Lidl draadloze SIP telefoon

Gepost op 09/12/06 om 22:59 uur
http://www.dwizzy.nl
Donderdag 14-12 bij Lidl: "Draadloze VOIP-telefoon" voor €89,-
Volgens mij is het de Targa DIP phone 450. Alleen in de PDF handleiding zie ik enkele hoogtepunten:
POTS (dus ook via gewone lijn bellen)
SIP (dus VoipBuster en zo)
LAN (dus geen computer nodig!)
DECT (+GAP, dus meerdere handsets mogelijk, die kunnen dan ook via internet bellen!)

Verder ben ik nog niet gekomen want mijn PDF reader crasht bij die handleiding
Die week hebben ze overigens nog twee andere DECT telefoons in de aanbieding, 1 met SIM-card reader.
Gepost op 09/12/06 om 23:54 uur
http://www.peetswinkeltje.nl
Zelfde als de siemens gigaset 450 ip lijkt me.Heb ik net gekocht voor 120 eurootjes.
Gepost op 10/12/06 om 00:37 uur
Geblokkeerd
Dan heb jij de c455 gekocht en niet de c450.
Gepost op 10/12/06 om 09:22 uur
De Siemens Gigaset C455 heeft geen VOIP gateway en is zodoende een "gewone" DECT telefoon. Zie hieronder:

Gigaset C450 IP
Gigaset C455

Lidl duitsland heeft de Targa DIP Phone 450 ook te koop staan in combinatie met VOIP provider Carpo

Forum Siemens C450 IP
DeBruin wijzigde dit bericht op 10/12/06 om 09:22.
Gepost op 14/12/06 om 11:37 uur
Ik vind het niet zo'n aantrekkelijke aanbieding. Een los DECT toestel kost zo'n 30 euro, dan doe je er een VOIP-kastje bij zoals van Sipura en je zit al onder die 89 euro.

Vergeet ook niet: voor die 89 euro kun je heel wat afbellen via 1601/1643/1649 enz!
Gepost op 14/12/06 om 13:23 uur
@Jacco
m.b.t. je eerste opmerking denk ik dat je gelijk hebt, komt bij dat je met losse koop van adapter ook nog oude telefoon kan gebruiken.

M.b.t. 1601 denk ik dat je ongelijk hebt, omdat dat volgens mij alleen via vaste net werkt en niet op mobiel. Dus ik denk dat internettelefonie wel goedkoopste oplossing kan zijn als je net als ik geen vaste aansluiting hebt/wilt. KPN kost volgens mij al iets van 19/mnd zonder belminuten. Casema 14.95/mnd. Via internet voor 10/JAAR!jaar nummer bij Budgetphone.
Gepost op 14/12/06 om 15:06 uur
een los Sipura kastje kostte alleen bij die Abel stunt maar 50 euro, normaal zijn ze toch snel al 100 euro volgens mij.
@johnwent, wat bedoel je met oude telefoons? Je kan je dect handsets (mits GAP compatibel) hier op aansluiten en je kan je oude telefoonlijn ook gebruiken.
Gepost op 14/12/06 om 17:23 uur
Ik bedoelde oude analoge telefoon. Ik heb geen dect telefoon en ook geen telefoon aansluiting.
Maar ben me beetje aan het orienteren of er als weinig beller mogelijk heden zijn om goedkoop vast nummer te krijgen om. (Familie klaagt er over dat naar mijn mobiel bellen zo duur is.)
Weet iemand met kennis misschien beste oplossing?

Gepost op 14/12/06 om 21:24 uur
@johnwent: ik heb een 010 nummer van voipdiscount, maar die troep is onbetrouwbaar
ik heb er twee van xs4all, maar dat zijn 087 nummers
Abel geeft je ook een lokaal nummer, maar is duurder.

'k zou zeggen: open een nieuw topic in het voip forum
Gepost op 15/12/06 om 23:05 uur
Vandaag een TARGA VOIP DIP PHONE van LIDL gekocht. Volgens de handleiding
zou je een selectie kunnen maken uit een aantal providers (zoals voipbuster) niks ervan alleen CARPO valt te selecteren. Hoe krijg ik verbinding met VOIPBUSTER?
Gepost op 16/12/06 om 00:18 uur
@kladevries: als het goed is staat verderop in de handleiding hoe je via de webinterface andere SIP providers in kan stellen.
Gepost op 16/12/06 om 19:57 uur
Las op de duitse forum site van de Siemens het volgende
Da es in NL verkauft wird, sollte es auch CLIP DTMF haben (aber nur die Version für NL). Wenn nicht, kannst du es zurück geben.
Unquote
Dit houdt volgens mij een bepaald protocol voor nummerherkenning in NL in.
Bij Duitse Siemens toestellen werkt nummerherkenning nl niet (zie uitleg diverse webwinkels).
kladevries, heb je al vast kunnen stellen of nummerherkenning werkt ?
Gepost op 16/12/06 om 21:04 uur
Toestel inmiddels aan de praat, via de webconfigurator.
Goede kwaliteit, de vaste verbindingslijn komt nog.
Gepost op 16/12/06 om 23:22 uur
heb hem ook werkend middels de webconfigurator. prima kwaliteit en een 2e nummer erbij. SMS lukt nog niet....
Gepost op 16/12/06 om 23:57 uur
Ik heb hem ook werkende, na wat moeite met m'n Sweex routerje RO0001,
vaste lijn ook nog niet aangesloten maar moet vlgs mij goed werken, het is immmers een Siemens. Lijkt geen miskoop.
Gepost op 17/12/06 om 09:52 uur
Gisteren de Targa dip 450 aangesloten. Werkt prima, laat zich makkelijk configureren voor voipbuster.
Goede geluidskwaliteit.

Nummerherkenning werkt

Gepost op 17/12/06 om 11:19 uur
Ik heb verleden week de Targa DIP phone gekocht en aangesloten. Ik gebruik programma VOIP-buster. Na configureren van de telefoon krijg ik steeds de melding op de telefoon SIP-registratie mislukt.
Kan iemand mij helpen hoe de diverse schermen in te vullen.
Ik gebruik trouwens een SITECOM-router.

Alvast bedankt.
Gepost op 17/12/06 om 11:45 uur
Je kunt het makkelijste via de pc de telefoon configureren.
Kijk voor de gegevens op:
http://www.voipbuster.com/nl/sipp.html

Gepost op 17/12/06 om 11:53 uur
Na 2 dagen te hebben gebruikt, lukt het me niet om van de Voip telefoon direkt naar een VOIPbuster user te bellen, wel naar z'n vaste nummer. In het telefoonboekmenu kun je namen en nummers invoeren, ook IP adressen.
Maar hoe vul je de user namen in?
Gepost op 17/12/06 om 12:51 uur
Beste Adriaan99, ik heb de instellingen verwerkt. Wat moet ik invullen bij gebruikersnaam, displaynaam en domein?
Alvast bedankt.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone