GSM in wasmachine

Gepost op 20/04/04 om 18:02 uur
nee natuurlijk nie maaaaaar...welke is nou de makkelijkste en welke werk nou 't snelst dan??
Gepost op 21/04/04 om 18:30 uur
wil iemand mij AUB helpen!! ik weet nie welke ik moet doen?!?... :-(
Gepost op 21/04/04 om 18:42 uur
Wil je Snel zijn, fuhn.....maar wil je het goed doen, gewoon voor een ventilator 24uur.
Waarschijnlijk probleem dan opgelost
Gepost op 21/04/04 om 20:48 uur
Aangezien hij al ruim een dag heeft zitten wachten op een oplossing die hij zelf ook had kunnen teruglezen, is het waarschijnlijk helaas toch al te laat...
Gepost op 22/04/04 om 13:12 uur
Zelf ben ik ook eens een keer met een ME 45 gaan zwemmen. De telefoon kwam werkend uit het water maar viel later toch uit. Bij thuiskomst de telefoon opengebroken (jammer dat dat met vrijwel alle siemens toestellen die het bezitten waard zijn op die manier moet gebeuren)en te drogen gelegd (in de zon boven een verwarming). Werkte uitstekend, het geluid is er zelfs op vooruitgegaan.....
Gepost op 22/04/04 om 13:57 uur
Net als bij jezelf moet je bij je tel ook af en toe de oren uitwassen... 8-)

DON'T TRY THIS AT HOME
Gepost op 22/04/04 om 16:27 uur
@ all dummies!
Het klinkt heel raar en misschien zelfs flauw, maar het werkt echt: Als je telefoon in de wasmachine is geweest, stop 'm dan in de droger!
Door de warmte en het centrifugeren wordt het vocht uit het toestel gehaald voordat het schade kan aanrichten. Meestal gaat het vocht in kleine openingen tussen twee onderdelen zitten. Met alleen een zonnetje of een verwarming krijg je die niet weg. Dat verklaart ook waarom de vochtschade vaak pas later optreedt.
Wat je wel moet weten:
1. je moet je toestel natuurlijk niet los in de droger stoppen, maar gewoon weer netjes in je broekzak tussen de andere kleren.
2. ik aanvaard geen enkele verantwoordelijkheid voor schades die onstaan. (Voor zover de schade niet allang geleden is!)
Succes! ;)
Gepost op 22/04/04 om 21:25 uur
Op die manier worden de (zeer) schadelijke zeepresten niet verwijderd. Deze blijven vocht aantrekken en je onderdelen oxideren...
Gepost op 23/04/04 om 00:27 uur
Maar als je wasmachine gewoon zn hele programma heeft gedraaid met de telefoon er in is ie waarschijnlijk al lang weer schoongespoeld door de spoelbeurten in het wasprogramma
Gepost op 23/04/04 om 09:40 uur
Ja, zit wat in. Maar je kan beter het risico niet nemen en hem afspoelen met gewoon kraanwater. Uiteraard na alle frontjes ed verwijderd te hebben en hem evt uit elkaar te schroeven.

Ik heb ooit een 3410 gehad die in de wasmachine had gezeten. Degene van wie ie was had hem meteen erna geprobeerd met accu en (duh...) 220 lader. Ding deed niets meer.
Na openschroeven bleek er allemaal witte aanslag en oxidatieplekken op het systemboard te zitten. Ik heb de printplaat een hele dag in de cola geweekt en geborsteld met een tandenborstel, afgespoeld met water, een week laten drogen op de cv/in de zon en toen (tot mijn grote verbazing) deed ie 't weer.
Gepost op 24/04/04 om 02:52 uur
heb m'n panasonic gd 93 ooit in een wc laten vallen, goed laten drogen en na een paar dagen weer eens geprobeerd. Toonde weer leven maar viel snel weg, accu dood. Opnieuw opgeladen accu weer bijna meteen dood. Nieuwe accu en hij deed het weer prima!
Gepost op 25/04/04 om 18:17 uur
Wat volgensmij het verstandigst is, is om de accu er zo snel mogelijk te halen (ivm mogelijke kortsluiting) Vervolgens de telefoon uitspoelen met schoonwater. Daarna (indien mogelijk) de telefoon zo ver mogelijk demonteren, het frontje eraf scheelt al een hele hoop. En als laatste zorg je dat het toestel zo snel mogelijk droogt om roest tegen tegen te gaan, dit doe je met een fohn of met een busje perslucht. Laat hem voor de zekerheid nog een paar uurjes gedemonteerd drogen en zet hem weer in elkaar. En voila hij werkt weer
Gepost op 25/04/04 om 20:58 uur
Ik heb mijn GSM in de plee laten vallen op het vliegveld in Turkije ook een handig actie dus, gelukkig had ik al gespoeld o-) Na 3 dagen prachtige zonneschijn werkte mijn siemensje S25 weer perfect en hij doet het (bij de nieuwe eigenaar) nog steeds... Zorg ervoor dat je de batterij zo snel mogelijk eraf haalt, stroom en water gaan niet goed samen...dan is de kans dat je GSM het overleeft het grootst
Gepost op 21/06/04 om 16:22 uur
EeEeEyzz mense, ik heb mn Samsung E700 in bad laten vallen en nu doen de toetsen het niet meer , hij gaat wel gewoon aan maar krijg de toetsen niet in gedrukt als hij om mn pincode vraagd. weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan maken?? alvast heel erg bedankt...
Greetz Danny

Modbreak:
Welkom op het TV-forum. Zoals je in het bericht bij je eerste post en in de Tv Forum richtlijnen kunt lezen, zijn groetjes, aanhef e.d. niet gewenst.
Gepost op 21/06/04 om 17:58 uur
Quote:
weet iemand hoe dit komt

Ja dat schrijf je net, je hebt hem laten vallen!!!

Quote:
en hoe ik dit kan maken??

Hij zal in iedergeval open moeten, mogelijk zie je of er iets verschoven is, maar het zal wel worden, want de meeste mobieltjes kunnen daar niet tegen.

Indien niks lukt kan ik het volgende advies geven:

Weg gooien en een nieuwe kopen, want na laten kijken is erg kostbaar.

Ik weet er winkeltjes zijn die het spul nakijken, maar die willen er ook geld aan verdienen en dus kostbaar. Heelveel van dit soort winkeltjes kan je vinden op de Beverwijkse Bazaar, maar er zullen er vast wel meer in Nederland zijn.
Gepost op 22/06/04 om 09:54 uur
hij viel niet hard in bad maar ik zal wel us kijke of er iets verschoven is en anders wordt het idd een nieuwe gsm kopen, naja evegoed bedankt casper
Gepost op 22/06/04 om 10:24 uur
Moderator
accu goed opladen en dan aanzetten en 3 dagen in cola weken! ;)

De toetsen doen het gegarandeerd weer goed. Of het toestel het nog doet is een 2e vraag ;)

Tip voor "Jurvin" probeer de telefoon aan de lader te leggen terwijl hij in de cola staat. Je wilde het het snelst, nou daarmee gaat het het snelst!
Gepost op 22/06/04 om 13:40 uur
ok ik zal ut proberen koen, kei erg bedankt
Gepost op 31/12/04 om 21:09 uur
Wat goed helpt. Accu los. Uit elkaar halen. FF in kom water met lichte oplossing vloeibare handzeep weken. Hierdoor wordt de cohesie minder. De print e.d. stoot het water dan enigszins af. Net als een auto die in de was is gezet. Hierna met een busje (of installatie) perslucht snel het water wegblazen. Liever niet verdampen door warmte, dat geeft oxidatie vooral tussen en onder de onderdelen.
Gepost op 01/01/05 om 21:27 uur
hey hij doet het weer me gsm..
na een paar uurtjes al

wat me alleen nog dwars zit is dat de mic heel wat zachter is..
wat kan ik daaraan doen?

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone