaanbieder.

"T-Mobile brengt de klacht op een wijze alsof onze campagne gericht zou zijn op onze pre-paid aanbieding en zegt dan ook dat zij dit ook leveren. Maar het gaat in onze advertentie om een post-paid abonnement. Orange heeft als enige een post-paid aanbod waarbij alle diensten uit de belbundel betaald worden."

Van webwereld.nl
Gepost op 29/04/03 om 16:36 uur
Ik denk dat beltegoed wijzigen in belbundel of nog beter maandelijkse belbundel de eventuele onduidelijkheid wegneemt. Voor mij persoonlijk was de Orange reclame al duidelijk genoeg; ik begreep best dat het over postpaid ging.
Gepost op 29/04/03 om 22:00 uur
Orange had hiervoor ook al misleidende reclame gemaakt over wie de nummer 1 klantenservice had. Ook dat was misleidend, want dat was ook niet zo.

Over het gedeelte van "zij heeft haar mobiele kosten in de hand"
Dat is geen misleidende reclame. Je kan tenslotte niet alles laten afhangen van een belstatus die achterliep. Als je minder belt, heb je minder kosten. Als je meer belt, betaal je dus ook meer. Dat ligt helemaal aan jezelf en heb je het ALTIJD zelf in de hand.
Gepost op 29/04/03 om 22:53 uur
Ja hoor Scummie, het zal eens niet T-Mobile zijn die weer niets fout doet. En die reclame van Orange was niet misleidend, ze hadden de beste klantenservice volgens dat onderzoek maar omdat het maar om een klein verschil ging vond de Consumentenbond dat ze daar niet mee mochten adverteren. Als een sporter met 1/10e van een seconde wint is hij toch ook de winnaar?

Die reclame van het in de hand houden van de belkosten is wel misleidend. Mensen denken dat ze bij T-Mobile de mogelijkheid hebben om hun belkosten in de gaten te houden. En die mogelijkheid was er maandenlang niet. Ja, je kon gokken met je gespreksduur tellers, maar na weer een half uur met T-Mobile klantenservice bellen klopt er natuurlijk niets van die teller. In die reclame worden alle voordelen van T-Mobile genoemt, dan kan je toch concluderen dat het in de hand houden van de belkosten ook iets van T-Mobile is en niet iets wat je zelf maar op een papiertje bij moet houden? Dat kan immers overal, terwijl in die reclame allemaal 'unieke' dingen worden genoemd.
Gepost op 29/04/03 om 23:17 uur
In de gaten houden en in de hand houden zijn wel 2 hele verschillende dingen.

En ja bij iedere provider kan je het in de hand houden.

Dat jij het nou niet op een papiertje bijschrijft, verplicht T-mobile tot niets. De meeste telefoons hebben tegenwoordig een tijdsduurteller. Ik weet precies wat ik bel en hoeveel ik bel. DUS HEB IK MIJN BELKOSTEN IN DE HAND!!

en ja ik neem het voor T-M op in dit geval. Problemen mee?
Gepost op 29/04/03 om 23:47 uur
Geen problemen mee hoor... [knip by dirk, off topic /]

In de hand houden kan pas als je het in de gaten kan houden... Denk je zelf dat T-Mobile in de reclames bedoeld dat je het maar zelf uit moet zoeken? Zo kan je het uitleggen, maar als je even nadenkt kan je nog wel begrijpen dat ze hiermee de belstatus functie op internet mee bedoelen. En dus hebben ze een hele tijd geadverteerd met iets dat niet werkt.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone