GSM in wasmachine

Gepost op 06/05/03 om 20:49 uur
Gisteren heb ik de stomme fout gemaakt om mijn siemens ME-45 in mijn broekzak te laten zitten en uit te wassen. Hierdoor heeft mijn gsm enige waterschade opgelopen en doet hij het dus niet meer. Ik heb hem al een dag laten drogen alleen blijft er water achter het schermpje zitten. Heeft iemand een oplossing om deze wateraanslag weg te krijgen? Doordat mijn gsm water stof en schokbestendig zou zijn (ik heb dit niet willen uitproberen!) is hij niet verder te demonteren dan het verwijderen van de accu en sim kaart.

BVD
Gepost op 06/05/03 om 21:13 uur
klinkt misschien stom maar al met een fohn geprobeerd?
Gepost op 06/05/03 om 21:24 uur
In dit soort gevallen wilt een nieuwe accu wel eens een oplossing zijn, die houden namelijk niet van water. Ik zou ook de fohn proberen voor het schermpje, wat heb je te verliezen. Alleen niet te dichtbij houden, want dat is ook niet goed.
Gepost op 06/05/03 om 23:27 uur
Mn nokia 6510 heb ik ook een keer meegewassen: als je eenmaal doorhebt dat hij in dat apparaat zit, voel je je best wel genaaid ;)

1,5 dag op de verwarming gelegd, in een handoek gewikkeld, en hoppeta hij deed het weer!
Gepost op 06/05/03 om 23:39 uur
Laten drogen, en soms lang laten drogen. Ben een keer met een zeilboot omgeslagen. De telefoon werkte weer na een week. Misschien kost het juis meer tijd omdat hij 'spatwaterdicht' is waardoor er moeilijker vocht uit gaat. Succes! (en heb geduld)
Gepost op 07/05/03 om 00:46 uur
Laat in ieder geval de accu er uit, anders gaat ie alsnog naar de k****n door kortsluiting...
Gepost op 07/05/03 om 07:34 uur
Of je telefoon het uberhaupt nog gaat doen is met name afhankelijk of die nog aan stond toen die in de was gaat. Waspoeder bevat nl. er veel zout en zoutoplossing geleiden nogal goed waardoor er, wanneer die nog aan stond, waarschijnlijk circuits zijn doorgebrand.

Zoet water geleidt bij lange na niet zo goed dus wanneer je in de plompt gedondert bent dan wil zo'n probleem met drogen nog wel eens weer oplossen.
Gepost op 07/05/03 om 17:28 uur
Ik ben weer een dag verder en heb mijn gsm laten drogen door hem 24 uur voor een ventilator te laten liggen. Het water achter het scherm is hierdoor nu verdwenen. Als ik hem nu aanzet doet alles het weer, behalve dan de microfoon, die doet het maar heel heel heel zachtjes. Valt dit nog te maken
Gepost op 07/05/03 om 17:35 uur
Waarschijnlijk wel.
Er zit nog water in de microfoon. Kwestie van de microfoon in de richting van een ventilator houden en laten drogen. Je hebt kans dat hij het dan ineens weer gaat doen.

Groet,
Philip.
Gepost op 08/05/03 om 11:44 uur
Als het niet beter wordt kan je je telefoon voorzichtig openmaken (is lastig maar kan wel).

Je kunt ook (opeigen risico!) je telefoon/microfoon wassen met kraanwater om waspoeder/stof te verwijderen vervolgens weer helemaal laten drogen. Dit is natuurlijk de alleen verstandig als je eea anders niet meer kunt gebruiken
Gepost op 08/05/03 om 18:49 uur
De mircrofoon in een toestel zit meestal niet met een draadje vast, maar drukt twee pennetjes tegen de printplaat. Mogelijk zit hier nog wat aanslag.

Tip:

Maak heel voorzichtig de telefoon open en maak de pennetjes en de contactpunten op de print heel voorzichtig schoon.

Suc6
Gepost op 08/05/03 om 19:31 uur
Het is gelukt. Mijn GSM doet het weer helemaal perfect nadat ik hem afgelope nacht met de mic naar de ventilator toe heb laten drogen.

Bedankt voor jullie adviezen
Gepost op 28/02/04 om 19:50 uur
Ik heb me foon keer in de fietstas laten zitten. Me fiets buiten laten staan en het had geregend me foon heeft de hele nacht onder water gelegen. Het heeft 2 dagen geduurd toen deed hij het weer
Gepost op 28/02/04 om 20:19 uur
Vriend van me kwam eens z'n telefoon tegen in een glas bier. Carnaval doet gekke dingen met mensen ;)
Gepost op 28/02/04 om 22:24 uur
Water kan inderdaad zoals hierboven ook gezegd kortsluiting geven. Inmiddels ligt m'n telefoon, die dus ook in de wasmachine enige tijd heeft doorgebrcht, te drogen onder de fohn en het vocht lijkt weg te trekken. Maar als ik nu af en toe probeer om hem aan te krijgen, bestaat er dan nog altijd het risico dat er kortsluiting ontstaat? Ook als er geen vocht meer te zien in het toestel?
Gepost op 28/02/04 om 23:06 uur
Vergeet je niet hem eerst met kraanwater schoon te spoelen? Wasmiddel is erg agressief en vreet behoorlijk aan je koperen contacten....
Goed uitslaan en daarna minimaal een week laten drogen op de verwarming. Probeer hem in ieder geval niet aan te zetten voordat je vrijwel zeker weet dat ie helemaal droog is (en al zeker niet je lader gebruiken, dan kun je hem echt weggooien!). Als je een fohn gebruikt, pas dan op dat je met de hitte de electronica niet beschadigt...
Gepost op 29/02/04 om 00:37 uur
OK, bedankt, ik kan dus maar beter nog ff rustig aan doen...Maar met water schoonspoelen? Mijn telefoon vertoont geen uitslag, zit alleen vocht in (hoewel veel al weg is heb ik het idee). Is het dan nodig hem nu nog weer met water te spoelen? 'k Ben nu juist aardig op weg in het drogen...
Gepost op 29/02/04 om 03:51 uur
Ook ik ben zo slim geweest mijn foon een bad te geven.
Kortsluiting hoef je je niet zo druk om te maken, zolang je je foon maar een paar dagen uitgeschakeld laat. Ik heb mijn foon destijds opengeschroefd en behuizing, display, en printje apart te drogen gelegd. Na 1 1/2 dag weer aan proberen te zetten en... voilĂ ! Alles weer bij het oude!
In mijn geval was er tevens sprake van wasmiddel, maar de spanninkjes in het toestel zelf zijn te klein om direct kortsluiting te veroorzaken. Dat zal echt zelden voor komen. Kortom, haal je foon uit elkaar, gun hem even de tijd en alles zal weer goed komen ;)!
Gepost op 20/04/04 om 17:05 uur
ik heb mijn GSM ook perongeluk in de wasmachine nat laten worden!!
kan iemand mij hierbij helpen?? wat kan ik nu het bestedoen?!?...plz reactie zosnelmogelijk!! want dit is net gebeurt dus wil ik zo snel mogelijk wete wat ik moet doen...alvast bedankt
Gepost op 20/04/04 om 17:20 uur
Dude lezen is namelijk te veel werk?
Lees de posts hierboven en je weet PRECIES, wat je meot doen.
Suc7

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone