E-mail instellingen

Gepost op 05/12/06 om 14:53 uur
Ik wil graag mijn HetNet e-mail kunnen lezen op mijn SE K800i via IMAP4 met Orange als provider. Allerlei instellingen geprobeerd (ook van de Orange/SonyEricsson site), maar het wil nier lukken. 'Server niet gevonden' is consequent de boodschap. Ik gebruik de volgende instellingen:

Type verbinding IMAP4
Inkomende server pop.hetnet.nl
Uitgaande server mailhost.hetnet.nl
Inkomende poort 143
Uitgaande poort 25

Ik heb het vermoeden dat het probleem ligt bij de instelling 'Verbinden via'. 'Internet Access' en 'Orange World' werken beide niet, maar ik heb het gevoel dat daar iets mis gaat. Wat moet ik bijvoorbeeld invullen bij 'externe id' en wat bij 'APN'?
Gepost op 05/12/06 om 15:05 uur
ik weet niet hoever je al bent dus don't shoot me maar heb je de instellingen al laten sturen via orange site van bv de wel beschikbaar K700i (of evt P serie)?
Ik heb nl de nokia 7390 en orange world/email doet prima met de instellingen van de 7360.
Gepost op 05/12/06 om 15:14 uur
Orange heeft ook wel instellingen voor K800i, maar ze sturen dan instellingen voor hun eigen Orange-mail gedoe. Daar maak ik geen gebruik van en wil ik geen bruik van maken, ik wil gewoon bij m'n Het Net mailbox kunnen. Het wijzigen van de Orange-instellingen in bovengenoemde instellingen werkt dus niet...
Gepost op 05/12/06 om 17:15 uur
Servertype: POP3, dan werkt het wél.. ;)

Hetnet heeft helaas naar mijn weten geen IMAP server, iets wat het met deze toepassing toch een stuk makkelijker zou maken.

Houd er wel rekening mee dat wanneer je mailtjes op je telefoon binnenhaalt over POP3, je deze niet meer kun downloaden op je computer.

Succes!
Gepost op 05/12/06 om 17:39 uur
Hmmm... Als dat klopt Napsju, dan is de mailfunctie op m'n telefoon niet zo heel interessant meer. Ten eerste kan ik dan ALLEEN maar m'n telefoon gebruiken om te e-mailen, ten tweede moet ik dan allerhande grote bestanden naar m'n telefoon downloaden. Dat vindt allereerst m'n geheugenkaart niet leuk en bovendien m'n telefoonrekening niet. Maar ik meen stellig dat ik het voorheen op m'n K750i wél voor elkaar had (ook na erg veel gepruts kan ik me heugen...).
Gepost op 05/12/06 om 18:56 uur
Snap ik niet. Waarom kun je alleen je telefoon gebruiken? Ik gebruik gewoon pop en zeg dat hij de mail op de server moet achterlaten. Kan ik het thuis via de pc nog eens halen. Grote bestanden? Ik laat alleen de headers halen. Kan ik vervolgens zelf bepalen of ik de complete mail binnenhaal of niet.........
Gepost op 05/12/06 om 19:16 uur
Marly
Als uitgaande server moet je niet die van Het Net instellen, maar die van Orange : smtp.orange.nl.
Inkomende (110) en uitgaande (25) poort kun je laten, zoals ze zijn bij de instellingen voor Orange Email.

De verbinding gaat via Internet Access, je hebt hier uiteraard wel een Orange World bundel voor nodig.
Gepost op 05/12/06 om 19:56 uur
@kosterj: je hebt zeker een punt. Als het niet lukt met IMAP ga ik het zo doen. Toch heeft IMAP4 m'n voorkeur: je houdt echt 1 mailbox. Niet mailtjes twee keer verwijderen, dingen die door elkaar gaan lopen... 't Moet toch gewoon kunnen?

@marly: zou kunnen dat ik als uitgaande server die van Orange moet laten staan, maar daar zit niet het enige probleem. Ik krijg m'n mail namelijk niet eens binnen! Bovendien hoort inkomende poort 110 volgens mij bij POP3 en heb je voor IMAP4 echt poort 143 nodig.
Gepost op 05/12/06 om 23:18 uur
vroeger zat ik met hetzelfde probleem bij T-mobile. Ook steeds server niet gevonden. De oorzaak is dat je verbinding maakt via gprs wap en niet gprs internet. Je moet APN veranderen naar iets dat Orange Internet geeft i.p.v. GPRS WAP (orange World). Dat had ik bij T-Mobile en met KPN ook. En de SMTP server van hetnet kun je gewoon gebruiken, hoor ! Trouwens als je voor pop kiest op je mobiel, blijven de mails gewoon op de server staan. In dit geval werkt imap en pop hetzelfde op de mobiel.
Gepost op 06/12/06 om 09:55 uur
@Mussche

Als je HetNet via Pop3 gebruikt, hoef je mailtjes niet twee keer te verwijderen. Ik ontvang alleen de headers, laat de mail op de hetnet-server staan en haal alleen het hele bericht binnen als ik het interessant genoeg vind.
Als je je mailbox op je mobiele hebt ontvangen en je verwijdert een bericht waarna je weer verzenden/ontvangen doet, verdwijnt het mailtje ook van de hetnet-server. Je hoeft dus niet twee keer een bericht te verwijderen.

Tip: Als je onderweg bent en wel even van webmail gebruik maakt, kun je een extra map maken waar je je gelezen email naar toe verplaatst. Op deze manier haal je steeds alleen de nieuwste mailtjes naar je mobiel binnen.

Je verbinding is volgens mij niet goed ingesteld. Standaard staat je toestel ingesteld op verbinden via WAP en daar moet je dus via GPRS van maken, als je Orange World hebt. Pop3 gaat via poort 110 en uitgaande server is smtp.orange.nl
Rinusch wijzigde dit bericht op 06/12/06 om 09:55.
Gepost op 06/12/06 om 11:57 uur
@ Rinusch: strak verhaal. Zo moet het maar als Het Net inderdaad geen IMAP4-server heeft. En het werkt inmiddels

@Napsju: e-mails die ik via POP3 op m'n telefoon binnenhaal, blijken ook op de server te blijven staan, hoor!
Gepost op 07/12/06 om 18:42 uur
Als toevoeging op deze post:

Dit zijn de instellingen voor emailen via gsm/wap:

Nodig zijn de email gegevens:
-inlognaam
-paswoord
-inkomende pop3server
-uitgaande smtpserver

de dataverbinding zal moeten zijn:
inbelnummer: +31204685299
verbindingstype: Digital (ISDN)
login-naam: debitel
wachtwoord: wap

In T-Mobile verband gaat dit vanuit de belbundel!

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Tele2
Netwerk: T-Mobile
Internet: €5,00 per maand
300 min/sms: €7,00 per maand
vergelijk (5 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €5,00 per maand
300 min/sms: €7,00 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
telfort
Netwerk: KPN