[Nokia 1600] simlock verwijderen wil niet

Gepost op 13/02/07 om 20:13 uur
Via gsmliberty is het mij nu ook gelukt.
Maf, ik kreeg nu 7 andere codes dan van twee eerder geprobeerde unlock sites.
Gepost op 14/02/07 om 13:10 uur
Heb tevergeefs via Lur de 1600 vd Intertoys geprobeerd te unlocken (afgelopen zaterdag al). Na 5 pogingen (t maximum) naar 2 unlockboeren geweest. De eerste kreeg t niet voor elkaar. Z'n commentaar: "Hier zit nieuwe software op, ik kan m voor je opsturen, dan kun je m maandag weer ophalen; ik kan je geen succes beloven". De 2e kreeg t ook niet voor elkaar. Zijn commentaar: "Er is een software-probleem, ik zou t toestel omruilen". Omruilen was niet meer aan de orde (uitverkocht), dus mn geld teruggekregen.

AH heeft de 1600 ook. Welliswaar E10,- duurder (bonuskaart) en met E5,- (MNVO-KPN) beltegoed ipv E15,- (Orange), maar ik ben toch geïnteresserd in de 1600. 1) Zijn er onder jullie die ervaringen hebben met het unlocken van de AH-1600? 2) Maakt t wat uit dat dit via een MNVO gaat? 3)Welke ulocksite adviseren jullie?
Gepost op 14/02/07 om 13:28 uur
Marly
@whiskysherry:

Heb geen ervaring met het unlocken van de 1600, wel met de 2600 van AH.
De netwerklock van deze toestellen is van Telfort, omdat AH Mobiel een MNVO op het netwerk van Telfort is (nu wel overgenomen door KPN).
Bij het unlocken moet je dus als netwerk, Telfort selecteren.

Een Telfort prepaid simkaart zal er dus wel zondermeer in werken, een abo simkaart echter niet, aangezien dergelijke toestellen vrijwel altijd dubbel gelockt zijn.
Marly wijzigde dit bericht op 14/02/07 om 13:28.
Gepost op 14/02/07 om 16:51 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
@Whiskysherry: misschien is dit een aardig alternatief
Gepost op 14/02/07 om 17:04 uur
Heb zojuist de 2e nokia 1600 unlocked via www.nokia-unlocken.nl, werkt echt perfect, kost wel wat meer maar wel meteen een goed resultaat
Gepost op 14/02/07 om 17:20 uur
@Marly

Ben net bij AH langs geweest: 1600 kost nu weer E59,95! Balen, daar stond ik dan voor ... met mn telfort prepaidsim om je uitspraak te testen; geen toestemming!; bovendien zou ik er niets aan gehad hebben, aldus een AH-medewerker, want AH is een MNVO op KPN-netwerk. Toch bedankt voor je reactie.

@Pinokkio

Daar heb ik aan gedacht, maar dan moet ik naar die beurs. Of is ie toch via internet te bestellen (vanaf 5 mrt)?
PS:In mijn eerdere post staat vraag 2 nog open. Heb jij hier een antwoord op?

Nu weer meer on topic.

In een ander Intertoysfiliaal schijnt nog een 1600 te liggen, nu wel voor E39,99.

@Richard71

Leverde de calculator op nokia-unlocken.nl direkt resultaat (code7), of heb je meer pogingen moeten doen? In mijn eerdere post gaf ik aan via Lur er geen Lor van te kunnen maken.
Gepost op 14/02/07 om 17:46 uur
Marly
@whiskysherry :

Natuurlijk kunnen ze je niet laten testen, dan moeten ze de doos immers openen en een volgende klant wil geen geopende verpakking.

Het zit trouwens zo : AH Mobiel zit weldegelijk op het Telfort netwerk, alleen is het gehele Telfort, met alle MNVO's, overgenomen door KPN, het netwerk van Telfort zal geleidelijk verdwijnen en de Telfort-klanten maken dan gebruik van het netwerk van KPN, deze omschakeling is al begonnen. Vandaar dat men bij AH zegt, dat het netwerk van KPN, wat immers veel beter is, dan dat van Telfort, gebruikt wordt, dit klopt ook, maar heeft niets te maken met de simlock op de toestellen.
Bij het genereren van een unlock-code moet men dus Telfort als provider selecteren, anders werken de codes niet.

In de toekomst zullen AH Mobiel toestellen vermoedelijk wel een KPN simlock hebben.
Marly wijzigde dit bericht op 14/02/07 om 17:46.
Gepost op 14/02/07 om 18:52 uur
bij kruidvat nokia 1600 voor 29,95 + 3,95 verzendkosten http://www.kruidvattelecom.nl/kruidvat/RAPRD/nok1600ZI.html?ab_agid=910
Gepost op 14/02/07 om 22:02 uur
@whiskysherry

Ik had beide keren meteen een goed resultaat, heb eerst code 1 gedaan zoals aangegeven op de site en daarna code 7. Volgens mij was code 1 echter overbodig, op de site wordt aangegeven waarvoor de codes dienen.

Wat betekenen de codes?
Er zijn 4 locks te vinden op een Nokia DCT4 telefoon. (Of u dit type heeft ziet u als u betaald heb). Op een DCT3 toestel is maar 1 lock, hooguit 2 te vinden. Dit zijn in dit verhaal code 1 en 2.

Lock 1: MCC+MNC (Netwerk en land specifiek)
Lock 2: GID1 (Simkaart type)
Lock 3: GID2 (Simkaart type)
Lock 4: MSIN (Simkaart specifieke lock)

De gegenereerde codes zorgen er voor dat bepaalde locks van uw telefoon af gehaald worden.

Code 1 open lock 1
Code 2 open lock 2
Code 3 open lock 3
Code 4 open lock 4
Code 5 open lock 1 en lock 2
Code 6 open lock 1 lock 2 en lock 3
Code 7 open lock 1 lock 2, lock 3 en lock 4

Zoals hierboven vermeld opend elke code een bepaalde lock. Code nummer 7 unlocked normaal gesproken alle locks. Maar sommige telefoons bezitten een bug. Deze accepteren code 7 niet als daarvoor eerst code 1 is ingevoerd.

Normaal gesproken is code 1 en 7 voldoende om succesvol te unlocken.
Gepost op 21/02/07 om 00:10 uur
@Richard71

Bedankt voor de glasheldere (professionele) uitleg!
Ik overweeg nog een inmiddels weer voor E39,95 AH-bonus 1600 aan te schaffen(met headset)en jou strategie op nokia-unlocken.nl te volgen. Maar ook de via t internet te verkrijgen (vanaf 6mrt) Debitel-1600 zoals Pinokkio voorstelde (zinindebeurs.nl). Ook dan zal ik je strategie volgen.
Gepost op 22/05/07 om 20:12 uur
@Pinokkio; @Richard71:

Gisteren bij Mediamarkt een orange-gelocked pakket met nokia 1600 (zilver) gehaald. Antwoordkaart voor E10,- extra beltegoed (oud systeem) opgestuurd; op sim E5,-.
Heb www.zelfunlocken.nl en niet www.nokia-unlocken.nl gebruikt.
Dan maar E1,30 kosten, maar heb nu eindelijk een lock-vrije 1600 voor E34,95 en E15,- beltegoed (voorlopig nog E5,-, maar denk dat de E10,- extra wel komt).

Wilde dit jullie toch even laten weten!
Gepost op 22/05/07 om 22:08 uur
@ whiskysherry

www.zelfunlocken.nl is idd een hele goede unlock site heb er zelf ook al vaker telefoons mee unlockt, maar omdat er mensen waren die problemen hadden om een orange gelockte nokia 1600 te unlocken via deze site heb ik maar het zekere voor het onzekere genomen en gebruik gemaakt van de site www.nokia-unlocken.nl.
Maar toch bedankt voor je tip.
Gepost op 06/09/07 om 23:33 uur
Nog een late reactie:
Ik heb voor een Nokia 1600 ook 2 pogingen via Lur.nu gedaan. Code 7 en 1, maar beide zonder resultaat.

Daarna de site die Pinokkio aangaf (deze) gebruikt m.b.v. een code gegenereerd voor een 2600. Dat ging in 1x goed! Heb code nr. 7 uit het rijtje gebruikt.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone