[Debitel Vodafone] Nummerbehoud-perikelen

Gepost op 17/04/07 om 21:58 uur
Ja, heb je d`r weer eentje, zo`n klaagtopic. `k weet het, maar deze is wel appart.

Omdat mijn vader zijn toestel met telfort sim kwijt is geraakt (en een verdomde mooi nummer had), hebben mijn ouders meegedaan met de zininmobiel actie. (N1600 + 35 euro beltegoed voor 35 euro). Dat Debitel pas na aandringen 35 euro beltegoed geeft ipv 20 was mij reeds bekend. (Daar doe ik dan ook niet moeilijk over). Wat wel nogal vervelend is is dat Debitel het nummerbehoud niet heeft uitgevoerd. (Kon je al aangeven bij de bestelling). Dus je belt ze op, en de dame aan de telefoon zou het in orde maken. Weekje later nog geen bericht, dus je belt weer. Dan vertellen ze je dus ijskoud dat het nummer al in de lucht is en er dus geen nummerbehoud meer uitgevoerd kan worden. Na aandringen moet ik dan maar het nummerbehoudformulier invullen en opsturen, dan zien ze wel.
En wat denk je, weekje later nog steeds niets. Dus je belt weer, weten ze van niets. De jongen aan de telefoon was redelijk grof, en ik werdt het redelijk beu, dus ik heb hem uitgelegd dat de telefoontjes geen simlock hebben. Vervolgens heb ik hem uitgelegd dat als ik de 20 euro beltegoed op beide telefoons opmaak, dat Debitel minimaal 35 euro kost. Toen ik hem vervolgens nog even voorrekende dat Debitel dan netto 35 euro overhoud, dus 35 euro voor 2xN1600, 2 simkaarten en 2x aangetekende verzending, wist meneer mij te vertellen dat als ik geen gebruik maakte van de prepaid kaarten, ik de rekening wel zou ontvangen.

Natuurlijk heb ik gevraagd naar het deel van de algemene voorwaarden waar dit dan wel in stond, maar hij zat daar niet om rechtertje te spelen. Vervolgens melde hij dat hij wel een aantekening zou maken dat ik een zeer lastige klant was, en gooide de hoorn erop.

Ik dacht, ik deel het even met u.

(Overigens blijkt Debitel een achterstand te hebben met e-mail, dus worden prepaid vragen niet behandeld)
Gepost op 17/04/07 om 22:13 uur
Hugo Boss
is nummerbehoud met prepaid uberhaupt wel mogelijk? debitel werkt toch niet met tijdelijke nummers, dus als je al een nieuwe hebt gekregen is nummerbehoud niet meer mogelijk...
Gepost op 17/04/07 om 22:19 uur
De eerste of 2e vraag bij de bestelling was of ik nummerbehoud wou. Bovendien stond in de FAQ ook vermeld dat dit mogelijk was en iets van 9 euro zou kosten.
Gezien Debitel`s reputatie is daarmee nog niet vast te stellen of het mogelijk is, maar het lijkt mij wel aannemelijk.
Gepost op 18/04/07 om 08:31 uur
Debitel doet wel aan nummerbehoud bij prepaid. Ik heb zelf bij de bovengenoemde actie met prepaid ook nummerbehoud aangevraagd.
Je moet alleen vreselijk veel geduld hebben en heel regelmatig bellen om dit voor elkaar te krijgen.
Uiteindelijk na een week of 5 kreeg ik kontakt met een heel viendelijke man bij Debitel, die het heeft geregeld.
Overigens blijft het moeilijk om de volledige € 35 beltegoed te krijgen. Het is allemaal niet zo best geregeld.
Gepost op 18/04/07 om 09:36 uur
Alle providers zijn verplicht nummerbehoud uit te voeren, zowel post- als prepaid.
Gepost op 18/04/07 om 11:15 uur
Welk nummer heb je gebeld voor je nummerbehoud?
Gepost op 18/04/07 om 11:36 uur
Ik heb "gewoon" met klantenservice gebeld en dan is het een kwestie van volhouden en hopen dat je iemand krijgt, die werkelijk iets doet.
Er werken toch ook mensen bij Debitel, die iets voor je willen doen.
Gepost op 18/04/07 om 11:52 uur
Quote:
Er werken toch ook mensen bij Debitel, die iets voor je willen doen.

Alleen zijn die helaas maar op de vingers van 1 hand van een zaagmachineoperator te tellen.... ;)
Toch apart dat dat bedrijf in 5 jaar geen spat veranderd is. Die leren echt nooit van hun fouten en helaas komen ze er maar al te vaak nog mee weg ook.
Gepost op 18/04/07 om 12:00 uur
Tsja, je hebt ook een apart nummer voor prepaid klanten...
Gepost op 18/04/07 om 15:09 uur
Als je ze een mailtje stuurt krijg je het volgende bericht terug:
Quote:
Prepaidvragen kunnen niet per e-mail beantwoord worden.

Voor uw vraag over debitel Prepaid verwijzen wij u door naar de site www.debitel.nl/prepaid. Ook kunt u bellen met de Prepaid Klantenservice. Deze is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur vanaf uw mobiele telefoon via 1200 en vanaf een vaste lijn via 0649121200 (45 eurocent per minuut).

Die heb ik dus gebeld. Vanaf een niet-Debitel nummer natuurlijk, ga toch echt geen 45ct per minuut betalen.
Gepost op 18/04/07 om 15:49 uur
Je moet debitel niet zien als een serieuze provider van mobiele telefonie, maar eerder als een goedkope leverancier van telefoontjes. SIM eruit en Simyo-SIM erin dus.
Gepost op 18/04/07 om 17:44 uur
Precies
Beltegoed opbellen en lekker een andere sim erin
Gepost op 18/04/07 om 18:17 uur
Moderator
Windstorm
http://www.windbel.nl/
heb ooit nummerbehoud toegepast om zo'n sim te kunnen leegbellen met me eigen nummer. Heb daarvoordit
formulier gebruikt, was binnen 10 dagen geregeld.
Bij debitel prepaid heb je al een nummer, staat op de sim, je moet je sim eerst activeren, dus maakt gebruik van een tijdelijk nummer.
Gepost op 18/04/07 om 18:33 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Titel aangepast.
Gepost op 18/04/07 om 19:59 uur
Wat mij opvalt is dat niemand over de houding van de klantenservice valt. Ik maakte dit topic met het idee om de nogal grappige opvattingen van de klantenservice te delen:

Quote:
Toen ik hem vervolgens nog even voorrekende dat Debitel dan netto 35 euro overhoud, dus 35 euro voor 2xN1600, 2 simkaarten en 2x aangetekende verzending, wist meneer mij te vertellen dat als ik geen gebruik maakte van de prepaid kaarten, ik de rekening wel zou ontvangen.

Vanzelfsprekend slaat dit nergens op. Het is aan mij om een prepaid kaart wel of niet te gebruiken. Deze nogal zielige poging om mij bang te maken zodat ik met Debitel blijf bellen vond ik redelijk grappig.
Gepost op 18/04/07 om 20:48 uur
Bof... het is niet eens zo zeker, dat dat een grapje is. Het wordt echter nog grappiger, wanneer ze daadwerkelijk proberen te incasseren bij je, niet waar ?
Gepost op 18/04/07 om 21:49 uur
Inderdaad niets veranderd dat Debitel. Debitel staat nu te koop, ben heel benieuwd welke slimmerik Debitel wilt hebben. Zal nog wel even duren.
Gepost op 18/04/07 om 22:02 uur
@7110: Dat kan ik alleen maar hopen
Gepost op 19/04/07 om 00:40 uur
Zal wel niet lang duren voordat KPN besluit om Debitel over te nemen...
Gepost op 24/04/07 om 16:44 uur
Zoals je al kon zien bij een eerdere bericht. Debitel Prepaid heeft een eigenste klantenservice. En die had je dus moeten bellen!

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone