[sitel.nl] CB-actie: 150 minuten voor 0 euro

Gepost op 11/02/07 om 13:07 uur
Ik ontving gisteren in een mailing waarin een 'gratis' jaarabonnement werd aangeboden. In de mail ging het om een cashback-actie (na zes weken €240,- op je rekening gestort) maar op de site lijkt het alsof er per maand niets wordt geincasseerd.
Hoe dan ook, ik wilde dit de lezers van TV niet onthouden.
Let wel: de actie loopt eind deze week af!

De site: www.vastelastenbond.nl en dan doorlinken naar telefonie/mobiel bellen.

Diverse users hebben aangegeven dat ze na het bezoeken van genoemde website, ongewenste nieuwsbrieven (spam) van de Vastelastenbond hebben ontvangen, ook op emailadressen die zij zeker niet hebben opgegeven.

edit 19/2: de Vastelastenbond heeft inmiddels aangegeven de gemaakte fout te betreuren en neemt uitdrukkelijk afstand van illegale praktijken.
Pinokkio wijzigde dit bericht op 11/02/07 om 13:07.
Gepost op 11/02/07 om 13:15 uur
bcool
Vage actie.... Als je de site mag geloven betaalt je maandelijks 0,00 abonnement, alleen je extra belminuten buiten de bundel. Wie dan de telecom provider is blijft ook absoluut onbekend... Wil er eerst toch meer over weten voor ik met ze in zee ga. Ff kijke of ik ergens wat info kan krijgen
Gepost op 11/02/07 om 13:36 uur
ik heb via het contactformulier gewoon gevraagd naar de provider.
nu maar hopen dat er reactie komt.
Gepost op 11/02/07 om 13:55 uur
Het is Debitel met alleen maar belminuten.
Gepost op 11/02/07 om 14:54 uur
maar ff een linkje direct naar de aanbieding

de voorwaarden
Quote:
Voorwaarden

* De minimumleeftijd voor het afsluiten van het abonnement is 18 jaar.
* De 150 belminuten gelden voor bellen naar vaste en mobiele nummers. Buiten uw bundel betaalt u € 0,26 per minuut.
* Het versturen van SMS-berichten valt buiten het beltegoed.
* Het standaardtarief van een sms-bericht is € 0,25.
* Voor bellen in en naar het buitenland en bellen naar 09xx-koopnummers gelden andere tarieven.
* Belt u meer dan 150 minuten, dan wordt dat apart in rekening gebracht. Dit geld voor alle extra bel- en SMSkosten.
* Betaling geschiedt middels automatische incasso. U ontvangt maandelijks een factuur
* De opzegtermijn van het abonnement is 3 maanden. Hier zijn geen kosten aan verbonden.
* U ontvangt een nieuw nummer. Nummerbehoud is niet mogelijk.
* U dient het inschrijfformulier compleet in te vullen.
* U dient een kopie van uw legitimatiebewijs mee (paspoort, rijbewijs of ID-kaart) mee te sturen.
* U dient een kopie van uw bank-/giropas of bank-/giroafschrift mee te sturen.(let op: indien bank-/giropas, maak dan ook een kopie van de achterkant.)
* Indien u niet aan de voorwaarden voldoet kunnen wij uw aanvraag niet in behandeling nemen.
* Deze actie is geldig tot vrijdag 16 februari 2007. Let op: al uw papieren dienen uiterlijk voor die datum in ons bezit te zijn.
* Alle tarieven zijn inclusief 19% BTW.

Gepost op 12/02/07 om 12:52 uur
Al bekend op welk netwerk deze actie via debitel is? (orange, kpn, telfort of vodafone) En via welk systeem de houdbaarheid van het 'tegoed' werkt? FIFO of LIFO?
Gepost op 12/02/07 om 17:59 uur
weet iemand al of het met cashback is of gewoon een 0 euro rekening per maand?
Gepost op 14/02/07 om 17:29 uur
Is er al iemand die meer weet over de aanbieding, welk netwerk, wel of geen cashback?
Gepost op 14/02/07 om 17:58 uur
Het enige abonnement dat ik kan vinden van 20 euro per maand voor 150 minuten is Telfort 150. Wel handig voor erbij. Zouden jullie deze shop vertrouwen?
Gepost op 14/02/07 om 19:15 uur
Moderator
http://www.telecomvergelijker.nl
Heel erg vreemd dat er geen details op de site staan... Lijkt me het eerste wat ik er op zou zetten. Nee, niet voor mij, vertrouw het niet 100%. Lijkt me dat het een cb-actie is, denk niet dat je 0-euro rekeningen van Debitel (?) gaat krijgen .
Gepost op 14/02/07 om 19:55 uur
Vandaag even gebeld naar vastelastenbond. Omdat er strengere regels zijn voor wat betreft een CB kunnen ze nu nog niet zeggen wie de Provider is. Na de sluitingsdatum van vr 16-2 krijg je bericht (als je je aangemeld hebt uiteraard) van de Provider en hoor je dus meer.
Als je op hun site inlog zie je dit ook op het forum staan.
Het komt bij mij wel vertrouwd over. Dus ik kweek geduld tot volgende week.
Gepost op 14/02/07 om 19:59 uur
dus het is een cashback actie en geen 0 euro rekening?
Gepost op 14/02/07 om 20:02 uur
Moderator
0 euro-rekeningen heb ik nog nooit gezien bij een abo met belminuten... Lijkt me inderdaad een cashback dus.

En wat als de Provider erachter komt dat het een cb-actie is? Krijg je dan je geld nog wel? Ik wil geen onrust zaaien, maar ik vind het nou niet echt betrouwbaar overkomen op deze manier.

[sub]Topictitel aangepast[/sub]
Gepost op 14/02/07 om 21:23 uur
Ik ken de vastelastenbond niet. Zag wel dat de aktie, ruim vóór het verstrijken van 16febr., is verlengd naar 23 febr.
Ook apart dat de kosten per maand Eur 0,00 zijn terwijl er wel een incasso-machtiging word gevraagd. 'K ga ook eens kijken of de vastelastenbond bekend is op de fora....
Gepost op 14/02/07 om 22:29 uur
Lijkt mij ook zeer sterk op cashback. Heb er 2 besteld, een voor mezelf en een voor broer. Nu vanwege afwezigheid van printer ff wachten dat ze het contract opsturen.
Gepost op 14/02/07 om 22:42 uur
@ 12call: Machtiging is voor de provider om de abonnemntskosten te kunne boeken.
Gepost op 15/02/07 om 07:07 uur
Let wel op met wat je ondertekend...
Quote:

De Vastelastenbond brengt consumenten bij elkaar om namens deze groep te onderhandelen. Door consumenten te verenigen wordt de machtspositie ten opzichte van bedrijven beter. De macht komt dan namelijk bij u, als consument, te liggen. Als u lid wordt van Vereniging de Vastelastenbond machtigt u de vereniging tot het oversluiten van de door u geselecteerde diensten/producten (nvt bij verzekeringen). Door de machtiging kan de vereniging namens u als lid handelen.

U wordt aangesloten bij de aanbieder(s) met de beste tarieven en voorwaarden. Na een jaarcontract heeft de vereniging de mogelijkheid om opnieuw namens u te gaan onderhandelen met verschillende leveranciers. U kunt de machtiging te allen tijde intrekken.

Hierbij bevestigt ondergetekende zijn lidmaatschap van De Vastelastenbond.

Intresantste zin is dus:
Quote:
Door de machtiging kan de vereniging namens u als lid handelen.

Na dit jaarcontract kan die vastelastenbond dus opnieuw een jaarcontract voor je afsluiten. Daar machtig je ze hiermee dus voor. (Tot wederopzegging)
Gepost op 15/02/07 om 09:16 uur
Moderator
Pinokkio
@bestpc: ik denk dat de vastelastenbond hier wel voor waakt, maar een afgegeven machtiging kan ook altijd weer ingetrokken worden
Gepost op 15/02/07 om 10:25 uur
Ik heb ze even gebeld.

het gaat om een cashback, die na 6 weken uitbetaald wordt.
Ze mogen niet zeggen via welke reseller het gaat, en welk netwerk het is.
Er zitten geen aansluit-, administratie of verzendkostenkosten bij.
Jaap wijzigde dit bericht op 15/02/07 om 10:25.
Gepost op 15/02/07 om 13:19 uur
@ehtje
Quote:
Vandaag even gebeld naar vastelastenbond. Omdat er strengere regels zijn voor wat betreft een CB kunnen ze nu nog niet zeggen wie de Provider is. Na de sluitingsdatum van vr 16-2 krijg je bericht (als je je aangemeld hebt uiteraard) van de Provider en hoor je dus meer

Dus na 16/2 wordt bekend wie de provider is en daarna kan je je, omdat de aktie is verlengd tot 23/2, nog aanmelden ??

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone